Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

wzo4

השכרת רכב ברומניה - מספר שאלות

שימו לב! השרשור הזה בן 332 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

אין ביטוח שמכסה מרכב תחתון מהארץ נכון ללפני שנה ועברתי בכל החברות.

הייתי עם פוקוס 1.5 דיזל והיו מקומות שהיה חסר לי כוח.

מצד שני,אנשים שם נוסעים בהרים על דאצ'יות בנות 30 והכל בסדר.

 

מהחוויה שלי ברומניה על הכביש(כמה אלפי ק"מ) הנהגים עושים מה שבא להם על הכביש.

בעיקר באיזורים הרריים ובכפרים איפה שיש פחות אכיפה.

 

סע עם וייז פתוח,הנהגים שם מדווחים על משטרות.

 

לא הייתי נוסע לטיול ומרחקים כאלה לבד,הנהיגה מעייפת מאוד ומונוטונית לפעמים ורצוי שיהיה עוד מישהו לחלוק איתו.


Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך דרכונית לרכב , הפניקס חברה לביטוח. סעיף 5

"

אבדן או נזק כתוצאה מאחד המקרים המפורטים להלן, שנגרמו במהלך תקופת הביטוח המוגדרת

בדף הרשימה, בהיות הרכב שכור על ידי המבוטח לשימוש בחו"ל, באמצעות חברת השכרה

מורשית בארץ או בחו"ל:

א. נזק לצמיגי הרכב.

ב. נזק לשמשות הרכב ולמראות הרכב.

ג. אובדן מפתחות הרכב.

ד. נזק למצמד הרכב ולמצבר הרכב כתוצאה משימוש שגוי ברכב.

ה. נזק למרכב התחתון של הרכב בתנאי שהנסיעה בוצעה בדרך סלולה בלבד.

בקרות מקרה הביטוח ישפה המבטח את המבוטח בגין הוצאות ששילם לחברת ההשכרה בגין נזקים המוחרגים על פי הסכמי ההשכרה וכמפורט בסעיף 5 לעיל ועד לגבול האחריות המרבי הנקוב בסעיף 7 להלן."

 

הפסקה האחרונה היא ממש חשובה.

עריכה אחרונה על ידי save

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אין ביטוח שמכסה מרכב תחתון מהארץ נכון ללפני שנה ועברתי בכל החברות.

הייתי עם פוקוס 1.5 דיזל והיו מקומות שהיה חסר לי כוח.

מצד שני,אנשים שם נוסעים בהרים על דאצ'יות בנות 30 והכל בסדר.

 

מהחוויה שלי ברומניה על הכביש(כמה אלפי ק"מ) הנהגים עושים מה שבא להם על הכביש.

בעיקר באיזורים הרריים ובכפרים איפה שיש פחות אכיפה.

 

סע עם וייז פתוח,הנהגים שם מדווחים על משטרות.

 

לא הייתי נוסע לטיול ומרחקים כאלה לבד,הנהיגה מעייפת מאוד ומונוטונית לפעמים ורצוי שיהיה עוד מישהו לחלוק איתו.

 

לא היית נוסע לבד רק מהסיבה שהנהיגה מעייפת או גם בגלל סיבות נוספות? נהגתי לבד חצי מהחוף המזרחי בארהב, ככה שזה לא מפריע לי (למרות שבטח ברומניה הנהיגה מעייפת יותר, תקן אותי אם אני טועה)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשווה כבישים ונהגים אמריקאיים לאלה הרומניים. ככלל, נהיגה באזור לא מוכר היא עניין מעייף, מטלות של נהיגה ברכב שאינך רגיל אליו בכבישים לא מוכרים, מוקף בנהגים שהתנהגותם אינה צפויה (מבחינתך), ועל כל אלה יושב נושא הניווט. ברומניה מדובר על כבישים צרים, מפותלים, חלק מהם במצב טכני גרוע, נהגים לא צפויים, עגלות רתומות לבהמות, ומצד שני, אתה רוצה גם לראות את הנוף. חלק את הנהיגה עם מישהו וחלוק אתו את החוויות.

 

עם כל הקיטורים, אנחנו, הישראלים, מפונקים. חוץ מנושא הריבוד הכבישים בארץ מצויינים.

 

ככלל, אני ממש לא אוהב לנסוע לחו"ל לבד. לנהוג - בודאי שלא. יש לידי נווט (אשתי או אחד הבנים), וזוג העיניים הנוסף על הכביש ממש חיוני כאשר אני מתרכז בכל מה שאינו מוכר.


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

קצת כאוטי מידיי המצב שתיארת, להוציא את בוקרשט נהיגה בכפרים שמה היא בסדר - לא, זה לא הכבישים הכי מדהימים בעולם אבל בסך הכל זה לא אסון איום ונורא שאתה מתאר אותו וזה אומר מי שנסע בכפרים שמה ומסביב לבד שעות על גבי שעות ונסע ככה בעוד המון מדינות וערים מורכבות ומעצבנות הרבה יותר, לא צריך לעשות דרמה - סע! תהנה ותימנע מנהיגה בתוך העיר בירה.


VW Golf TRENDLINE 2018 1.4TSI DSG7 - Company car

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם במדינות הרבה יותר מסודרות אני מעדיף שיהיה לידי עוד מישהו. זה נובע מהסביבה הלא מוכרת, חוקים שונים וכאמור - צורך בתשומת לב לניווט. גם בשוויצריה המסודרת לכאורה החוקים הכל כך שונים מכל מה שאני מכיר הצריכו הרבה מאד תשומת לב וזוג העיניים השני היה חשוב. על אחת כמה וכמה בכבישי הרים מפותלים.


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי לבד גם בשוויץ וגם ברומניה וגם באיטליה תחת השלטים החוקים והפיתולים המבלבלים ולא התבלבלתי(יותר מזה! נהגתי בקפריסין,בריטניה ואירלנד ולא התבלבלתי) - נהיגה זה נהיגה, התרבות שונה קצת וחלק מהשלטים/חוקים מקומיים שונים בקטנה אבל אם בודקים קוראים ומוצאים זה לא בעיה גם לבד - כבישים נסללו לבני אדם שינהגו בהם גם לבד ונהיגה זה נהיגה בכל מדינה(בטח במדינות איחוד אירופי מסודרות).

עריכה אחרונה על ידי noknok

VW Golf TRENDLINE 2018 1.4TSI DSG7 - Company car

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הנהיגה ברומניה מעייפת בגלל הריכוז שהיא דורשת.

כבישים מפותלים,נהגים שעוקפים בצורה מסוכנת שמאלצת אותך להאט ולפעמים לסטות לשוליים.

תוסיף לזה ניווט במקום לא מוכר ואווירה שונה.

יכול מאוד להיות שזו ההרגשה שקיבלתי מפני שאני לא נוהג הרבה וכשאני נוהג אז בלילות שהכבישים ריקים יחסית.

ולאדם שרגיל בנהיגה יהיה פשוט יותר.

 

היינו 2 נהגים והגבלנו את הנהיגה ל250-300 ק"מ ליום.

נהגתי השנה מירושלים לאילת וחזרה 4 פעמים,מתוכם פעמיים הלוך חזור באותו יום והייתי פחות עייף מיום נהיגה שלם ברומניה.


Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא כל כך מבין את העניין.

 

אכן, מי שמהסס ולא סומך על המיומנות שלו צריך לשקול בכלל האם לנהוג בחול. ואולי במקום כמו רומניה ביתר שאת.

זה עניין בטיחותי וזה חשוב.

 

אבל ככל שאין חשש בטיחותי אז לוותר על רומניה כי הכבישים מעייפים/בורות/נהגים מעצבנים/עגלות עם סוס/עבודות בדרכים וכו' נראה לי לא סביר.

 

הרי בשביל נוסעים לחול, לא?

 

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רזי-פזי, אני חולק עליך. אם לא תלמד לא תעשה, אבל נהיגה היא פעולה מספיק מורכבת ומסוכנת כדי לעשות זאת עם טווחי ביטחון, במקרה זה הסתייעות בשותף. זו לא הנסיעה היומית לעבודה שאתה עושה גם בעינים קשורות, מדובר בעוד מרכיבים שצריכים את הקשב שלך. אז אחרי 1000 או 2000 ק"מ זה כבר יותר קל, ויש מדינות שבהן זה יותר קל ואחרות בהן זה יותר קשה. לפני חודשיים הייתי בשווייץ ובצרפת, הנהיגה בשווייץ היתה הרבה יותר קשה. היו לכך כל מיני סיבות, אבל העיקרית היתה חוקי ומנהגי נהיגה מקומיים שלא היתה אליהם התיחסות במדריכים שלפיהם התכוננתי. אני רגיל שרמזור זה רמזור ויש לו אדום, צהוב וירוק, אבל בשווייץ היו רמזורים עם שתי עדשות ירוקות ומצב שבו הוא כבוי לגמרי. עד עכשיו לא לגמרי ברור לי מה הרעיון, וזו לא היתה המוזרות היחידה. אז אם אניצריך להתרכז בחידושים האלה עדיף שיהיה עוד זוג עיניים.

 

יש מדינות בהן הייתי מסתדר בקלות רבה, נניח איסלנד (כל עוד מזג האויר סביר) או דנמרק או גרמניה. ויש מדינות יותר קשות. והתרשמותי היא שרומניה כנראה ביניהן.

עריכה אחרונה על ידי sperial

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ככל שמדובר בבטחון ברור שצריך לעשות מדורג אם בכלל.

התכוונתי לסוגיות עצבון מהמקומיים וזעזוע מכך שיש עגלות עם סוס וריבוי העבודות בכביש

 

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לנהוג בכבישים מסודרים אפשר בארץ, יש בארץ כבישים לא רעים. לא מבין מה הכייף לנסוע 4 שעות רצוף בכביש מהיר, אפילו שהוא מצויין, סלול הייטב וכו'.

 

 

 

דבר ראשון, לא כל טיול חייב להיות Road Trip, לא חייבים בטיול של שבוע לכסות מדינה כמו רומניה שהיא בגודל יותר מפי 10 מישראל. לא חייבים לעשות כל יום 500 ק"מ.

 

 

אפשר להתמקד על איזור מסויים ולעשות ממנו טיולי כוכב ברדיוס 100-150 ק"מ. זה לא יהיה מעייף יותר על המידה.

 

 

לא ראיתי ברומניה רמזורים מיוחדים ובכלל משהו שונה מהותית ממדינות אחרות.

 

 

אני דווקא נהנה מזה שאין מחלפים מסובכים עם מיליון יציאות, אין הרבה תנועה, לא הכל מסודר פיקס אלא יותר פשוט ובסיסי. עגלות סוסים ראיתי אולי 3-4 פעמים בכל הטיול.

 

 

גם לא חייבים רכב חזק, נהנתי לנהוג שם בקורסה 80 כ"ס ואני מאמין שהייתי מסתדר גם עם דאצ'יה ישנה.

 

 

לא תמיד חייבים לנסוע למדינות מתקדמות ומסודרות יותר (או כמו) ישראל. יכול להיות נחמד גם במדינות שהן פחות. זה טיול אחרי הכל. נהגתי במקומות שנחשבים פחות מסודרים מרומניה וגם שם היה כייף.

 

 

יש ברומניה כמה כבישים בתשלום שמחייבים לקנות מה שנקרא Vignette. שזה תו נסיעה תקופתי. לא השתמשתי אבל קח בחשבון.

 

בחניות ברחובות בערים במקומות מסויימים יש בן אדם שמסתובב, את התשלום עבור החניה משלמים לו ישירות.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ועוד דבר, אם לא נהגת בחו"ל קודם, זה ההבדל החשוב ביותר:

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=4373332

 

נהגתי הרבה בארה"ב, חשבתי שרק שמה יש את העניין של הזכות קדימה שמאלה לתנועה ממול בירוק 'רגיל'.

איך זה ברומניה?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו בארה"ב.

 

 

למעשה זה כך בכל מדינה שאני מכיר, חוץ מישראל.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 332 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...