Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שנה טובה לכל קציני צה"ל שיאלצו להמשיך לנסוע באטראז - עדכון 19.12.19- איביזה / i20


Elico48
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 578 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מנסה להבין איך הרכבים האלה יענו על צרכי יחידות.

באטראז' היו נכנסים 5 אנשים עם ציוד.

הרכבים האלה קטנים יותר.

באטראז' היה צפוף מאוד לחמישה אנשים.

אני מאוד בספק ש-i20 או איביזה יהיו פחות מרווחות לנוסעים. בסופו של דבר אטראז' היא ספייס סטאר עם בגאז'.

כן, תא המטען יהיה קטן יותר, לאטראז' יש 450 ליטרים, לאיביזה 355 ליטרים ול-i20 רק 301 ליטרים.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 310
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רועי - קודם כל, אין ספק שהפנסיה התקציבית היא עניין פסול. אבל אתה צריך לראות אותו בפרספקטיבה היסטורית, וההסדרים האלה נקבעו כאשר תוחלת החיים היתה הרבה יותר קצרה מאשר היום. לכם ההתחייבויות האקטואריות היו הרבה יותר נמוכות.

 

מכל מקם הסדרי הפנסיה התקציבית הופסקו בהדרגה בין 1999-2004 וגם בעלי פנסיה כזו החלו לחסוך בפנסיה צוברת, אם כי בהיקף חלקי בלבד. כבר 15 שנה שאנשי הקבע אינם יכולים להצטרף לפנסיה התקציבית.

 

מה שבעיני מהווה שערוריה הרבה יותר גדולה הוא עניין הפרישה המוקדמת מאד גם של מי שיכול להמשיך בתפקידו עד גיל הפנסיה הכללי שבמשק, תוך תשלום "פנסיית גישור" משך 20 שנה ויותר ברמה שגורמת למקבלי קצבה זו לא לעבוד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חתיכת מבחן לדו מצמדי ולטורבו, האקסנט הייתה צריכה להיות הבחירה הראויה.

איך אני רואה את חברות הליסינג סובלים עם התנאים הקשים שהרכבים האלה יעברו, הטרטור של קלאצ'ים וטורבו במוסכים יהיה כמעט בטוח.

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי - קודם כל, אין ספק שהפנסיה התקציבית היא עניין פסול. אבל אתה צריך לראות אותו בפרספקטיבה היסטורית, וההסדרים האלה נקבעו כאשר תוחלת החיים היתה הרבה יותר קצרה מאשר היום. לכם ההתחייבויות האקטואריות היו הרבה יותר נמוכות.

 

מכל מקם הסדרי הפנסיה התקציבית הופסקו בהדרגה בין 1999-2004 וגם בעלי פנסיה כזו החלו לחסוך בפנסיה צוברת, אם כי בהיקף חלקי בלבד. כבר 15 שנה שאנשי הקבע אינם יכולים להצטרף לפנסיה התקציבית.

 

מה שבעיני מהווה שערוריה הרבה יותר גדולה הוא עניין הפרישה המוקדמת מאד גם של מי שיכול להמשיך בתפקידו עד גיל הפנסיה הכללי שבמשק, תוך תשלום "פנסיית גישור" משך 20 שנה ויותר ברמה שגורמת למקבלי קצבה זו לא לעבוד.

לא התייחסתי להיסטוריה, התייחסתי לאלו שממשכים להנות מפנסיה תקציבית גם היום ומדובר בעשרות אלפי נהנים כאלו. אין שום סיבה שבעולם שאנשים כאלו גם מקבלים פנסיה וגם שכר ממקום עבודה אחר ( קח לדוגמה פונקציונרים בכירים בדימוס שמכהנים גם כחברי כנסת נניח ומקבלים במצטבר סכומי עתק, לא פחות מכך, וגם לא נסבל מהבחינה החברתית כשקיצבת זיקנה למשל הינה כפי שהיא ותשתלם רק בגיל 70 אם חלילה העזת לעבוד בגיל 67 ). מסכים לגבי פנסית הגישור, רעה חולה לא פחות ואולי יותר מהפנסיה התקציבית. ולמיטב ידיעתי מי שמקבל פנסית גישור יכול לעבוד בכיף, היא לא תיגרע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני הסעיפים בפוסט שלך מדברים למעשה על פנסית הגישור. הפונקציונרים שממשיכים לעבוד אחרי גיל 67 מעטים.

 

הטענה שלי היא שפנסיית הגישור אולי לא נפגעת (וזו הבעיה בסעיף הקודם), אבל כדאות העבודה פוחתת מאד בגלל המיסוי שיחול על המשכורת. מסיבה זו אנחנו מפסידים עשרות אלפי עובדים טובים שבמקום לתרום למשק יושבים בבית על חשבון הציבור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בחירה מושלמת אומנם, אבל ביחס לרכב הקודם כן יש פה התקדמות מבחינת איכות הרכבים והבטיחות.

 

יש רצוי ויש מצוי. יש טונות של בזבוז בצבא זה לא חדש. זה מה שהצליחו לקנות. לא נראה לי שמישהו פה קיבל מעטפה (אני מקווה).

 

לעניין בטיחות הרכבים זה חשוב מאוד, אבל יש דברים חשובים יותר בעיני, חינוך ובקרה.

ב-8 חודשים האחרונים שלי בצבא גם נהגתי על סופות (דור ראשון), די מקס וכו׳.

מה שלדעתי הוריד מאוד את עניין התאונות והנפגעים בצבא הוא הנהלים, התדריכים, והסקת המסקנות.

אני זוכר שהסמ״פ שלי נתן לזה דגש מאוד חזק. גם אני כרס״פ נתתי לזה דגש חזק. לא יודע מה קורה ביחידות אחרות.

 

במכרז הבא יהיו כבר רכבים הרבה יותר בטוחים ובתקווה מרווחים, מה שחשוב שימשיכו עם הדברים הנוספים.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני הסעיפים בפוסט שלך מדברים למעשה על פנסית הגישור. הפונקציונרים שממשיכים לעבוד אחרי גיל 67 מעטים.

 

הטענה שלי היא שפנסיית הגישור אולי לא נפגעת (וזו הבעיה בסעיף הקודם), אבל כדאות העבודה פוחתת מאד בגלל המיסוי שיחול על המשכורת. מסיבה זו אנחנו מפסידים עשרות אלפי עובדים טובים שבמקום לתרום למשק יושבים בבית על חשבון הציבור.

יש רבים שעובדים אחרי גיל 67, אבל לא זו הנקודה, חשבון פשוט מראה שרבים מאוד ממקבלי פנסיה תקציבית עדיין רחוק מתחתיו, יותר מכך רבים משרתים בקבע גם היום ויהיו זכאים לפנסיה כזו עם שיחרורם ( לזכרוני כל איש קבע שהתגייס עד 2001 והיום הוא בן 36 יהיה זכאי לכזו אם ישתחרר לפנסיה ). הענין של פנסית הגישור ושיעור המס נכון לגבי כל מי שמרווח שכר גבוה שמגיע לדרגת מס גבוהה, לא רואה שזה משפיע על מישהו להתחנן להורדת שכרו בכדי לשלם פחות מס, או לסרב בגיל נמוך יחסית להצעת עבודה קוסמת ששכר נאה בצידה, כדאי לזכור שבחלק נכבד מהמקרים אנחנו מדברים על אנשים מתחת לגיל 50. המשחקים האלו בגובה ההשתכרות שמורים יותר לחלכאים שמשתדלים להרוויח פחות בכדי לגבש זכאות לקיצבאות ביטוח לאומי למשל, נראה אותך משכנע ח"כ או שר לוותר על שקל מההצמדה השנתית לשכר הממוצע ( עוד חרפה שמצביעה על איכות החברה שלנו ) כי לא כדאי לו לשלם יותר מס.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ח"כים חדרים אינם דוגמא, קודם כל כיוון שהם מעטים, אבל בעיקר כיוון שכנראה העסקיות בוערת בקרבם וגם עם מסים גבוהים הן נהנים מהשכר.

 

אני מדבר על דרגי ביניים - רס"נים וסא"לים שמבחינתם השכר שיקבלו באזרחות, אחרי המיסים, אינו מצדיק את המאמץ, והם יושבים בבית ולא עובדים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הוא סוג של הטבה, הם משלמים בצבא הרבה פחות ממה שאני הייתי משלם בחברת הייטק על רכב מקביל.

חבר שלקח סופר מיני מהעבודה (חברת הייטק) משלם בסביבות 3000₪ בחודש, בצבא משלמים הרבה פחות מזה, ממה ששמעתי באיזור ה-1200₪.

ב-1200₪ גם אם היו נותנים לי סיטרואן C1 הייתי אומר תודה ושותק.

חוץ מזה, האטראז' מבוססת על ספייס סטאר, שהיא לא מכונית גדולה במיוחד.

להושיב 3 אנשים מאחור באטראז' זה גם סיוט, כך שאני די בספק שה-i20 או האיביזה יהיו גרועות יותר (יכול להיות שההפך הוא הנכון). היתרון היחיד הוא הבגאז'.

 

 

לא הייתי בונה על זה שתגיע רמת גימור הביניים שאתה מדבר עליה, לדעתי לרוב בליסינג מקבלים רפרנס (למרות שיצא לי לראות גם FRים בליסינג, אם כי נדיר מאוד).

אגב ברפרנס אין בקרת שיוט אדפטיבית. רק לסטייל, אקסלנס ו-FR יש.

 

הגילום תלוי בדרגה, בתפקיד ובתמריצים. ממה שאני מכיר גבוה ממה שרשמת בכל אחת מהאופציות בדרגים הזוטרים.

חלק מעניין קבלת הרכב לדרג זה הינו שימוש תת-אירגוני מתוך הבנה שבדר זה אתה עומד בראש מדור/סמג"ד.

הפקודות עוסקות בשימוש הרכב כחלק מהתפקיד, ולתפקוד היחידה. לדוגמה באישור מפקד יחידה בדרג מסויים, ניתן לקחת לך הרכב לתקופה קצובה לגמרי - למרות הגילום.

הרכבים האלה לא עומדים, והנסועה הממוצעת גבוהה מאוד(יותר ממה שאדם ישרוד לנהוג לבד).

אתה צודק, הרכב עדיין משתלם. משלמים פחות, כי הרכב לא באמת שלך - זה רכב צבאי לשימושי ת"ש מוצמד בחופשות. אם יגלמו 3-4 אלף ש"ח מהשכר, כדאי שגם יתאימו את השכר למגזר הטכנולוגי שגם במצב הנוכחי לשמר אותו נהייתה משימה בלתי אפשרית.

 

היתה לי איביזה במשך מספר שנים, נהגתי המון על אטראז'. האטראז' יותר פרקטית, מרווח רגליים, ישיבה מאחורה לאנשים גבוהים ותא מטע.

 

 

 

לגביי האמינות, שרכב נכנס למוסך ליסינג זה התעסקות, נסיעה למוסך, אבחון, השארת הרכב, קבלת הודעה שיש לאסוף רכב חלופי(רק בסוף היום הם מחליטים), אסיפת הרכב, ואותו דבר בכיוון ההפוך. במידה ואכן הרכבים יבלו במוסך - זמן רב יתבזבז על כך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה הראשון שנותן שבחים לאטרז.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי אני מניח שהייתה לך את האיביזה מדור קודם.

החדשה מרווחת בצורה מוחשית.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ח"כים חדרים אינם דוגמא, קודם כל כיוון שהם מעטים, אבל בעיקר כיוון שכנראה העסקיות בוערת בקרבם וגם עם מסים גבוהים הן נהנים מהשכר.

 

אני מדבר על דרגי ביניים - רס"נים וסא"לים שמבחינתם השכר שיקבלו באזרחות, אחרי המיסים, אינו מצדיק את המאמץ, והם יושבים בבית ולא עובדים.

 

 

המודל החדש מדגיש את גיל הפרישה הצעיר בדיוק לסיבה זו, עודדת המשך קריירה באזרחות. אף רס"ן לא ישאר בבית עם 7K(או סאל עם מעט יותר) וסביר להניח שאחרי תיאומי המס רוב אם לא כל ויותר הסכום יחזור חזרה למדינה במיסים.

מי ששירת כל חיו ברמת פעילות גבוהה, יקבל מעט יותר, מצד שני אחרי 25 שנה שבילה בבית מעט, במלחמה/מבצע לא ראה את משפחתו למשך לעיתים מעל 100 ימים, מקווה שיוכל להשלים פערים עם משפחתו.

 

לא יודע אם קיימים נתונים, אבל יש לי הרגשה שגם גימלאי הפנסייה התקציבית(שתכף יגמרו משרתי הקבע שזכאים לה) כיום, לרוב ממשיכים את הקריירה בדרך זו או אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי אני מניח שהייתה לך את האיביזה מדור קודם.

החדשה מרווחת בצורה מוחשית.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

אכן דור קודם. אוקיי אני מקווה עבורם שאכן כך.

 

אני לא נותן שבחים לאטראז', פשוט ציינתי מספר עובדות. בלי להתייחס למגמת ה"בואו נכפיש את האטראז' מבוקר עד ערב".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצוב שצה"ל, שיש לו תקציב לא קטן, רוכש רכב עולם שלישי עבור קציניו.

לא זה לא.

מעבר לבטיחות שאשמח אם היו בוחרים ברכב בטיחותי יותר, אני אשמח שתקציב הבטחון ילך לדברים חשובים יותר מהשופוני בחניה של רס"ן כלשהו.

יונדאי I25 למשל, אחלה אופציה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חתיכת מבחן לדו מצמדי ולטורבו, האקסנט הייתה צריכה להיות הבחירה הראויה.

איך אני רואה את חברות הליסינג סובלים עם התנאים הקשים שהרכבים האלה יעברו, הטרטור של קלאצ'ים וטורבו במוסכים יהיה כמעט בטוח.

 

הטרטור התפעולי יתבצע לרוב ע"י החיילים ואולי קצת ע"י אנשי הקבע

אכן יצטרכו אבל הרבה מעקב והחלפת אישורים למוסכים, בעיקר לאיביזה..

 

אגב יהיה מוזר לראות קצינים באיביזה..זה אולי הרכב שהכי מזוהה עם צעירים בני 17-25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 578 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...