Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[יומן מעקב] 6+1/2 שנים עם C4 2.0 SX-PK שנת 2007.


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

איזה יופי. 

 

תוכל בבקשה להביא את הקישור למחזירי שמן של הקאמשפטים?

 

ובעצם למה יש 3 מחזירים? 2 לכל קאמשפט. לאן השלישי מיועד?

 

ולפני שאני מפרק את הגלגלים של הקמשפט אסור להוציא את הפינים שנועלים  כל לא הברגתי החוצה את הבורג של הגלגל נכון? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 3 שעות, SG159 כתב:

איזה יופי. 

 

תוכל בבקשה להביא את הקישור למחזירי שמן של הקאמשפטים?

 

ובעצם למה יש 3 מחזירים? 2 לכל קאמשפט. לאן השלישי מיועד?

 

ולפני שאני מפרק את הגלגלים של הקמשפט אסור להוציא את הפינים שנועלים  כל לא הברגתי החוצה את הבורג של הגלגל נכון? 

השלישי הוא המחזיר שמן של הקראנק בצד הטיימינג.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, SG159 כתב:

איזה יופי. 

 

תוכל בבקשה להביא את הקישור למחזירי שמן של הקאמשפטים?

 

ובעצם למה יש 3 מחזירים? 2 לכל קאמשפט. לאן השלישי מיועד?

 

ולפני שאני מפרק את הגלגלים של הקמשפט אסור להוציא את הפינים שנועלים  כל לא הברגתי החוצה את הבורג של הגלגל נכון? 


ענו לפניי - 2 לקמשאפטים (יניקה ופליטה) ואחד נוסף לקרנקשאפט.

לא הבנתי את השאלה האחרונה עם הבורג של הגלגל, איזה גלגל ?

הלינקים הם למחזירי שמן של מנוע RFJ הידוע גם כ EW10A (עם 143 כ"ס תזמון שס' משתנה)
למיטב ידיעתי המחזיר של הקמשאפט יניקה בוודאות שונה כי החלק הפנימי שלו מעט יותר גדול (נשאר מרווח עבור הדיפייזר שאחראי על תזמון שסתומי יניקה).

 

https://www.ebay.com/itm/115178987163 - עולה  כ 65 שח

 

https://www.ebay.com/itm/133237550346 - עולה כ 63 שח

 

https://www.ebay.com/itm/352911517693 - עולה כ 70 שח

כל המחזירי שמן של VICTOR REINZ.

 

טיימינג DAYCO למנוע RFJ EW10A 143HP - עולה כ 320 שח
https://www.ebay.com/itm/403372263665


עבור מנוע RFN \ EW10J4  יש להוציא מק"טים למחזירי שמן מחדש ולבדוק איזה קיט טיימינג הוא צריך.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, איציק נ. כתב:


ענו לפניי - 2 לקמשאפטים (יניקה ופליטה) ואחד נוסף לקרנקשאפט.

לא הבנתי את השאלה האחרונה עם הבורג של הגלגל, איזה גלגל?

אחחד את השאלה.

כדי להחליף את מחזירי השמן של הקמפשטים אני צריך לפרק את גלגלי השיניים שמחוברים אליהם. 

 

כדי שהקמשפטים לא יזוזו ואז כל הטיימינג יתבלגן. איך אני מפרק את גלגל השיניים מבלי להזיז את הקמשפטים?

 

כנ״ל לגבי הקרנק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

מתקרבים לטסט.

 

יורד למטה במטרה לעשות קצת ניקיון ולסדר את החלון צד נהג (שהחלפתי לו מנגנון) - וכמובן בדיקת אורות כללית, שטיפה (האוטו נראה כאילו עמד במדבר סהרה 6 חודשים) וכד'.

 

מסתבר שמשהו בקיט שיפוץ חלון שקניתי לפני כמה חודשים מהתורכי - לא היה מדוייק, והמתיחה של הכבלים מעט רפויה.

אחר שימושים בודדים הכבל מסתבך בתוך החילזון ונתקע.

פתרתי את הבעיה ע"י הוספת ספייסרים של כ-1-1.5 ס"מ בכל צד לפני הקפיץ, וכרגע נראה שזה בסדר.

בודק אורות ומאתר נורת בלם שמאלית לא עובדת. מחליף אותה.

בודק את האור האמצעי (מתחת לספויילר בשמשה האחורית) - לא עובד :mm_tongue

סחבק מכיר את הדגם כמו את כף ידו;

המגב האחורי הפסיק לעבוד לפני כמה זמן, וכבר בראש רצה המחשבה "הנה יש קרע בחיווט בצמה בין האוטו לדלת החמישית".
זו תופעה שעדיין לא מצאתי את ההסבר ההגיוני לה. פגשתי אותה באופן נדיר ברכב שהיה יחסית חדש (בן שלוש) ומצד שני יש מכוניות מאותו הדגם בדיוק ש-15 שנה לא פוגשות את הבעיה הזו. מוזר.

כשהאור בלם הפסיק לעבוד, הבנתי שזהו, צריך לתקן את זה.

סחבק מנסה לגעת בצמה מעט מבחוץ במטרה להבין אם יש משהו שאפשר להרגיש בחלק הפנימי, אך מן הסתם קשה .

 

סוגר את תא המטען.

בא לפתוח שוב - לא נפתח :evil:

כוסומו מדינה, הצמה גמורה. מתחילים בניתוח.

 

בצמה 2 חוטים עבים ועוד 6 דקים.

הם אחראיים על המנוע של המגבים, נורת אור בלם, הפעלת המנוע החשמלי לפתיחה של דלת תא המטען ומיקרוסוויץ' שאומר למחשב מתי פתוח\סגור.

 

מחבר את המחשב, מתחבר ל BSI ונותן פיקוד ל BOOT להיפתח.

תא המטען נפתח.

 

פתחתי את הפלסטיקה בדלת וגם באוטו, שלפתי את כל החוטים, ניקיתי אותם עם מעט חומר אלכוהולי שיוריד את הדבק על מנת לאתר את מספר החוט (צריך לחבר חוט לחוט) ויצאתי לדרך.

 

התיקון עבר בהצלחה - אור בלם עובד, מתג פתיחה עובד, וישר אחורי עובד פיקס.

 

איציק
 

x6Z1MS3YWTdvSzDHvdaAQWVqpP_N7a9Fg36UQmmyyXs=_plaintext_637972220372861551.jpg

El6VjnbS9cEPzQvWdPyUz5grCdIeg0ppafIumTnXlAU=_plaintext_637972220379038816.jpg

1fj1gBWLQqIB6PZy0idD_FLAoUhC3JKJ21QLJ9pT6DU=_plaintext_637972220376447369.jpg

Qtz3bppnT3lYKOqDyeLlmP6Tjeu4GJN0-wxmO6mA_xY=_plaintext_637972220387198071.jpg

cFMTt6JkZrIaGgfAxANKDdQmQ6bVt6Eukdb64woBm_Q=_plaintext_637972220382042998.jpg

MYKCFcGnX8aD5SFkkVtKuyYqDhxRaRnxj4Svf2a0k6I=_plaintext_637972220389525781.jpg

er3jC_KHBpfIcy4PNPpq5_PIddAmqZTstezH6g_TFpg=_plaintext_637972220397439431.jpg

wWEA-fgy5amnzXBu0DU4otAKv02rgMeW0OyAR6nHqqY=_plaintext_637972220402625881.jpg

ACtYJLPCt0k5tvJAey7u-crpx8ZoNbrkUXQNU9wOWmU=_plaintext_637972220393285713.jpg

tSNNjiI8AY0P-CZUzgITRHwavdTzCCZKypCqdktY3Q0=_plaintext_637972220407620155.jpg

YgaVen4rGlqpz5l9Mf6lTXh2-hsx7Z8HR7Kmx4ncHT8=_plaintext_637972220410188449.jpg

uwGU8TgsWANPvNtkIJbWQrAf7vt2j8fxaqTDJeQ5ogo=_plaintext_637972220413860111.jpg

iN3rldm18FW7bANVbXlgB1R6FThl1Hg9kHQ0xunJ8QM=_plaintext_637972220417196824.jpg

ddFVu3RvV1Efq2DEy0-pcM0dLDC3mfBsNHy0KowPh9M=_plaintext_637972220420948079.jpg

JY8GVg1jWjlUF8hlHIrAKc069iOQDQemnXH8GA2nSns=_plaintext_637972220424617188.jpg

IMG-20220827-WA0024.jpg

IMG-20220827-WA0025.jpg

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כמו התעסקות לשבת..

כל הכבוד!

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, איציק נ. כתב:

סוגר את תא המטען.

בא לפתוח שוב - לא נפתח :evil:

כוסומו מדינה, הצמה גמורה. מתחילים בניתוח.

 

מחבר את המחשב, מתחבר ל BSI ונותן פיקוד ל BOOT להיפתח.

תא המטען נפתח.

 

כנראה פיספסתי משהו: אם תא המטען לא נפתח כי הצמה גמורה, איך זה שנתת פיקוד למחשב שינה את זה? הרי הפקודה צריכה להגיע לתא המטען דרך הצמה (הגמורה), לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Fazer כתב:

 

כנראה פיספסתי משהו: אם תא המטען לא נפתח כי הצמה גמורה, איך זה שנתת פיקוד למחשב שינה את זה? הרי הפקודה צריכה להגיע לתא המטען דרך הצמה (הגמורה), לא?

מתוך כל 6 החוטים הדקים (ועוד 2 עבים מאוד), בודדים (1-2) נשארו מחוברים. החוטים העבים (פלוס ומינוס) היו בשלבי היקרעות מתקדמים אבל עדיין היו מחוברים - וזה מה שאיפשר את פתיחת תא המטען (עניין של מזל נטו).

 

איציק

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, איציק נ. כתב:

(עניין של מזל נטו)

ובשם הסקרנות האינטלקטואלית שלי: במידה ולא היה לך כל כך מזל והחוטים היו קרועים, יש איזשהו גיבוי פיזי לפתיחה של תא המטען?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Fazer כתב:

ובשם הסקרנות האינטלקטואלית שלי: במידה ולא היה לך כל כך מזל והחוטים היו קרועים, יש איזשהו גיבוי פיזי לפתיחה של תא המטען?

השלב הראשון, לפני שחיברתי את המחשב, ואחרי שקצת קיללתי, היה לקפל את המשענת של המושב האחורי ולהיכנס פנימה ולחפש במנעול חור שדרכו אפשר להכניס מברג לשיחרור הנעילה של תא המטען. מצאתי איזשהו חור במנעול עצמו אבל באותו הרגע לא היה לי כלי מתאים להכניס פנימה ולבדוק אם זה משחרר את המנעול.

ב worst case scenario אני משחרר 2 ברגי TORX-30 שמחזיקים את הלשונית שעליה ננעל המנעול, ומשחרר את תא המטען.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, איציק נ. כתב:

לקפל את המשענת של המושב האחורי ולהיכנס פנימה ולחפש במנעול חור שדרכו אפשר להכניס מברג לשיחרור הנעילה של תא המטען

אכן, זו הדרך הנכונה

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברנו טסט היום ללא רבב.

קמ שנה שעברה: 173,663 קמ.

קמ נוכחי:174,460 קמ.

נסועה שנתית: כ 800 ק"מ.

 

נתראה בשנה הבאה.... (?).

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, איציק נ. כתב:

נתראה בשנה הבאה.... (?).

זה משפט המחץ.

  • רעיון טוב! 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...