Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איציק נ.

מסכמים: 5 שנים עם ברלינגו 2006 מנוע 2.0HDI

Recommended Posts

הרכב נקנה עם היסטוריית טיפולים מלאה ב 255,000 קמ לפני 5 שנים - היום עם 350,000 קמ בדיוק.

למעט בלאי רגיל (טיפולים, ברקסים, תושבות מנוע, קלאצ'ים) מצאתי ששופצו אינג'קטורים באיזור 220K קמ (אל תשאלו אותי איפה, כמה ומתי כי אין לי מושג) אבל מבחן התוצאה מראה שהם עובדים פיקס (טפו טפו טפו). בעברו הוחלף מעבה (עוד באחריות, תופעה מוכרת של דליפה קטנה בחיבור שבין המעבה עצמו למייבש - שמגיעים בחתיכה אחת) ולא זוכר אם הוחלפה הידית איתות או לא, אבל זהו בגדול.

 

ב 5 שנים אחרונות - התעסקות עם בלאי טבעי:

 

1. מצאתי שהבוקסות של המשולשים (בוקסות קידמיות) פיתחו חופש - אז הוחלפו זוג משולשים (באיזור 300K קמ).

2. מנגנון חלון נהג שיפצתי עם קיט מאיביי (כמה עשרות שקלים) לפני כ-4 שנים, את זה של הנוסע שיפצתי לפני שנה-שנתיים.

3. לאחר כ 300K קמ התפתח רעש מהתושבות בולם הקדמיות, הוחלפו בחדשות (יחד עם פינוק: 4 בולמי זעזועים חדשים - קדמיים מונרו אחוריים בילשטיין)

4. באיזור 330K שמתי לב להזעה קטנה שמתפתחת בבית טרמוסטט. הוזמן חדש מקורי מחו"ל (1500שח בארץ, 700 בחו"ל).

5. כשקניתי את הרכב מצאנו בהיסטוריה שהחליפו את הפולי מנוע. ככל הנראה לא ניקו מסביב כמו שצריך ונשארו סימני רצועה חרוכה.

הגעתי למוסך "גבע" ולאחר בדיקה היינו חלוקים בדיעותינו. החלטתי לא לקחת סיכונים מיותרים והחלפתי אותו באחד חדש מקורי יחד עם רצועה.

מסתבר שהמקט ששמו לפני וגם מה שאני שמתי - לא מתאימים לדגם, כי הוא מעט כבד יותר. לא רק זה, הוא החזיק בקושי (!) 100K ק"מ והלך לעולמו ממש לפני כמה חודשים. בהתאם לכך קניתי שוב חלק חדש מקורי, הפעם במקט המתאים, ובא לציון גואל.

 

לאורך הדרך היו עוד 2 גומיות שהחלפתי - אחת גומיה למסרק הגה בצד נהג (קניתי מקורית מחול ב 90 שח והחלפתי לבד), זה היה בסמוך לרכישת הרכב, וגומיה נוספת קטנה מאוד (יחד עם זרוע למסרק) החלפתי לפני טסט בצד ימין לפני שנתיים בערך.

 

לפני שנה + עשיתי לרכב (במסגרת יישור קו והחלטה של "ממשיכים עוד ביחד") טיפול טיימינג מלא כולל מחזירי שמן, משאבת מים, סט מותחן+גלגלת+רצועת אביזרים, תושבת מנוע וסט קלאץ' מקורי.

שמתי לב שהבית מסנן אויר מתחכך מעט בצינור מים עליון וגרם לו לחריץ שטרם נפער. קשרתי את בית מסנן האויר למקומו וקניתי צינור עליון חדש מקורי מחו"ל בעלות מצחיקה של כ 70-90 שח. מאחר ומדובר בכלי עבודה, אני לא לוקח סיכונים איפה שלא צריך. מחליף במקורי ושוכח.

 

זוכרים את השירשור ב C4 שנגעתי בדברים והצטערתי ? אז יש אחד (בלבד) כזה גם כאן:

במסגרת ניקוי חיצוני למעבה נפער חור במעבה והוחלף באחד חדש (תחליפי) בעלות של כ 450 שח כולל מע"מ.

מסתבר שלא היה מדובר במעבה מקורי אלא תחליפי. בהיסטוריה של הרכב רשומה החלפת מעבה נוספת אבל החאפרים שמו מעבה תחליפי ועוד, רחמנא ליצלן, מפירוק. זה לא הפריע, אגב, למזגן לעבוד כמו נינג'ה בכל מזג אויר אפשרי.

 

שורה תחתונה: בלאי נורמלי לרכב עם 300-350K קמ, סוס עבודה חזק ואמין.

 

איציק

  • תודה 1

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מכל התקלות האלו בברלנגו 1.6 מודל 2009 עם אותו ק"מ (נמכרה עם 343.000) היה לי רק סעיף 2 (גם כן בשני הצדדים) ותיבת האוויר רוקדת שבנויה שם גרוע במיוחד והייתה קשורה אצלי באזיקונים. נראה לי כבר מהשנה הראשונה או השניה של הרכב.

 

 

אבל המזרקים היו כבר עייפים, הוא עישן בעשן אפור מסריח מאוד בהתנעה קרה.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי לא מעט גם איפה הרכב עובד.

 

זה כן משנה אם אתה נוסע על אספלט ומחלק טונרים למדפסות, או מודד כבישים ונוסע על כורכור כל יום.

 

אצלי ככל הנראה הרכב עבד יותר קשה בהתחלה, והבלאי יצא אצלי בהדרגה.

 

הפרטנר של אחי 2007 עם 415000 ק"מ עבדה קל יותר בתחילת דרכה עד 250,000 ק"מ (חילקה פנסים...) אז גם אחרי 400 אלף ק"מ הכריות בולם אצלו כמו חדשות, הפולי מנוע (מקט זהה לשלי) עוד מקורי... וכו' וכו'.

אממה גם אצלו החלפנו לפחות זרוע למסרק בצד אחד.

אל תשכח שאנחנו עובדים עם רכב עמוס ואקראית עם עגלה נגררת של כמה מאות קילוגרמים.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עד מתי אתה מתכוון להחזיק ברכב ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מכובד מאד!!!

האם עד 250K הוחלפו חלקים יקרים כאלו או אחרים? (בולמים,משאבות,מסרק הגה וכו').

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
עד מתי אתה מתכוון להחזיק ברכב ?

הייתי רוצה: עד יומו האחרון (או שאזכה בלוטו - אם אתחיל לשלוח מתישהו).

ריאלית: מת לעבור לאוטומט. היום כבר יש תיבות טובות עם 6 עד 8 הילוכים ואני מאמין שזה מה שיהיה בעתיד. יש עוד כמה שנים טובות עד שהדגמים שעולים עכשיו לכביש (האוטומטיים עם ה 8 הילוכים) יזדקנו קצת והמחיר יתרסק, אז זה יהיה זמן טוב לצוד אחת.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
זה תלוי לא מעט גם איפה הרכב עובד.

 

זה כן משנה אם אתה נוסע על אספלט ומחלק טונרים למדפסות, או מודד כבישים ונוסע על כורכור כל יום.

 

אצלי ככל הנראה הרכב עבד יותר קשה בהתחלה, והבלאי יצא אצלי בהדרגה.

 

הפרטנר של אחי 2007 עם 415000 ק"מ עבדה קל יותר בתחילת דרכה עד 250,000 ק"מ (חילקה פנסים...) אז גם אחרי 400 אלף ק"מ הכריות בולם אצלו כמו חדשות, הפולי מנוע (מקט זהה לשלי) עוד מקורי... וכו' וכו'.

אממה גם אצלו החלפנו לפחות זרוע למסרק בצד אחד.

אל תשכח שאנחנו עובדים עם רכב עמוס ואקראית עם עגלה נגררת של כמה מאות קילוגרמים.

 

איציק

 

הרכב אצלי אכן עובד קל יחסית אבל אני לא מחלק טונרים למדפסות...זה היה בעבודה הראשונה שלי אחרי הצבא עם ברלינגו 1997 :-)

 

 

כן נוסע עמוס מדי פעם אבל אכן אך ורק בכבישים סלולים והעומס לא מתקרב אפילו ל 600-700 קילו המקסימליים המותרים.

 

 

 

אצלי באיזור 280.000 הוחלף סטרטר (הניע בבוקר אבל לא הנוע אחרי עצירה לכמה דקות) ובאיזור 300.000 פולי אלטרנטור התחיל לעשות "קנאקים", בגלל זה הוחלף האלטרנטור במשופץ. אבל בשיפוץ לא החליפו את הפולי אז לאחר מספר חודשים גם הפולי השני התחיל לעשות "קנאקים". אז המשפץ החליף רק את הפולי באחריות.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מהנסיון שלי עם ברלינגו האמינות בסדר גמור, אבל דווקא בדברים הקטנים הצרפתים לא מצטיינים. ציפוי הגומי של תא המטען גרוע ומתפרק לאחר זמן לא רב, חלקי פלסטיק שלא יושבים כמו שצריך, העדר קונסולה בין המושבים (יש, אבל היבואן תכלס לא שיווק) מושבים שאי אפשר להניח עליהם שום דבר כי זה יעוף בסיבוב או הברקס הראשון, אין גומי בתא הקטן מתחת למערכת שמע אז גם שם, כל דבר עף ביציאה זריזה מהמקום ועוד. דברים קטנים אך מעצבנים. מעבר לכך רכב מדובר עבודה נוח מאוד, אבל שלא מסתדר טוב במיוחד עם משקלים גדולים, פורד קונקט ז"ל או קאדי עושים את זה יותר טוב.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מכובד מאד!!!

האם עד 250K הוחלפו חלקים יקרים כאלו או אחרים? (בולמים,משאבות,מסרק הגה וכו').

חפרתי ובדקתי שוב;

בנוגע לידית אורות, אכן זכרתי נכון, היא הוחלפה באיזור ה 200K ק"מ בפעם הראשונה (כתבו שהתקלה היתה נורת כרית אויר דולקת, אז כנראה שזה היה הסליל). החליפו אותה אחכ שוב במסגרת אחריות (על אותה התקלה, ייתכן והתקינו את החלק הראשון באופן לקוי).

ב 166K ק"מ החליפו משאבת וואקום, בטענה ש"הרכב לא בולם".

מצאתי שגם החליפו באיזור ה 231K קמ תפוחי הגה, אבל שוב - לאור מה שאני גיליתי ב-5 שנים האחרונות אני מסיק שהאוטו ביד הראשונה עבד בתנאים "לא קלים" כל כך וזו הסיבה לבלאי היחסית גבוה בחלקים אלו. מאחר וכבר החלפתי בולמים, משולשים, כריות בולם, בוקסות למוט מייצב ומוטות קישור - אפשר לומר ש"איפסתי מונה" על הפרונט.

 

מהנסיון שלי עם ברלינגו האמינות בסדר גמור, אבל דווקא בדברים הקטנים הצרפתים לא מצטיינים. ציפוי הגומי של תא המטען גרוע ומתפרק לאחר זמן לא רב, חלקי פלסטיק שלא יושבים כמו שצריך, העדר קונסולה בין המושבים (יש, אבל היבואן תכלס לא שיווק) מושבים שאי אפשר להניח עליהם שום דבר כי זה יעוף בסיבוב או הברקס הראשון, אין גומי בתא הקטן מתחת למערכת שמע אז גם שם, כל דבר עף ביציאה זריזה מהמקום ועוד. דברים קטנים אך מעצבנים. מעבר לכך רכב מדובר עבודה נוח מאוד, אבל שלא מסתדר טוב במיוחד עם משקלים גדולים, פורד קונקט ז"ל או קאדי עושים את זה יותר טוב.

אין לי מושג על איזה תא חפצים מתחת לרדיו אתה מדבר, ובטח שלא על דברים עפים מהמושבים...

גם בנוגע לחלקי פלסטיק אני לא מבין על מה אתה מדבר, הכל במקום...

בתא המטען אין ציפוי גומי יש שטיח.

אולי אתה מדבר על הדור הראשון ? איזור 96-97 עד 2002 ?

כמכונית ליום יום אעדיף את הברלינגו על הקונקט והקאדי, בגלל הנוחות (ואתה יודע מה, בגלל שאמרת קונקט - אז גם בגלל האמינות !).

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הוא מדבר על B9, שם יש את תא החפצים המדובר. בזינוק זריז בעליה באמת נופלים ממנו דברים.

 

 

שטיח בתא המטען יש רק ב SX או איך שלא קוראים לדגם המאובזר.

 

 

בפשוטים אכן יש משטח גומי מעפן, ב B9 הוא גרוע יותר מב M49/59.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, תוכל לכתוב, בבקשה, איפה אתה קונה את החלפים לדגם הזה?


Opel Astra K 2018 1.4T Enjoy

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

100000 ק"מ זה לא הרבה .לבן שלי יש סיטרואן C3 פיקאסו 1.6 דיזל רובוטי והוא עבר 100000 ק"מ בשנה וחצי. רכב דיי אמין למעט בלאיי.מצמד הןחלף לאחר 170000 ק"מ.אני משתמש רק בחלפים מקוריים בלבד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הקונקט זה פח אשפה של רכב,המון תקלות סדרתיות יש לרכב הזה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן:

זמן הטסט הגיע ואיתו התגלו כמה דברים מעניינים, הן בהווה והן דברים שהתפתחו בעבר ולא הגעתי אליהם:

 

1. לפני יומיים  החלפתי פילטר אויר ופילטר סולר (מקוריים). גם הקודמים היו מקוריים.

להפתעתי, מצאתי את הפילטר אויר קרוע (!) בצורה מאוד מוזרה (צד אחד של ה"גומי" ההקיפי) וזאת לאחר 30K ק"מ בלבד !
החלפתי את הפילטרים ויחד עם זאת נעלם לחלוטין שיהוק\גימגום שהתפתח בחודשים האחרונים (זה היה קורה בין 1000 ל 2000 סלד, בהילוך 3-5, לאחר שעוזבים את הגז ולחצים מחדש. לציין שבהאצה רגילה הכל היה רגיל וגם מעל 2000 סלד לא היה כלום, חלק לגמרי).
הפילטר אויר  יצא שחור מאוד (מפוחם) ונראה מלוכלך עם כי לא ראיתי ויזואלית חול או חתיכות גסות שסתמו אותו, בעיקר פיח.
מסתבר שהחתיכה הקרועה בפילטר אויר היתה זזה מעלה\מטה ומשגעת את הקריאה של חיישן כמות אויר שנכנס למנוע.
צירפתי תמונה של הפילטר בסוף ההודעה (לציין שבחיים לא פירקתי פילטר במצב כזה, וזה בגלל שבדרך קבע אני מחליף כל טיפול 15K, אבל בגלל שתמיד הוא יוצא יחסית חדש, אמרתי "נעלה ל 30K" ק"מ. לאור הממצאים אני חוזר להחליף כל 15K ~).

2. כפי שכתבתי באחת ההודעות הראשונות, החלפתי משולשים לפני שנתיים וחצי בערך. כמה חודשים לאחר מכן גם החלפתי כריות בולמים שהתבלו וגם סט בולמים מלא.

אממה, לא הצלחתי להיפטר מאיזה רעש שהיה בסיטואציות מאוד ספציפיות (בעיקר: מעבר מהיר על פס האטה). הרעש בא לידי ביטוי כ"טק" מאוד חזק בשלב שהאוטו יורד מפס האטה, בצד ימין (!).
הדבר הזה ג'ינן אותי, שכן לאחר החלפת הבולמים והכריות נשארתי עם "טק" מעצבן וכבר לא ידעתי מה עשיתי לא בסדר ! הכל חדש ועדיין יש איזה רעש מעצבן. אז חשבתי לעצמי איזה חלק "נולד" דפוק ? הבולמים ? הכריות ?. פירקתי, סגרתי, פירקתי סגרתי, לא מצאתי שום חופש או בעיה. בשלב מסויים נסעתי ל"אבי חלפים" וקניתי סט כריות בולם חדשות של "קורטקו" ולאחר שפירקתי את הקיימות, ראיתי שהן באיכות טובה יותר (FEBI מהתקופה שהיה באמת made in germany), אז לא החלפתי. סגרתי הכל חזרה ודיי הרמתי ידיים (ולרגע גם חשבתי\הפנמתי שזה אולי הבולמי זעזועים).

 

היום בטסט האוטו נכשל על גומיה להגה (ימנית) ו...בולג'ויינט ימני (תפוח פרונט => בקיצור החלפת משולש).
מסתבר שמשם הגיע הרעש. התפוח פיתח חופש "אנכי" (למעלה\למטה) ולא אופקי (קדימה\אחורה ימינה\שמאלה).

כשמרימים את האוטו ובודקים את התפוח (מחזיקים את הגלגל בשעה 6 ובשעה 12 ומנסים לטלטל אותו מעט) - אין חופש.

אבל בטסט יש להם אפשרות לבדוק את התפוח שהאוטו על המסלול, וגם תחת עומס, והם מייד ראו את זה.
הסיפור הסתכם בהחלפת משולש ימני, גומיה להגה, כולל כיוון גלגלים ולאחר מכן בדיקת כל הפרונט והסרן האחורי. נפרדתי מ 860 שח ובזה הסתיים הסיפור. האוטו מרגיש כמו קטר על פסי רכבת ונעלם הרעש המעצבן.


בעניין הגומיה של ההגה - הנה סיפור מעניין:
גיליתי תופעה שאפילו בגוגל ויוטיוב לא מצאתי שום פתרון - אבל אל תאבדו תקווה, בסופו של דבר מצאתי זיק של תקווה ואני אמשיך לעדכן בעתיד אם זה עבד או לא (טרם נוסה):

בדגמים מסויימים של PSA (ברלינגו דור 1, 306, ZX, 405 קסנטיה וכד') יש מערכת היגוי עם תיגבור הידראולי שמתבצע ע"י בוכנה הידראולית שמחוברת במקביל למסרק הגה, ומתחברת אליו בצורה מסויימת (יש פין\בורג בולט בזרוע הימנית של המסרק, והבוכנה ההידראולית מתחברת אליה).
אממה, הבורג\פין הזה לא יוצאים. הם קבועים על הזרוע של המסרק.
בתמונה בלינק הזה רואים היטב את הזרוע של ההגה מפורקת מהמסרק, ואת הבורג\פין הבולטים עם הגומיה המכווצת מתחת
https://frenchcarforum.co.uk/forum/images/ext/3d38ba8334510ee2a32ff1b55b0bdb1e.jpg

הבעיה: אי אפשר להלביש גומיה מקורית (שהיא דיי קשיחה) בצד ימין, בלי לפרק לגורמים (!!!) את המסרק. צד שמאל אין בעיה, קלי קלות.

הפתרון בשוק: גומיות תחליפיות רכות יותר, גדולות יותר, שמצליחות להימתח ו"לעבור" את הבורג\פין ולעשות "סיבוב" של 90 מעלות ולהתלבש על ההגה. בכל פורום בעולם - זה הפתרון שמצאתי. האמת ? הופתעתי. חשבתי שהקומבינות החאפריות האלו עובדות רק כאן :-P 
אתם שואלים מה רע בזה ?
אז מה שרע בזה זה שהן מחזיקות בקושי בין שנה לשנתיים, ואצלי אחרי שנתיים היא נקרעה.
אחרי נבירה אין סופית בגוגל ויוטיוב, הגעתי לאיזה סירטון שקיבלתי ממנו רעיון דיי פשוט אך גאוני. אני מתכוון לנסות אותו ולראות אם אצליח.
בינתיים הזמנתי גומיה חדשה מחברה מוכרת (בתקווה שתהיה איכותית) ואנסה את מזלי בהחלפה שלה.
חייב לציין שגם הגומיה ששלחו לי מהחנות חלפים שלי, היתה בגודל נורמלי ולא הצליחו להלביש אותה על המסרק הגה, ובסופו של דבר מצאו אצלם במלאי גומיה יותר גדולה וככה זה עבר בסופו של דבר.

איציק

WhatsApp Image 2020-05-02 at 20.44.40.jpeg

  • תודה 1
  • מעניין 2
  • עצה טובה! 2

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אוי ואבוי הגומיית הגה הזאת, אני כבר לא זוכר אבל יש מצב שיש 2 גומיות מקוריות שאחת מהן יותר נוחה להרכבה וגם מצאתי שיטה להכניס אותה יחסית בקלות אבל המון זמן לא יצא לי להחליף אז לא בטוח שאני זוכר.

לגבי המשולש, נפוץ החופש בתפוח  בדגם שלך וב206, מברג גדול או לום לבדיקת התפוח תמיד יהיה שימושי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...