Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איציק נ.

[נסיעת מבחן] 3008 1.2T מול C5 Aircross 1.5HDI

Recommended Posts

לפני 3 שעות, green כתב:

בסיטרואן c5 איירקרוס דרך אגב, למרות שהיא בתצורת ג'יפון, תצורת המרחב הפנימי דומה לסיטרואן פיקאסו הקצר. אבל מרווח הרגליים במושב האחורי שלה עדיף לדעתי על הפיקאסו הקצר.

אני נסעתי ב C5 איירקרוס במושב מאחור במהלך נסיעת המבחן. בהחלט לא הייתי מגדיר אותו כמרווח מאוד. 

המסקנה שלי מכל מה שאתה כותב היא שכנראה אנחנו חיים בעולמות שונים לחלוטין, אחרת אין להסביר את הדברים שאתה כותב בפורום - ותכל'ס גם לא בא לי לבזבז את הזמן בויכוחים איתך על עובדות מוגמרות ברכבים שבדקתי בעצמי, לא צד ג'.
אז בסדר, אתה יכול להמשיך להפיץ את משנתך - ושאנשים יאמינו לך... (בעיה שלהם, לא שלי).

אני בכל מקרה עומד מאחורי דבריי - וזה הנימוק שלי;
ג'יפונים כמעט תמיד יהיו פחות מרווחים ממיניוואן, על אחת כמה וכמה מול הדור השני של ה C4 פיקאסו הקצר.
אחת הסיבות לעניין הזה היא בסיס הגלגלים (המרחק בין הסרנים) שבאופן נקודתי לפיקאסו הקצר - הוא גדול, וכמובן - התיכנון (שבג'יפונים הוא תמיד יהיה מסורתי - כזה שתא המנוע הוא יחידה בפני עצמה - עם מכסה מנוע גדול שמכסה את כולו, וקיר האש הוא החוצץ המוחלט בין תא הנוסעים לתא המנוע, עם דגש על הנקודה שבא מתחיל ה"דשבורד") בעוד במיניוואנים (במיוחד כמו ה C4 פיקאסו דור 2) הדשבורד כבר משתפל על 1/3 או אפילו 1/2 מתא המנוע, מה שלמעשה אומר שה"דשבורד" מונח בחלקו גם מעל חלק מתא המנוע (מה שמשאיר מרווח נדיב יותר לתא הנוסעים ותא המטען).
אפרופו תא המטען, למרות הנתונים המרשימים יחסית של הספורטאז' (בוא לא ניסחף, זה הכל ביחס למכונית משפחתית רגילה) - זה שעשיתי מולו את הבדיקה (מודל 2015) לא היה טוב יותר ולא יעיל יותר ביחס לפיקאסו הקצר. גובה רצפת תא המטען שם היא יחסית גבוהה (ביחס לפיקאסו, שם היא מאוד נמוכה) והמרווח בין המגש העליון לרצפת תא המטען - לא מרשים. בעוד בפיקאסו אתה יכול להכניס שולחן פלסטיק מתקפל ועליו 4 כסאות כתר על הצד (בלי ידיות), 2 קורקינטים ועוד כמה תיקים (בלי לגעת במגש העליון), בספורטאז' זה לא היה עובר בלי להוריד את המגש העליון ולהנדס את הדברים. ברור שזה יותר "נוח" מפרייבט, אבל הכל תלוי מול מה בדיוק אתה משווה את זה.
כמעט בכל רכב אם תהנדס את המושבים הקדמיים יש לך סיכוי למרווח סביר מאחור, רק שברכבים מסויימים זה יהיה ממש קל וללא מאמץ, וברכבים אחרים זה ידרוש תיכנון ופשרות בתנוחת המושב הקדמי (מה שלא בטוח יהיה נוח או טוב לנוסעים מלפנים). הפיקאסו מטבעו מרווח יותר - אבל ברור שאם תשכיב את המשענת של המושבים הקדמיים, תיקח אותם אחורה עד הסוף, ואת המושבים האחוריים תיקח קדימה עד הסוף - יש סיכוי שזה יהיה מאוד מאוד צפוף. במצב טבעי וללא הינדוסים - הוא יהיה המרווח.

איציק

לפני כשעה, green כתב:

זה מאד רלבנטי באיזו גירסה ישבת, בגירסת ה- 7 מקומות יש מרווח רגליים אחורי גדול מאד ונראה שזו הגירסה שישבת בה.

 

בגירסת ה- 5 מקומות מרווח רגליים אחורי קטן בהרבה.


 ממש לא נכון.

  • מעניין 1

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 26 דקות, איציק נ. כתב:

ותכל'ס גם לא בא לי לבזבז את הזמן בויכוחים איתך על עובדות מוגמרות ברכבים שבדקתי בעצמי, לא צד ג'.

 

חשבתי שבפורום אנחנו מנהלים דיונים עניינים ולא וויכוחים אחרת מה אנחנו עושים כאן (למרות שחלק מהחברים כאן אכן נוהגים להתווכח ללא דיון ענייני) 😅

עריכה אחרונה על ידי green

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, green כתב:

זה מאד רלבנטי באיזו גירסה ישבת, בגירסת ה- 7 מקומות יש מרווח רגליים אחורי גדול מאד ונראה שזו הגירסה שישבת בה.

 

בגירסת ה- 5 מקומות מרווח רגליים אחורי קטן בהרבה.

ברור שלא. בגירסה הארוכה מאורגן מקום לשלושה שורות מושבים, בקצרה לשניים. וכמו בכל מכונית בסיס הגלגלים והאורך הכללי מוגבלים באופן כזה שאין סיכוי לארגן מרחב מחיה דומה בכל אחת משתי שורות המושבים האחוריים, לזה שמציעה שורה אחת נוספת בגירסה הקצרה יותר, הפיקאסו לא יוצאת מכלל זה. ובשביל לסגור את הפינה הזו, אז יש אצלנו במשפחה ספורטאז' גירסה אחרונה והמושב האחורי בסדר, אפילו די מרווח, אבל בזמנו כשבחנתי אפשרות לקנות ספייסטורר כזו לבתי ( ופיספסתי אגב, עד שהחלטתי, נגמרו ), אחת הסיבות, אם לא המרכזית שבהן היתה מרחב המחיה הפנטסטי במושב האחורי. והאמן לי, הספורטאז' מרווחת ככל שתהיה, פשוט לא שם, לא במרחב, ודאי לא בידידותיות למשפחה ובורסטיליות הפנטסטית שלה. פשוט עולם אחר וכמו כל מכונית גאונית, החליטו להפסיק את הייצור ( מישהו אמר מולטיפלה ? ).

  • רעיון טוב! 2

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 14.7.2020 בשעה 20:54, איציק נ. כתב:

- כרכב שני שנוסע 2500 ק"מ בשנה (ב-3 שנים עשתה הפיקנטו 7,800 ק"מ) - זה מספיק.

לא עדיף לנסוע במוניות בקמ הזה?

נראלי יצא יותר זול מלהחזיק רכב

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני בהשוואת המושב האחורי של הפיקאסו/ספייסטורר הקצרה לבין ה-c5 איירקרוס, ההבדל העיקרי הוא פחות המרווח האבסולוטי, למרות שהפיקאסו מרווח מעט יותר לברכיים ולראש במיוחד במושבים הצידיים, אלא תחושת האווריריות המיוחדת שיש בפיקאסו והבדל נוסף הוא שב-c5 המושבים גבוהים יותר ונוח ככה להתעסק עם ריתום הילדים.

שני הדגמים אגב, שמים את הילדים ואת מושבי הבטיחות שלהם בעדיפות על פני ישיבת מבוגרים.

 

עריכה אחרונה על ידי Liran xsi

2018 CITROEN CACTUS

2010 CITROEN C4 SX

2002 SUZUKI JIMNY

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צודק. והאוריריות הזו שאתה מציין נובעת מהעובדה שהחלונות בפיקאסו/ספייסטורר גדולים יחסית למה שמקובל היום, כשכולם רוצים רק משהו שמי שרואה אותו צועק תיכף "אמא, תראי הנה ג'יפ". לא לחינם נזכרתי במוטיפלה שלטעמי היא האמא הרעיונית והיותר מוצלחת של הפיקאסו. וקצת עצוב שגם ה C5 היא חלק מהטרנד הזה, סוג של כניעת היצרן, גם אם בלתי נמנעת לטעם הדפוק של הצרכנים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...