Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבי אספנות רוסים בישראל


Buki
 שיתוף
עוקבים 3
שימו לב! השרשור הזה בן 244 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דומות אבל שונות. NSU 100 ו ZAZ968.

 

הן באמת דומות מאוד אבל בניגוד למה שחלק חושבים לא מדובר בחיקוי או העתקה אלא שתיהן פותחו במקיבל בהשראת עיצוב של שברולט קורבייר, רק "בהקטנה".

 

1.jpg2.jpg3.jpg

 

 

 

Corvair.jpg

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני פחות בטוח כי הן "רק" דומות....

 

ה- ZAZ 968 ("זאפורוז'טס") אמנם דומה ל- NSU 1000, אבל היא עוד יותר דומה (לפחות בחלקה הקדמי) ל- NSU הקודמת - פרינץ 4.

 

ה"פרינץ 4" הופיעה בגרמניה כבר ב- 1961, בעוד שה"זאפורוז'טס" הופיעה רק בשנת 1966. מספיק זמן (בשביל הרוסים...) כדי להעתיק.

נכון ששתיהן נראות כ"השראה" של ה"שברולט קורבייר". השאלה היא מי "הושראה" קודם :wink:.

 

קודמתה של ה- 968, ה- ZAZ 966 דומה מאד (כנראה, לא במקרה...) ל"פיאט 600". וזה לא היה ייצור ברשיון...

נראה שלאנשי ZAZ לא היתה דילמה גדולה בהעתקה.

 

מצורפות תמונות של 4 הדגמים הנדונים.

ZAZ 968.jpg

Prinz 4.jpg

ZAZ 966.jpg

Fiat 600.jpg

עודד

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה ש 966 הועתקה מפיאט 600 ידוע, אף אחד לא מכחיש את זה.

 

לגבי 968, החלק הקידמי אכן כמעט זהה לפרינץ 4, החלק האחורי דווקא דומה לפורד פאלקון. גם הילמן אימפ של 1963 קצת מזכירה את שתיהן.

 

 

caledonian_transp.gif

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודש מאוחר יותר...

ציטוט מהספר Soviet cars של היסטוריון Endy Tomphson:

 

 

"בברית המועצות עקרונות השוק והכלכלה החופשיים לא פעלו.

 

Gosplan (גוף תכנון מטעם המדינה) היה אחראי לאירגון הכלכלה. הוא קבע כמה מכוניות צריך לייצר, כמה ברזל יידרש לייצור, כמה כורים יעבדו במכרות, כמה בניינים ייצטרכו לבנות כדי לאכלס את אותם הכורים, כמה לבנים יסופקו לבניית כל בניין, איפה ייבנו את בניינים, כמה אוטובוסים יידרשו על מנת להסיע את הכורים למכרות וחזרה וכו'.

 

לכל סוג כלי הרכב בתוכניות האלו היה מקום, כל דגם חדש פותח על מנן למלא דרישה מסויימת ולא על מנת לגרום ללקוחות להוציא כסף ולהתחדש בדגם עדכני.

 

כל השינויים שנעשו בדגם הותנו בפתרון בעיה מסויימת - שיפור יעלות, שיפור אמינות וכדומה וכמעט אף פעם לא בוצעו לשם השינויים עצמום.

 

המכוניות הסובייטיות נועדו לעבוד בעבדה מסויימת ולבצע משימות מסויימות ולתקופות ארוכות, לא שנה - שנתיים..."

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

77.jpg88.jpg99.jpg

 

לאדה סאמרה 2109 - 5 דלתות ו 21099 (בארץ "פורמה"), 4 דלתות.

 

הרכב הרוסי הראשון עם הנעה קידמית (הוצג ב 1985) שנטש את הקשר עם פיאט. בתכנון שלה נעזרו בפורשה בפיתוח מנוע, מערך המתלים ועוד מערכות מכאניות. העיצוב מקורי של לאדה.

 

פורשה, כמו כל יצרן רכב אחר השתמשו במכלולים מוכנים של ספקי המשנה המערביים - אלטרנטורים של בוש, מסרקי הגה ZF, קרבורטורים של סולקס ועוד.

הסבייטים רכשו רשיונות לייצור של כל המכלולים האלו וייצרו הכל אצלם, שום דבר לא נקנה מוכן מהמערב...

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פורשה, כמו כל יצרן רכב אחר השתמשו במכלולים מוכנים של ספקי המשנה המערביים - אלטרנטורים של בוש, מסרקי הגה ZF, קרבורטורים של סולקס ועוד.

הסבייטים רכשו רשיונות לייצור של כל המכלולים האלו וייצרו הכל אצלם, שום דבר לא נקנה מוכן מהמערב...

 

תיקון הגהה קל, ברשותך: אלו הם לא ספקי מישנה, אלא ספקי OEM ראשיים, לכל דבר וענין.

גם מרצדס למשל לא מייצרת את האלטרנטורים שלה, וגם לא את הבלמים שלה וכו' וכו'. הכל נירכש "בחוץ", אצל ספקי OE.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
קודמתה של ה- 968, ה- ZAZ 966 דומה מאד (כנראה, לא במקרה...) ל"פיאט 600".

 

זה ש 966 הועתקה מפיאט 600 ידוע, אף אחד לא מכחיש את זה.

 

 

שניכם מתכוונים ל-965. ה-966 זהה חיצונית ל-968 באופן כמעט מוחלט, למעט פרטי כרום.

I'll take your brains to another dimension

Pay close attention

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
[ATTACH=CONFIG]525667[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]525668[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]525669[/ATTACH]

 

לאדה סאמרה 2109 - 5 דלתות ו 21099 (בארץ "פורמה"), 4 דלתות.

 

הרכב הרוסי הראשון עם הנעה קידמית (הוצג ב 1985) שנטש את הקשר עם פיאט. בתכנון שלה נעזרו בפורשה בפיתוח מנוע, מערך המתלים ועוד מערכות מכאניות. העיצוב מקורי של לאדה.

 

פורשה, כמו כל יצרן רכב אחר השתמשו במכלולים מוכנים של ספקי המשנה המערביים - אלטרנטורים של בוש, מסרקי הגה ZF, קרבורטורים של סולקס ועוד.

הסבייטים רכשו רשיונות לייצור של כל המכלולים האלו וייצרו הכל אצלם, שום דבר לא נקנה מוכן מהמערב...

 

סקודה פאבוריט מישהו?

Skoda_Favorit_Utrecht_1989.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זו סקודה פייבוריט מוקדמת, דגם קצת יותר ישן מזה שיובא לארץ.

 

סקודה פייבוריט פותחה בשיטה דומה מאוד ללאדה הנ"ל, עם סיוע של יצרנים מערביים - פורשה ואחרים. העיצוב הוא של ברטונה...זה אחרי שסקודה היו תקועים שנים ארוכות עם תצורת המנוע האחורי.

 

 

במציאות סקודה פייבוריט ולאדה 2109 לא ממש דומות.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודש מאוחר יותר...

לידיעת הקורא בוקי:

הנה הרכב ששימש את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביקורו בישראל.

ממרחק כמה צעדים חשבתי שזו רולס רויס פאנטום, למרות שהיא ארוכה מדי.

הרכב הוא רוסי למהדרין. לא אספנות, אבל לפחות צולם בישראל..

Aurus Senat55a6eafa4d3ab5cdeea51fe3e8513c45.jpg

 

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זכרתי שדיברנו על זה איפהשהו, אבל לפגוש את זה בפנים זאת חוויה אחרת...

מרשים, אבל אין ספק שהZIL היו הרבה יותר ייחודיות.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פגשתי את הרכב הזה בכביש 1, ביום חמישי האחרון ב5.40 בבוקר. יחד עם שיירת ליווי.

בהתחלה חשבתי שזה רולס, אבל ניראה לי ארוך מידי. עכשיו נפל לי האסימון שנסעתי לצד פוטין בכבודו.. כבוד גדול.

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 244 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...