Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מסכמים: 8.5 שנים עם ברלינגו 2006 מנוע 2.0HDI


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 317 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי שבוע עם מזג אויר פסיכי, החלטתי בצער רב וביגון קודר - להיפרד מחבר יקר של 15 שנה (!) ששירת אותנו נאמנה (כמעט 360K ק"מ)  בכל רגע ורגע (ולא רק אותי, אלא גם את קודמי) ולהתקדם לחבר חדש, נקי ויעיל - שיוכל לשמור על המנוע גם כשבחוץ 50 מעלות צלזסיוס בצהריים.


בחלקים שעלולים להשאיר את הרכב בצד הדרך, אני תמיד משתדל לשים מקורי חדש או תואם מקורי (או כל דבר אחר שיהיה סופר איכותי).

אז במקום לקנות אחד סיני או קוריאני (סיפור של 500~ שח בהערכה גסה), נקנה חדש זהה למקורי (של VALEO) ב 750 ש"ח.

המבחן האמיתי - בחמסין הבא (עם דגש על שעות הצהריים).

תגידו לו ברוך הבא ;-) :-P 

איציק

WhatsApp Image 2020-05-23 at 16.51.30 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-05-23 at 16.51.30.jpeg

WhatsApp Image 2020-05-23 at 16.51.30 (3).jpeg

WhatsApp Image 2020-05-23 at 16.51.30 (2).jpeg

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 96
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תתחדש! שלא תעבור את ה-90 מעלות במאמץ!

  • רעיון טוב! 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש , מה היה הטריגר להחלפה? התחממות יתר ? 

 

אגב החדש כבר בן 4 ... :-)  (אם סופרים גיל לפי תאריך ייצור)

עריכה אחרונה על ידי אייל

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בימי השרב (רק בהצריים) היה לו קשה לצנן את הנוזל קירור, טמפ' המנוע בשיוט (שהיא בדכ ב 80 מעלות) מטפסת לכיוון ה 100.

 

מה שמפתיע הוא ש: פתחתי את הרדיאטור הישן (דיי קל: מכופפים החוצה את השיניים מאלומיניום שמסביב, והמכסה יוצא) - ומצאתי שהוא במצב דיי טוב. בהעברת חוטר נראה שהוא ממש לא סתום - אבל כן יוצאים מעט משקעים.
לא הצלחתי לארגן חוטר שיעבור מצד לצד אלא רק 60-70 אחוז מהדרך (להערכתי: יש יותר משקעים למטה מאשר למעלה) אבל לדעתי אפשר לנקות אותו ולאטום מחדש - ולשים בצד למקרה הצורך. 
 

איציק

WhatsApp Image 2020-05-24 at 08.22.42.jpeg

WhatsApp Image 2020-05-24 at 08.22.42 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-05-24 at 08.22.42 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-05-24 at 08.22.42 (3).jpeg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המקורי החזיק עד היום, למה אתה צריך לשמור את הישן?

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

עברה שנה ומתכוננים לטסט הקרוב (טרם בוצע. יבוצע בתחילת שבוע הבא) וכיום אנחנו עומדים על 374,020 ק"מ.
מה היה לנו שם ?

1. במהלך החלפת נוזל בלמים, שמתי לב להזעה במשאבת בלם האחורית, אז ביצעתי את הניקוז והלכתי למחרת לקנות משאבות.
2. לאחר 3 שנים המצבר סיים את תפקידו הנאמן והחלף בחדש. 
3. צמיגים... היו על הרכב DUNLOP-ים שהחלפתי ב 2017. אפשר לומר (כמעט 4 שנים) ש"טחנתי" אותם מספיק. עשו את שלהם.
4. רצועת האביזרים החלה להרעיש (רק בת שנתיים) ואז גיליתי (להתדהמתי) שהגורם לבעיה (חוץ מזה שהיא התארכה) הוא שאין פולי-קלאץ' לאלטרנטור. בהתחלה חשבתי שהרעש הוא בגלל המותחן הדינאמי (לא מקורי אלא של INA). כנראה איזה חאפר החליף את האלטרנטור הקודם באחד אחר, אבל בלי פולי קלאץ' (חלק שנחשב ליקר מאוד בארץ). חשוב לציין ששנתיים קודם לכן החלפתי את כל הסט מותחנים והגלגלות של הרצועת אביזרים באחד חדש ! חזרתי למותחן הקודם (המקורי) - מה שהחזיר את השקט לגיזרה - והזמנתי פולי קלאץ' מחו"ל (בארץ: 550 שח, בחו"ל 150 שח כולל משלוח).
בדיעבד מסתבר: שהפולי הרגיל שהיה על האלטרנטור הקיים, לא היה מדוייק כ"כ. הרצועה יצאה עם סימני "אכילה" בדופן הפנימית - מה שמעיד על בעיה. איך זה עבד "טוב" 6 שנים (אצלי) ואולי יותר מזה אם ניקח בחשבון אצל בעל הרכב הקודם - אין לי מושג.
5. גומיה ימנית למסרק הגה... אחרי שהמקורית מתה (בערך עשור), כולם שמים חליפית (גדולה יותר) שמחזיקה גג שנתיים. הסיבה היא: קשה להכניס את המקורית וההוראות מדברות על פירוק המסרק לגורמים (ז"א שיפוץ) בשביל להחליף אותה... אבל - כמו שאתם יודעים, אם אין גבול לרצון - אין גבול ליכולת.
     החלטתי להילחם בתופעה (אחרי שכבר החלפתי פעם-פעמיים), השגתי מקורית, ובהרבה תושיה (כח ולחץ) הצלחתי להכניס אותה למקומה.
     אין כמו מקורי, תזכרו את זה.
6. האלטרנטור המקורי של הרכב הוא וולאו, אבל על האוטו היה "אחיו התאום" - בוש. למרבה הפלא, הפולי-קלאץ' שקניתי התאים גם לבוש (למרות שקניתי לפי ידיעה שיש לי וולאו). 

סיכום שנה:
11/2020 - טיפול קטן (229 שח)
1/2021 - החלפה מלאה של נוזל בלמים DOT4 (שתי אריזות של 0.5 ליטר = 60 שח סה"כ)
1/2021 - הח' משאבות בלם אחוריות של LPR איטלקיות + ניקוי וגירוז נקודות חיכוך (120 ש"ח לזוג)

2/2021 - מצבר סטארט-אפ 74אמפר (580 שח).
3/2021 - 4 צמיגים Continental Eco Contact 5 XL (אוטודיפו - 1130 ש"ח)
3/2021 - החלפת זרוע הגה שמאלית (מצאתי שם חופש קל) של FEBI + כיוון גלגלים (100 ש"ח)
3/2021 - החלפת ברקסים קדמיים (צלחות ברמבו +רפידות פרודו) וגירוז פינים (450 ש"ח) 

4/2021 - מנעול חשמלי לדלת אחורית (איביי - 100 ש"ח).
4/2021 - הח' פולי קלאץ' לאלטרנטור (150 ש"ח של INA תוצרת גרמניה), רצועת ראביזרים DAYCO (65 שח), גומיה מקורית להגה (120 ש"ח באיביי), בוקסה למזלג תחתון (50 ש"ח), זרוע הגה ימנית (החלפתי סתם כי היתה לי וכבר פתחנו, אז אמרתי יאללה נפנק שיהיה ב-2 הצדדים זרועות חדשות.... - 100 ש"ח).

סה"כ 3254 ש"ח (לא רוצה לחשוב כמה כל זה היה עולה אם הרכב היה מטופל רק במוסך ולא על ידי).

איציק

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.07 (4).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.07 (5).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.07 (6).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.07 (7).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.07 (8).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.07 (9).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.07 (10).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.07.jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.08 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.08.jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.06 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.06 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.06.jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.07 (1).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.07 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.10.07 (3).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-30 at 17.14.12.jpeg

  • אהבתי 7
  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על התושיה לטפל ברכב בחלקים מקוריים ו/או תואמים באיכות גבוהה בגיל הזה. 

במיוחד ברכבי עבודה, כדאי להשקיע בחלפים טובים כדי למנוע השבתה וכפל עבודה בהחלפה.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Daniel009 כתב:

סיכום מושקע מאד.

אשמח לדעת: איכן נרכשו רפידות וצלחות הבלם?

"שחמון" בפתח תקווה היה לי הכי קרוב, לפעמים גם דרך "אבי חלפים" ברחובות, תלוי מה המסלול שלי באותו השבוע.
 

לפני 9 שעות, -מוטי- כתב:

כל הכבוד איציק
איך אתה מבצע החלפת נוזל בלם?

יש כל מיני שיטות (משאבת וואקום ידנית למשל), אני משתמש בשיטה הכי פשוטה (צינור שקוף שעובר מעל הגלגל ויורד לתוך כלי- בקבוק או מיכל כלשהו).

שכחתי לציין שהחלפתי גם מנעול חשמלי לדלת האחורית ששבק חיים, אוסיף את זה לסיכום מעלה (בעריכה).

איציק

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב עבר טסט היום (עבר באופן חלק) ואתמול גם פינקתי בפוליש (קומפאונד ואח"כ פוליש) של מגווייר'ס עם מכונת פוליש חשמלית של DEKO שקניתי לפני כמה חודשים.
יצא מצויין והאוטו קיבל בחזרה את הגוון הלבן הבוהק כמו שהוא היה חדש (עם הזמן הצבע מצהיב\מעכיר כשהוא סופח ליכלוך).

שתהיה לנו אחלה שנה ;-) 

 איציק

WhatsApp Image 2021-05-01 at 20.21.25.jpeg

WhatsApp Image 2021-05-01 at 20.21.26.jpeg

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

עברה שנה.
אנחנו על 392,837 ק"מ באודומטר.

השנה היה:
כלום.

 

השנה האוטו סוגר 17 שנים על הכביש - וזוהי הפעם ראשונה עם אישור בלמים לטסט.
נוסע ל @מוסך גבע, מבצע בדיקה, מקבל אישור והולך הביתה (הכל חדש משנה שעברה).

 

מתפנה לגשת לטסט כשבועיים-שלושה לאחר מכן (שזה היום בעצם). יום קודם אני שוטף את האמא של האוטו מבחוץ וגם את המנוע עצמו מכל כיוון, מלטש פנסים, בודק נורות, מפנק את כל הפלסטיקים בתוך תא המנוע עם תכשירים של מגווייר'ס בשביל שינצנץ כמו חדש - ויוצא לדרך.

טרם הכניסה לטסט, על מנוע חם, אני עושה מה שצריך לעשות בכל שנה - מוציא לאמא שלו את הפיח לפני הבדיקה.

כמה לחיצות בריאות וטובות עד למנתק בלי רחמים והעסק נראה מצויין.


בבדיקת עשן - 3 ניסיונות עם ציון עובר (ממוצע ניסיונות: 1.22).
הגבול העליון בבדיקת עשן עדיין עומד על 1.84 - אצלי בבדיקה אחת הייתי עם 1.7, שניה עם 0.9 ועוד אחת עם 1.1

בבדיקה על הבור חפרו לי את האוטו.  אני יודע שהכל כמו שעון דוקסה שם למטה, גומיות מקוריות וזרועות חדשות.
3 פעמים "שחק עם ההגה", סובב שמאלה, סובב ימינה. תלחץ על הברקס, קצת קדימה, קצת אחורה, יאללה צא וגש למשרד.

 

חונה בחוץ ונכנס למשרד.

"יש דברים לסדר".

אני: מה קרה ? (לתומי בטוח שאולי עם החפירות על הבור - אולי גילו משהו בהגה או אני לא יודע מה).

תשובה: "אתה צריך לסדר אור מספר ואור חניה, הוא כחול".

(הערה: אני 3 שנים כבר עם נורות לד לבנות בתאורת מספר ובאור חניה קדמי, היום הם החליטו שזה "כחלחל" ולא "לבן").

הולך לדבר עם הבוחן שבדק לי אורות, הוא מסביר לי שזה אור כחול.

וואלה, למדתי לא להתווכח על שטויות ולא בא לי על מלחמות צדק על הבוקר.

הוא מחמיא לי על כך שהאוטו במצב מצויין, ואני יוצא לדרכי ל"בוטק'ה" בפינה להחליף נורות.


משלם את המס אשכנזים כמו גדול - וקונה 4 נורות ננעצות פשוטות ב 4 ש"ח ליחידה (סה"כ 16 ש"ח) ומחליף אותן בעצמי.

במשרד אשכרה אומרים לי להביא את הבוחן שיחתום על זה שהחלפתי את הנורות.

הבוחן בא לבדוק (!) שהחלפתי את כולן. חתם - ויצאתי.


איד אל פיטר שמח גם לכם ;-) 

:mm_tongue

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוסיף שיש באג במחשב של משרד הרישוי, רכב כמו של איציק, בשנה ה 16 על הכביש נדרש פעם ראשונה להציג אישור בלמים בטסט, ברישיון רכב זה לא מוזכר בשום מקום. 

 

מי שלא מכיר את התקנה הזו, הולך לטסט ללא האישור, שם לא מקבלים אותו, שולחים למוסך לקבל אישור ולחזור. 

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדייק את מה ש @Buki אמר:

ברישיון ששילמתי באתר האינטרנט, אין איזכור לדרישה לאישור בלמים.

ברישיון שקיבלתי בדואר - כן יש דרישה לאישור בלמים.

האישור נדרש לפי שנת מודל (האוטו מודל 2006 אבל עלה לכביש ב 4/5/2005) ולכן במקרה שלי הוא כבר סגר 17 שנים על הכביש.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, איציק נ. כתב:

ברישיון ששילמתי באתר האינטרנט, אין איזכור לדרישה לאישור בלמים.

ברישיון שקיבלתי בדואר - כן יש דרישה לאישור בלמים.

לדעתי זה הבאג בדיוק, זה רק בפעם ראשונה חסר. הרישיון שהיגע בדואר זה כביכול כבר פעם שניה שמופק רישיון לרכב שצריך אישור בלמים. 

 

אני חושב שאם לא היית משלם באינטרנט, בדואר היה מגיע רישיון ללא הדרישה לאישור. 

 

ובשנים הבאות זה כבר יהיה רשום. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 317 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...