Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אז... לאן ממשיכים מכאן? (הרהורים בנוגע לרכב הבא)


oryo
שימו לב! השרשור הזה בן 1609 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זו היתה כרוניקה ידועה מראש, אבל לרכב שלי הצטרף פג תוקף על השמשה תודות להצטרפות עתידית של חברת משפחה חדשה שתדרוש מושב ייעודי, והתחלתי לאכול לעצמי את הראש בנוגע למה לעשות. החלטתי לפתוח שרשור ולראות אם אולי תהיה למישהו תובנה/הברקה/רעיון שלא חשבתי עליו, מה גם שלעתים לפרוק את המחשבות עוזר לעשות סדר בראש.

 

אז... ל-מה לעזאזל אני אמור לעבור מהמיאטה??

 

המיאטה מצליחה להיות בול בנקודת האופטימום עבורי (טוב, לא בול, מיאטה 2019 היא האופטימום האמיתי). היא יפייפיה ואני עדיין מתלהב להסתכל עליה ומסובב את הראש אחרי חניות, היא זריזה מחד - אבל לא מרסקת רשיונות מאידך - שזה איזון שאני מאוד אוהב, היא מאוד מהנה לנהיגה ומאפשרת להשעשע במהירויות לא מסוכנות, זולה לאחזקה בקטע אחר (0 בעיות, 30 ומשהו MPG - קרי יותר מ13 קמ״ל בממוצע, לרכב ספורטיבי(!?)), נשמעת נהדר לאחר שדרוג הדוד האחורי, ועם רוב האבזור המרכזי שצריך (עבורי זה בעיקר AA).

 

אבל אין לה מושב אחורי, ולכן אני מעריך שתוך שנה, שנה וחצי בלחץ, אני אצטרך למצוא לה מחליפה... (אז למה אתה חופר על זה כבר עכשיו? לא ברור, סוג של פיגור)

 

השתעשעתי ברעיון של לשמור אותה כצעצוע ולהביא איזו GTI ליום יום, אבל זה ממש מטומטם מבחינה כלכלית, והמוסך שלי יהיה צפוף מדי. מה גם שבתכלס, בשביל צעצוע יש לי אופנוע, והוא יותר מהנה ב80% מהמקרים, כך שברור לי שזה טיעון רגשי נטו מעצם זה שאני מאוד אוהב את הרכב.

אז זה ירד מהפרק.

 

עכשיו עולה השאלה - מה הלאה?

 

הבעיה המרכזית היא שיש התנגשות פנימית ביני ובין עצמי:

החלק הרציונלי שבי - אני מודע לעצמי, אני לא מתכוון (או מתיימר) להשתמש ב90% מהיכולות של רכב ספורטיבי במשך 90% מהזמן. אני עושה מאמצים לנהוג בתוך מגבלת החוק ביום יום, וברור לי שרכב ספורטיבי רק מדגדג ומפתה אותך לעשות דברים שאתה לא אמור לעשות. מעבר לפן החוקי, רכב ספורטיבי גורר הוצאות כבדות יותר, ובתור אדם בוגר ואחראי (לכאורה) והmain provider אני אמור לשמור על הוצאות הגיוניות ולא להתחרע אם אין לזה מספיק הצדקה.

בעוד שהחלק האמוציונלי שבי יודע שרכב ספורטיבי עושה לי שמח, שאני לא מתכוון בשום פנים ואופן לנהוג במה שאני רואה כ״סתם people carrier״, ושמטרת העל שלי בחיים זה למקסם את פונקציית ההנאה ולכן כחובב רכב אני צריך לנהוג במשהו שעושה לי שמח.

 

האפשרות הרציונלית ביותר במסגרת המגבלות היא Golf GTI: רכב פרקטי, זול לאללה יחסית לשאר אם אני בוחר לרכוש משומשת בת 3 (15-20k), אפשר להשיג ידנית. בעיני היא לא יפה בקטע חריג, אבל היא כן יפה. אין איזה אבזור מיוחד שחסר.

הבעיה, ואני לא מאמין שאני אומר את זה על רכב שהיה פעם סוג של חלום, היא שזה מרגיש כמו שנמוך... . היתה לי הוטהאצ׳, זה היה אחלה, האם אני רוצה לחזור ״אחורה״?

במאמר מוסגר - נכון להיום היא בבירור המובילה כי נדמה לי שמדובר ברכישה הכי ״נכונה״ ברמה הרציונלית, ובאחלה רכב overall (לטעמי).

 

האפשרות הכי פחות פרקטית (והכי הרבה מפתה...) היא הm235/240: אני יכול לדוג אחת באזור ה25-30k, היא לא תהיה ידנית כנראה אבל היא תהיה מאוד מאוד מהירה, עם הנעה אחורית, מראה שאני מאוד אוהב, פיצ׳רים ״סבבה והכל״. זה בבירור הרכב הכי טוב ברמת הנהיגה נטו מכל מה שאני שוקל, אבל כאמור - האם יש טעם ״לבזבז״ רכב כזה עלי? מה גם שעלויות האחזקה יהיו גבוהות יותר, למרות שבשקלול ירידת הערך אני מעריך שהיא עדיין תהיה זולה מהבאות בתור. אציין שאם אחליט לשקול את האופציה ברצינות, אז גם ה435 על הפרק.

אבל לתקוע כסא תינוק הפוך במושב האחורי של הדבר הזה, ולהתעסק איתו, ולהעמיס/לפרוק תינוק בסיטואציה... נשמע כמו סיוט. אני חושש שבשביל סיפור יצר רגשי קופי אני אכניס את עצמי לפינה ממש מעצבנת ביום יום.

 

אפשרות לרכב ״נכון״ יותר היא הקיה סטינגר. היא לא יפה במיוחד, אבל היא לא מכוערת. יש לה הרבה כוח, הרבה פיצ׳רים, והיא פרקטית מאוד. אם אני הולך בכיוון הזה אני כנראה אעשה את זה עד הסוף ואבחר ב GT2 - שמגיעה עם הוי6 וכל הטררם. אפשר לדוג כאלו באזור ה40k ביום רגיל, 35k ביום טוב. קיה מגיעות כאן עם אחריות מטורפת (10 שנים אאל״ט) ככה שמפלס החששות מענייני אמינות יורד במקצת. אני כותב את השורות האלו ושם לב שאני משכנע את עצמי שצריך ללכת עליה ולא על הGTI כי ״יאללה כוסומו״...

 

אפשרות אחרונה היא הטסלה 3. מנטרלת את הוצאות הדלק והתחזוקה השוטפת (לכאורה), מאיצה יפה - אבל זה לא באמת ״רכב נהיגה״, זה ״רכב גאדג׳טים״. זה הרכב שאני רוצה לרצות, אבל לא באמת רוצה(?). איך אני אמור לחיות עם רכב שלא נוחר ומפצפץ? רעשי מנוע ואגזוז מוסיפים המון כיף לחוויית הנהיגה מבחינתי (ויעיד על כך האיירון883 שליט״א). מנגד, נהג אוטומטי זה נשמע מדהים, יש אשכרה software updates לדבר הזה, ולמרות שהיא לא מאוד יפה יש לה ״קטע״. אבל היא יקרה במידה ואני רוצה לרכוש ולא ללסלס, והיא גם יקרה אם אני מלסלס אז בתכלס היא פשוט יקרה. שוק המשומשות שלה די מאעפן כי הביקוש גבוה, ולכן יהיה קשה למצוא ״דיל״. אני צריך לקבוע נסיעת מבחן פור דה לולז בכל מקרה.

 

אפשרות שהיא לא באמת אפשרות ואני לא באמת שוקל את זה ואני בכלל לא אמור לכתוב את זה מלכתחילה: C63. זה הרכב שאני באמת רוצה, אבל לא מרשה לעצמי כי אני לא אמור להוציא סכומים כאלו. האחזקה של המפלצתול הזה תהיה יקרה מדי, ואם הרכבים האחרים גדולים עלי במידה או שתיים זה רכב שגדול עלי בעשר מידות. אבל מת אבא שלה היא כ״כ. פאקינג. מהממת.

 

דברים שפסלתי: מזדה ספיד3 (זולה רצח אבל מיושנת מדי), סובארו אסתיI (גימור פנים מעליב, ולא עושה לי את זה בכלליות), פוקוס אסתי (גימור פנים), סיוויק טייפ ערס (בלי כוונה לפגוע באף אחד אבל עבור העיניים שלי מדובר בעינוי ולא מעניין אותי שהיא טובה בנורבוגרינג היא נראית כמו הרכב שאורן חזן היה אומר עליו ״וואלה לא אחי זה צעקני מדי״), מוסטאנג/קמארו/ברז (כי אם כבר קופה אז סדרה 2 וזהו), סדרה 3 (לא עושה לי את זה בשום גרסא שהיא לא M3), ג׳וליה (לא מספיק מיוחדת מלבד התלתן היקרה והלא מאובזרת להחריד).

 

טוב חפרתי רצח אם למישהו יש מחשבות על כיוונים נוספים ששווים בדיקה, שיחלוק. אם למישהו יש נסיון או תובנות עם/על זאטוטים בגיל 0 ורכב קופה, אשמח לשמוע.

ואם נשארתם עד כה אז תודה על התמיכה הנפשית וסליחה על בזבוז הזמן.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מה לגבי BRZ?

אני חושב שלהקריב איכות של אינטריור זה מחיר שהייתי משלם בכדי להמשיך לנסוע ברכב ספורטיבי כאשר האלטרנטיבה היא משפחתית חמימה (ג'יטיאיי, קיה וכו').

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שוקל רכבים בדרגות מחיר שונות מאוד, 15-20, 25-30 ו35-40 אאל"ט, מה שנותן ספקטרום גדול מאוד, אולי אפילו מידי.

 

הוט האצ' כנראה תיהיה all-rounder שתצליח למלא הרבה מהמשימות בצורה טובה. אבל רוב הסיכויים שלא תרגש כמו מיאטה.

 

כמה חבר'ה בפורום טוענים שההתעסקות עם כסא תינוק קלה יותר בקופה מאשר ב5 דלתות. נניח וזה נכון, השאלה אם יש מספיק מקום לעגלה בתא מטען. אם כן, זה מקטין קצת את הדילמה, לא?

 

בובי מיאטה שקל גם מחליפה למיאטה והלך על סדרה 2. אני מניח שזו תיתן את ההרגשה הקרובה ביותר לרודסטר מבין האופציות שהעלית.

 

סטינגר היא קרוזרית טובה והברקה של קיה. אבל מה הקשר בינה לבין המיאטה? או יותר נכון, איך היא המשך טבעי?

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברז - מעבר לאינטריור הדי מעליב, אם אני כבר הולך על קופה אז נראה לי שאעדיף את ה2... גם מבחינת מרווח מאחור

 

תקציב - אכן, ברור לי שi'm all over the place, אבל זו הסיטואציה... המציאות מורכבת ומכילה המון פרמטרים באופן סימולטני, ולכן ההתלבטות בהתאם.

 

המשך טבעי למיאטה - לא יודע אם יש כזה. הכי קרוב זו הסדרה 2, אבל המשך טבעי אינו בדיוק המטרה מלכתחילה. אני חושב שאין רכב פרקטי שיכול לספק את החוויה המאוזנת של המיאטה, הדבר הכי קרוב זו הברז אבל אני לא באמת יכול לקרוא לה פרקטית עם שתי דלתות וספסל פיצקעלך.

 

עגלה מאחור - האמת זה לא קריטי, כי יש ויהיה רכב משפחתי אמיתי. השימוש הוא בעיקר לפרוק/לטעון ילדה מהגן, בהמשך אולי בלשון רבים, ולכן אני קצת תוהה האם זה סביר ללכת לכיוון הקופה. פשוט עם מקום כ"כ צפוף מאחור, בעיקר ובעיקר כאשר מדובר הכסא הפונה אחורנית, זה נשמע בעייתי. כשבדקתי בפורומים כאן בנוגע ל2, הרוב המוחלט טענו שזה לא מומלץ וש"יש זמן לקופה, הורות צעירה זה לאו דווקא הזמן". מכאן החשש המרכזי.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל המזל טוב!

לגבי הרכבים שציינת אין לי יותר מדי מה להגיד, אבל הקטן שלנו בן חודשיים, ובימים הראשונים לפני שהחלפנו את הרכב של אשתי יצא שהשתמשנו פעם-פעמיים בוולוו C30 שלה, לא קופה אבל האצ' 2 דלתות, וזה פשוט סיוט של רכב להסתדר עם תינוק, אם אתה מתכוון לנסוע הרבה עם התינוקת באוטו אז לדעתי אתה צריך רכב עם 4/5 דלתות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לדעתי רכב 4-5 דלתות , עדיף לנסיעה ולתמרונים עם הדיירת החדשה.

ה GTI היא פשרה נחמדה מאוד.. וגם הג'וליה לשנה שנתיים, אח"כ אפשר לעשות שינויים.

 

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל מזל טוב!

אם אני לא טועה הgti המשווקת כאן זה דור 7 ולדעתי מתומחר מאוד גבוה ביחס למתחרות.

אם הזכרת את הסטינגר הייתי בודק גם את הg70 שמקבלת ביקורות מעולות. הייתי גם מסתכל לכיוון הגוליה.

אני אישית לגמרי הייתי הולך על הקאמרו (v8 ) והמוסטנג (v8 או ecoboost) במצבך.פחות פרקטי,כן אבל פשוט מאוהב ברכבים האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני על הסטינגר.

אפשר גם וולבו סטיישן פולסטאר למקרה ופספסו בשקיפות עורפית ויש לך בכלל שלישיה

 

Sent from my DynaTAC 8000X using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא M140i חמש דלתות? על משקל GTI רק פחות ישראלי.
לא משווקת כאן, לגמרי הייתי שוקל (בחיוב גדול) אם היתה משווקת...

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מה לייעץ על רכב, אבל מזל טוב!

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע שיש לך הרבה זמן עד להחלטה, הייתי בוחן הכל עם טורו.

הכיף מהנהיגה אמור להיות שיקול משני הרי יש לך אופנוע והתנהלות עם 2 דלתות יהיה מאוד מסרטן ולא נוח. לא הייתי שוקל בכלל.

הסטינגר נשמעת טוב,תיהיה מיוחדת וקלה למכירה ע"י האחריות הארוכה.

תשקול ותבדוק גולף R.

JCW חמש דלתות טווין טורבו ידני,נשמע להיט אם אתה מתחבר לעיצוב.

אם סטינגר אז תראה גם את הקדילק החזקות, נראה לי אפשר למצוא במחיר טוב.

שיהיה במזל טוב לא משנה מה תבחר.

עריכה אחרונה על ידי outnex
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מזל טוב קודם כל!

אני אענה קצת אחרת, לדעתי אם אתה אוהב את המיאטה ויש רכב משפחתי נוסף, אז בשביל התניידות מזדמנת והקפצות וכל עוד לא מסיעים נוסע שלישי באופן קבוע, לגמרי אפשר להמשיך לחיות עם המיאטה, יויו בבגאז ואתה מסודר, לפחות עד גיל שנה וחצי שנתיים שאז כבר הופכים את הכסא.

 Jeep Grand Cherokee Trailhawk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יכול לייעץ לך, לא מבין ברכבים האלה וגם לא באמריקה.

 

יש כאן חבר ותיק (שדי נאלם בשנתיים האחרונות) בשם edan82. חפש מה הוא כתב כאשר היה צריך לעבור מ-mode רווק ל-mode אבא.

 

וכמובן, השאלה הגדולה היא כמה זמן פנוי לשעשועים יהיה לך כאשר ייכנס משהו מאד עדיפויי (כמאמר יוסי בנאי).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל מזל טוב, אם כבר לשלב את הכל למה לא לקנות את אחת הגרסאות החמות של אודי? חבר היה במצב דומה, מרכב של 2 מקומות וחצי (הרי המושבים האחוריים לא מיועדים לבני אדם), ואחרי שנולדה לו ילדה, הוא עבר לRS6.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...