Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil
 שיתוף

פוסטים מומלצים

הבעיה היא המדינה שהפקירה את כל נושא הטעינה לשוק הפרטי שבתחום זה, תמיד ילך הרבה אחרי התקדמות התחום (מספר הרכבים) כי החזר ההשקעה, בשלב הראשון לפחות של אימוץ הרכב החשמלי, הוא נמוך למדי. טסלה הבינה מהיום הראשון שבלי תשתית כזו אין לרכב החשמלי סיכוי ולכן היא מחזיקה גם ברשת הטעינה המהירה הגדולה בעולם וממשיכה להרחיב אותה בהתאם למכירות. אם אני לא טועה, כבר עכשיו יש לה את רשת הטעינה המהירה הגדולה ביותר בישראל. 

 

ברמה של תשתית לאומית, זה כסף קטן יחסית מצד המדינה להתקין כמה מאות של עמדות מהירות שיאפשרו למי שאין לו חניה פרטית לעבור לרכב חשמלי. אז אולי למי שנוסע 200 ק"מ ביום זה פחות אידיאלי כרגע, אבל מי שנוסע ממוצע של 50-60 ק"מ ביום ורוצה רכב חשמלי, זה ראלי לחלוטין להסתמך רק על עמדות מהירות. 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 4.8 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אכן. אבל חלק מהמדינות ניצלו את פארסת דיזלגייט כדי להכריח את vw לפרוס עמדות טעינה ברחבי המדינה, חבל שלא כאן.  היה יכול אולי ליצור מוטיבציה אצל צ'מפיון להביא רכבים חשמליים.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ch2856 כתב:

הבעיה היא המדינה שהפקירה את כל נושא הטעינה לשוק הפרטי שבתחום זה, תמיד ילך הרבה אחרי התקדמות התחום (מספר הרכבים) כי החזר ההשקעה, בשלב הראשון לפחות של אימוץ הרכב החשמלי, הוא נמוך למדי. טסלה הבינה מהיום הראשון שבלי תשתית כזו אין לרכב החשמלי סיכוי ולכן היא מחזיקה גם ברשת הטעינה המהירה הגדולה בעולם וממשיכה להרחיב אותה בהתאם למכירות. אם אני לא טועה, כבר עכשיו יש לה את רשת הטעינה המהירה הגדולה ביותר בישראל. 

 

ברמה של תשתית לאומית, זה כסף קטן יחסית מצד המדינה להתקין כמה מאות של עמדות מהירות שיאפשרו למי שאין לו חניה פרטית לעבור לרכב חשמלי. אז אולי למי שנוסע 200 ק"מ ביום זה פחות אידיאלי כרגע, אבל מי שנוסע ממוצע של 50-60 ק"מ ביום ורוצה רכב חשמלי, זה ראלי לחלוטין להסתמך רק על עמדות מהירות. 

 

עמדות מהירות הן לדעתי לא פיתרון בטכנולוגית הבטריה הנוכחית, לטעון רק במהירות זה הרס של הבטריה. 

עד שיהיו בטריות שלא עוברות דגרדציה בטעינה מהירה (סביר שיהיו בתוך 3-4 שנים), לדעתי רכב חשמלי עדיף שישאר נחלת אלו שיכולים להטעין בבית או בעבודה.

עריכה אחרונה על ידי noam23
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם זה כבר נאמר ב-4,400 התגובות: אומרים שטסלה לא מפרסמת נתוני הספק מנוע. משום מה באתר הגרמני שלה, תחת More Information, היא כן מפרסמת (אולי זו דרישת החוק הגרמני?).

הנתונים נמסרו ב-KW, תרגמתי לכוחות סוס:

Model 3 SR+ 321hp

Model 3 LR 491hp

Model 3 Performance 506hp

 

Model Y LR 507hp

Model Y Performance 527hp

1958 Cadillac Fleetwood Sixty Special

BMW i3s 2019

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.9.2021 בשעה 15:12, MiniMiz3r כתב:

עדיף להשוות את המחיר לזה באירופה, שעומד על כ 50 אלף יורו ואז זה הרבה יותר קרוב. 

 

או למחירים באנגליה, שם הם זהים לחלוטין לפה. למעשה המחירים בארץ למודל 3 היו זולים משם, עד עליות המחירים פה. 

 

בתאריך 22.9.2021 בשעה 05:16, ch2856 כתב:

נוחות? זה לא התחום החזק של טסלה. 

 

זהו שגם אני הייתי חושב כך אם הייתי מתבסס על שמועות, אבל הרכב מפתיע יחסית מבחינה זו. 

אני עם הפרפורמנס והרכב נמוך, הג׳אנטים גדולים (מדי אפילו), והמתלים לא בדיוק מכויילים לרכות, אז בנסיעה איטית בהחלט מרגישים שיבושים, אבל זה לעולם לא הופך ללא נעים או לא סלחני.  המושבים לא פחות ממעולים וכמעט כל מי שנכנס אלי לרכב מעיר משהו עליהם. 

לפני כשבועיים ביליתי יום ארוך ברכב שכלל נסיעה מעניינת יותר באיזור נס הרים ורמת רזיאל, משם לירושלים והרבה הרבה פקקים (נתקעתי בחזור בפקק של הפיגוע). חזרתי הביתה כאילו נסעתי חמש דקות...

גם חבר (שנוהג בג׳וליה) שנהג ברכב שלי לפני מספר ימים אמר שהוא מופתע מכמה שהיא נוחה, ושהוא מרגיש שהוא יכול לנהוג בה 500 ק״מ רצוף ולרדת מהרכב רענן ובלי כאבים למינהן (הבחור סובל למדי מהגב...). 

 

בתאריך 21.9.2021 בשעה 20:53, רון18 כתב:

אני שומע יותר ויותר אנשים שלא באמת מרוצים מטסלה

 

 

זה מעניין כי אני שומע בדיוק ההיפך, ואני מכיר לא מעט כאלה שרכשו את הרכב. זה גם לא הלך הרוח בקבוצות טסלה השונות.

באופן אישי אני חייב להגיד שזה אולי הדיילי הטוב שהיה לי והיו לי רכבים לא רעים בכלל (האחרון היה 330e). 

עריכה אחרונה על ידי robertf
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.9.2021 בשעה 15:53, Mikelt89 כתב:

רק שלמדינה אין כל אינטרנס לעידוד כלי רכב חשמליים כי הם לא מניבים להם את הפרה החולבת מרכבי בעירה פנימית

 

זיהום האוויר ממכוניות בנזין ודיזל עולה למדינה מיליארדי שקלים מידי שנה שלא לדבר על אלפי החולים הקשים והמתים. הגיע הזמן שהמדינה תתרכז בדברים החשובים ולא באיך לגבות עוד כמה שקלים.

 

בתאריך 22.9.2021 בשעה 17:22, noam23 כתב:

עמדות מהירות הן לדעתי לא פיתרון בטכנולוגית הבטריה הנוכחית, לטעון רק במהירות זה הרס של הבטריה. 

עד שיהיו בטריות שלא עוברות דגרדציה בטעינה מהירה (סביר שיהיו בתוך 3-4 שנים), לדעתי רכב חשמלי עדיף שישאר נחלת אלו שיכולים להטעין בבית או בעבודה.

 

מטעינה מהירה של פעם בשבוע לא נגרם נזק. צריך לזכור שמדובר בסוללה מודרנית מקוררת עם נוזל.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Gopher כתב:

 

 

מטעינה מהירה של פעם בשבוע לא נגרם נזק. צריך לזכור שמדובר בסוללה מודרנית מקוררת עם נוזל.

 

לטעון פעם בשבוע זה אומר להיות רוב השבוע עם יכולת נסיעה מאוד מוגבלת. ואם נוחתת עליך נסיעה ארוכה יותר אתה צריך קודם לנסוע לתחנת הטעינה (שגם לא ממש קרובה אליך) ולבלות שם זמן בלתי ידוע. לא חושב שזה מוצדק לגבות מאדם רבע מליון ש"ח תמורת איכות חיים שכזו. הרכבים החשמלים היום עם טווח מוגבל ביותר, הסיפור הזה עובד טוב כשאתה מתחבר בערב למטען בבית, או בבוקר לזה שבעבודה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.9.2021 בשעה 17:38, Cadillac58 כתב:

לא יודע אם זה כבר נאמר ב-4,400 התגובות: אומרים שטסלה לא מפרסמת נתוני הספק מנוע. משום מה באתר הגרמני שלה, תחת More Information, היא כן מפרסמת (אולי זו דרישת החוק הגרמני?).

הנתונים נמסרו ב-KW, תרגמתי לכוחות סוס:

Model 3 SR+ 321hp

Model 3 LR 491hp

Model 3 Performance 506hp

 

Model Y LR 507hp

Model Y Performance 527hp

 

דווקא כ"ס מופיע באתר משרד רישוי 

תראה פה

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, noam23 כתב:

לטעון פעם בשבוע זה אומר להיות רוב השבוע עם יכולת נסיעה מאוד מוגבלת. ואם נוחתת עליך נסיעה ארוכה יותר אתה צריך קודם לנסוע לתחנת הטעינה (שגם לא ממש קרובה אליך) ולבלות שם זמן בלתי ידוע. לא חושב שזה מוצדק לגבות מאדם רבע מליון ש"ח תמורת איכות חיים שכזו. הרכבים החשמלים היום עם טווח מוגבל ביותר, הסיפור הזה עובד טוב כשאתה מתחבר בערב למטען בבית, או בבוקר לזה שבעבודה. 

 

 

זה ממש לא נכון שהטווח מוגבל, למשל טסלה 3 LR עם 580 ק"מ של סוללה - זה כבר יותר מאשר מיכל בנזין.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, shimta כתב:

 

דווקא כ"ס מופיע באתר משרד רישוי 

תראה פה

 

הנתונים כנראה מדוייקים ל SR+ וה P:

 

283/325 כ"ס ל SR+ בתלות בייצור (הסינית עם סוללות LFP יותר כבדה וכדי לפצות המנוע יותר חזק)

ה Performance עם יותר מ 500 כ"ס, גם שינויים קלים כי דגמים עם סוללות שונות שוקלים אחרת ומפצים על זה במנוע

 

498 כ"ס ל LR נראה לא סביר, כי זה קרוב מדי ל P (וה P מאיצה ב 25% יותר מהר...) . מנסיון במקומות אחרים - זה ההספק כולל אופציית ה Boost (שכרגע לא זמינה בישראל). הם רושמים את זה ככה כדי שלא יצטרכו לשנות רישום למי שיקנה 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הכללים שאני מכיר לשמירת אורך החיים המקסימלי של הסוללה צריך להטעין אותן בין 40% ל 80% ובטעינה איטית.

זה נכון גם לסוללות LFP שיש בטסלה מודל 3 SR+ שמיוצרות בסין, רק שהן יותר עמידות לטעינה מלאה ויכולות לעמוד ב 1000 מחזורי טעינה במקום 500 כמו ליטיום-איון הרגיל.

שמירה על כלל הזה מורידה את הטווח האפקטיבי של מכונית החשמלית ל 40% ביום-יום,  או כ-150 עד 200 ק"מ במקום 480 ק"מ.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • רעיון גרוע 1

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, EvGriga כתב:

לפי הכללים שאני מכיר לשמירת אורך החיים המקסימלי של הסוללה צריך להטעין אותן בין 40% ל 80% ובטעינה איטית.

זה נכון גם לסוללות LFP שיש בטסלה מודל 3 SR+ שמיוצרות בסין, רק שהן יותר עמידות לטעינה מלאה ויכולות לעמוד ב 1000 מחזורי טעינה במקום 500 כמו ליטיום-איון הרגיל.

 

לא ברור מאיפה הנתונים הללו, אבל הם לא מדוייקים, בלשון המעטה.

פנסוניק נותנים נתונים לסוללות ה NCA שלהם באינטרנט (מה שטסלה משתמשת בחלק מהדגמים). מספר מחזורי טעינה בתנאים של טעינה ב 0.7C (זה 50KW פי 5 מטעינה ביתית) ופריקה ב 1C (זה פי עשרות ממה שעושים ברכב) מ 0-100% הוא בסביבות 700 מחזורים. ממחקרים שאפשר למצוא ברשת כשנמנעים מכניסה ל constant voltage range  בטעינה (זה ה 80%) ומתחילים מאזור ה 20-30% אפשר להגיע גם לשווה ערך ל 2000 מחזורים. טעינה ופריקה בזרמים נמוכים (מה שקורה בפועל) משפרת את המצב עוד יותר. טמפרטורת טעינה היא קריטית והרכב מבקר את הטמפרטורה של הסוללה ככה שאין פה בעיה.

 

אז ב NCA (מה שיש ב LR ו P) נראה שאין בעיה לעבוד בקביעות בין 20-80% (ד"א טסלה אומרים 90%) ולקבל שווה ערך של (אני מחמיר...) לפחות 1000 מחזורי טעינה מלאים, שזה קרוב ל 600,000 ק"מ נסיעה. כמה רכבי בנזין אתה מכיר עם קילומטרז' כזה? מי שבאמת זהיר יקבל אולי יותר.

 

סוללת LFP בתנאים המתוארים לעיל (0-100%) נותנת משהו כמו 3000 מחזורים (גם על זה יש ברשת המון מחקרים) שזה יותר מ 1,000,000 ק"מ שזה פרקטית אינסוף. מזה מגיעה ההנחיה לטעון אותה איך שרוצים

 

שימוש קבוע בסופרצ'רג'ר (שווה ערך לטעינה של 3C בפיק) יכול לפגוע בצורה משמעותית, כמו גם טעינה קבועה של NCA ל 100% או פריקה ל 0. אבל אין בזה שום צורך. טוענים יומית ל 80% נוסעים עד 20-30 ואם יש נסיעה ארוכה טוענים ל 90-100%

עריכה אחרונה על ידי OF
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, EvGriga כתב:

לפי הכללים שאני מכיר לשמירת אורך החיים המקסימלי של הסוללה צריך להטעין אותן בין 40% ל 80% ובטעינה איטית.

זה נכון גם לסוללות LFP שיש בטסלה מודל 3 SR+ שמיוצרות בסין, רק שהן יותר עמידות לטעינה מלאה ויכולות לעמוד ב 1000 מחזורי טעינה במקום 500 כמו ליטיום-איון הרגיל.

שמירה על כלל הזה מורידה את הטווח האפקטיבי של מכונית החשמלית ל 40% ביום-יום,  או כ-150 עד 200 ק"מ במקום 480 ק"מ.

לפי הכללים שאני מכיר, בפורום מבקשים ומדגישים להביע דעה בנושאים טכניים רק אם אתה מבין בהם ב100%. מה שכתבת רחוק מהמציאות, ואני מנחש שאתה לא לא מודע לזה לחלוטין.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...