Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שחיקת צמיגים בהנעה קידמית


Haim30090
 שיתוף
עוקבים 2
שימו לב! השרשור הזה בן 345 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

הניסיון האישי שלי מ15 שנה עם רכבי הנעה אחורית.

השחיקה אמנם לא זהה בין הציר הקדמי והאחורי אבל ההבדל זניח. לכן אני יכול בקלות להחליף רביעיה שלמה ללא הצלבות במהלך חיי הצמיגים.

 

בהנעה קדמית, לעומת זאת, ברור לחלוטין שהצמיגים בציר הקדמי הולכים קודם, ולכן נדרש להחליף כל פעם זוג או לעשות הצלבות כמו שהציעו כאן בשירשור.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השחיקה אמנם לא זהה בין הציר הקדמי והאחורי אבל ההבדל זניח.

 

 

 

אבל עדיין הקידמיים נשחקים מהר יותר מהאחוריים רק בהפרש קטן?

 

או שהאחוריים נשחקים מהר יותר בהפרש קטן?

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח, מבחינתי זה שקוף.

כשאני מזהה ירידה באחיזה של הגלגלים המניעים אני מחליף את כל ה4.

לא מחכה עד שהשחיקה ממש בולטת לעין.

 

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שכחתי להוסיף - בדו גלגלי אתה משתמש פחות בהיגוי אלא ב'השכבת' האופנוע, וזה יוצר פחות שחיקה מאשר ההיגוי ברכב שהכביש 'מתנגד' לו.

לכן לדעתי זה בתוספת הכח מאחור.. נותנים פור גדול.

ההטייה היא פועל יוצא של פעולת היגוי, בהקשר הזה ההבדל זניח.

ההטייה עצמה לא גורמת לשינוי כיוון, אלא באה לאזן את הכוחות הפועלים בזמן שינוי כיוון. אם תקבע את הכידון ותנסה לפנות על ידי הטיית הכלי, תפגוש את הריצפה.

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נכון.

אתה אומנם צריך היגוי כלשהו, אבל ההטיה עצמה מחזקת את הפניה

rXJeS.gif

 

יש גם את הנוסחא בויקי:

RRR.PNG

 

מעבר לזה, אם הגלגל האחורי רחב יותר, עצם ההטיה גורמת להפרש בקוטר בין הקדמי לאחורי (בדומת לתיבת cvt) ולנטיה טבעית לסיבוב.

 

וגם בלי מדע, אקצין:

1920px-Claudio_Corti_Silverstone_2013.jpg

ההיגוי פה מינימלי. ברכב היית רואה זווית היגוי הרבה יותר גדולה בפניה כזו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 345 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...