Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה פיקנטו - על מנוע שהלך (נקישות), ממיר קטליטי (שהלך גם) ואחריות יבואן


DarkMan
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 725 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הוא בעיקר לא רוצה לעצבן את הלקוחות ולא רוצה להיות שונה מהמתחרים שלו. בספר רכב ישנה הערה בנושא הזה, עומס גבוה, סגנון נהיגה וכו', כולם משפיעים על מועד החלפת השמן באופן משמעותי. אצלי ברכב מחשב הרכב קובע מתי להחליף כל דבר. לאחר החלפת שמן ואיפוס המחשב מופיע מעל ל-10,000 ק"מ אך עם השיפורים וסגנון הנהיגה שלי לאחר זמן קצר זה מתקצר לאזור ה-7,000 ק"מ, אני בכלל מחליף שמן ופילטר כל 5,000 ק"מ. זה כסף קטן לשמירה על מנוע תקין.

 

בעל הונדה 1.5 טורבו שקנה את הלוקש של היבואן? :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מנוע לא אמור ללכת ב-90 ולאיחור של 6 בטיפול 45 יש השפעה אפסית למדי: ונניח שזה בכל זאת תרם לתקלה, אז זה תרם אחוז או שניים בערך, וככה בימ״ש בודק - האם יש אשם תורם וכמה. לא בגלל זה הלך מנוע, לא ניתן לייחס כך דברים וזו לא עילה מספקת להתנער מהאחריות - מקסימום תשתתף באחוז שניים מהעלות.

 

(בדומה בתביעה ניתן לטעון שדווקא הרשלנות שלהם שהגעת ולא טיפלו אלא דחו הובילה לקריסת המנוע. כמעט לא רלוונטי).

 

אומר שקשה לי להניח שאין קשר בין התקלות - הממיר והמנוע - שניהם יחד במקרה ? נההה. היה לקיה וינדאי ריקול בפברואר על ממיר שיצר שריפה במנוע כך נתגגלה לי כעת.

 

צריך גם מזל אבל בקרב יבואנים נורמלים מכתב טוב ליבואן שייפול גם על האיש הנכון במערכת שם יסדר לך הכל חדש במסגרת האחריות (אם קיימת). שווה גם לחפש מקרים דומים בעולם ואז לפעמים היצרן לוקח אחריות שקטה אפילו מחוץ לתקופת אחריות.

 

בניגוד לחלק מהדעות אני לא חושב שנהגת בחוסר סבירות קיצוני או איחרת ברשלנות גסה, אלא די קרוב לישראלי הממוצע, כלומר קצת רשלן ודבעע. אם הם לא יסכימו שהאחריות חלה אזי תזדקק למכתב מעו״ד ובהמשך אולי תביעה, אעפ שנראה לי משתלם ליבואן להחליף הכל בפחות משכ״ט ומוניטין רע שיעלה לו.

 

זכור שאתה כבר ב׳מצב משפטי׳ מולם ונהל זאת נכון כבר מההתחלה.

 

מה שכן ספר מה עשית עם כל הקילומטרז׳ בלי הטיפול ? לאן נסעת נגיד ? נראה לי היה כזה מגניב ואקזוטי (בכל זאת פיקנטו ספורט) ואני מקווה שלא ביזבזת את ימיך הספורים מחליף טיטולים בין מחלף שדה לשפירים. מקווה שנהנית, כמו האנשים שהיו דופקים נפקדות ויורדים לאילת. תמיד תהיתי איך הם נהנים, נוסעים להם על שמן שרוף עם צ׳יפס מתכת בפנים.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן מאוד שהנקישות היו מהמנוע ולא מהממיר שהוחלף ללא סיבה (חובה לבדוק את הממיר שפורק ) , לדעתי יש לך אחריות יצרן גם אם חרגת בזמן הטיפול.... בדוק זאת הייטב שוב עם המוסך !!!....אם תצטרך עזרה ויעוץ אני לרשותך ....שמי: דוד ברזילי הנייד שלי: 0502060414 .

 

אנוכי טיפלתי בדיוק במקרה כזה (כתבתי חוות דעת של מומחה) והבחור קיבל בחזרה את כספו באמצעות בית משפט . הסיפור נכתב פה בפורום.....עיין באחת הכתבות שכתבתי פה בפורום.

 

היה מקרה של KIA שהלך לה מנוע ב-90 אלף ק"מ היבואן התנער , עזרתי לו וזכה. זה הסיפור (שכבר נכתב פה בפורום) בקצרה:

 

לפני מספר חודשים מנוע של מכונית SUV חדשה כשל והוא עדיין באחריות , בעל הרכב את הטיפולים היזומים ברכב לא ביצע במוסך היבואן אלא במוסך מורשה רגיל כי שם יותר זול.



מוסך היבואן פירק את המנוע והחליט כי אין אחריות על המנוע "ששפך לאגר" מאיכות שמן ירודה.

אנוכי בדקתי את המנוע על פי בקשת בעל הרכב ומצאתי כי רק מיסב טלטל אחד הסתחרר (שפך לאגר--על פי הברנג'ה הותיקה) וגרם לנזק בראש הטלטל ובפין גל הארכובה ושאר המיסבים (הקסוות) של הטלטלים ושל המיסבים הראשיים לא נפגעו והם עדיין כחדשים וללא פגע , גם כל מיסבי גלי הפיקות נראים עדיין חדשים.

אמרתי למנהל המוסך שהנזק נגרם לא מאיכות שמן ירודה אלא מכשל ביצור , והסברתי למנהל המוסך את ההערכה שלי שהיצרן לא יצר את גובה "בליטת המעיכה" הדרוש של קסוות הטלטל לכן קסווה זו התחממה והסתחררה (הוא לא הבין על מה אני מדבר !!) וזה תהליך ארוך שקורה אחרי אלפי קילומטרים. המוסך והיבואן דחו את הנימוקים וההסברים שלי .

הלקוח שילם 20 אלף שקלים על מנוע חדש ותבע את היבואן . אנוכי כתבתי חוות דעת של מומחה בו כתבתי את כל החשיבות של הבליטה של הקסווה שמגיעה עד 2 או 3 מאיות המילימטר בלבד. מומחה ידוע מאוד מטעם היבואן כתב אף הוא חוות דעת שטוענת שהכשל נבע מאיכות שמן ירודה.

פסק הדין היה : על היבואן לשלם ללקוח 18 אלף שקלים ולא את כל הסכום שהלקוח שילם וגם לא את הוצאות המשפט כי הלקוח לא שמר על המנוע להוכחות (המוסכניק שלו זרק את המנוע הישן בטעות ולמזלו הוא שמר רק על הקסוות התקינות ועל הקסווה שכשלה).

 

שמור על המנוע ששבק חיים וגם על הממיר....

 

יתכן מאוד ויסכימו לקחת אחריות על הכשל ....אם לא תתקן ותביא לי את המנוע שאבדוק את סיבת הכשל ..........

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה מקרה של KIA שהלך לה מנוע ב-90 אלף ק"מ היבואן התנער , עזרתי לו וזכה. זה הסיפור (שכבר נכתב פה בפורום) בקצרה:

 

לפני מספר חודשים מנוע של מכונית SUV חדשה כשל והוא עדיין באחריות , בעל הרכב את הטיפולים היזומים ברכב לא ביצע במוסך היבואן אלא במוסך מורשה רגיל כי שם יותר זול.



מוסך היבואן פירק את המנוע והחליט כי אין אחריות על המנוע "ששפך לאגר" מאיכות שמן ירודה.

אנוכי בדקתי את המנוע על פי בקשת בעל הרכב ומצאתי כי רק מיסב טלטל אחד הסתחרר (שפך לאגר--על פי הברנג'ה הותיקה) וגרם לנזק בראש הטלטל ובפין גל הארכובה ושאר המיסבים (הקסוות) של הטלטלים ושל המיסבים הראשיים לא נפגעו והם עדיין כחדשים וללא פגע , גם כל מיסבי גלי הפיקות נראים עדיין חדשים.

אמרתי למנהל המוסך שהנזק נגרם לא מאיכות שמן ירודה אלא מכשל ביצור , והסברתי למנהל המוסך את ההערכה שלי שהיצרן לא יצר את גובה "בליטת המעיכה" הדרוש של קסוות הטלטל לכן קסווה זו התחממה והסתחררה (הוא לא הבין על מה אני מדבר !!) וזה תהליך ארוך שקורה אחרי אלפי קילומטרים. המוסך והיבואן דחו את הנימוקים וההסברים שלי .

הלקוח שילם 20 אלף שקלים על מנוע חדש ותבע את היבואן . אנוכי כתבתי חוות דעת של מומחה בו כתבתי את כל החשיבות של הבליטה של הקסווה שמגיעה עד 2 או 3 מאיות המילימטר בלבד. מומחה ידוע מאוד מטעם היבואן כתב אף הוא חוות דעת שטוענת שהכשל נבע מאיכות שמן ירודה.

פסק הדין היה : על היבואן לשלם ללקוח 18 אלף שקלים ולא את כל הסכום שהלקוח שילם וגם לא את הוצאות המשפט כי הלקוח לא שמר על המנוע להוכחות (המוסכניק שלו זרק את המנוע הישן בטעות ולמזלו הוא שמר רק על הקסוות התקינות ועל הקסווה שכשלה).

 

במקרה שאתה מדבר עליו מדובר ככל הנראה במנוע של הספורטאג שידוע על לא מעט מקרים בהם הטלטל גרם לנזק והרס מנוע.

במקרה של הפיקנטו פחות. אגב, לפני שלושה שבועות טיפלנו בריו שלא עשתה טיפול 45 אלף קמ. זוועת עולם אבל המנוע היה שקט ונסע בסדר. הרכב עצמו עשה רק 2 טיפולים והיה עם 75 אלף קמ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשו לי טובה,

בגלל איחור של 4000 ק"מ לא הולך מנוע. גם לא בגלל איחור של 6000 ולא של 10,000 ק"מ.

הטולרנס של המנועים הוא לא כזה גבולי.

נכון שפות"ש עשה הכל על מנת שיתנערו ממנו, עם זאת, יש גם שיקול דעת.

אם מנועי קיה נמצאים כל-כך על הקצה, היינו שומעים הרבה יותר תקלות.

ומכיוון שכך, יסלח לי פות"ש, אני לא 'קונה' את הסיפור על האיחור המינורי הזה.

יש כאן משהו הרבה יותר עמוק, ויתכן שלא כל המידע הובא לידיעתנו.

לוקח את הפוסט בערבון מוגבל.

אם טעיתי והכל אמת, אני בטוח שיימצא פתרון לשביעות רצון פות"ש.

פעם זה היה נכון, מנועים מודרנים רגישים מאוד ובעלי אפס טולראנס.

חריגות רציניות , מה גם שחוזרות על עצמן, בהחלט עלולים לגרום לכשל מהותי המנוע.

אגב, הסיפור פה יכול להגמר בהחלפת מיסבים בלבד ולא החלפת מנוע בשלמותו.

 

זה שהמוסך "תרם" לחריגה נוספת, יכול לסייע בקייס מול המוסך ומול היבואן ועל זה הייתי תוקף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים יקרים - קודם כל - תודה רבה על כל התגובות. למדתי לא מעט.

  • אני כמובן מבין את האחריות שלי לטיפול בזמן.
  • אני גם מבין שנתתי להם אפשרות מפלט נוחה.
  • אין שום צדדים מוסתרים בסיפור, לחשדנים שביניכם. זה מה שזה, כמו שזה היה.
  • יש לי ספק גדול מאוד שהאיחור בטיפול הרס את המנוע 40 אלף ק"מ אחר כך. זה מנוע פשוט מאוד בסופו של דבר.

 

אני אבדוק מול היבואן מה האחריות שהם מוכנים לקחת על כך ששלחו אותי הביתה כשבאתי לעשות טיפול.

אם הדבר הזה לא היה קורה - לא הייתי חושב שהטענה שלהם נגדי כל כך מוזרה. אחרי הכל, זו בדיוק ההמלצה שהם נתנו לי 3 שבועות לפני שהרכב שבק. הכל מתועד.

 

ושוב, תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשו לי טובה,

בגלל איחור של 4000 ק"מ לא הולך מנוע. גם לא בגלל איחור של 6000 ולא של 10,000 ק"מ.

הטולרנס של המנועים הוא לא כזה גבולי.

נכון שפות"ש עשה הכל על מנת שיתנערו ממנו, עם זאת, יש גם שיקול דעת.

אם מנועי קיה נמצאים כל-כך על הקצה, היינו שומעים הרבה יותר תקלות.

ומכיוון שכך, יסלח לי פות"ש, אני לא 'קונה' את הסיפור על האיחור המינורי הזה.

יש כאן משהו הרבה יותר עמוק, ויתכן שלא כל המידע הובא לידיעתנו.

לוקח את הפוסט בערבון מוגבל.

אם טעיתי והכל אמת, אני בטוח שיימצא פתרון לשביעות רצון פות"ש.

תלוי גם בסגנון נהיגה יש מצב שהוא נהג הרבה בפקקים או בצורה אגרסיבית שאז המקסימום זה 10 אלף קילומטר משמע איחר ב11 אלך קילומטר .

ולא איחר פעם אחת

 

תנסה להגיע איתם לפשרה שתהיה לך כלכלית בגלל שלהם יש את כל הזכות להתנער ממך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שיכול להציל אותך בכל הסיפור הזה הוא רק העניין בו המוסך דחה את מועד הטיפול כפי שסיפרת לנו.

מעבר לכך בהחלט יש מקום לשלילת אחריות.

היצרן קבע זמן וקמ מסויים לביצוע טיפול לרכב הרשלונות היא שלך בלבד אתה לא יכול ללכת נגד הנחיות היצרן ולאחר בזמני טיפול נסעת עם חריגה גדולה מאוד.

הרכב עושה טיפול כל 15k אתה נסעת 6k קמ מעבר למה שהיצרן/יבואן קבע.

כמות השמן במנוע הזה היא קטנה יחסית כ 3.5ליטר מה .

ברכב לכל טיפול יש את הזמן והקמ שלו.

טיפול תמיד עדיף מעט להקדים או לפחות להגיע בזמן.

גם אם הסיבה היא אינה קשורה לאיחור בטיפול אתה תצטרך להפוך עולמות ולנסות להכיח שהכשל לא קשור לאיחור.

לדעתי אם לא תקבל מחווה של רצון טוב הסיפור שלך יגמר לא טוב, מצטער שדבריי אלה אינם נשמעים לטובתך אבל זה המצב.

 

מצדך תוכל לטעון משפטית שעצם האיחור בזמני הטיפולים מבחינתך עד עכשיו לא עדכנו אותך בדבר שלילת אחריות, ובטיפול האחרון הגעת בזמן והמוסך הוא זה שדחה את מועד הטיפול ואילו היית יודע מלכתחילה שהאחריות נשללה הייתה מפסיק לטפל ברכב לאלתר ומוכר את הרכב במצבו ללא אחריות במחיר מופחת והמצב היה ניצל. המוסך לא עדכן אותך והוליך אותך שולל בידיעה שיש אחריות והכל תקין.

ובנוסף עצם איחור בזמני הטיפולים מדוע במוסך לא ביצעו פעולה להציל את המצב כמו למשל הנחייה להקדים את הטיפול הבא נניח או לפרק אגן שמן לצורך ניקיון או לפחות לעדכן שמעתה אינך מכוסה באחריות ונתנו לך להמשיך ליסוע במצב הזה וחיכו שיגרם נזק ואז לבשר לך שהאחריות נשללה.

אילו היו מעדכנים אותך לפני הנזק המצב היה שונה והרכב היה נמכר למשל.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר בכלל שהאבחון של המוסך נכון ? תנסה לקחת למוסך אחר או שתפנה לברזילי שמנסה לעזור. רק תסגור על מחיר לפני ועם תיאום ציפיות.

איחור כזה ממש שטותי ולא סביר בכלל שגרם לנזק, כמובן בהינתן שהמוסך שם שמן איכותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שיכול להציל אותך בכל הסיפור הזה הוא רק העניין בו המוסך דחה את מועד הטיפול כפי שסיפרת לנו.

מעבר לכך בהחלט יש מקום לשלילת אחריות.

היצרן קבע זמן וקמ מסויים לביצוע טיפול לרכב הרשלונות היא שלך בלבד אתה לא יכול ללכת נגד הנחיות היצרן ולאחר בזמני טיפול נסעת עם חריגה גדולה מאוד.

הרכב עושה טיפול כל 15k אתה נסעת 6k קמ מעבר למה שהיצרן/יבואן קבע.

כמות השמן במנוע הזה היא קטנה יחסית כ 3.5ליטר מה .

ברכב לכל טיפול יש את הזמן והקמ שלו.

טיפול תמיד עדיף מעט להקדים או לפחות להגיע בזמן.

גם אם הסיבה היא אינה קשורה לאיחור בטיפול אתה תצטרך להפוך עולמות ולנסות להכיח שהכשל לא קשור לאיחור.

לדעתי אם לא תקבל מחווה של רצון טוב הסיפור שלך יגמר לא טוב, מצטער שדבריי אלה אינם נשמעים לטובתך אבל זה המצב.

 

מצדך תוכל לטעון משפטית שעצם האיחור בזמני הטיפולים מבחינתך עד עכשיו לא עדכנו אותך בדבר שלילת אחריות, ובטיפול האחרון הגעת בזמן והמוסך הוא זה שדחה את מועד הטיפול ואילו היית יודע מלכתחילה שהאחריות נשללה הייתה מפסיק לטפל ברכב לאלתר ומוכר את הרכב במצבו ללא אחריות במחיר מופחת והמצב היה ניצל. המוסך לא עדכן אותך והוליך אותך שולל בידיעה שיש אחריות והכל תקין.

ובנוסף עצם איחור בזמני הטיפולים מדוע במוסך לא ביצעו פעולה להציל את המצב כמו למשל הנחייה להקדים את הטיפול הבא נניח או לפרק אגן שמן לצורך ניקיון או לפחות לעדכן שמעתה אינך מכוסה באחריות ונתנו לך להמשיך ליסוע במצב הזה וחיכו שיגרם נזק ואז לבשר לך שהאחריות נשללה.

אילו היו מעדכנים אותך לפני הנזק המצב היה שונה והרכב היה נמכר למשל.

 

המילה ״רשלנות״ מוגזמת. יש פה בהחלט התנהלות לא חכמה אבל לא רשלנות.

בוא נגיד שאני די בטוח שמנועים שרדו עם שמן במצב גרוע בהרבה לאורך יותר זמן בלי להגיע לכשל כזה.

 

יש פה הרבה מזל רע והרבה טיפשות.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת הזנחה רשלנית לגמרי, האיחור משמעותי ולא קרה רק פעם אחת וזאת סיבה טובה מאוד לכשל מנוע ולא חשוב כמה המנוע פשוט/קטן/לא מבין/לא ידע.

להפך הוא הנכון, אמת טען ba323f לגבי כמות השמן, ככל שהיא קטנה יותר כך החריגה בטיפול משמעותית יותר, כי יש פחות עתודת שמן תקינה במנוע, המנוע פועל עם שמן מנוצל לגמרי וחומצי, המסנן יתכן ששסתום מעקף בו נפרץ ואין סינון כלל וכל דקה שהוא עובד כך יש בלאי מואץ בריבוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם האיחור כזה רשלני איך המוסך שלח אותו לדרכו ודחה את הטיפול בחריגה דומה?

 

אין לי מושג מה גרם לכשל אבל שמן יכל לנזול/להאכל פתאום גם אם הטיפולים היו בזמן. לא לבדוק שמן מדי פעם זה רשלני ולא משנה אם מטפלים בזמן או לא. לא משנה גם אם נכנס 10 ליטר או 3, צריך מדי פעם להרים מכסה מנוע ולבדוק שמן, גם אם הרכב חדש.

 

אם מפלס השמן תקין והשמן קצת ישן כשל כזה נשמע לי לא סביר.

בהקשר למסנן העלו פוסט שלם על מסנני שמן סיניים שחנקו מנועים, רוב רובם שרדו. מסנן נסתם אם לא מחליפים אותו בדיוק בזמן? נשמע לי מוזר.

 

שוב יכול להיות שזו הסיבה, לי קשה להאמין.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נמצא בסיטואציה המורכבת הבאה (שאנסה לתאר בפשטות) והייתי שמח לשמוע עצות מנסיונכם.

 

קיה פיקנטו ספורט 2015 ידנית. נקנתה בסוכנות פ"ת ושם גם טופלה לאורך כל השנים.

טיפול 15 ו-30 אלף נעשו בזמן.

טיפול 45,000 עשיתי באיחור ב-51,000 (6000 ק"מ באיחור)

טיפול 60,000 עשיתי באיחור ב-70,000 (4000 ק"מ באיחור מהטיפול הקודם).

 

לפני 3 שבועות הגעתי לטיפול בזמן. 84,500 ק"מ, 15 אלף מהטיפול האחרון.

אומר לי הבחור שקיבל אותי ש"חבל על הטיפול". "לך הביתה ותחזור ב-90 אלף ונעשה טיפול גדול". "אנחנו עושים את זה הרבה במקרים כאלה". קבע לי תאריך לטיפול 90 אלף לסוף דצמבר.

הלכתי הביתה.

לפני יומיים המנוע משתנק באמצע נסיעה. הבאתי את הרכב אל המוסך. כאן זה מתחיל להיות מעניין (או מאוד מדכא. או גם וגם...).

הלך הממיר הקטליטי. 6,000 ש"ח. המוסך מודיע לי שאני לא באחריות כי איחרתי לטיפול 45 ביותר מ-5000 ק"מ.

ניסיתי להבין: למה אם אני מאחר בטיפול זה איבוד אחריות וכשהם שלחו אותי הביתה לפני 3 שבועות זה היה בסדר. אין תשובה.

כששאלתי למה שלחו אותי הביתה, אמר לי מנהל המוסך שאין קשר בין הטיפול לממיר. אז אם אין קשר - למה אתם לא מחילים את האחריות?

 

טלפון שעה אחר כך. הם מוכנים לעשות 50% הנחה על החלפת הממיר, אבל, מסתבר שיש נקישות מהמנוע. הלך המנוע. צריך להחליף.

ושוב - המנוע הוא לא באחריות מבחינתם כי איחרתי בטיפול ההוא של ה-45. אין התיחסות לטיפול שהיה אמור להיות לפני 3 שבועות. זה לא קשור מבחינתם.

 

חשוב לי להדגיש: הייתי מאוד מרוצה מהרכב ומהשירות שקיבלתי שם. אני לא חדור נקמה או מחפש התלהמות.

אני כן מחפש פתרון הוגן. אז:

- אם היתה לכם בעיה דומה, אשמח לשמוע

- אם אתם מכירים מוסך קיה מומלץ (אם יוחלט שאני לא באחריות, אני יכול לעשות הכל, כנראה)

- אם יש לכם ידע רלוונטי כלשהו שיכול לעזור

 

תודה רבה מראש וברכה על ראשכם :brickwall:

 

עוד מקרה שהיבואן ברח מאחריותו:

יבואן לא מכבד מוסכים מורשים שלא שייכים לרשת המוסכים שלו.....עד מתי ?

לצערי הרב טיפלתי במקרים רבים של כשלים בכלי רכב שהיו באחריות יצרן/יבואן ונדחו על ידי היבואן בטענה ש-"כלי רכב אלה לא טופלו כראוי במוסכים "אחרים".

בכלי רכב אלה שעדיין באחריות יבואן היו כשלים כלשהם באחד ממכללי הרכב , בגלל שכלי רכב אלה טופלו במוסכים "אחרים", קרי, במוסכים מורשים מטעם משרד התחבורה שלא שייכים לרשת מוסכי היבואן , האחריות לתיקון הכשלים "בוטלה" כמעט תמיד בטענה: שאיכויות הטיפולים (העבודה) ואיכות החומרים והחלקים שהמוסך "האחר" היא ירודה ולא עומדת בדרישות תנאי אחריות של היבואן/יצרן ולכן היבואן מסרב לתקן את הכשלים ודוחה את כל הטענות שבעלי כלי רכב אלה מעלים בפניו.

כתבתי על המקרה של כשל של קסוות מיסב של מנוע , יש מקרים רבים אחרים שעדיין לא כתבתי עליהם בפורוס מכובד זה.

 

להל"ן אירוע :

 

אירוע של "גזירת" ציר טורבו במנוע של מכונית פרטית שעדיין באחריות אבל טופלה במוסך מורשה שלא שייך לרשת מוסכי היבואן .

בעל הרכב פנה למוסך היבואן , המוסך בדק ומצא ציר טורבו שבור , המוסך בדק היסטוריה ומצא כי הרכב לא טופל במוסכי הרשת של יבואן הרכב וסירב להחליף טורבו , בעל הרכב הציג בפני מוסך השירות את החשבוניות שהרכב טופל במוסך מורשה משרד התחבורה ואמר לו כי שם זול יותר , המוסכניק עיין במסמכים ו סירב לתקן את הטעון תיקון בטענה שאיכות השמן שהמוסך האחר יצק לתוך המנוע הייתה ירודה וזו הסיבה לכשל הטורבו.

 

בעל הרכב פנה אלי לקבל "סעד מקצועי" , בקשתי לראות את הטורבו . כעבור יום הטורבו פורק מהמנוע והובא אלי למוסך . אני פירקתי את הטורבו לחלקיו. פרסתי את כל חלקי הטורבו על שולחן עבודה ומצאתי את הממצאים הבאים:

1. מצאתי ציר טורבו גזור באזור התבריג בו האום מהדקת ומקבעת את גלגלת המשאבה של הטורבו לציר , ידוע כי אזור התבריג הוא "עקב אכילס" בכל ציר שעליו יש תבריג , שם בבסיס שיני התבריג תמיד יש ריכוז מאמצים ולפעמים "מיקרו-סדקים" נסתרים באחד או יותר בשקעי התבריג שבציר ,כלומר זהו הכשל "ביצור הציר" שגרם לגזירתו בדיוק בשקע השן הראשונה של התבריג לכן הציר לא עמד במומנטים הנדרשים ונגזר.

2. אין שום פיח בבית הטורבו לא בצד הטורבינה לא בבית המיסבים הצפים ולא בצד המשאבה , אם קיים פיח בבית הטורבו פיח זה נוצר רק מ-"טיגון" שמן מנוע כלומר מטורבו שהתחמם מעבר למותר בגלל איכות שמן ירודה או בגלל פגם בטורבו, פה במקרה שלנו אין פיח ואין שום סימן או גוון "סגול/בורדו" בציר הטורבו ובמיסביו הצפים של הציר , ממצאים אלה מצביעים ומעידים שפה בטורבו לא הייתה התחממות יתר של הציר ושל מיסביו לא בגלל איכות שמן ולא בגלל בעיה מכאנית אחרת בטורבו , הווה אומר השמן היה תקין לחלוטין , כמו כן הציר של הטורבו הגזור לא תפוס במיסביו ועדיין ניתן לסובבו במיסביו בקלות רבה.

3. עדות נוספת שתומכת בקביעה שלי היא: לא מצאתי בטורבו שבבי מתכת או "אבקת" מתכת שנגרמה מחיכוך יתר ושחיקה של הציר במיסביו "הצפים" מאיכות שמן ובטיב שמן ירודות, כלומר אין כאן בנמצא בלאי מואץ ואין שום כאן הנמצא סימני חיכוך יתר-מזיק בחלקי הטורבו הנעים.

המסקנה שלי ושל כל בעל מקצוע אחר שיבדוק את הטורבו הזה יגיע לאותם המסקנות שלי "כשל ביצור ציר הטורבו".

 

צלמתי את כל החלקים של הטורבו כתבתי חוות דעת ......המשך יבוא.

לדעתי , זהו זלזול של יבואני הרכב במוסכים מורשים אחרים העושים את עבודתם נאמנה ובזול....ויש לשים סוף להכפשות.

 

 

נהל

לייקהצג רגשות נוספים

· השב · 29 שב'

22365493_1937702979887678_4268470369863906448_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_eui2=AeGi6HhQVXmKbXepR2tIX_mUfY2XaSyjvTlpY9g1DRpcNhZpi4K6b6CW4sku3vP_lUkQYPrLrsYxoKfDegWY3HydO8u_f9e63kmlLVGGSMAZXg&_nc_oc=AQm8bvVwi74fsbdCZ995j9WmJu0E8KYewklJhsao5QtszvgT36c1NaWkFrAer-3jcp0&_nc_ht=scontent.fsdv2-1.fna&oh=6d726434f21285dd08146cfd4b914f74&oe=5DFDE6CC

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 725 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...