Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קנריים טייק 2 - גראן קנריה


noknok
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 647 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בדצמבר השנה רציתי למצוא מקום נחמד לנהוג בו, הבעיה? רוב אירופה שלג וחסימות – כל הכבישי נהיגה דיי סגורים ומה שלא סגור לרוב יחסית יקר לאין עונה של דצמבר לצאת אליו(לפני חנוכה חיפשתי טיסה).

מצאתי טיסה טובה עם סוויס(שאני דיי אוהב לטוס איתם והטיסה הייתה ב850 שקל הלוך חזור) לגראן קנריה(קונקשין בציריך, לילה בהלוך ובחזור – מצאתי מלון ב250 שקל בשדה"ת בציריך והיה תאכלס נוח), נזכרתי בטיול לפני שנה בטנריף ואמרתי יאללה זה הזדמנות לטייל באי ליד.

 

הרכב

שכרתי פורד פיאסטה 3 דלתות או דומה כולל ביטוח מלא ב42 שקל ליום בחברת השכרה מקומית ומוכרת באיים בשם CICAR.

הגעתי לסוכנות ההשכרה ואמרו לי שאני מקבל סיאט לאון חדשה מהסוכנות(הגיעה עם 13 קילומטר) רמת גימור אקסלנס מנוע 1.0 ידנית 6 הילוכים.

לפני שקיבלתי את הרכב הבחור קצת הצליח לעצבן אותי, הוא אמר לי "בגלל שהרכב חדש מהסוכנות לא הספקנו לתדלק אותו אפילו עדיין, בגלל זה הוא עם מיכל דלק ריק לגמרי – תחזיר את הרכב בלי דלק פשוט" התעקשתי איתו שאני לא מעוניין ומעדיף רכב אחר עם מיכל מלא אבל הוא אמר שאין להם רכב אחר לתת.

לאחר דין ודברים סוכם שאם אחזיר רכב עם יותר מפס אחד של דלק הם יזכו אותי על ההפרש, בסוף כדי לא להתעכב החלטתי לא להתכסח על זה למרות שזה התנהלות מרגיזה – מרחק הליכה מתחנת ההשכרה יש תחנת דלק, כמה קשה להביא את הרכב עם מיכל מלא ללקוח? בכל מקרה החזרתי את הרכב ריק מדלק עם 15 קילומטר טווח נסיעה על השעון.

 

מזג האוויר ואקלים:

האי עם אקלים חריג ביותר ביחס למה שאנחנו מכירים, ברוב האיי גם בחודש דצמבר היה באזור ה20+ מעלות חום – טמפרטורה קבועה של כל השנה.

מול זאת כשעולים להרים ומתחילים לטפס כלפי מעלה מזג אוויר יכול להשתנות ברמה של דקות וקילומטרים ספורים – בימים מסוימים עננים שמכסים חלק מההרים הופכים את מזג האוויר משמשי ורגוע לגשום לסוער, חשוב כבר מלמטה לראות אם מצב העננות על ההר ובמידה ויש עננות על ראש ההר – לוותר, המזג אוויר למעלה סביר להניח ערפל עם 0 ראות.

בנוסף האקלים משתנה כל הזמן, בחלק מהכבישים המזג אוויר מדברי וצחיח לחלוטין ובחלק מהפניות פתאום נוף טרופי וירוק, אני חושב שמבחינת טבע משוגע זה אחד האזורים(הקנרים בכללי) הוא מספק נופים מגניבים לחלוטין.

 

הכבישים:

הכבישים המהירים פשוט מעולים ממש 3 נתיבים לכל כיוון במהירות מותרת של 130 קמ"ש וכבישים שסלולים מצוין(מאוד דומה לטנריף) – לחצות את האיי בכביש המהיר זה בערך 45-60 דקות נסיעה, למרות השם גראן הוא קטן יותר מטנריף(אגב, משמעות השם הוא אי הכלבים הגדול).

 

מול זאת בכבישים הצדדים המצב שונה, בגראן קנריה בניגוד לטנריף הכבישים הצדדים הרבה יותר צרים, לרוב עם תנועה מ2 הצדדים ורווח מאוד קטן.

 

בנוסף, הפניות והשיפועים פשוט הרבה פעמים לא הגיוניים ומצאתי את עצמי צריך לרדת למהירות 0 או אפילו לעצירה מלאה כדי לסגור פניות בפיתולים הגדולים – רכב קטן הוא רעיון ממש טוב לאיים האלה.

במקביל למזג האוויר שלא נהיה סימפטי בחלק מהאזורים בתקופות מסוימות צריך לנהוג בחוכמה.

 

כבישים מומלצים -

GC-200 - כביש על רכס הרים שצמוד לחוף וחוצה את פארק Tamadaba Natural Park, אחד מכבישי החוף היפים בעולם, וקל להבין למה.

GC-210 – כביש שקצת מסוכן באופי שלו, מאוד צר מאוד מפותל עם שדה ראייה לא מוצלח אבל הוא עוטף סביבו נוף מדברי עוצר נשימה – להיזהר בעיקר מאבנים שמתדרדרות לכביש בחלק מהאזורים ומי שיכנס אליו יקבל נוף עוצר נשימה.

GC-505+605 – דרך עם נוף שמשתנה לקראת הסוף של העלייה שלו ממדברי לטרופי, גם כביש חובה לדעתי.

Pico De Bandama– דרך קצרה מעיר הבירה לאס פאלמס שמאפשרת תצפית יפה על העיר.

 

 

חנייה -

ברוב האזורים החנייה בתשלום(בניגוד לטנריף) – בעיר בירה יש חניון שקרוב לעיר העתיקה במחיר לא גבוהה(2 יורו לשעה בערך) ואפשר ממנו לטייל בעיר ברגל ולחזור לאוטו בסוף הטיול.

 

נהיגה בתוך הערים -

העיר המרכזית בגראן קנריה זה עיר הבירה של האי לאס פאלמס, העיר עצמה פחות מתויירת ממה שזכרתי את סנטה קרוז בטנריף.

הנהיגה בתוך הסמטאות בעיר לא קלה בכלל, בכבישים הראשיים יותר קל.

העיר עצמה יפה מאוד ומרכז העיר+העיר התיקה קומפקטיים וקל לטייל בהם ברגל, לדעתי יותר יפה מסנטה קרוז בטנריף.

 

לסיכום

בניגוד לטנריף שהייתי מעט מידיי ימים בגראן קנריה הייתי מספיק זמן לחוות את האיי, למי שהיה בטנריף ואהב את הנופים והמקום לא יתאכזב מגראן קנריה – מי שלא היה בטנריף כדאי אולי להתחיל משמה(יותר גדול ויותר מתוייר).

 

היתרון הגדול של האזור שאפשר להגיע לשמה כל השנה.

הטיול הזה אחד מטיולי הנהיגה היותר מוצלחים שהיו לי מבחינת פריסת זמן ונופים – זה מה שאני אוהב באיים קטנים.

 

20191206_105935.jpg20191206_110552.jpg20191206_110555.jpg20191206_112927.jpg20191206_115906.jpg20191207_095851.jpg20191207_100307.jpg20191207_100915.jpg20191207_102137.jpg20191207_105027.jpg20191207_110306.jpg20191208_101724.jpg20191208_135242.jpg20191208_135251.jpg20191208_135932.jpg20191208_135948.jpg

עריכה אחרונה על ידי noknok

Skoda Octavia Dynamic 2021 1.5TSI DSG7 - Company car

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה. באותו זמן הייתי בטנריף, אם כי, מחוסר זמן להתארגנות עצמאית (החלטה על הטיול ברגע האחרון), עשיתי זאת בטיול מאורגן.

 

הטיסות הישירות לטנריף חודשו לפני מספר שבועות, טיסות של ישראייר הממריאות מת"א ביום ג' בבוקר וטיסות חזרה הממריאות מטנריף ביום ג' לפנות ערב ומגיעות לת"א ביום ד' לפנות בוקר. כיוון שמדובר במטוסי A320 מהדור הקודם (למרות שהמטוס המבצע את הטיסה מטוס די חדש) נדרשת נחיתת תדלוק בבברצלונה, מה שהופך את הטיסה לארוכה - בערך 9 שעות לכל כיוון - לא נוח בתנאים של LC. מצד שני, יותר מהר מאשר עם לינה באירופה. בבדיקה קצרה באתר ישראייר המחיר מחוץ לעונה נוח ($300-380 לאדם, הלוך ושוב, בלי תוספות), אבל בתקופות החופשות המחיר כפול.

 

בדיקה קצרה בגוגל מראה כי הטיסות מטנריף לגראן-קנאריה וחזרה יוצאות בתדירות של מונית שירות, טיסה של 30 דקות שעולה כמה עשרות דולרים הלוך ושוב, אבל מהשדה הצפוני הסמוך לסנטה קרוז (הטיסות הבינלאומיות מגיעות לשדה הדרומי, מרחק כשעת נסיעה).

 

לגבי מזג האויר - בטנריף היה מושלם, טמפרטורטת סביב 20 מעלות ולמזלנו אפילו לא קצה של ענן, כך שגם בהרים קיבלנו נוף נפלא, וכלל תצפיות לאיים השכנים.

 

והערה לגבי הנהיגה - אמנם ממרומי האוטובוס, אבל ברור שצריך להכיר את הנהיגה המקובלת בכבישי ההרים הצרים: חיפוש הרכב המגיע מעבר לעיקול, הרבה סבלנות לתנועה הנגדית, ולא פעם נסיעה לאחור על מנת לאפשר לאוטובוס לעבור.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והערה לגבי הנהיגה - אמנם ממרומי האוטובוס, אבל ברור שצריך להכיר את הנהיגה המקובלת בכבישי ההרים הצרים: חיפוש הרכב המגיע מעבר לעיקול, הרבה סבלנות לתנועה הנגדית, ולא פעם נסיעה לאחור על מנת לאפשר לאוטובוס לעבור.

 

יייאאפ, זה ברור מאליו שלפני פניה עיוורת בכביש צר עוצרים בקצה הימני לפני הפניה ומעיפים מבט לראות שאין רכב שקופץ עלי.

 

לגבי הטיסות כן, האוטובוסים המעופפים בין האיים ממש נפוצים(החברה ה"לאומית" של הקנריים Binter Canarias ועוד חברה שמציעה אפילו מחירים נמוכים יותר בשם Flycanary) חשבתי להשתמש בהם אולי כדי לקפוץ ללנזרוטה אבל תאכלס במסגרת של שבוע הספקתי למלא באיזי את הזמן בגראן קנרייה - אישית 9 שעות במטוס של ישראייר לא נשמע חוויה(לארקיע אגב יש גם עכשיו לדעתי טיסה ישירה לשמה ועם הLR הם אפילו לא צריכים לעצור לתדלוק).

 

קצת תמונות מלאס פאלמס.

 

20191209_132354.jpg20191209_133254.jpg20191209_135521.jpg20191209_132203.jpg 20191209_132354.jpg20191209_132627.jpg20191209_133047.jpg20191209_135311.jpg

Skoda Octavia Dynamic 2021 1.5TSI DSG7 - Company car

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה טיסה כזו - אבל גם לא התעמקתי יותר מדי.

 

עד פרשת ה-737max ישראייר השתמשו במטוס חכור של החברה הצ'כית - אני דגמתי אותו בטיסה לבוקרשט ואני חייב לומר שאפילו בלי נחיתת הביניים בברצלונה לשבת 7-8 שעות בדבר הזה זה עינוי. מצד שני - אתה אמנם טסת בחברה יותר טובה ואני מניח שהמטוס טיפה פחות צפוף, אבל הטיסה דרך ציריך יותר ארוכה (פעמיים 4.5 שעות) וצריך לחשב גם שני לילות לינה בציריך ויום נוסף בדרך, וגם זה מהווה שיקול. זו נבלה וזו טרפה. אבל הביקור באיים שווה את זה.

 

דרך אגב - הטיול המאורגן כלל הפלגה קצרה לאי הקטן La Gomera שממערב לטנריף. אם מישהו נוסע לטנריף - בהחלט כדאי להקדיש לו יום, ולבדוק אם חברת ההשכרה מאפשרת להוביל את המכונית במעבורת, או לשכור באי מכונית לכמה שעות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטיסות של איבריה לטנריף הטיסה בין ת"א למדריד היא באיירבוס a330-300. אמנם לקחתי ביזנס בטיסת ההלוך (הציעו שדרוג במחיר שנראה לי טוב), אבל בחזור טסנו במחלקת תיירים והיה בסדר גמור. מרווח רגליים טוב, מושבים נוחים, מערכת בידור בכל מושב.

 

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה טיסה כזו - אבל גם לא התעמקתי יותר מדי.

 

עד פרשת ה-737max ישראייר השתמשו במטוס חכור של החברה הצ'כית - אני דגמתי אותו בטיסה לבוקרשט ואני חייב לומר שאפילו בלי נחיתת הביניים בברצלונה לשבת 7-8 שעות בדבר הזה זה עינוי. מצד שני - אתה אמנם טסת בחברה יותר טובה ואני מניח שהמטוס טיפה פחות צפוף, אבל הטיסה דרך ציריך יותר ארוכה (פעמיים 4.5 שעות) וצריך לחשב גם שני לילות לינה בציריך ויום נוסף בדרך, וגם זה מהווה שיקול. זו נבלה וזו טרפה. אבל הביקור באיים שווה את זה.

 

דרך אגב - הטיול המאורגן כלל הפלגה קצרה לאי הקטן La Gomera שממערב לטנריף. אם מישהו נוסע לטנריף - בהחלט כדאי להקדיש לו יום, ולבדוק אם חברת ההשכרה מאפשרת להוביל את המכונית במעבורת, או לשכור באי מכונית לכמה שעות.

 

השינה בציריך אגב הייתה וולנטרית שלי, יכולתי לקחת טיסה ב4:50 בבוקר מישראל לציריך ולהמשיך באותו היום לגראן קנרייה וגם בחזור להגיע לארץ ב3 בבוקר עם קונקשינים מאוד קצרים.

 

גם בסוויס הטיסה לישראל ולשוויץ הייתה על 777 שהיה אחלה(מה גם שבעונה הנ״ל הוא היה חצי ריק).

 

אבל החלטתי לא לדפוק לעצמי את השעות שינה ותפסתי שעות טיסה מאוד נוחות(לנחות בציריך בערב ולהמריא ליעד הבא ב8-9 בבוקר) - מבחינתי ככה גם לא חתמתי חופש מהעבודה ביום הטיסה וגם לא בחזור(הגעתי לארץ ב1 אחרצ וישר נסעתי למשרד עד 8 בערב).

 

לגבי האי הנ״ל לחברת השכרה הזאת(cicar) יש קטע שיווקי של לשים את השמות של האיים השונים במדבקה על הצד של הרכב - והם בחרו אי ספציפי ללאון שלי.

 

20191209_154608.jpg

Skoda Octavia Dynamic 2021 1.5TSI DSG7 - Company car

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מת על האיים האלה.

משהו בשילוב של הנופים הפראיים, הצוקים, האוקיינוס, והדלילות של האוכלוסיה מחוץ לערים משדר תחושה של משהו בתולי, יבשה שלא גילו עדיין.

התמונות מעולות.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי האי הנ״ל לחברת השכרה הזאת(cicar) יש קטע שיווקי של לשים את השמות של האיים השונים במדבקה על הצד של הרכב - והם בחרו אי ספציפי ללאון שלי.

 

[ATTACH=CONFIG]526579[/ATTACH]

נתקלתי במדבקות האלה גם בטנריף ולה-גומרה. תודה על ההסבר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה נחמד, אבל בגדול מזכיר את טנריף. לא בטוח שמצדיק (שוב) טיסה ארוכה. אגב, אני טסתי לטנריף בפברואר, עם smartwings, טיסה ישירה של 7+ שעות.

יפה. באותו זמן הייתי בטנריף,

נהניתם או שהאכזבה של החברה של אחד הבנים הייתה מוצדקת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואו, יש לך זכרון.

 

אנחנו נהנינו, סה"כ יש נופים נהדרים. בהחלט מצדיק טיול של שבוע.

 

באחד המקומות (ב-La Gomera) פגשנו קבוצה של תיירים מאיסלנד, היה לי חשק לשאול אותם איך הם התרשמו מהחופים השחורים. במקום שבו פגשנו אותם היה איזה בוסתן קטן, והן לא יכלו להסיר את מבטם וידיהם מאיזה עץ מנגו וכמה עצי בננה שנשאו פירות.

 

דרך אגב - האייןם האלה הם איזור פטור ממס וזולים בהתאם. הדלק עולה משהו בסביבות אירו לליטר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה נחמד, אבל בגדול מזכיר את טנריף. לא בטוח שמצדיק (שוב) טיסה ארוכה. אגב, אני טסתי לטנריף בפברואר, עם smartwings, טיסה ישירה של 7+ שעות.

 

נהניתם או שהאכזבה של החברה של אחד הבנים הייתה מוצדקת?

הכל בעיני המתבונן:) .

 

בתאכלס הייתי בטנריף ורציתי מקום דומה עם דרכים חדשות לחקור וזה ענה על הציפייה.

 

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Skoda Octavia Dynamic 2021 1.5TSI DSG7 - Company car

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...