Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזגן 'מחסל' ממסרי פחת


Moonlight Theory
 שיתוף
עוקבים 2
שימו לב! השרשור הזה בן 272 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

האם יש ברשותך\לחשמלאי צבת זרם השראתית המסוגלת למדוד מילי אמפרים בודדים (או "צבת זרם זליגה")?

 

אני חושש שכמו שציינו כאן, עם מגר תאלץ להפריד רכיבים, כלומר לבדוק בנפרד את המדחס, המאוורר וכולי... נאמר שתבדוק את המזגן מהתקע שלו (בין הפאזה לאדמה, ובין האפס לאדמה), ותקבל תוצאה תקינה, זה עדיין לא יעיד על מצב עבודה בו הממסרים מחברים צרכנים שונים שלא היו מחוברים בבדיקה מהתקע. כמובן שאם הבדיקה מהתקע לא תצא תקינה, עדיין תאלץ לבודד את הרכיב התקול\ מקור הזליגה. לכן אני ממליץ לבדוק זרם זליגה לאדמה במצב עבודה (כמובן אחרי שחשמלאי מוסמך יבצע את השינויים שהצעת או מעקף זמני שיאפשר את הבדיקה), או פירוק המזגן ובדיקת כל רכיב בנפרד עם "מגר".

 

באיזה מזגן מדובר (מה הספק הקירור?) ? אני יכול לבצע את הבדיקה החלקית על התקע עבור מזגן דומה (אם יש בנמצא) כדי שתוכל לקבל לפחות מדד להשוואה (כמובן שכמו שסייגתי, מדובר בבדיקה חלקית). אוכל גם לנסות לבדוק זרם זליגה בפועל במצב עבודה (לאדמה).

 

האם יש אפשרות שיש זליגות ממספר מכשירים בבית (חוץ מהדוד שנותק) וסך כל הזליגות מגיע לסף הניתוק? האם ניתקת את כל הצרכנים מכל הבית לגמרי (מהשקע) והפעלת את המזגן לבד?

 

ולגבי בדיקת התשתית, כאן יש צורך בבדיקה ארוכה יותר של כל קו בנפרד (מנותק כמובן מהצרכנים), מכיוון שיש תופעת חולפות (טרנזינטי) של טעינה קיבולית וקיטוב דיאלקטרי של הקווים. לכן יש צורך בבדיקה ארוכה יחסית (לפחות מספר דקות), כדי לקבל תוצאות יציבות ומדדים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן שפחת נפרד אכן יעקוף את הבעיה, אם הבית שכור אז לא אמורה להיות לך בעיה לחיות עם זה כמה שנים.

בהנחה שאכן הפעלת המזגן מקפיצה את הפחת די מהר...אז ההצעה שלי הייתה.

 

כמובן להציע לחשמלאי לעשות זאת.

 

לגשת לארון חשמל - להוריד את כל הפקקים.

לזהות את המסילה של האפס - הכחולים - לפעמים יש כמה מסילות.

לזהות את האפס שהולך למזגן.

ולהשאיר רק את האפס של המזגן מחובר ללוח - את כל שאר האפסים לנתק מהלוח .

להרים רק את הפקק הראשי, הפחת והפקק של המזגן .

 

לבדוק האם עדיין קופץ..

שים לב שזה זהה להצעה להפריד את המזגן לפחת משלו.. רק יותר מהיר וזריז.

 

אם הפחת עדיין קופץ אז יש זליגה משמעותית במזגן , אם הפחת לא קופץ אז יש זליגה נוספת בנקודה נוספת בבית.

עכשיו אפשר להתחיל לחפש את הכחול הבעייתי.

 

מחברים חצי מהכחולים בחזרה- אם קופץ אז מחברים את החצי האחרים ומנתקים את אלו.

ואז שוב . מחברים חצי מהחשודים

די מהר אפשר למצוא את הנקודה הנוספת שבשילוב עם המזגן גורמת לקפיצה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
korola, אני לא פוסל את הבדיקה שלך כמובן, אבל לא יותר פשוט להתחבר עם צבת זרם זליגה על כל מוליך אדמה בנפרד (כמעט ללא צורך בניתוקים) ? אפשר גם לבדוק על כל מכשיר בנפרד ולא רק בלוח.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפחת קופץ לא באופן קבוע , כלומר יש זליגה בנקודה מאוד מסויימת (כניסת המדחס).

אתה יכול לעבור כמה פעמים שאתה רוצה עם "צבת זרם זליגה" אבל אני בספק אם תצליח לראות זליגה קבועה.

 

המפסקים הרגילים קופצים שעובר דרכם זרם של 10 אמפר, 16 אמפר , 25 אמפר וכדומה, הם מחוברים רק על הפאזה.

הפחת לעומת זאת מחובר על הפאזה הראשית ועל האפס הראשי, הוא יקפוץ שההפרש בין הזרם בפאזה לזרם באפס יהיה 0.03 אמפר.

כלומר מאיפה שהוא במערכת זלג החוצה 0.03 אמפר ומעלה..

 

אופציה נוספת לחשמלאי עם מגר.. זה לבדוק עם מגר בין האפס להארקה ואז לא צריך לפרק או לנתק.

אבל אין לו מגר.. אז עוברים לשיטת האלמינציה.

בשיטה הזאת הוא גם יבין האם פחת נפרד למזגן יפתור את הבעיה, הרי אם מנתקים מהלוח את כל האפסים (חוץ מהמזגן)

ועדיין הפחת קופץ (הפחת הקיים לא אחד חדש), אז התקנת פחת נפרד למזגן לא תפתור את הבעיה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ולאן זורם ההפרש הזה שאתה מחפש? לאדמה. כלומר בהנחה שהארקה תקינה ואין איזה מקרה של זליגה דרך "אדמה" אחרת, תוכל למדוד את זרם הזליגה בעזרת צבת מתאימה. בהתאם לנקודת המדידה תוכל למדוד את זרם הזליגה הכולל חלק ממנו או בנפרד לכל קו (אפשר גם למדוד בצד של הצרכן אם יש פיצולים ולא בטוחים מאיפה בדיוק).

 

אופציה נוספת לחשמלאי עם מגר.. זה לבדוק עם מגר בין האפס להארקה ואז לא צריך לפרק או לנתק.

אבל אין לו מגר.. אז עוברים לשיטת האלמינציה.

 

 

אני חושש שכמו שציינו כאן, עם מגר תאלץ להפריד רכיבים, כלומר לבדוק בנפרד את המדחס, המאוורר וכולי... נאמר שתבדוק את המזגן מהתקע שלו (בין הפאזה לאדמה, ובין האפס לאדמה), ותקבל תוצאה תקינה, זה עדיין לא יעיד על מצב עבודה בו הממסרים מחברים צרכנים שונים שלא היו מחוברים בבדיקה מהתקע. כמובן שאם הבדיקה מהתקע לא תצא תקינה, עדיין תאלץ לבודד את הרכיב התקול\ מקור הזליגה. לכן אני ממליץ לבדוק זרם זליגה לאדמה במצב עבודה (כמובן אחרי שחשמלאי מוסמך יבצע את השינויים שהצעת או מעקף זמני שיאפשר את הבדיקה), או פירוק המזגן ובדיקת כל רכיב בנפרד עם "מגר".

עריכה אחרונה על ידי innvision
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

korola, במחשבה שניה, בסביבה צפופה ורועשת (אלקטרומגנטית) של ארון החשמל כנראה שהייתי מעדיף את השיטה שלך, פרקטית כנראה יהיה יותר נוח, ותמיד יש לי חשש במדידות ללא מגע כשזה נוגע לערכים נמוכים כאלו.

 

בצד של הצרכן אולי יהיה יותר פרקטי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התגובות, עוד לא הספקתי לקבוע עם החשמלאי לכן אין עדכון ממשי.

אני נוטה להשאיר לחשמלאי לבצע את הבדיקות בתקווה שיש לו מגר (לגבי השראתית הבנתי שיש ספק על היעילות, גם כך אין לי בהישג ואן לחשמלאי יש אני מצפה ממנה שידע אם הבדיקה תצלח או שיש "רעש" כמו שציינתם), ואם לא תהיה ברירה אבצע אלמינציה בעצמי.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
האם יש ברשותך\לחשמלאי צבת זרם השראתית המסוגלת למדוד מילי אמפרים בודדים (או "צבת זרם זליגה")?

 

צבת השראתית ברזולוציה של מיליאמפר בודד יש לי, אבל מה זו 'צבת זרם זליגה'? לא מכיר.

 

יוסי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לקרוא לזה סמנטיקה, מכיוון שצבת השראתית ברוזולוציה גבוהה מספיק יכולה לשמש גם למדידת זרם זליגה, אבל היצרנים מייעדים צבתות כאלו בדרך כלל לשימוש יותר ממוקד ומכאן הכינוי. משהו בסגנון הזה:

 

https://megger.com/earth-leakage-clampmeter-dcm300e

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, לא הכרתי את המכשיר.

רק שאינני מבין מה הוא יועיל אם הזליגה נמצאת בסמוך למכשיר ביתי למשל, או במכשיר עצמו.

הרי הפחת מודד זרם דיפרנציאלי (הפרשי).

זרם הזליגה יכול שיזלוג ישירות לאדמה וכלל לא יעבור במוליך כלשהו.

 

יוסי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בבקשה. ולעניין המדידה, התייחסתי לתרחיש שאתה מתאר :

ולאן זורם ההפרש הזה שאתה מחפש? לאדמה. כלומר בהנחה שהארקה תקינה ואין איזה מקרה של זליגה דרך "אדמה" אחרת, תוכל למדוד את זרם הזליגה בעזרת צבת מתאימה. בהתאם לנקודת המדידה תוכל למדוד את זרם הזליגה הכולל חלק ממנו או בנפרד לכל קו (אפשר גם למדוד בצד של הצרכן אם יש פיצולים ולא בטוחים מאיפה בדיוק).

 

נניח לרגע תשתית תקינה (מכיוון שאנו חושדים במכשיר ספציפי), אם המכשיר עצמו מאורק וכמובן גם "השלדה" המתכתית שלו והארקה שלמה תקינה ורציפה, כל הזרם (כמעט) יזרום דרכה (דרך מוליך הארקה). עכשיו נניח שהיכן שהוא בדרך יש מסלול "קצר" יותר לאדמה מאיזושהי סיבה, עדיין אם תמדוד בצד של הצרכן (בשקע או בתקע) תמדוד את זרם הזליגה לפני "הפיצול".

 

אם הבנתי נכון אתה טוען לזליגה במכשיר עצמו, כלומר מצב שהפאזה או האפס נוגעים ישירות או דרך התנגדות נמוכה, בגוף המכשיר והארקה לא תקינה או "שהתשתית" עליה מותקן המכשיר מהווה מוליך מעולה שמגיע לאדמה, כך שהתנגדות המסלול דרך התשתית זניחה ביחס להתנגדות דרך מוליך האדמה (לולאת התקלה) ורוב הזרם יזרום דרך התשתית?

 

לי זה נשמע תרחיש עם סבירות נמוכה, במיוחד במבנה מגורים סטנדרטי. הרי אם תיקח אפילו חוט פאזה חשוף בקצהו ותצמיד אותו לקיר, יש סיכוי טוב שלא יופעל הפחת, וזה מקרה קיצוני לתרחיש שהוצג. אם תחבר את הגיד לסורגים שמעוגנים לבטון יש סיכוי שתפעיל את הפחת ( לא יודע, לא ניסיתי, וגם ממליץ כמובן שלא לנסות).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 3 חודשים מאוחר יותר...

מחזיר את הפוסט לחיים.

הבעיה המקורית שהמזגן הקפיץ ממסר פחת בקירור נעלמה מעצמה (הפחת תקין למי שיציע לבדוק), אך כעת בעיה חדשה - חימום מקפיץ את הראשי (40A, זה קורה גם בלי מכשירי חשמל נוספים למעט מזגן,ראוטר ושות') בכניסה של המדחס לפעולה (יש פעמים שעובד בלי להקפיץ, ובכלל עבד בחודש האחרון ברציפות בלי להקפיץ).

 

 

מי בעל המקצוע הנכון לפתרון התקלה, איש מזגנים או חשמלאי?

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מדברים על אותו מזגן?

ואותו מדחס באותו מזגן...

רק שעכשיו הוא פועל בהובלת החום פנימה לבית במקום להוביל את החום החוצה מהבית.

שים לב שהמדחס לא יודע לאיזה כיוון הוא עובד.. לא מספרים לו.

הוא תמיד דוחס לאותו כיוון , לכן לא מפתיע שעדיין משהו לא בסדר והוא קופץ.

 

מה שמוזר זה שעכשיו המפסק הראשי של ה 40 קופץ ולא הפחת,

 

תזכיר לי האם החליפו קבל למדחס? או אולי הוסיפו "קבל התנעה" למדחס ?

 

אם זה היה אצלי, הייתי פותח את המזגן .. מחפש את הקבל הגדול של המדחס (מנוע) ,

מסתכל אם חיברו לו במקביל עוד קבל ..

ומחליף לקבל חדש בלי "קבל התנעה" אם הוסיפו..

זה לא יותר מכמה עשרות שקלים.. העלות של הקבל הזה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה זוכר נכון, אותו מזגן אותו מדחס-שום תיקון לא בוצע (גם לא החלפה של הקבל/חיבור נוסף במקביל). בקירור קפץ פחת והתקלה "נעלמה", החימום עבד תקין תקופה ולפתע מקפיץ ראשי-וגם אז לפעמים עובד כמה ימים בלי להקפיץ.

אם יימאס לי מבעלי מקצוע אבדוק/אחליף קבל בעצמי, כרגע בגלל זמן פנוי אפסי מעדיף רק להודיע לבעל הבית איזה בעל מקצוע נדרש (לא ברור אם חשמלאי או "מזגניסט").

אם תגיבו כאן שזה כמעט בוודאות קבל בכל זאת אנסה לחסוך לבעל הבית את התשלום ואחליף בעצמי.

 

 

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי Moonlight Theory

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף
×
×
  • Create New...