Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות - עיתוי קניית רכב חדש


Yhpg03
שימו לב! השרשור הזה בן 1596 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,אני מעוניין לקנות רכב משפחתי חדש ולאחר לבטים רבים וסקר שוק נרחב החלטתי ללכת על הטויוטה קורולה ההיברידית. השאלה כרגע מבחינתי היא עיתוי הקנייה. מצד אחד אני יכול לחכות לינואר ובכך שנת עלייה לכביש תהיה 2020. מצד שני המחיר שקיבלתי הוא די אטרקטיבי לדעתי (126 אלפי שח לדגם הסטייל באוטומקס) ובנוסף לזה קראתי שמחירי המשפחתיות בכלל וההיברידיות בפרט צפויים לעלות בינואר עקב הפחתת הטבת המס.

אשמח לעצה טובה

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היבואנים הצטיידו במספיק מלאי שיגיע עוד השנה הזאת לפני עליית המס הצפויה וייספקו אותו בינואר 2020.

 

הזמן כבר עכשיו במחיר הנוכחי ובקש לקבל את הרכב בינואר 2020.

 

קבלת הרכב בינואר שווה הרבה כסף, כמה הנחה קיבלת לעומת מחיר המחירון של הרכב?

 

תברר אם באוטומקס ישנה אחריות על הסוללה לאחר תקופת האחריות.

 

דרך אגב כמה אנשים יסעו ברכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחיר של הדגם המקביל ביבואן הרשמי הוא 135 אלפי שח (שם הדגם הוא סנס) ובאוטומקס הציעו לי בהתחלה 128 אלפי שח ואחכ הורידו ל-126 אלפי שח. אוסיף כי המחיר כולל תוספות כגון - מצלמת רוורס, חיישני חנייה, חבילת גלישה וקודן. וזה בא עם מערכת מולטימדיה מקורית ולא זו שבהתקנה מקומית (לא יודע אם זה חיסרון או יתרון). אנחנו שני מבוגרים וכסא בטיחות, בהמשך נוסיף כסא בטיחות נוסף.

לגבי האחריות, הם אמרו שהאחריות זהה לזה של היבואן הרשמי אבל אני אוודא מולם שזה חל גם לגבי הבטריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההנחה מול מחיר היבואן הרשמי (יוניון מוטורס) פחות רלבנטית מאחר והרכב ביבוא מקביל של אוטומקס מקביל גם מחיר מחירון שונה במחירון של לוי יצחק וממנו נגזרת ירידת הערך ולא ממחיר המחירון של היבואן יוניון מוטורס.

 

לצורך הדוגמה נניח שתוך איקס זמן מחיר הקורולה כמשומשת יהיה 50 אחוז ממחירו הנוכחי (לצורך הענין זה צפוי לקרות לאחר כ- 6 שנים לערך).

 

רכב שנרכש מהיבואן יוניון מוטורוס במחיר של 135 אלף ₪ יפסיד 67,500 ₪.

 

רכב שנרכש מאוטומקס במחיר של 128 אלף ₪ יפסיד 64 אלף ₪, אבל יש להפחית סך של 2,000 ₪ הנחה שקיבלת ברכישה (קניה בפועל במחיר של 126 אלף ₪) כך שבפועל ההפסד הוא 62 אלף ₪.

 

ההפרש יהיה 5,500 ₪.

 

אם הקרולוה מאוטומקס לא הייתה מקבלת מחיר מחירון נפרד וההנחה הייתה ממחיר המחירון של יוניון מוטורס, כלומר הנחה של 9,000 ₪ (126 אלף ₪ לעומת 135 אלף ₪), אז מההפסד של 67,500 ₪ היית צריך להפחית את ההנחה בסך של 9,000 ₪, וההפסד שלך היה רק 58,500 ₪, כלומר הפרש בגובה ההנחה ממש של 9,000 ₪, שזה היה כבר משמעותי יותר.

 

עכשיו אצל שני היבואנים אתה מקבל אחריות זהה של 3 שנים על כל הרכב, אבל אצל יוניון מוטורס אתה יכול להאריך את האחריות על כל הרכב ל- 4 שנים בתוספת של כ- 1,000 ₪ במעמד הזמנת הרכב ולפני סיום האחריות אתה יכול להאריך את האחריות על הסוללה, כל שנה, עד השנה ה- 12, בעלות של כ- 400 ₪ לשנה.

 

באוטומקס לא נראה לי שיש אחריות כזאת וגם אם יש לא ברור אם היבואן הזה יהיה קיים באותו הזמן.

 

מצלמת חניה היא אורגינלית ברכב הזה אצל יוניון מוטורוס ולא מהווה תוספת בתשלום וכך גם חבילת גלישה לשנה.

 

לגבי קודן תעשה לעצמך טובה ואל תתקין אותו, למה לך הסרבול של הקשת קוד של כמה ספרות, ובכך לבטל את הנוחות שבכפתור ההנעה ברכב שנועד להקל את הנעת הרכב? ותעשה ביטוח ללא דרישות מיגון בכלל (אפשר לעשות מניסיון אישי).

 

לגבי מערכת מולטידמיה מקורית, יש בה יתרון לאור כך שיש בה כפתורים פיזיים בצידי המסך לעומת כפתורי מגע במערכת בהתקה המקומית אצל יוניון מוטורס (מלבד בגירסה המאובזרת ביותר של הסדאן וגירסת הספייס- סטיישן ששם המערכת מקורית גם אצל יוניון מוטורס), אבל מצד שני המערכת בהתקנה המקומית גדולה יותר (9 אינץ לעומת 8 אינץ).

 

אני מבין שבסופו של דבר יסעו ברכב הרכב של 2 מבוגרים ו- 2 ילדים קטנים.

 

בהרכב כזה אני מציע לכם בחום לרכוש את גירסת הספייס פלוס, זוהי גירסת הסטיישן המפוארת, תא המטען בה גדול משמעותית מגירסת הסדאן, שימושי יותר לאור דלת חמישית ואפשרות להעמיס מעל גובה המדף וגם מונע כניסת שמש מהחלון האחורי על יושבי המושב האחורי.

 

מעבר לכך חומרי הדיפון בדלתות איכותי יותר בספייס לעומת הסדאן וגם ריפוד מסעד המושב איכותי יותר (בסדאן רק בדגם המפואר ביותר ריפוד המסעד ברמה של הספייס).

 

כמו כן בספייס משענת יד מרכזית מתכווננת לאורך ובסדאן לא, מאד חשוב לדעתי.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון - ממש תודה על המענה המפורט, זה ממש עוזר לי ומחדש.

לגבי גרסת הסטיישן, אני ממש התלבטתי לגביה בגלל הפרקטיות אבל אני די מוגבל בתקציב. אני חושב שאוטומקס לא מייבאים את גרסת הסטיישן ואם דרך היבואן הרשמי זה אומר להוסיף 10-12 אלפי שח.. בכל מקרה אברר באוטומקס אם מייבאים.

אבדוק גם לגבי האחריות של הסוללה, זה נראה לי ממש חשוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הספייס לא מגיעה ביבוא מקביל. המחיר ביבוא מקביל לדגם הסדאן עומד על 125-126 אלף ש"ח תלוי ביבואן.

 

לא הייתי מתנבא (ולא הייתי בונה על השערות) בכל הקשור לירידת הערך.

 

האחריות לסוללה היא חמש שנים גם למכוניות בייבוא מקביל, אח"כ אין לי מושג אם יסכימו לבטח את הסוללה.

 

עם כל הכבוד ללוי יצחק - מה שיקבע את ערך המכוניות זה היצע וביקוש, ורוב הדגמים המגיעים בייבוא מקביל מאובזרים יותר מאלה בייבוא סדיר.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה רכב, זו קניה מצוינת. מכל הטויוטות שהחזקתי, כשמכרתי לא הסתכלתי במחירון לוי יצחק בלבד אלא גם ביד2, אף אחד לא שאל אם זה יבוא מקביל או רגיל- רק שאלו על היסטורית הטיפולים שתמיד עשיתי במוסך טויוטה רשמי. קנה בתקציב שלך ותהנה מהרכב

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד לפני שקנית אתה מנסה כבר למכור את הרכב אבל הנתון החסר פה הוא כמה שנים תחזיק את הרכב . אם זה טווח ארוך (6-7 שנים) אז כל הדקויות של סוף שנה בכלל לא משנה לחישוב הכללי , פשוט תקנה מה שמתאים לצרכיך כי ממילא אתה מפסיד פה הרבה כסף. ברור שעם ילדים תצורת סטיישן עדיפה ולכן אם חורגת מהתקציב אז אולי לרדת שנתון . ( בדגם הזה אין סטיישן ישן ולכן אולי יצרן אחר או סתם טיוטה אוריס סטיישן או ורסו משומשת)

זה בכלל לפני שאתה מחשב תאונות שעלולות לבוא. אז בכלל החישוב לא תקף.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד לפני שקנית אתה מנסה כבר למכור את הרכב אבל הנתון החסר פה הוא כמה שנים תחזיק את הרכב . אם זה טווח ארוך (6-7 שנים) אז כל הדקויות של סוף שנה בכלל לא משנה לחישוב הכללי , פשוט תקנה מה שמתאים לצרכיך כי ממילא אתה מפסיד פה הרבה כסף. ברור שעם ילדים תצורת סטיישן עדיפה ולכן אם חורגת מהתקציב אז אולי לרדת שנתון . ( בדגם הזה אין סטיישן ישן ולכן אולי יצרן אחר או סתם טיוטה אוריס סטיישן או ורסו משומשת)

זה בכלל לפני שאתה מחשב תאונות שעלולות לבוא. אז בכלל החישוב לא תקף.

 

אני מאמין שאחזיק ברכב בין 5-6 שנים.

אני חושב שבכל זאת אלך על הסדאן כי אני מעדיף רכב חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשמכרתי לא הסתכלתי במחירון לוי יצחק בלבד אלא גם ביד2, אף אחד לא שאל אם זה יבוא מקביל או רגיל

 

המחירון הנפרד של הדגם ביבוא מקביל מופיע גם במחירון יד 2 ולא רק במחירון לוי יצחק, מאחר ומדובר בדגם שקיבל רישום נפרד במשרד התחבורה.

 

זה לא שרשום במחירון של לוי יצחק או יד 2 כי מדובר בדגם מיבוא מקביל או דגם מיבוא רשמי, פשוט במחירון בחלק של טויוטה קורולה רשום כבר היום מחיר לדגם sense שמיובא על ידי יוניון מוטרס ומחיר נפרד לדגם lounge שמיובא על ידי אוטומקס (זה שם הדגם שרשום באתר שלהם, אולי יש עוד שמות דגמים אחרים).

 

כשפותח השרשור ימכור את הרכב עוד כמה שנים, הקונה ישאל אותו מהי רמת הגימור של הרכב, יחפש במחירון לוי יצחק או יד 2 את המחיר של רמת הגימור הזאת והמחיר שלה יהיה שונה משל דגם ה- sense. הקונה אפילו לא ידע שמדובר ביבוא מקביל אם הוא לא יקבל את מסמכי הרכישה של הרכב כחדש או בקיא בשמות רמות הגימור של יוניון מוטורס.

 

ההבדל במחיר יהיה לא בגלל ירידת ערך שונה באחוזים אלא בגלל שמחירי המחירון ההתחלתי של הדגמים כחדשים היו שונים ומהם התחילה ירידת הערך.

 

אם לצורך הענין ניקח דוגמה היפותית שהיבואן יוניון מוטורס היה מעניק הנחה של 7 אלף ₪ והיה מוכר קורולה sense ב- 128 אלף ₪ והיבואן אוטומקס היה מוכר באותו מחיר של 128 אלף ₪ קורולה lounge שזה מחיר המחירון, עדיין היה כלכלי יותר לרכוש את הרכב מהיבואן יוניון מוטורס, מאחר ואצלו מדובר בהנחה ממחיר המחירון שמקזזת ירידת ערך עתידית ואצל אוטומקס לא.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדון green היקר!

 

אתה מתבטא בבטחון בנושא שהמידע שיש לך עליו די מוגבל.

 

נכון לכתיבת שורות אלה נמכרו בשנת 2019 כבישי ישראל לא פחות מ-20(!) רמות גימור שונות לטויוטה קורולה סדאן במחירים מ-124000 ש"ח לרמת גימור FLOW ועד 160000 ש"ח לרמת גימור Luxury Lounge.

 

כפי שמעיד השוני במחיר כך גדול השוני בין רמות הגימור השונות המשווקות ע"י יבואנים מקבילים וזעירים. הגירסאות המיובאות ביבוא מקביל בד"כ עשירות יותר באבזור מהדגמים הדומים של היבואן.

 

כבודו של לוי יצחק במקומו מונח - הוא כבר מזמן חי בבועה משל עצמו, והמחירים שהוא קובע הם לצרכי ביטוח בלבד.

 

כוחות השוק והתבונה של הצרכנים נותנים את הטון, וקובעים מחירי שוק שלעיתים רחוקים בעשרות אחוזים מאלה של השמאי הלאומי. (לשני הכיוונים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה כי לא הובנתי טוב,

 

אני רק מנסה להסביר לפותח השרשור שהוא לא נהנה מכל הפרש המחיר, בין שני רכבים שמחיר המחירון שלהם כחדשים שונה (אפילו רכבים זהים לחלוטין, עם אותו מפרט ועם אותו שיעור ירידת ערך באחוזים ואותו ביקוש עתידי ולצורך העניין אפילו שני רכבים שאותו יבואן עצמו מוכר ולא שני יבואנים שונים, למשל רמות גימור שונות של אותו רכב שיבואן מסוים מוכר, יבואן ישיר או יבואן מקביל, זה לא משנה) וזה עלול להטעות.

 

ושוב הוא לא יהנה מההפרש בסך של 9 אלף ₪ (אלא הוא יהנה רק מחסכון בירידת הערך עליו).

 

אילו היה מדובר בהנחה של 9 אלף ₪ שאוטומקס היו נותנים ממחיר המחירון של הרכב שהם מוכרים, כלומר מחיר רכישה של 119 אלף ₪ במקום 128 אלף ₪, או הנחה שיוניון מוטורס היו נותנים ממחיר המחירון של הרכב שהם מוכרים, כלומר 126 אלף ₪ במקום 135 אלף ₪, אז הלקוח היה נהנה מכל סכום ההנחה (9 אלף ₪).

 

מקווה שהובנתי :wink:

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי מצויין.

 

העניין הוא שאתה מנסה להתנבא על משהו שאי אפשר לצפות על בסיס עובדות לא קיימות.

 

רכב מייבוא מקביל אינו נחות בדבר מרכב בייבוא סדיר, ונהנה מאותה אחריות יצרן.

 

תכלס - סביר שהרכב המשומש של היבואן יישר קו עם המשומש בייבוא מקביל שאינו נופל ממנו במאומה, ואולי אף עולה עליו בגלל רמת אבזור גבוהה יותר.

 

לגבי אחריות על הסוללה בעוד חמש שנים - רוב הסיכויים שיהיו עוד גופים שיחדשו סוללות הברידיות, ואולי גם ימכרו ביטוח תקלות בדיוק כמו יבואן טויוטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החישובים שעשיתם יפים לעין של המוכר, את הקונה זה לא ממש יעניין, כמו שבטרייד אין לא מסתכלים על שקלול חודשי עליה לכביש וכו. תכלס מה שיעניין זה מצב הרכב, טיפולים בזמן והרושם שעושה המוכר, לקרוב משפחה יש את הדגם הכי מפואר של הקורולה, כסאות עור, סאן רוף ג׳אנטים גדולים ועוד, בהחלט הרבה יותר יפה ממה שמביא היבואן הראשי, לדעתי יהיה לו ביקוש ביחס הפוך למה שיחליט לוי יצחק- הוא מתוגמל כנראה יפה מהיבואנים החזירים ופחות מתוגמל מהייבוא המקביל ובטח שמהייבוא האישי

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1596 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...