Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אור גבוה אוטומטי


igor8s
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 519 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני משתדל להחליף אורות כשאני רואה שמגיע רכב מעבר לגבעה, הנהג של הרכב שמולי מסתנוור מכיוון שהראש שלו בדרך כלל נמצא מעל גובה הפנסים (בטח אם מדובר במשאית). אותו עיקרון בסיבובים אני מזהה את האורות של הרכב שבא מולי על גדר הבטיחות או על צלע ההר ואז מחליפים לפני שהנהג ממול מספיק להסתנוור.

לרוב הנהג שממול מזהה את החלפת האורות וגם הוא עובר לאור נמוך, במצב הזה כולנו חוסכים את הרגע שהפנסים כבר מסנוורים ורק אז מחליפים את האורות לאור נמוך.

למי שיש את המערכת האם המערכת יודעת לזהות רכב מעבר לסיבוב או גבעה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי ספר רכב (הגירסה האנגלית שהורדתי מהרשת - לא בדקתי אם מופיע גם בספר שקיבלתי עם הרכב בעברית) ברכב שלי קיימת מערכת סייען אורות - Light Assist שיודעת להחליף אוטמטית בין אורות מעבר לאורות דרך כאשר התנאים מאפשרים זאת (אין תנועה ממול, מעל מהירות מסויימת וכו')

בפועל המערכת לא עובדת אצלי ונכראה לא רק אצלי , נראה שאופציה זו מבוטלת ברכבים שמגיעים ארצה.

 

השאלה אם יש תקנת תעבורה שאכן אוסרת על ישימוש בתכונה זו?

 

תקנת תעבורה שאוסרת אין.

אבל לא מופרך בכלל שהיבואן המקומי החליט לחסוך גרוש וחצי, והביא את הדגם ללא המערכת.

לכן קודם כל בדוק שהמערכת קיימת במפרט של היבואן ברמת הגימור שלך

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

הבנתי שהאופציה חסומה בארץ ( אני מדבר על סיאט אטקה - לא יודע לגבי דגמים/יצרנים אחרים). ניתן לפתוח כנראה באמצעות קידוד.

 

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין למה זה, כי נסעתי באאודי (אותו יבואן) שהמערכת עבדה בה מצויין.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משתדל להחליף אורות כשאני רואה שמגיע רכב מעבר לגבעה, הנהג של הרכב שמולי מסתנוור מכיוון שהראש שלו בדרך כלל נמצא מעל גובה הפנסים (בטח אם מדובר במשאית). אותו עיקרון בסיבובים אני מזהה את האורות של הרכב שבא מולי על גדר הבטיחות או על צלע ההר ואז מחליפים לפני שהנהג ממול מספיק להסתנוור.

לרוב הנהג שממול מזהה את החלפת האורות וגם הוא עובר לאור נמוך, במצב הזה כולנו חוסכים את הרגע שהפנסים כבר מסנוורים ורק אז מחליפים את האורות לאור נמוך.

למי שיש את המערכת האם המערכת יודעת לזהות רכב מעבר לסיבוב או גבעה?

 

התשובה כן,המערכת,לפחות ב3008 עובדת מצויין.

 

לפני שרכשתי את הרכב לא התייחסתי בכלל לחשיבות המערכת,אחרי,אני מרוצה מאד,אחת המערכות החשובות שיש היום ברכבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק בסביבת הנהג אם יש כפתור לדרוך את המערכת (בנוסף לדחיפת הידית לאור גבוה) אצלי ביאריס יש כפתור שמכבה ומדליק את המערכת.

אם היא כבויה - כשאני דוחף את הידית קדימה נדלק אור גבוה

אם היא פעילה - כשאני דוחף את הידית קדימה נדלקת נורה ירוקה בלוח שעונים בצורת אור גבוה עם המילה AUTO והמערכת עובדת מעולה.

 

החיסרון היחיד שלה (וגם זה לא קורה בכל כביש אלא בכביש אחד ספציפי ולא בכל שלט) שלפעמים בכביש חשוך היא מדליקה אור גבוה ומקבלת סינוור מהשלטים מחזירי אור שמודיעים על עיקולים ואז היא מכבה את האור הגבוה ואז שוב די חשוך אז היא מדליקה שוב את האור הגבוה ודי משגעת את עצמה. אבל יכול להיות שזה בעיה נקודתית ואצל יצרנים אחרים זה לא קורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

פורד פוקוס 2017 האור הגבוה נדלק אוטומטית בחושך מוחלט, חוזר לאור דרך רגיל כשמגיע רכב ממול. מאוד אוהב את איך שזה עובד.

אולי עוד תשוב:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפעלת האור הגבוה ברכבי סיאט, כמו שאר קבוצת ואג, הינה ע"י הצבת מתג התאורה על מצב אוטומטי, ודחיפת ידית הוינקר.

בלוח השעונים יופיע חיווי של אור גבוה אוטומטי.

בחלק מהרכבים האופציה חסומה במקור וניתנת להפעלה ע"י קידוד מתאים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

AUDI A3 חדשה, המערכת עובדת מצוין

מחליף בין אור גבוה לנמוך באופן יותר טוב ממה שעושים רוב הנהגים הישראלים בכביש

 

בשביל להפעיל את המערכת (לפחות אצלי) האורות צריכים להיות על מצב AUTO + בכל התנעה מחדש של הרכב צריך לתת דחיפה אחת קדימה של ידית האורות הגבוהים \ וינקרים) ואז מופיע בלוח השעונים לוגו של אור גבוה עם האות A

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

שלום חברים,

לטובת בעלי סיאט אטקה fr שמעוניינים באור גבוה אוטומטי, עדכון קצר אחרי ניסיון אישי:

הפונקציה של אור גבוה אוטומטי חסומה ברכב משום מה על ידי היבואן. 

בכל אופן, ניתן לפתוח אותה על ידי קידוד שלוקח מספר דקות. 

לאחר הקידוד, המערכת פועלת באופן מצויין. 

השימוש במערכת נעשה באופן הבא: יש לדחוף את ידית האור הגובה החוצה. יתקבל בלוח השעונים סימן של אור גבוה בצבע לבן, עם האות A בפנים. זהו, מרגע זה המערכת דרוכה. במהירות של מעל 60 קמ"ש המערכת תגביר לאור גבוה באופן עצמאי בסביבה חשוכה, ותחזיר לאור רגיל במקום עם תאורת כביש או במקרה של רכב שנמצא מלפנים או בא ממול.

המערכת עובדת מצויין, מדליקה את האור הגבוה עצמאית בתנאי דרך חשוכים, ובמקרה צורך מנמיכה את האור הרבה לפני שתגובה אנושית היתה מספיקה לעשות את זה.

נסיעה בטוחה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כך גם בסקודה. לא ברור למה היבואן חוסם את זה. זה לא דורש תוספת חומרה וזה יכול להעלות את ציון הבטיחות של הרכב, עובדה שיכולה להתבטא במחיר זול יותר ללקוח. תמוה בעיני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, meir_gi כתב:

כך גם בסקודה. לא ברור למה היבואן חוסם את זה. זה לא דורש תוספת חומרה וזה יכול להעלות את ציון הבטיחות של הרכב, עובדה שיכולה להתבטא במחיר זול יותר ללקוח. תמוה בעיני

למה? כי בעת צריבת הרכב הסט קידוד שנטען אליו עולה עוד סביב 25 יורו לכל רכב (עבור היבואן). הצרכן יכול לקנות את זה סביב 40 יורו דרך היצרן (ב Configurator).

 

אז היבואן היקר שלנו (תודה צ'מפיון), בחר לא לשלם את ה 25 יורו האלה. כמובן, הרכיב מובנה לתוך התוכנה, רק צריך לטעון סט קידוד אחר (דרך תוכנה ייעודית כמו OBDEleven/VCDS) וזה נגמר הסיפור.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה לחסימה הזאת היא פשוטה:

אני לא חושב שיש עוד יצרן כמו קבוצת פולקסווגן, ויבואן כמו צ'מפיון, שמתמודדים עם קניבליזציה משמעותית כל כך בתוך הקונצרן שלהם עצמם. לך תסביר ללקוח מה ההבדל בין סיאט אטקה/סקודה קארוק/פולקסווגן טיגוואן/ואפילו אאודי Q3. כך גם לגבי יתר הרכבים של הקונצרן. מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת, אם בכלל. לכן, נותר ליצרן וגם ליבואן ליצור בידול באמצעות גימיקים שונים, מיתוג, ואבזור פנים כזה או אחר. לכן, לדוגמא, על מנת להצדיק את הפער במחיר לצורך העניין בין הסיאט והסקודה לבין הפולקסווגן (ולעיתים בעיקר לבין האאודי), חוסמים במותגים הראשונים פונקציות מסוימות, על מנת שיוכלו להציג אותן כאבזור עודף במותגים שנחשבים ליקרים יותר - ולהצדיק את פער המחיר.

זה נכון לגבי עמעום אורות גבוהים אוטומטי, אבל זה נכון גם לגבי זיהוי תמרורים, ניווט ישירות דרך לוח השעונים החכם (קוקפיט), ועוד ועוד. 

אכן, זה נשמע מטומטם ובעיקר זה מעצבן, אבל זה המצב.

עריכה אחרונה על ידי david1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, david1 כתב:

הסיבה לחסימה הזאת היא פשוטה:

אני לא חושב שיש עוד יצרן כמו קבוצת פולקסווגן, ויבואן כמו צ'מפיון, שמתמודדים עם קניבליזציה משמעותית כל כך בתוך הקונצרן שלהם עצמם. לך תסביר ללקוח מה ההבדל בין סיאט אטקה/סקודה קארוק/פולקסווגן טיגוואן/ואפילו אאודי Q3. כך גם לגבי יתר הרכבים של הקונצרן. מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת, אם בכלל. לכן, נותר ליצרן וגם ליבואן ליצור בידול באמצעות גימיקים שונים, מיתוג, ואבזור פנים כזה או אחר. לכן, לדוגמא, על מנת להצדיק את הפער במחיר לצורך העניין בין הסיאט והסקודה לבין הפולקסווגן (ולעיתים בעיקר לבין האאודי), חוסמים במותגים הראשונים פונקציות מסוימות, על מנת שיוכלו להציג אותן כאבזור עודף במותגים שנחשבים ליקרים יותר - ולהצדיק את פער המחיר.

זה נכון לגבי עמעום אורות גבוהים אוטומטי, אבל זה נכון גם לגבי זיהוי תמרורים, ניווט ישירות דרך לוח השעונים החכם (קוקפיט), ועוד ועוד. 

אכן, זה נשמע מטומטם ובעיקר זה מעצבן, אבל זה המצב.

בוא אסביר לך למה אתה טועה, ונתחיל, איך לא, בציון עובדות:

1) קונצרן פולקסווגן באמצעות רשת הסוכנים שלו (להלן, דילרים, או בשם הישראלי, יבואן) מוכר רכבים בתקינה אירופאית בכל רחבי אירופה והמזרח תיכון (אם כי ישראל משוייכת מסורתית למזרח אירופה מבחינת שיווק)

2) היבואן כשמזמין רכב, בונה לעצמו קונפיגורציה (דרך כלי קוניפגורציה לדילרים) ומתחייב מול היצרן לרכוש, כדוגמה, 1000 יחידות מהקוניפגורציה שנבחרה (לצורך העניין, דגם אמבישן)

3) על ההזמנה הנ"ל, היבואן מקבל הנחה של 15-20% ממחיר יחידה (הזמנה גדולה) או 2-5% (הזמנה קטנה)

 

ועכשיו לתשובה למה אתה טועה. ההנחייה של הקונצרן היא הפרדה מוחלטת בין החטיבות השונות. זה נועד גם כדי למנוע קניבליזציה אבל גם לוודא שהרווח יישאר גבוה (אם אחד דורס את השני, הנדרס יורד ברווחים ולכן הרווחים יורדים, למשל, סקודה שדורסת את פולקסווגן בארץ). צ'מפיון גילו שאם הם יזמינו רכבים מתוך הפול (מלאי רכבים שכבר קונפג מראש אך בוטלה הזמנתו על ידי דילר מסוים), הרווח יהיה גבוה יותר. מה לעשות שהרכבים בפול הם בד"כ ברמת אבזור נמוכה יותר (רוב הביטולים הם כי הלקוח החליט שבא לו רמת גימור גבוהה יותר). נוצר מצב שיש לך בארץ רכבים שרשמית הזמנת דגם אמבישן, אבל אפעס, קיבלת דגם אמבישן פלוס X.

 

באופן כללי - רכבים שמגיעים לפול מגיעים עם מינימום מערכות הבטיחות שמחויבות בחוק, אור גבוה אוטומטי מוגדר באירופה מערכת בטיחות אופציונלית.

 

איפה קומבינת הפול לא קורית? באאודי. למה? הפול של אאודי הוא נפרד, גם באירופה, ולכן יוצא שהרכבים שיוצאים משם הם בד"כ סופר מאובזרים (ולכן לעיתים מתקבלות הפתעות נעימות, כמו למשל, לקוח שהזמין Audi A3 Sportback וקיבל מערכת ניווט עם קוקפיט, למרות שלא הזמין זאת, וזאת אפילו לא מופיע במפרט).

 

מתי הקומבינה תיגמר? כשלקוחות יבואו לצ'מפיון ויתחילו לדרוש מה שמגיע להם.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 519 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...