Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקרת שיוט חכמה - בלימת הרכב בירידה על ידי הורדת הילוך


dani666
 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

אתמול גיליתי במקרה שבקרת השיוט הבסיסית ב C4 פיקסו שלי יותר חכמה ממה שחשבתי.

 

ידעתי כבר שתיבת ההילוכים "תקשורתית" ומבינה רמזים. בירידה ארוכה, אם תציב אותה בהילוך המתאים ולא תתן גז - הרכב יצבור מהירות לאיטו (עקב בלימת המנוע) אך בסופו של דבר, תיבת ההילוכים תתחיל להעלות הילוכים. מצד שני - אם אחרי שאתה בהילוך המתאים תיגע קלות בדוושת הבלם, התיבה תבין את הרמז ולא תעלה הילוכים אלא תישאר בהילוך שקבעת לה עד שתורה לה (תיתן גז למשל) מה שמאפשר לחסוך בשימוש בבלם בירידות ארוכות למרות שזו תיבה אוטומטית.

 

אני לא הנהג העיקרי של הרכב הזה, אך אתמול יצא לי לקחת אותו לנסיעה ארוכה ושלווה יחסית (חיפה לק. שמונה). בדרך חזרה ממש לא מיהרתי, אז שמתי את בקרת השיוט על 90 קמ'ש ונהניתי מהנוף. ואז אני שם לב שבירידות - המניאק מוריד הילוכים. השיוט כמובן על שישי, אך ברגע שבירידה המהירות מתגברת, התיבה מורידה לחמישי וממשיכה לרביעי - העיקר לשמור על המהירות שנקבעה. כמובן שבסוף הירידה היא מעלה הילוכים בחזרה.

 

עכשיו השאלה -

אני מופתע מההתנהגות הזו כי אני לא רגיל לתיבות אוטומטיות מודרניות (נוהג בעיקר בידני והניסיון באוטומטי הוא בקורולות, I30 ו I10 עם תיבות 4 הילוכים עתיקות), או שזו באמת התנהגות חריגה לטובה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בספייסטאר הבקרת שיוט היא ללא בלימת מנוע.

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בקרת שיוט אדפטיבית תעשה שימוש גם בבלמים, בקרת שיוט "טיפשה" אמורה לעשות שימוש בבלימת מנוע בלבד (ולא תמיד זה מספיק).

Mazda Drei Hatchback "Premium" 2L

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

משהו קשור אך שונה-כשהייתי נוהג על הרכב של אמא שלי בזמנו (אוקטביה 1.2 2015) ולא הייתי משתמש בבקרת השיוט זה היה קורה גם.

בירידות ארוכות ו/או תלולות כשהתיבה על אוטומט (בירידות של חיפה מספר פעמים), הרכב היה מוריד הילוכים בעצמו ללא התערבות מצידי מבחינת התיבה (אני מניח שעקב שימוש בבלמים ואלגוריתם כזה או אחר הרכב הבין שהוא בירידה תלולה ו/או ארוכה) ונשאר ככה עד לנגיעה הגונה בדוושת הגז או התמתנות השיפוע.

יכול להיות שלא שמתי לב לדברים שקורים לי מול העיניים או מאחורי הקלעים ברגעים האלה, אבל משום מה זה תמיד העלה לי חיוך על הפנים מעצם המחשבה שהרכב לא כזה טיפש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סך הכל מחשב שקורא את האינפוטים שלכם+חיישן ג'ירוסקופ שמודיע לרכב כשהוא בירידה.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שנכתב פה באחת ההודעות זה אמור לעבוד גם בלי בקרת שיוט. הפונקציה הזו היא לא של בקרת השיוט אלא של התיבה האוטומטית עצמה.

 

תיבות אוטומטיות מודרניות משלבות הילוכים נמוכים בירידה כדי לנצל יותר בלימת מנוע.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל זה ישן.

מה שבאמת מעניין מבחינה טכנולוגית, הוא ברכבים חשמליים שמנצלים את האנרגיה מהירידה לטעינת המצברים.

לפי מה שקראתי, ברכבים זולים כמו ניסן ליף זה יוצר תחושה נוראית ולא נעימה בנהיגה, של בלימה חזקה מדי.

 

מאידך, מערכות מתקדמות שבפיתוח אצל פורש ויצרני יוקרה אחרים מנצלות את נתוני המפות של מערכת הניווט ויודעות מתי אתה בירידה ובאיזה שיפוע, מתי הירידה הולכת להיגמר ומתי תצטרך את כוח המנוע. כמובן שבשילוב עם רדאר שמירת מרחק של מערכת בקרת השיוט האדפטיבית.

ואז המחשב יודע בדיוק כמה "בלימת מנוע" להפעיל (בעצם זה פעולת ייצור חשמל של הגנרטור) על מנת שהנסיעה תהיה חלקה ונעימה.

ממה שקראתי בנסיעות מבחן אנשים התרשמו מאוד מפעולת המערכת.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בקאיה סורנטו, בלי בקרת שיוט אדפטיבית הוא מפעיל בלמים בירידות (בצורה גסה למדי)

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...