Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ronen1906

תאונה בכיכר שני נתיבים

שימו לב! השרשור הזה בן 343 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

לכל מי שמטיל את אשמה שאקרא רגע את שני פסקי הדין -

https://www.fridmanwork.com/LAWx-lawyers105504.html

https://www.ruling.co.il/%D7%9B%D7%A4%D7%A8%D7%99-%D7%A0'-%D7%A4%D7%A0%D7%97%D7%A1-%D7%95%D7%90%D7%97'_b10f0ec1-9074-48ee-867d-88dfed8f8ee1

 

תקציר של פסקי הדין -

 

בית המשפט ציין כי בהעדר כל סימון מיוחד בכיכר המדוברת, הרי שעל הנוסע בכיכר, כמו על הנוסע בכל כביש, חלים דיני התעבורה, הקובעים כי התנועה תעשה בדרך כלל בנתיב הימני, כי פנייה ימינה תעשה רק מחלקו הימני של הכביש, וכי סטיה מנתיב נסיעה תעשה רק אם הדבר לא עלול לגרום להפרעה או לסיכון (תקנות 35, 40 ו-42 לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961).

 

סעיף 42 לתקנות התעבורה שכותרתו "פניה ימינה", מורה:

"נהג רכב המתכוון לפנות ימינה, לא יפנה אלא כשהוא נמצא עד כמה שאפשר סמוך לשפה הימנית של הכביש ואין מצדו הימני רכב אחר בתנועה, ויפנה ימינה פניה חדה, זולת אם סומן אחרת על הכביש".

הוראתו של סעיף זה חלה על כל פנייה ימינה, בין אם מכביש רגיל ובין אם מתוך מעגל תנועה. לכן, בכל יציאה ממעגל תנועה, יש חובה להשתלב תחילה בזהירות (סעיף 40 לתקנות התעבורה) בנתיב הימני של מעגל התנועה תוך מתן זכות קדימה לנהגים אשר נמצאים בנתיב הימני, ורק אז ניתן לצאת ממעגל התנועה בצמוד לשפה הימנית של הכביש.

 

כמו שכתבתי כבר כמה עמודים - הבעיה שלך היא לא בצד החוקי, בהנחה שכל מה שכתבת אמת - הוא אכן אשם.

הבעיה שלך בצד המשפטי - להוכיח שמה שכתבת כאן הוא נכון, אין לך הרבה דברים שיעזרו לך, וגם אלה שיש (תמונות מיד לאחר התאונה) נמצאים אצל הצד השני שאין לו אינטרס לחשוף אותם.

 

אני חושב שחלק מה"פרשנות" של האנשים כאן היא חוסר הבנה של החוק.

 

הגעה לצומת/כיער וכו שבה 2 נתיבים ולך יש חובת מתן זכות קדימה, זכות הקדימה היא לכל הדרך, לא רק לנתיב הקרוב אליכם (הימני או החיצוני בכיכר).

 

אם אתם מעוניינים להשתלב בפניה ימינה ויש רכב מגיע בנתיב השמאלי/הפנימי, אתם מחוייבים לתת לו עפי החוק זכות קדימה.

 

החלטת "לגנוב" את הזכות מתוך מחשבה של "זה נהנה וזה לא חסר", אחלה, זה על אחריותכם, אבל אם יתרחש משהוא שיגרום לרכב לסטות ולהתנגש בכם, האשמה היא עליכם, אתם לא נתתם זכות קדימה!

 

זה לא פרשנות, אלה בדיוק התקנות וגם הפסיקות תומכות בכך.

לכתוב במודגש אין לך שום תימוכין וגם לא יהיה לך, כי זו שטות מוחלטת.

זכות קדימה עפ"י התקנות והפסיקות של בתי המשפט כי כדקלמן: מתן ז"ק היא לא לגרום לרכב לסטות מנתיבו או להאט ממהירותו.

אין בתקנות שום התייחסות לכך שז"ק אתה צריך לתת לכל הדרך, שהרי אם זה היה המצב אין צורך בשני נתיבים ומעלה בכביש עם הפרדה, רכב שמגיע גם ככה צריך לתת ז"ק לכל הדרך (לשיטתך), ואין צורך גם בנתיבי השתלבות - גם הם מיותרים לחלוטין.

 

בקיצור - הפרשנות השגויה היא שלך - ורק שלך.

חוקי ז"ק בכניסה למעגל תנועה רב נתיבי הם כפי שכתבתי באחת ההודעות קודם:

מי שנכנס למעגל תנועה רב נתיבי צריך לתת ז"ק לרכבים הנעים בנתיבים אותם הוא חוצה:

 

רוצה להיכנס לנתיב החיצוני (נקרא לו 1) - נותן ז"ק לרכבים הנעים בנתיב 1

רוצה להיכנס לנתיב אמצעי (נקרא לו 2) - נותן ז"ק לרכבים הנעים בנתיב 1 (חוצה להיכנס) ו-2

רוצה להיכנס לנתיב פנימי (נקרא לו 3) - נותן ז"ק לרכבים הנעים בנתיב 1, 2 ו-3

 

וגו'.

 

לכל דבר אחר אין שום בסיס חוקי, לא בתקנות, לא בפסיקות, בשום מקום.

 

יאאלה נזרום עם הציטוט שלך..

הרכב היה בכיכר בנתיב הפנימי, לפי הציטוט שלך הוא חייב לעבור לימני על מנת לצאת בכיכר.

אתה החלטת שאם הוא בפנימי אז שישאר שם ויעשה עוד סיבוב כי אתה מצליח להיכנס לנתיב החיצוני ולצאת זריז.

אבל לא הצלחת וחסמת לו את הדרך..

 

בעת מעבר נתיב חובת מתן ז"ק היא על הרכב העובר.

 

ליתר דיוק פות"ש אינו יכול לדעת בכלל אם הנהג השני רוצה לצאת ביציאה הקרובה או ביציאה לאחר מכן או בכלל להסתובב כל היום במעגל התנועה, והוא גם לא צריך לדעת.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החוק אומר מפורשות, אתה נותן זכות קדימה לרכב בדרך החוצה.

 

בדרך.

 

לא בנתיב שקרוב אליך, לדרך.

 

קח תסריט, אתה בא לצומת ורוצה לפנות ימינה, יש לך "תן זכות קדימה".

משמאל מגיע רכב בנתיב הכי שמאלי (נתיב פניה שמאלה בלבד) בדרך מהירה, הוא על 80 קמש.

אתה רואה את זה ומחליט שאין סיכון ואתה פונה ימינה.

 

ממש לפני הצומת הרכב משמאל קולט שזו כלל לא הפניה שלו, עובר לנתיב הימני וממשיך ישר ומתנגש בך.

 

מי אשם?


מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ליתר דיוק פות"ש אינו יכול לדעת בכלל אם הנהג השני רוצה לצאת ביציאה הקרובה או ביציאה לאחר מכן או בכלל להסתובב כל היום במעגל התנועה, והוא גם לא צריך לדעת.

 

הקטע הוא שהנתיב היציאה היה מספיק רחב בשביל להכיל שני רכבים ....

בגלל הטימטום שלו לקצר את העיקול בכיכר ולהיכנס דוקא בנתיב היציאה הראשון (הצמוד לימין) ולא בנתיב יציאה השני (שצמוד לשמאל) קרתה התאונה ....

לפעמים אני מנסה לחשוב על איך הייתי יכול למנוע את התאונה הזו ואני פשוט לא מצליח למצוא פיתרון לזה :-/

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו כל פעם שאני עובר בכיכר עם שני נתיבים אני יוצא בנקודת הנחה שאף נהג שנמצא סביבי לא יודע איך עוברים באמת כיכר עם שני נתיבים חחחח

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
החוק אומר מפורשות, אתה נותן זכות קדימה לרכב בדרך החוצה.

 

בדרך.

 

לא בנתיב שקרוב אליך, לדרך.

 

קח תסריט, אתה בא לצומת ורוצה לפנות ימינה, יש לך "תן זכות קדימה".

משמאל מגיע רכב בנתיב הכי שמאלי (נתיב פניה שמאלה בלבד) בדרך מהירה, הוא על 80 קמש.

אתה רואה את זה ומחליט שאין סיכון ואתה פונה ימינה.

 

ממש לפני הצומת הרכב משמאל קולט שזו כלל לא הפניה שלו, עובר לנתיב הימני וממשיך ישר ומתנגש בך.

 

מי אשם?

 

התעלמת לחלוטין מהמילה "החוצה" ומהמשמעות שלה ובגלל זה הגעת למסקנה הזויה.

אתה צריך לתת ז"ק לרכבים הנמצאים בדרך שאתה חוצה, אם אתה לא חוצה, אתה לא צריך לתת ז"ק מדומה לרכב בנתיב אחר.

ונשבע לך שזו פעם אחרונה שאני מגיב לגבי צומת כי נמאס לי לכתוב כמה זה לא נכון ולא קשור למעגל תנועה.

 

רוצה להשוות? כמו שאני וישה כתבנו פה בערך אלף פעמים, תשווה לכביש עם הפרדה, אתה מגיע לרמפת עלייה לכביש עם הפרדה, יש בכביש 2 נתיבים, הימני פנוי, השמאלי עם מכונית, אתה מגיע ומשתלב לימני, צריך לתת ז"ק לרכב בנתיב השמאלי שאליו אתה לא מגיע? ברור שלא.

יותר מזה, קח את המצב הבא: כמו שתיארת, אבל מתאים למעגל תנועה.

כביש עם הפרדה, 2 נתיבים, אתה ברמפת עלייה משתלב לימני שריק, יש רכב בנתיב השמאלי, יש רמפת ירידה מימין, הרכב משמאל עובר ימינה ומתנגש בך, מי אשם? התקנות ברורות מאוד, העובר נתיב חייב לתת ז"ק.

 

עכשיו כל פעם שאני עובר בכיכר עם שני נתיבים אני יוצא בנקודת הנחה שאף נהג שנמצא סביבי לא יודע איך עוברים באמת כיכר עם שני נתיבים חחחח

 

זה נכון ואתה רואה את זה גם בשרשור הזה ובשרשורים דומים.

והפורום זה לא מדגם מייצג אלא זה מוטה כלפי מעלה.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מקס - הבדל עקרוני: בכניסה למעגל תנועה אתה עוצר או מאט על מנת לתת זכות קדימה. ברמפת כניסה, אחרי שעברת את תמרור 301 שנמצא לעתים בתחילתו, אתה מאיץ על מנת להשתלב במהירות התנועה בדרך.

 

הבעיה של חיתוך לעבר רמפות ירידה היא בעיה נפרדת, ונדונה הרבה בשרשור הסרטונים.

עריכה אחרונה על ידי sperial

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי לרשום תצהיר לחברת הביטוח של הנהג השני... מה דעתכם ?

 

בתאריך 11.8.19 בסביבות השעה 9:30-10:30 נסעתי , (סוג הרכב) , מרחוב יוספטל לכיכר בעל שני נתיבים, שנמצא מול מתחם רביבו באשדוד (נקודות ציון: 31.809404, 34.654933). המטרה של הכניסה שלי לכיכר הייתה על מנת לפנות ימינה לרחוב ז'בוטינסקי. את הפנייה ימינה ביצעתי כאשר אני נמצא בנתיב החיצוני בכיכר.

כאשר הרכב שלי נמצא בתוך הכיכר בנתיב החיצוני, (סוג הרכב השני), אשר היה בתוך הנתיב הפנימי בכיכר, סטה לעבר הנתיב החיצוני והתנגש בחזית השמאלית של רכבי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מקס - הבדל עקרוני: בכניסה למעגל תנועה אתה עוצר או מאט על מנת לתת זכות קדימה. ברמפת כניסה, אחרי שעברת את תמרור 301 שנמצא לעתים בתחילתו, אתה מאיץ על מנת להשתלב במהירות התנועה בדרך.

 

הבעיה של חיתוך לעבר רמפות ירידה היא בעיה נפרדת, ונדונה הרבה בשרשור הסרטונים.

 

לא רלוונטי, בשניהם עליך לתת ז"ק לרכבים הנמצאים בתוך הכביש (ויש לזכור שמעגל תנועה הוא בסה"כ כביש מעגלי עם רצף פניות ימינה ומכאן נובע היחס אליו כמו אל כביש עם הפרדה).

על מנת לתת ז"ק גם ברמפת כניסה במידת הצורך עליך להאט ואף לעצור - זו מהות מתן זכות קדימה.

 

ניסיתי לרשום תצהיר לחברת הביטוח של הנהג השני... מה דעתכם ?

 

בתאריך 11.8.19 בסביבות השעה 9:30-10:30 נסעתי , (סוג הרכב) , מרחוב יוספטל לכיכר בעל שני נתיבים, שנמצא מול מתחם רביבו באשדוד (נקודות ציון: 31.809404, 34.654933). המטרה של הכניסה שלי לכיכר הייתה על מנת לפנות ימינה לרחוב ז'בוטינסקי. את הפנייה ימינה ביצעתי כאשר אני נמצא בנתיב החיצוני בכיכר.

כאשר הרכב שלי נמצא בתוך הכיכר בנתיב החיצוני, (סוג הרכב השני), אשר היה בתוך הנתיב הפנימי בכיכר, סטה לעבר הנתיב החיצוני והתנגש בחזית השמאלית של רכבי.

 

תחליף את המילה כיכר במילים "מעגל תנועה"


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא כותב תצהיר אתה כותב את פרטי המקרה

 

ביום XXX סביב השעה YYY נכנסתי לנתיב הימני במעגל התנועה מרחוב יוספטל ובעוד אני נע בו סטה נהג רכב המבוטח על ידיכם מהנתיב השמאלי חתך את נתיב התנועה שלי וכך אירעה ההתנגשות בו נפגע החלק השמאלי הקדמי שלי והחלק האחורי הימני של הרכב המבוטח על ידיכם.

 

השמט את רצונך לצאת לרחוב זבוטינסקי.


ישראל סבא בסבבא של :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל הוא שבנתיב השתלבות שבנוי כראוי הרכב המשתלב נמצא במהירות דומה לזו של התנועה הזורמת, כך שגם מתן זכות קדימה אינו מצריך שינוי מהירות משמעותי למי מהרכבים. אז נכון שעקרונית הרכב המשתלב צריך לתת זכות קדימה, מעשית אם הנהגים אינם מתעקשים נוצרים מעט מאוד קונפליקטים. בניגוד לצומת, והשתלבות למעגל תנועה היא למעשה צומת, בה הפרשי המהירויות והכיוונים גדולים ואינם מאפשרים השתלבות חלקה.


לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שוב - לא רלוונטי.

 

במקום התמקדות במצב החוקי אתה מתמקד במה קורה במצב אופטימלי, שזה לא רלוונטי בעליל.

 

חוקית אין שום קשר לצומת, אפילו לא קלוש:

בכניסה למעגל התנועה יש תמרור 301 שרלוונטי, ורק הוא קובע

בתוך מעגל התנועה יחס כמו אל כביש מעגלי עם הפרדה ורצף של פניות ימינה

 

תמשיכו לדחוף את הצומת הלא רלוונטי, מעניין אם תבינו שאתם טועים כשתקבלו על זה דו"ח, או יותר סביר כשתצאו אשמים בתאונה כי התייחסתם לזה כאל צומת.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אתה לא כותב תצהיר אתה כותב את פרטי המקרה

 

ביום XXX סביב השעה YYY נכנסתי לנתיב הימני במעגל התנועה מרחוב יוספטל ובעוד אני נע בו סטה נהג רכב המבוטח על ידיכם מהנתיב השמאלי חתך את נתיב התנועה שלי וכך אירעה ההתנגשות בו נפגע החלק השמאלי הקדמי שלי והחלק האחורי הימני של הרכב המבוטח על ידיכם.

 

השמט את רצונך לצאת לרחוב זבוטינסקי.

 

לא צריך לרשום מיקום כיכר או מספר רישוי של הרכבים ?

דרך אגב - תודה רבה על העזרה שלך ושל כולכם בפורום הזה !

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בודאי רושם את מספרי הרכבים בודאי רושם את מיקום הכיכר אבל לא כמו שרשמת

 

כיכר - אם רחוב זבוטינסקי נמצא משני צידיה אז הכיכר ברחוב זבוטינסקי עם כניסה מרחוב יוספטל


ישראל סבא בסבבא של :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בודאי רושם את מספרי הרכבים בודאי רושם את מיקום הכיכר אבל לא כמו שרשמת

 

כיכר - אם רחוב זבוטינסקי נמצא משני צידיה אז הכיכר ברחוב זבוטינסקי עם כניסה מרחוב יוספטל

 

ואם אין לכיכר שם אז אני ארשום נקודת ציון שלה ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תרשום כיכר על רחוב ז'בוטינסקי עם כניסה מרחוב יוספטל כפי שכתב ישה


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 343 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...