Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

aharon100

איך לחסוך דלק עם מזגן?

שימו לב! השרשור הזה בן 352 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

היי, מה יותר משפיע על צריכת הדלק רמת הקור/חום או עוצמת המאוורר? האם עדיף להפעיל על קור נמוך אבל מאוורר על מקסימום או ההפך?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בפועל ההבדלים זניחים, וסע איך שמרגיש נעים (במיוחד בשעות השמש- צהריים).

 

ובהרחבה:

היו דיונים על הניואנסים האלה בפורום בעבר, והעניין תלוי גם סוג רכב ושיטת קרור (בעיקר אם הרכב היברידי) ומצב (עמידה ברמזור, שיוט או עומס).

ברכב סטנדרטי:

רוב הכוח הולך לעבודת המדחס (של המזגן, לא המאוורר) ולו שני מצבים בלבד: פועל או לא פועל. ליתר הפרמטרים השפעה זניחה על זמן הפעולה של המדחס.

 

אם תכוון את הטמפרטורה למצב מאוד לא קר, זה יהיה חסחוני אבל ירגיש כמו לנסוע עם מזגן כבוי.

 

במזגן תקין וביום לא מאוד חם, לרוב אני מתחיל בעוצמה מלאה (או מאוורר דרגה פחות מהמירבית שגם מרעישה פחות) ואחרי כמה דקות מפחית את העוצמה כדי שלא יהיה לי קר מדי.

 

יש דברים שהרבה יותר משפיעים על צריכת הדלק (כמו לחץ אוויר תקין, האצה מתונה ותכנון נסיעה - שם כולל לכמה רבדים).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בקיץ נוסע רק בירידות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מזגן "מיכאני" או בקרת אקלים?

 

לפחות ברכב סטנסרטי זה לא משנה. למדחס שני מצבים - פועל ולא פועל. במצב פועל הוא בהספק מלא. בבקרת אקלים הטמפרטורה נקבעת על ידי ערבוב האויר מהמזגן עם אויר שאינו עובר דרכו.

 

לכן, ככל שתפעיל את המזגן הוא יצרוך אותו הספק. צריכת החשמל של המניפה זניחה לחלוטין, בדיוק כמו מאוורר ביתי שאינך חש בחשבון החשמל שרובו נובע ממכשירים בעלי הספק גבוה כמו מזגנים, דוד חימום מים וכו'.


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מוכר את הרכב לקראת הקיץ קונה אחד אחר לקראת החורף ושולף את הפיוז של המדחס, אפילו לא מעביר עליו רצועת אביזרים.

 

מרגע לדוד-לי זה רק הולך ונהיה גרוע יותר מיום ליום.

 

עוד שבוע.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי יונדאי i10 ידנית והפעלת המזגן או יותר נכון קרור המזגן הנודע בשמו A.C משפיעה רבות על המנוע הקטן והמופנם מראשיתו, לכן אני נוטה להפעיל ולנטל לסירוגין את הפעלת המדחס בהתאם לנסיעה, זה עוזר גם לרכב לנסוע ביתר קלות וגם לחסוך בדלק, לכאלו בעלי מנוע חזק מספיק שפעולת המדחס לא משפיעה על ביצועי הרכב, זה מה שהייתי ממליץ לעשות, במיוחד שכבר קר לכם ברכב, הפעלת המאוורור רק משפיעה על אפקטיביות הקרור או החמום, כך שדרגת 2-3 הם הכי אפקטיביות לפי מה שאני מרגיש.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הטיפ הכי יעיל זה לחנות את הרכב בצל ולהימנע מהדלקת מזגן לנסיעות של 5 דקות בעיר . או להפך להדליק מזגן ולהרגיש שנעים ברכב כי הוא חנה בצל.

הרכב שאני נוסע בו ישן ואני משתדל בנסיעות קצרות של 5-10 דקות ליישם את טיפ מס' 1 בתקווה שהמדחס יתקלקל כמה שיותר מאוחר.

אם מדברים על ה10-15% שהרכב צורך יותר בהדלקת מזגן, יותר משתלם לעבור לנהיגה רגועה ונינוחה יותר ולקזז את עלות הפעלת המזגן.

דבר אחרון סילקולציה פנימית מופעלת ופילטר אוויר נקי משפיעים רבות על תפוקת המזגן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

40 מעלות בצל, עכשיו, ארבעייייים מעלות בצל

 

עלמה זהר נדמה לי?

 

רק אומר


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

windows - האם אכן הפעלה לזמן קצר יכולה לגרום נזק למדחס?

אני זוכר שבעבר שאלתי, והבנתי שלא יכול להיגרם נזק?

 


התייחס אל עצמך כמו שהיית רוצה שאחרים יתייחסו אלייך :-P

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר לנזק למדחס והפעלה לזמן קצר. השבתה שלו לזמן ממושך מצד שני כן לא בריאה למדחס


Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
היי, מה יותר משפיע על צריכת הדלק רמת הקור/חום או עוצמת המאוורר? האם עדיף להפעיל על קור נמוך אבל מאוורר על מקסימום או ההפך?
ברכב עם מזגן פשוט ומדחס ON-OFF פשוט (לא מדחס ספיקה משתנה) מצב כיוון בורר חום/קור לא משפיע על צריכת הדלק בכלל.

 

 

מה שמשפיע זה רק מהירות המאוורר של המזגן. במהירות גבוהה כמות האוויר שהמזגן צריך לקרר גדולה יותר ולכן המדחס יעבוד לפרקי זמן ארוכים יותר = צריכת דלק יותר גבוהה.

 

 

במהירות נמוכה כמות האוויר שהמזגן צריך לקרר יותר קטנה, המדחס ייצא להפסקות יותר ארוכות = צריכת דלק נמוכה יותר.

 

 

הפרש בין מהירות 1 למהירות 4 יכול להיות די משמעותי.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכלל לא רואה הבדלים בצריכת הדלק יותר מדי, אולי כשהמזגן על דרגה חצי אז זה מראה לי במחשב רכב שהוא צורך אקסטרה של 0.4 ליטר לשעת עבודה. לא כזה קריטי בכלל.

בעמידה אני כן רואה את הרכב צורך 1+- ליטר לשעה. ללא מזגן או אורות דולקים זה 0.6+-

 

בנסיעה ושיוט לא שם לב להבדלים, אני בד"כ אחד שלא אוהב מזגן ואוהב את האוויר בחוץ אז בלילות אני נוסע עם חלון פתוח - נראה שככה הרכב אפילו אוכל יותר אולי בגלל התנגדות האוויר כשהחלונות פתוחים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עד 110 קמ"ש אין לך מה לדאוג לגבי גרר


Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
windows - האם אכן הפעלה לזמן קצר יכולה לגרום נזק למדחס?

אני זוכר שבעבר שאלתי, והבנתי שלא יכול להיגרם נזק?

 

אני עושה זאת מידי פעם מתוך תקווה להאריך מעט את חיי המדחס הזקן או בקיצור למנוע בלאי, מבחינת נזק אין עניין של נזק.

שמחזיקים רכב ישן מתסכל להחליף מזגן ב2000 ש"ח ואחרי יומים קוראת תקלה יקרה לתיקון שלא מצדיקה כלכלית את עלות תיקונה. נכון אני לא יכול להאריך את חייו בכמה שנים ואין כאן תאריך כתוב אבל לפעמים ברכב גורל תזמון של אורך חיי מכלולים עדיף שיקרה כמה שיותר מאוחר, וגם על זה יש דעות לכאן ולכאן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 352 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...