Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופל אסטרא ברלינה 2014 1.4 טורבו - מנורת בדוק מנוע דולקת


Natif74
שימו לב! השרשור הזה בן 1596 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

נדלקה לי מנורת בדוק מנוע בצבע כתום.

הייתי במוסך ושם נאמר לי שאני יכול להמשיך לנסוע עם הרכב ללא תיקון ושיחררו אותי.

קודי התקלות הינם p0106 ו- p00C7.

אשמח עזרה בהבנה:

1. איזה סיכון אני לוקח אם אתעלם מתקלות אלה?

2. מה המשמעות של התקלות?

3. מה המלצתכם בנושא?

 

תודה רבה,

נתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלף מוסך.

כשנורת תקלת מנוע דולקת הרכב לא עובר מבחן רשוי שנתי (טסט)

ובבדיקת ניידת בטיחות בדרכים של משרד התחבורה עם משטרת ישראל, הוא יורד מהכביש.

בנוסף לכך במקרה של תקלה נוספת אחרת, לא תדע ממנה כי ממילא הנורה כבר דולקת.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לינק לבעיה בשברולט סוניק RS אבל המנוע אותו מנוע 1.4 טורבו כמו של האסטרה. זה קרה אצלי והחלפתי מכסה שסתומים עקב כך ביום שישי האחרון (אצלי היה p0106 יחד עם p1101):

https://gouldaero.com/how-tos/chevy-sonic-1-4l-turbo-pcv-fix-error-codes-p0106-p1101/

 

בעיה מוכרת מאוד במנועים האלה. אצלי היו רעידות בסרק ובעיקר כשהרכב קר ובלי מזגן פועל. החלפת מכסה השסתומים פתרה את הבעיה. מכסה שסתומים כזה הזמנתי מאיביי בעלות כוללת של קצת פחות מ 400 ש"ח:

https://www.ebay.com/itm/OEM-2011-2016-Cruze-Sonic-Trax-Encore-Buick-GM-1-4L-Valve-Cover-w-Seal-25198874/263553719335?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

 

שים לב שיש גם קטע שאם שסתום ה PCV בעצמו הלך אז אפשר לעשות מעקף עם קיט מיוחד כזה שגם פותר את הבעיה ומבטיח שלא תחזור גם בעתיד, חפש כאן בחור עם ניק Dalet11 הוא יודע יותר לגבי הקיט הזה.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלף מוסך.

כשנורת תקלת מנוע דולקת הרכב לא עובר מבחן רשוי שנתי (טסט)

ובבדיקת ניידת בטיחות בדרכים של משרד התחבורה עם משטרת ישראל, הוא יורד מהכביש.

בנוסף לכך במקרה של תקלה נוספת אחרת, לא תדע ממנה כי ממילא הנורה כבר דולקת.

בברכה - רפי לין[/QU

 

תודה רבה רפי, לא ידעתי את הנתונים החיוניים האלה. התקלה תטופל כשאדע מה לעשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניגוד למה שכתב יוני אני לא בטוח שמדובר במכסה השסתומים, אלו לא קודי תקלה אופיינים לתקלה הזו או לתקלה בשסתום הPCV עד כמה שידוע לי.

מקריאה זריזה שני קודי התקלה מתייחסים לבעיה כלשהי בחיישן MAP.

 

במידה ואכן מכסה השסתומים משמיע רעש יניקת אוויר כמו בסרטונים המצורפים של יוני, אכן יתכן שזה המקור לתקלה ופשוט הקודים באופל קצת שונים.

 

בכל מקרה, מקט של החיישן הוא: 1235029

 

חיפוש זריז באלי אקספרס אפשר להשיג במחיר מגוכח חלף סיני: https://www.aliexpress.com/item/32855400582.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.8d1654fbR0aqr3&algo_pvid=8ec3d264-f605-4892-a486-4502ddd5c532&algo_expid=8ec3d264-f605-4892-a486-4502ddd5c532-0&btsid=95d07036-fe70-41c7-b9b3-f0f0d1c1bdc1&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_9,searchweb201603_55

 

חיפוש מעמיק אפשר למצוא בוש מקורי באזור ה25-30 דולר.

 

במחיר המגוכח הזה הייתי מחליף, פתר את הבעיה? מעולה. לא פתר? ניגש לבדיקה מעמיקה יותר במוסך מקצועי.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניגוד למה שכתב יוני אני לא בטוח שמדובר במכסה השסתומים, אלו לא קודי תקלה אופיינים לתקלה הזו או לתקלה בשסתום הPCV עד כמה שידוע לי.

מקריאה זריזה שני קודי התקלה מתייחסים לבעיה כלשהי בחיישן MAP.

 

במידה ואכן מכסה השסתומים משמיע רעש יניקת אוויר כמו בסרטונים המצורפים של יוני, אכן יתכן שזה המקור לתקלה ופשוט הקודים באופל קצת שונים.

 

בכל מקרה, מקט של החיישן הוא: 1235029

 

חיפוש זריז באלי אקספרס אפשר להשיג במחיר מגוכח חלף סיני: https://www.aliexpress.com/item/32855400582.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.8d1654fbR0aqr3&algo_pvid=8ec3d264-f605-4892-a486-4502ddd5c532&algo_expid=8ec3d264-f605-4892-a486-4502ddd5c532-0&btsid=95d07036-fe70-41c7-b9b3-f0f0d1c1bdc1&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_9,searchweb201603_55

 

חיפוש מעמיק אפשר למצוא בוש מקורי באזור ה25-30 דולר.

 

במחיר המגוכח הזה הייתי מחליף, פתר את הבעיה? מעולה. לא פתר? ניגש לבדיקה מעמיקה יותר במוסך מקצועי.

 

אז ככה:

1. אין לי רעש כמו בסרטון של יוני. אבל אולי יש זליגת אויר מהמכסה עצמו איפה שהוא ולא בהכרח מהשסתום. ייתכן?

2. יש אצלי שני חיישנים דומים וצמודים. אחד 55567257 0261230263 והשני 55573248 021230282. איזה מהם הוא ה- MAP?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי שווה לגשת למוסך מתאים ולבדוק מה בדיוק הבעיה... ואני לפחות, אשמח אם תעדכן אותנו איך נגמר הסיפור.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

 

תודה רבה על כל התגובות שאיפשרו לי להבין קצת יותר על מהות התקלות ודרכי פתרונן.

אשתף אתכם בתובנות שריכזתי עד כה:

1. התקלות p0106 ו- p00c7.

2. ייתכן שמדובר בשתי תקלות נפרדות MAF ו- MAP. וייתכן שזו תקלה אחת כי מופר יחס כלשהו בין ה- MAF ל- MAP.

3. מדובר בכניסת אוויר לחלל השסתומים (דרך השסתום שמותקן על מכסה השסתומים, איבוד אטימה של מכסה השסתומים, מצערת מלוכלכת) או שיש תקלה בקריאה של חיישן ה- MAP (חיישן מקולקל).

4. התרשמות שלי מהמנוע שהכל תקין גם בהילוך סרק ללא מזגן כהמנוע קר. כמו כן, בסרטון שצורף בתגובה הראשונה כאשר אני סותם את פתח יניקת האויר אין לי רעש כמו שיש בסרטון.

 

ולכן תוכנית הפעולה היא על פי התיעדוף הבא (התיעדוף מתכלל עלות טיפול וקלות הטיפול):

1. ניקוי חישן MAF - קל לבצע ודורש ספריי בעלות של כ- 60 ש"ח.

2. החלפת חיישן MAP - קל לבצע ועלות של כ- 100 ש"ח

3. ניקוי מצערת - קושי בינוני ועלות של כ- 60 ש"ח

4. החלפת מכסה שסתומים - קשה יותר לביצוע ועלות של כ- 400ש"ח.

 

הזמנתי את שני הספריים לניקוי MAF ומצערת. בנוסף הזמנתי חיישן MAP. כשיגיעו אתחיל במלאכה.

אשמח מכם להבין האם הכיוון והתיעדוף שריכזתי מהמידע שלכם עושה שכל? ובמיוחד אם יש עוד כיוונים שלא עלו פה

 

תודה רבה.

נתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישית הייתי מתחיל מניקוי בית המצערת, שכולל פירוק המצערת וניקוי יסודי משני הצדדים של הפרפר עם ספריי קרבורטור ומטלית.

תעזר בחבר שילחץ על הדוושה על מנת לפתוח את פרפר המצערת, אל תנסה לפתוח הפרפר בכח.

בזמן שאתה מפרע עם הספריי, תחזיק את בית המצערת כך שהמנוע שלו הוא מלמעלה, על מנת שלא יזורם ספריי קרבורטור אל האטמים שלו.

הסיבה שהייתי מתחיל דווקא משם היא:

1. ישנו תיעוד ברשת שבמערכות של GM בית מצערת מלוכלך מקפיץ תקלת MAP.

2. זה השלב הכי זול והכי פשוט לביצוע בתנאים ביתיים, ורוב הרכבים דורשים ניקוי שכזה ממילא אחרי כמה שנים על הכביש.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

הספריי לניקוי MAF וספריי לניקוי מצערת הגיעו.

הבוקר פירקתי את המצערת וניקיתי אותה משני הצדדים. בנוסף ניקיתי את חיישן ה- MAF עם ספריי מתאים.

לפני הטיפול פירקתי את המצבר אז מנורת המנוע וקודי השגיאות התאפסו.

הרכבתי הכל ונסעתי כרבע שעה עם האוטו. הכל נראה ונשמע תקין.

השגיאות מופיעות בדרך כלל יומיים שלושה אחרי האיפוס אז אמתין לראות אם המנורה שוב נדלקת בימים הקרובים.

בכל מקרה יש בדרך חיישן MAP חדש. אבל יקח לו זמן עוד להגיע.

 

עדיין לא סופי אבל תודה רבה לכל מי שהגיב ועזר לי להבין מה נדרש לבצע.

אעדכן בהמשך.

 

תודה רבה ושיהיה יום שקט

נתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1596 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...