Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתקשה מאוד לבחור מצלמה חדשה וזקוק לעזרתכם


ChemGuy85
שימו לב! השרשור הזה בן 962 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
  • תגובות 452
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

העדשות עדיין לא הגיעו... באסה. מקווה שיגיעו לפני הסגר הבא. 

 

בנושא צילום: 

 

אני מצלם הרבה בזמן האחרון ונתקלתי בבעיה חומרתית שממש מתישה אותי ויוצרת קושי רב לעשות קומפוזיציה דרך המצלמה. 

 

מסך LCD של אולימפוס EM5 Mark III בגודל 3 אינץ' מסך זעיר בסטנדרטים מודרניים (טלפון שלי 6.7 אינץ') ובעל עוצמת בהירות בסטנדרטים של תחילת שנות ה-2000.  דרך העינית גם קשה לעבוד כי לא בכל סיטואציה ניתן להצמיד את העינית לעין. בנוסף כאשר השמש מאירה מהצד היא מציפה את העינית באור. (אולי זה קורה כי אני מרכיב משקפיים) 

 

לדוגמא אני בטבע ורוצה לעשות צילום מאקרו. באולימפוס יש כפתור שכאשר לוחצים עליו ניתן לקבל preview של עומק שדה (DOF),  אבל בהצלחה לראות משהו על מסך 3 אינץ'. עינית כאמור לא תמיד אופציה במיוחד כאשר מצלמים מזווית חריגה. 

 

דוגמא נוספת אני רוצה לראות מה נמצא בפוקס על ידי peak focus (המצלמה מסמנת מה נמצא בפוקוס) וזה כמעט בלתי אפשרי כי אני צריך לחפש נקודות אדומות זעירות על מסך 3 אינץ' או דרך עינית. 

 

איך אתם מסתדרים? 

 

מנסה לעלות כמה תמונות, אבל משום מה המערכת לא מעלה. כל תמונה בגודל 5mb בפורמט JPG. באג במערכת? 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע לחפש עצות בקרב צלמים שמצלמים מאקרו, כי הקושי הטכני שם הוא ייחודי (למשל, עומק השדה המאוד מוגבל, ומכיוון שכל תנועה יוצרת בעיה, לא יודע כמה peaking ו-preview עוזרים לך, אם כל לחיצה על המחשף מזיזה אותך).

 

ב-GX8 יש שני פתרונות לבעיה שלך, אחד הוא עינית מתכווננת (שלא ממש עוזר), השני הוא focus stacking, שמחבר רצף של תמונות שהמצלמה, באופן אוטומטי, מייצרת עם פיקוס במס' גדול של נקודות שונות, ככה שניתן לבחור את הרצויה בדיעבד. המגבלה, מייצר קבצי JPG קטנים יחסית. אף פעם לא ניסיתי את זה, אבל אולי קיים גם באולימפוס.

 

רעיון נוסף, צלם מהסלולרי, בחיבור למצלמה.

 

אפשר לקנות לעינית מגן גומי גדול יותר, שאולי יתאים יותר למרכיבי משקפיים.

 

וכמובן, תעבוד עם מחשבון עומק שדה, ותלמד להכיר את התוצאה באופן אינטואיטיבי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דומני שאת הערמת הפוקוס אפשר לעשות גם בפוטושופ, אבל צריך ללמוד את הטכניקה.

 

לגבי הלחיצה על המחשף, ובהנחה שאתה משתמש בחצובה או מניח את המצלמה בצורה יציבה  - השתמש בשלט באפליקצה שבטלפון או קנה שלט אלחוטי בכמה לירות או השתמש בהשהיה של 1 או 3 שניות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך עצה איזו עדשה מתאימה לצילומי רחוב ונופים לניקון קרופ? 

מישהו מוכר יד2 tokina 11-16 2.8f ב800 שח היא מומלצת לצילומים האלה? או יש אופציה יותר טובה?

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אינני טועה עדשה 35-50MM במונחי FF נחשבת לעדשת רחוב במובן הקלאסי של המילה. עדשה רחבה נחשבת לעדשת נופים במובן הקלאסי. לדעתי כל ההגדרות הקלאסיות האלה לא שוות כלום. אתה האומן. אם אתה אוהב לצלם רחוב בעדשה רחבה או טלפוטו אז צלם בכיף ואל תתייחס לכל הדעות האלה. 

 

אישית אני חושב שעדשות רחבות לא מתאימות לצילומי נוף כי הן מכניסות המון "תוכן ריק" לתוך הפריים. אני חושב שעם עדשה טלפוטו אפשר להוציא תמונות נוף מקסימות והרבה יותר ממוקדות ומעניינות. 

 

בנוגע לשאלה שלך אם העדשה הזאת מתאימה לסגנון שלך, חדה מספיק לטעמך ונכנסת בתקציב שלך לך על זה. אני לא מכיר מישהו שמוכר, אבל בטח באיביי תמצא במיוחד עכשיו שאנשים ברחבי העולם מנקים את הארונות בשביל לגייס כסף. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, renault5 כתב:

צריך עצה איזו עדשה מתאימה לצילומי רחוב ונופים לניקון קרופ? 

מישהו מוכר יד2 tokina 11-16 2.8f ב800 שח היא מומלצת לצילומים האלה? או יש אופציה יותר טובה?

 

בחירת אורך מוקד תלויה בסגנון שלך, לא מה אתה מצלם.

עם זאת, באורך מוקד של 11-16, כל מה שתצלם יקבל עיוות משמעותי, ואי אפשר לקבל איתה פרספקטיבה ריאלית (יענו, קרובה לעין האנושית), של המציאות. במילים אחרות, שומדבר שתצלם איתה לא ייראה "טבעי".

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, falou כתב:

 

בחירת אורך מוקד תלויה בסגנון שלך, לא מה אתה מצלם.

עם זאת, באורך מוקד של 11-16, כל מה שתצלם יקבל עיוות משמעותי, ואי אפשר לקבל איתה פרספקטיבה ריאלית (יענו, קרובה לעין האנושית), של המציאות. במילים אחרות, שומדבר שתצלם איתה לא ייראה "טבעי".

 

תודה רבה. 

35ממ של ניקון תהיה יותר מתאימה אתה חושב? 

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

35MM ומעלה עד 50MM נחשבת לפרספקטיבה טבעית של העין האנושית. מתחת ל-35 ומעל 50 מתחיל עיוות פרספקטיבה. אבל מה זה משנה? זו אומנות. אם אתה אוהב את התמונות מה זה משנה אם זה "טבעי" או "לא טבעי"?

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, renault5 כתב:

 

תודה רבה. 

35ממ של ניקון תהיה יותר מתאימה אתה חושב? 

 

כמו שכתבתי, זה עניין של טעם. 35 על קרופ זה 50 מ"מ, שזה אורך מוקד שמתאים להכל, אבל לא מספיק רחב כדי לתפוס נוף שנפרס לפניך או סצינה ברחוב שכוללת מספר דמויות, מקרוב. אני מציע לך שני דברים:

 

1. לעבור על תמונות שצילמת, לראות, סטטיסטית, כמה צילמת בכל אורך מוקד (לייטרום עושה את זה, בטח יש גם תוכנות אחרות), ולראות איך אתה מצלם בד"כ.

2. נסה לצלם כמה פעמים בעדשת הזום, באורך מוקד קבוע, בלי להזיז, ותראה מה מתאים לך.

 

בשבילי, 35 (50 על קרופ) זו ברירת המחדל של כל צילום. אני מצלם עם 35 (21 על קרופ) כאשר הטווחים מתקצרים או כשיש יותר אובייקטים בפריים או כשאני רוצה להכניס יותר מהרקע. 90 מ"מ (60 על קרופ) לפורטרטים או כשאני מחפש פרספקטיבה יותר דחוסה. זהו.

אבל זה לגמרי עניין של טעם.

הכי קל לי לראות את הפריים בראש, בלי להסתכל במצלמה, ב-50. גם 35 בא לי די טבעי. 90 זה כבר יותר עניין של לשים את העדשה ולראות אם מתאים או לדעת מראש שאצלם פורטרט.

לפני כשעה, ChemGuy85 כתב:

35MM ומעלה עד 50MM נחשבת לפרספקטיבה טבעית של העין האנושית. מתחת ל-35 ומעל 50 מתחיל עיוות פרספקטיבה. אבל מה זה משנה? זו אומנות. אם אתה אוהב את התמונות מה זה משנה אם זה "טבעי" או "לא טבעי"?

 

זה משנה. כי מה שהוא "טבעי" הוא יותר תיעודי באופיו. אם אתה מצלם בשביל לזכור איך היה.

בנוסף, יותר אינטואיטיבי לקמפז באורך מוקד "טבעי". קל יותר לתכנן מראש את הקומפוזיציה וקל יותר לקמפז כשאתה בעינית. באורכי מוקד אחרים, צריך להתחשב יותר באופן בו העדשה שונה מהראיה הטבעית, בעיוותי הפרספקטיבה.

מצד שני, באורכי מוקד של טלה, קל לבודד יותר אובייקטים בודדים. קודם כל, כי נכנס פחות מהסביבה, ודבר שני, עומק השדה יותר רדוד.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, falou כתב:

 

כמו שכתבתי, זה עניין של טעם. 35 על קרופ זה 50 מ"מ, שזה אורך מוקד שמתאים להכל, אבל לא מספיק רחב כדי לתפוס נוף שנפרס לפניך או סצינה ברחוב שכוללת מספר דמויות, מקרוב. אני מציע לך שני דברים:

 

1. לעבור על תמונות שצילמת, לראות, סטטיסטית, כמה צילמת בכל אורך מוקד (לייטרום עושה את זה, בטח יש גם תוכנות אחרות), ולראות איך אתה מצלם בד"כ.

2. נסה לצלם כמה פעמים בעדשת הזום, באורך מוקד קבוע, בלי להזיז, ותראה מה מתאים לך.

 

בשבילי, 35 (50 על קרופ) זו ברירת המחדל של כל צילום. אני מצלם עם 35 (21 על קרופ) כאשר הטווחים מתקצרים או כשיש יותר אובייקטים בפריים או כשאני רוצה להכניס יותר מהרקע. 90 מ"מ (60 על קרופ) לפורטרטים או כשאני מחפש פרספקטיבה יותר דחוסה. זהו.

אבל זה לגמרי עניין של טעם.

הכי קל לי לראות את הפריים בראש, בלי להסתכל במצלמה, ב-50. גם 35 בא לי די טבעי. 90 זה כבר יותר עניין של לשים את העדשה ולראות אם מתאים או לדעת מראש שאצלם פורטרט.

 

זה משנה. כי מה שהוא "טבעי" הוא יותר תיעודי באופיו. אם אתה מצלם בשביל לזכור איך היה.

בנוסף, יותר אינטואיטיבי לקמפז באורך מוקד "טבעי". קל יותר לתכנן מראש את הקומפוזיציה וקל יותר לקמפז כשאתה בעינית. באורכי מוקד אחרים, צריך להתחשב יותר באופן בו העדשה שונה מהראיה הטבעית, בעיוותי הפרספקטיבה.

מצד שני, באורכי מוקד של טלה, קל לבודד יותר אובייקטים בודדים. קודם כל, כי נכנס פחות מהסביבה, ודבר שני, עומק השדה יותר רדוד.

 

בדרך כלל שמצלם בין על 30 מ"מ זה מרגיש בסדר אבל לא רחב מדי לתפוס את הכול.

ראיתי תמונות עם הטוקינה 11-16 לנופים וצילומי לילה ברחוב עם תאורה נמוכה וזה יצא מה שאני מחפש.

 

עריכה אחרונה על ידי renault5

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Robin Wong קרא את המחשבות שלי

 

מסתבר שיש אפשרות כזאת במצלמות דגל של אולימפוס 

 

מגבלות:

 

א. אולימפוס קברו את האופציה עמוק מאוד בתפריטים

ב. התמונה הסופית יוצאת רק ב-JPG (אין אפשרות ל-RAW) 

ג. האפשרות פועלת רק עם עדשות Pro של אולימפוס 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.5.2020 בשעה 07:41, renault5 כתב:

 

בדרך כלל שמצלם בין על 30 מ"מ זה מרגיש בסדר אבל לא רחב מדי לתפוס את הכול.

ראיתי תמונות עם הטוקינה 11-16 לנופים וצילומי לילה ברחוב עם תאורה נמוכה וזה יצא מה שאני מחפש.

 

 

אם בחנת ואתה יודע איך אתה רוצה שהצילומים שלך ייראו, אז יש לך את התשובה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלתי את העינית המשודרגת. שילמתי 150 שקל (אאוץ') כולל משלוח fedex מיפן קיבלתי את המעטפה תוך 4 ימים. 

 

לפרוטוקול הדגם המתאים נקרא EP-16 ומתאים ל-EM5 Mark II ו-III. מבחינה פיזית העינית המשודרגת גדולה בערך פי 2.5 מהעינית המקורית ואכן נותנת תחושה הרבה יותר "עוטפת". 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

זהו אולימפוס מכרו את חטיבת המצלמות שלהם ל-Sony. עוד פרק עצוב בהיסטוריה של עולם הצילום. 

 

https://www.engadget.com/olympus-selling-consumer-camera-business-093750446.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAEoaEG-5KBdz2LJV49UgX1GFCCjsGR_J7-GdtqEA0gAHW7rBl2G-twrmt1BRQDPrMBgpDLCdUj3P39eXhW6zkUH3H1Y0Xgqd8NvFszK231H7iADYV0JIAJ7snxFa9MU94MHZn3BX5x4q4IqHHycLVpdGJueTLKrQtRdk9h0JhkoO

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...