Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך: יונדאי איוניק


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האיוניק סוגרת איתנו אוטוטו ארבע שנים, ורק השנה היא ירדה ממקומה הראשון בטבלת המכירות, וכעת הגיע העדכון שלה.

מרחוק קשה להבחין בשינויים, פנסים בעיצוב מחדש מלפנים ומאחור (לדים ברמת הגימור הנ"ל), פגושים וגריל חדש לא משנים את המראה המוכר של האיוניק.איכות ההרכבה נותרה טובה מאוד ביחס לקטגוריה ותא הנוסעים מרגיש מעט בוגר יותר ופחות פלסטיקי מקודמו. בידוד הרעשים שופר אך עדיין רעשי רוח וצמיגים נכנסים לתא הנוסעים בצורה מורגשת. נוחות הנסיעה טובה, ולמרות שחסרה תמיכה למושב הנהג האיוניק נותרת נוחה ושיבושים בכביש לא חודרים בצורה מורגשת לתא הנוסעים.

מערכות הבטיחות באיוניק עובדות מצוין, בקרת שיוט אדפטיבית שומרת מרחק היטב ובולמת ומאיצה כנדרש. מגיעה לעצירה מוחלטת ועל מנת להמשיך צריך לגעת בדוושת הגז. תיקון סטייה מנתיב עובד גם הוא טוב (ללא מרכוז) ומתקן את האוטו בצורה נעימה ולא אגרסיבית ובגרסאות הבכירות קיימת גם התרעה על רכב בשטח מת.

המולטימדיה המקורית של יונדאי עובדת דיי טוב, במהלך המבחן השתמשנו בוייז שמחובר דרך אנדרואיד אוטו שעבד חלק ללא תקיעות , והממשק זורם ואינטואטיבי, לא צריך יותר מזה.

 

מבחינת נהיגה, האיוניק לא התשתנתה ממש. יחידת ההינע נותרה זהה לדגם היוצא, ומספקת ביצועים סבירים ומספקים לנסיעות יומיומיות. תחילת נסיעה וזחילה נעשות על טהרת החשמל בלבד ובדממה, ולאחר מכן מנוע הבנזין מצטרף. תיבת ההילוכים הרובוטית לא מורגשת ממש ומעבירה הילוכים במהירות בנסיעה, אך רק מצב ספורט גורם לאיוניק "להתעורר" ולהגיב לדוושה באופן אקטיבי יותר. מה שכן התווסף זה מצב בלימה חשמלי בדומה למכוניות חשמליות, שכאשר הוא פועל הורדת הרגל מהדוושה גורמת לאוטו להאט באופן מיידי. באיוניק זה פחות אינטואטיבי מאשר היגואר i pace החשמלי אבל עדיין תוספת נחמדה. לא בטוח אם קיימת בכל הגרסאות כי היא מופעלת מהמשוטים מאחורי ההגה שהתווספו לגרסאות הבכירות.

 

האיוניק תמשיך לככב בעיקר בציי הרכב , והיא עושה הכל בסדר עם צריכת דלק מצוינת (במבחן עמדה על אזור ה18.4 ק"מ לליטר לנהיגה לא חסכונית במיוחד). ההשוואה המתבקשת היא לקורולה, רק שלי ניסיון מעשי עם גרסת ההאצ'בק וניסיון סטטי עם גרסת הסדאן. בהשוואה לגרסת הסדאן , המושב האחורי של האיוניק מרווח יותר ונוח יותר לכניסה ויציאה. תא המטען של האיוניק גדול יותר מזה של גרסת ההאצ'בק ונוח יותר להעמסה ופריקה מזה של גרסת הסדאן של הקורולה. כמו כן מערכת המולטימדיה של האיוניק מגיעה עם כל האופציות ולא מצריכה התקנה מקומית. לזכות הקורולה (האצ'בק) עומדים כיול מתלים עדיף ומושב נהג מעט נוח יותר. מבחינת בידוד רעשים שתיהן דומות עם יתרון קל לאיוניק. אם הייתי היום מתחיל לעבוד בחברה והייתי צריך להתלבט בין איוניק לקורולה סדאן, כנראה שהייתי שיונדאי הייתה התשובה שלי.

לגבי השוואת הביצועים, האיוניק במצב הרגיל שלה מזנקת בצורה קצת מסורסת ולא ממהרת לשום מקום ולעומתה הקורולה מזנקת יפה. מאידך, בעקיפה האיוניק מורידה הילוך לפי פקודה וזזה קדימה, הקורולה לא ממהרת לשום מקום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נהגתי בדגם שלפני המתיחה, ונהגתי בקורולה - הקורולה הייתה ממש פושרת לעומתה, ועוד לא דיברנו על רעש המנוע.. לא מבין איך אפשר בכלל להזכיר באותו משפט את המילה קורולה וחזקה..

אגב, במהלך נסיעת המבחן בקורולה עליתי דרך העוקף מעפולה לנצרת עם רגל עד הרדיאטור ומד מהירות שנתקע על 110 קמ"ש.. שעה לאחר מכן עליתי עם פאביה 1.6 אוט' בת 10 ביותר מזה (הרבה יותר..). בשני המקרים ישבו ברכבים 3 מבוגרים ומזגן דלוק.

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רואה את ההשוואה לטויוטה כאן בתגובות

עברתי כמעט 100 kעל איוניק.

וקורולה היברידית 2019 יש כעת לחמי יוצא לי לנהוג עליה בסופשים.

האיוניק לדעתי מציעה חבילת נהיגה טובה יותר.

לא יודע מי יותר חזקה ( שניהם מרגישים לא חזקות) אבל האיוניק עושה רושם של מתאמצת פחות ופעילות הגיר עדיף בהרבה.

אם לקנות בשוק הפרטי הייתי הולך דווקא על האיוניק

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלתי הרגע טלפון מחברת הליסינג אשר מודיעה על ריקול שיצרן הרכב הוציא ונדרש לטפל בו.

מישהו יודע על מה מדובר ? , נציגי הליסינג לא ידעו על איזה ריקול מדובר.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסה לבדוק באתר היבואן.

 

מוזר, על פי לוחית הרישוי אין קריאת ריקול לרכב...

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתי כן נכנסים לזה?

כי מעניין לשמוע מה הרציונל.

 

אם מתחשק לך, מוזמן לפתוח שרשור ייעודי. נשמע כמו נושא מעניין שיעורר דיון.

 

 

קודם כל אני חייב להגיד שהופתעתי שבאמת לא נכנסו לזה, הייתי בטוח שכולם יתעלמו מהבקשה בתרועה רמה. כל הכבוד לכם.

 

בגדול - מחשב הדרך יודע בדיוק כמה דלק הוא הזריק (ויכול גם לאמת את זה לפי מדידת תערובת/סל"ד) ובדיוק כמה הרכב נסע (מד המהירות מזייף תמיד כלפי מעלה, אבל זה "כשל מובנה", הרכב יודע להתעלם מהזיוף הזה).

לעומת זאת, בתחנת דלק אתה אף פעם לא יודע אם המשאבה מכוילת כראוי, כמה אוויר לכוד היה בצינור, ויותר מכל זה, ה"קליק" שעוצר את המשאבה עובד בעצם על לחץ אוויר שדוחף נצרה שסוגרת את האקדח, ואוויר, כמו שאנחנו יודעים, נוטה להתרחב/להתכווץ כתוצאה מיותר מדי גורמים, כך שקשה מאוד להסתמך עליו ש"ידע" לסגור את האקדח באותו זמן כל פעם.

 

קח את כל זה, ותחבר לעובדה שלפעמים אנחנו לא מספיקים לסיים מיכל מלא במבחן (שואפים לעשות לפחות 400 ק"מ בכל מבחן, אבל 400 ק"מ זה לא תמיד יותר ממיכל, ולפעמים בגלל אילוצים שונים אפילו את זה אנחנו לא מספיקים), וכל זיוף כזה של המשאבה יכול להשפיע דרסטית על נתון צריכת הדלק.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי המון על הדגם לפני מתיחת הפנים, ובמקביל על הנירו,

לא היה לי ספק והזמנתי נירו חדשה ולא איוניק, לדעתי משהו באיוניק לא מרגיש לי "שלם".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

היי, שאלה לגבי המבחן, נאמר שם:

"בעיה נוספת עם העיצוב החדש הוא אותו צבע אפור בהיר, שגורם להשתקפויות חזקות מאוד מהשמשה בזמן נסיעה בלילה בכבישים בין עירוניים עם תאורה חלשה ומפוזרת יחסית. כך נוצר מצב שבכל פעם שהרכב עובר מתחת לפנס, הדשבורד משתקף על השמשה ופוגע במידה מהותית בראות החוצה"

 

לא כל כך ברור העניין, האם אפשר להרחיב בבקשה על התופעה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהכוונה שהמשטח העליון בדשבורד גורם להשתקפות בשימשה הקדמים שמפריע לראיה החוצה. מנסיון בדגם עם הדשבורד הכהה, אין את הבעיה. לא ניסיתי את הדשבורד הבהיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחרונה שקלנו לרכוש אחת כזאת משומשת בת שנתיים עד שלוש.

ברגע שהבנתי שאין הארכת אחריות כמו בטיוטה ירדתי מהעסק. סביר להניח שברגע שתגמר האחריות הרכב לא יהיה שווה שקל בגלל שלא מעט תקלות פוטנציאליות יהיו יקרות הרבה יותר מערך הרכב עצמו. לדוגמה מערכת טעינה זה כמה עשרות אלפי שקלים לפי הבדיקה שערכתי.

  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, meir_gi כתב:

אתה טועה. יש הארכת אחריות לסוללה כמו בטויוטה. עלות 399 שח לשנה או 15000 ק"מ. ניתו להאריך ברצף...

ראיתי. זה משהו חדש ולא הצלחתי לקבל שום התחייבות לכך שזה ימשיך או תנאים ברורים...

כרגע מרגיש לי כמו משהו ארעי כדי למשוך לקוחות ולא משהו יציב כמו טויטה עם קלפים על השולחן.

אפילו לא מצאתי לכך אזכור באתר שלהם (כשחיפשתי לפני חודש)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.4.2021 בשעה 16:15, meir_gi כתב:

אני מניח שהכוונה שהמשטח העליון בדשבורד גורם להשתקפות בשימשה הקדמים שמפריע לראיה החוצה. מנסיון בדגם עם הדשבורד הכהה, אין את הבעיה. לא ניסיתי את הדשבורד הבהיר.

 

חבל שאין נסיעת מבחן בלילה...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.4.2021 בשעה 00:35, Nirzo כתב:

היי, שאלה לגבי המבחן, נאמר שם:

"בעיה נוספת עם העיצוב החדש הוא אותו צבע אפור בהיר, שגורם להשתקפויות חזקות מאוד מהשמשה בזמן נסיעה בלילה בכבישים בין עירוניים עם תאורה חלשה ומפוזרת יחסית. כך נוצר מצב שבכל פעם שהרכב עובר מתחת לפנס, הדשבורד משתקף על השמשה ופוגע במידה מהותית בראות החוצה"

 

לא כל כך ברור העניין, האם אפשר להרחיב בבקשה על התופעה? 

 

זה אכן בדיוק כמו שאמר @meir_gi - הדשבורד הבהיר מאוד משתקף בשמשה, ביום זה פחות אקוטי כי רוב משקפי השמש מעלימים את ההשתקפויות האלה (משקפי שמש עם עדשות מקוטבות, ע"ע פולארויד/פולורייזד) ובגלל שיותר בהיר בחוץ מאשר בתוך האוטו. בלילה, בגלל שנוהגים בלי משקפי שמש ובגלל שההשתקפות שנוצרת היא בהירה יותר ממה שרואים דרך השמשה, זה מאוד מאוד מפריע. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1074 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...