Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: תיקון הלחמות בלוח שעונים - תקלת Acceleration reduced, פורד פוקוס 2006-2008


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סימפטומים:

 

איבוד סחיבה מפעם לפעם.

מנוע לא מניע, אין סטרטר. נורת אימובלייזר מהבהבת כאילו אין זיהוי מפתח.

מחטים בלוח שעונים נופלים ל 0 רגעית וחזרים חזרה.

הודעות בתצוגה Acceleration reduced, Engine system fault, Power steering fault.

נורת Check engine דולקת. בסריקת תקלות יש תקלות על כל המערכות כאשר התקלה הראשית היא תקלת תקשורת U1900.

 

Screenshot_2019-08-28-16-32-41.jpg

 

הפתרון שכמובן לא אני המצאתי אלא מופיע בהמון אתרים ברשת - תיקון הלחמות בלוח שעונים.

 

כלים נדרשים:

 

בוקסה 10 מ"מ + ידית

מברג Torx T25

מברג שטוח בינוני + מברג שטוח קטן

עפרון

מלחם 25W

בדיל ופלקס

 

מהלך העבודה.

 

*לוודא שיש ברשותכם את קוד הפתיחה של הרדיו. אחרי ניתוק מצבר הרדיו ינעל ויבקש קוד פתיחה.

 

הזזת גלגל ההגה הכי אחורה ולמטה שאפשר.

הוצאת (בכוח היד) חיפוי פלסטיק שמתחת ללוח שעונים.

20190829_131828_HDR.jpg

 

פתיחת שני ברגים שמחזיקים את לוח השעוים מלמטה. Torx T25.

20190829_131643_HDR.jpg20190829_131602_HDR.jpg

 

הכנסת מברג שטוח בין מצחיית לוח שעונים לבין הלוח עצמו והרמה קלה של המצחיה כלפי מעלה על מנת לשחרר את הקליפס העליון.

20190829_131459.jpg

 

ניתוק מצבר, בוקסה 10 מ"מ.

20190829_131228_HDR.jpg

 

ניתוק מחבר לוח שעונים (יש לשחרר קליפס נעילה) והוצאת לוח השעונים.

20190829_131127.jpg20190828_172655_HDR.jpg

 

 

הלוח בבית:

20190829_001948.jpg

 

הפרדת העדשה על ידי הרמת קליפסים שבהיקף שלה.

20190829_002033_HDR.jpg20190829_002055_HDR.jpg

 

לוח בלי העשדה.

20190829_002331.jpg

 

סימון מיקום המחטים, על מנת להחזיר אותם חזרה לאותו מקום בדיוק. את הסימן לעשות במרחק כמו בתמונה כדי שהוא לא יראה בלוח אחרי ההרכבה. הפלסטיק של העשדה יכסה אותו.

20190829_002417.jpg

 

 

פירוק המחטים. פה צריך לפעול בעדינות, הם יכולים להישבר. מכניסים שני מברגים קטנים כמו בתמונה ובזהירות מעלים את המחט כלפי מעלה. הפקק האפור שבמרכז יכול להתפרק, זה בסדר. אין בעיה להחזיר אותו למקום.

20190829_002623.jpg

 

לוח בלי המחטים.

20190829_003314.jpg

 

 

פירוק הקלף.

20190829_003350.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פירוק הפלסטיק האחורי של הלוח, כנ"ל על ידי פתיחת הקליפסים שבהיקף שלו.

20190829_003421.jpg

 

לוח ללא הפלסטיק האחורי.

20190829_003548_HDR.jpg

 

הוצאת הלוח המודפס, התמונה לא ממוקדת, זה אותו עיקרון - קליפסים בהיקף.

20190829_003615.jpg

 

הלוח המודפס בחוץ.

20190829_003953_HDR.jpg

 

הבעיה נגרמת עקב סדקים בהחלמה של חיבור הפלג. עם זום גדול אפשר לראות את הסדק.

20190829_212910(1).jpg

 

עוברים עם מלחם ובדיל על כל הפינים של חיבור הפלג.

20190829_013612_HDR.jpg20190829_020041_HDR.jpg

 

 

מרכיבים הכל בסדר הפוך, להקפיד על מיקום מדוייק של הפלגים של מסכי ה LCD. לוודא שהם בדיוק אחד מול השני בהחזרת הלוח המודפס למקום.

 

את המחטים לא להחזיר עד הסוף אלא להשאיר רווח של כ 1 מ"מ בינם לבין הקלף על מנת שיכולו לנוע בחופשיות.

 

חיבור מצבר, הכנסת קוד רדיו (על ידי כפתורי התחנות - כפתור תחנה 1 משנה את הספרה הראשונה, כפתור תחנה 2 את הספרה השניה וכו', כפתור תחנה 5 - Enter), כיוון שעון ולימוד חלונות חשמל. לפתוח את החלון, לסגור ולהחזיק כל כפתור במשך 2 שניות לחוץ כלפי מעלה.

 

נורת Check engine אמורה להיכבות לבד ואם לא - לאפס תקלות עם סורק.

 

תודה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך נהדר!

 

לגבי ההלחמות, מנסיון הדרך האפקטיבית ביותר היא להוציא החוצה את הבדיל הישן ולהחליף בחדש.

כשרק מוסיפים עוד בדיל זה יכול לגרום ל׳גולות׳ של בדיל שקשה לשלוט בהם ולהלחמות לא חזקות. מה גם שזה מוסיף כמות מיותרת של בדיל.

 

חימום בלבד של הלחמות ישנות - גם לא אפקטיבי. אלא אם מוסיפים פלקס.

 

הסרטון הקצר הזה מראה איך לעשות את זה:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף.

טיפ קטן לגבי הוצאת המחטים, אני מצאתי שכלים להוצאת קליפסים יעילים מאוד להוצאת מחטים של לוח שעונים.

יש את הכלי הזה שמגיע בכל סט חולצים בגרוש וחצי מאלי איכספרס

51ctTwq8czL._SX425_.jpg

או הכלי הזה שמגיע בסטים טיפלה יותר יקרים (לא בטירוף)

63699_I.jpg

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך נהדר!

 

לגבי ההלחמות, מנסיון הדרך האפקטיבית ביותר היא להוציא החוצה את הבדיל הישן ולהחליף בחדש.

כשרק מוסיפים עוד בדיל זה יכול לגרום ל׳גולות׳ של בדיל שקשה לשלוט בהם ולהלחמות לא חזקות. מה גם שזה מוסיף כמות מיותרת של בדיל.

 

חימום בלבד של הלחמות ישנות - גם לא אפקטיבי. אלא אם מוסיפים פלקס.

 

כול מה שכתבת אכן נכון.

 

לצערי מאז המעבר לשימוש בבדיל ללא עופרת התופעה של הופעת סדקים במעגלים שונים התרחבה מאוד במיוחד בקונקטורים שבהם ההלחמות נתונות לכוחות מכניים.

אכן קיימים בשוק המון תחליפים לבדיל ללא עופרת אבל עדיין אין תחליף ראוי וזול ללחם מסגסוגת 63/37.

 

לצערי שוב פעם בהרבה קונקטורים חוסכים חיבור מכני של הקונקטור למעגל המודפס על-ידי ברגים או לשונית בקצוות הקונקטור אשר אמורים לשאת את העומס המכני ולא ההלחמות של הפינים.

.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף.

טיפ קטן לגבי הוצאת המחטים, אני מצאתי שכלים להוצאת קליפסים יעילים מאוד להוצאת מחטים של לוח שעונים.

יש את הכלי הזה שמגיע בכל סט חולצים בגרוש וחצי מאלי איכספרס

[ATTACH=CONFIG]522227[/ATTACH]

יש ברשותי כלי כזה לפירוק ריפודים ברכב. הכלי גדול מידי וקצת מגושם לפירוק מחטים בלוח השעונים. תשמור את הכלי לעקירת שיניים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ברשותי כלי כזה לפירוק ריפודים ברכב. הכלי גדול מידי וקצת מגושם לפירוק מחטים בלוח השעונים. תשמור את הכלי לעקירת שיניים.
תודה על הדאגה לשיניים.

הוצאתי עם כלי כזה מחטים בלוח שעונים של לקסוס בהצלחה יתרה, מחטים שהיו תקועות חזק מאוד. חבר הפורום ronman הוא הבעלים של הרכב ויכול להעיד על כך.

יתכן שהכלי מגיע בגדלים שונים, ושלך גדול במיוחד (למרות הסטוריית ההודעות [emoji6]), אבל עובדתית זה עובד.

  • מצחיק 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארחיב יותר לגבי החזרת המחטים:

 

מרכיבים את המחט על ציר המנוע ונתנים לחיצה קלה מלמעלה. רק שתרד מעט ותיתפס על הציר, אבל לא עד הסוף. אלא עם חופש תנועה בין המחט לציר.

 

את המחט מרכיבים כמה מעלות (עם כיוון השעון) אחרי הסימון שעשינו.

 

מסובבים את המחט נגד כיוון השעון עד שמרגישים את העצירה של המנוע. מאותה נקודה מסובבים עוד עד שמגיעים לסימון שעשינו לפני הפירוק. המנוע כבר לא מסתובב אלא רק המחט. בקו הסימון מורידים את המחט על ציר המנוע לגובה הרגיל.

 

כך מבטיחים את מיקום המחט בנקודה הנכונה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנסו גם לעבודות כאלו כלים להורדת טבעות גומי - למשל הסט הזה - לחץ עליי.

 

יש לי סט כזה - מעולה גם לשחרור של קונקטורים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...
בתאריך 31.8.2019 בשעה 22:02, Buki כתב:

פירוק הפלסטיק האחורי של הלוח, כנ"ל על ידי פתיחת הקליפסים שבהיקף שלו.

20190829_003421.jpg

 

לוח ללא הפלסטיק האחורי.

20190829_003548_HDR.jpg

 

הוצאת הלוח המודפס, התמונה לא ממוקדת, זה אותו עיקרון - קליפסים בהיקף.

20190829_003615.jpg

 

הלוח המודפס בחוץ.

20190829_003953_HDR.jpg

 

הבעיה נגרמת עקב סדקים בהחלמה של חיבור הפלג. עם זום גדול אפשר לראות את הסדק.

20190829_212910(1).jpg

 

עוברים עם מלחם ובדיל על כל הפינים של חיבור הפלג.

20190829_013612_HDR.jpg20190829_020041_HDR.jpg

 

 

מרכיבים הכל בסדר הפוך, להקפיד על מיקום מדוייק של הפלגים של מסכי ה LCD. לוודא שהם בדיוק אחד מול השני בהחזרת הלוח המודפס למקום.

 

את המחטים לא להחזיר עד הסוף אלא להשאיר רווח של כ 1 מ"מ בינם לבין הקלף על מנת שיכולו לנוע בחופשיות.

 

חיבור מצבר, הכנסת קוד רדיו (על ידי כפתורי התחנות - כפתור תחנה 1 משנה את הספרה הראשונה, כפתור תחנה 2 את הספרה השניה וכו', כפתור תחנה 5 - Enter), כיוון שעון ולימוד חלונות חשמל. לפתוח את החלון, לסגור ולהחזיק כל כפתור במשך 2 שניות לחוץ כלפי מעלה.

 

נורת Check engine אמורה להיכבות לבד ואם לא - לאפס תקלות עם סורק.

 

תודה.

 

התחברתי במיוחד כדי לומר לך תודה !
אני ובני הצעיר (19) העברנו את שבת בבוקר בתיקון התקלה בפוקוס 2007 שעשתה כבר חודשים צרות.
חשבתי שהקודן התקלקל בגלל בעיות ההנעה או שיש בעיות אחרות בגיר בגלל הנורות המוזרות שדלקו כל הזמן.
לאחר שהבנתי שזו כנראה הבעיה (בכל פעם שהרכב לא הניע, פשוט דפקתי קלות על הפלסטיק של לוח השעונים), הקדשנו את הבוקר לפירוק והלחמה מחדש - הכל נראה תקין.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, efik כתב:

התחברתי במיוחד כדי לומר לך תודה !

נחמד מאוד לקבל פידבק, תודה רבה.

האוטו שלי אחרי התיקון המתואר כאן נסע עוד שנים ללא שום בעיות מהכיוון הזה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מסך פגום, הסמך בסדר גמור. יש סדקים בפלג תקשורת ללוח שעונים שגורמים לשיבושי תקשורת עקב מגעים לא טובים ולתקלות בכל המערכות. ראה סרקית תקלות שצירפתי בהודעה הראשונה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי את התקלות. עדיין רק הפלג ללוח פגום. אז מדוע שרכב לא ייסע ויתניע פרפקט, ורק המסך ישתגע? נראה כמו תכנון לא נכון של החשמל ברכב, או תוכנה שלא בנויה נכון. יהיה לך חתך קטן באצבע, אתה מושבת או לא "סוחב"?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...