Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדרך אל ה BRZ (שרשור מתגלגל)


itaimoto
שימו לב! השרשור הזה בן 415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה זה "גומר על האוטו"?

כמה אתה חושב כבר שנוהגים במסלול?

אפילו אם עשית 50 הקפות, שזה מטורף ואני אישית נגמר אחרי 20-30 - מדובר בגג 70-80 ק"מ

מדובר בעיקר בשחיקה מהירה לצמיגים ולברקסים, לא הרבה מעבר לזה

הרכב גם עם 5 שנות אחריות - אז למי אכפת

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, iluxxxa כתב:

כבר שנה? איך שהזמן טס. 

כיף לקרוא, תמשיך להינות ממנה!

 

כן, ואני עדיין מגלה דקויות של הרכב ומשפר טכניקה. גם אני מרגיש שהזמן עבר מהר.

 

לפני 17 שעות, Tibbyle כתב:

@itaimoto

ללכת למסלול לא גומר לך על האוטו?

איך אתה שומר עליו?

 

מה ש @Morningstar כתב ובנוסף אני מקדים טיפולים מה שמשמר את איכות שמן המנוע. בשורה תחתונה זה רכב שיוצר לנהיגה ספורטיבית ואני רק עושה איתו את מה שהוא נולד עבורו. יש בעלי ברזים שמגיעים למסלול בתדירות הרבה יותר גבוהה ממני ולא חווים בעיות כלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי, עשת טיפול ראשון ב 15 אלף ואת הטיפול השני הקדמת לעכשיו? למה הרי לרוב הרכב שלך לא עובד בתנאים חריגים אני מתאר לעצמי.

 

הטיפול השני שעשית שעלה 1600 ש״ח הוא סטנדרטי לפי הוראות היצרן לרכב או שהוספת משהו אקסטרה? 

 

נשמע יחסית גבוה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, Doron_Z כתב:

לא הבנתי, עשת טיפול ראשון ב 15 אלף ואת הטיפול השני הקדמת לעכשיו? למה הרי לרוב הרכב שלך לא עובד בתנאים חריגים אני מתאר לעצמי.

 

הטיפול השני שעשית שעלה 1600 ש״ח הוא סטנדרטי לפי הוראות היצרן לרכב או שהוספת משהו אקסטרה? 

 

נשמע יחסית גבוה.

 

טיפול ראשון היה ב 12 אלף ק"מ, טיפול שני ב 22 אלף. הרכב רואה מסלול בכל כמה שבועות ונסיעות בכבישי נהיגה, אז אני מקדים לו"ז טיפולים באופן כללי (לא הולך לטיפול בעקבות טיול או יום מסלול ספציפיים).

הטיפול של ה 1600 ש"ח אכן היה לפי הוראות היצרן במוסך היבואן, אחרי הנחה. אלו מחירי היבואן ל"טיפול גדול" ברכב הזה. אגב, טיפול ראשון היה זול (650 ש"ח) אז בינתיים בממוצע העלויות לא רעות בכלל לרכב ספורט שנעשה בו שימוש ככזה.

 

Just now, Tibbyle כתב:

@itaimoto

אפשר פשוט להחליף שמן כל X קילומטרים. לא עדיף? האם חובה להקדים טיפול שלם?

 

כמובן שאפשר. אני מעדיף את הטיפול במוסך על פני להתעסק בעצמי עם השמן (באופן בכללי אני לא DIY בנוגע לטיפול ברכב) אז אני כבר מקדים את כל הטיפול מה שגם טוב לשקט הנפשי שלי.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • 9 חודשים מאוחר יותר...

הברז בת שנתיים שבמהלכן נסענו 40000 ק"מ עגולים. עדכון שנתי:

 

בק"מ 28000 הצמיגים הוחלפו ל Pilot Sport 4 בעלות של 2300 ש"ח. הפרימאסי שהגיעו עם הרכב היו טובים ללמידת רזי השליטה ברכב בזכות אחיזה נמוכה יחסית (לא טעות) בשילוב  תקשורת טובה והרבה רעש כשמתקרבים למגבלות. ה PS4 מהווים שדרוג טוב לאחיזה ללא פשרות ביומיום למעט עלות - הם מגיעים לטמפ' עבודה מהר גם בנסיעות רגילות, לא פוגעים בצריכת הדלק ולא רועשים יותר בנסיעה מנהלתית (ובנסיעה חזקה הם שקטים יותר ליד המגבלה). מבחינת ביצועים בפועל, הורדתי שניה מזמן ההקפה בכל אחד מ-3 המסלולים בפעם הראשונה שביקרתי בהם איתם ומאז אני  מוסיף לשפר זמנים.

 

בק"מ 34000 בוצע טיפול קטן "45000" הכולל שמן מנוע, מסנן שמן ומסיר פיח בעלות של 860 ש"ח. בנוסף בוצעה החלפת רפידות בלם קדמיות בעלות של 800 ש"ח.

 

בק"מ 39000 בוצע טיפול גדול "60000" שהוקדם קצת עקב רעשים בזמן בלימה. הטיפול כולל שמן מנוע, מסנן שמן, מסיר פיח, שמן גיר, פילטר אוויר ונוזל בלמים בעלות של 1800 ש"ח. כמו כן הוחלפו גומיות מוט מייצב קדמי שפיתחו חופש בעלות 630 ש"ח. בנוסף בוצעה חריטה לצלחות הבלמים האחוריות והוחלפו הרפידות מאחור בעלות של 900 ש"ח.

איזור דוושת הקלאץ' גורז עקב השמעת חריקות לסירוגין בהפעלה והגירוז הפחית את הרעש כמעט לגמרי. מחלה ידועה של הרכב היא מיסב הלחץ של הקלאץ' שמרעיש לאחר עשרות אלפי ק"מ בודדים (ללא השפעה על התפקוד). פתרון מצריך החלפת הרכיב מה שמחייב הוצאת גיר מהרכב בעלות לא מבוטלת, אבל ייתכן שזה לא מה שגרם לרעש אצלי מכיוון שהגירוז לבדו עזר, בינתיים לפחות. אני מחזיק אצבעות כי אני רגיש לרעשים למינהם.

 

אגרת רישוי שנתית: 2407 ש"ח.

 

ביטוח: 4500 ש"ח.

 

צריכת דלק: 10.5 ק"מ לליטר כולל טיולים.

 

העלויות מוסיפות להיות שפויות ביחס לכיף שהרכב נותן. במיוחד, יש את התענוג שבהתמודדות עם רכבים חזקים משמעותית במסלול או בטיולים בזכות השלדה המאוזנת והמשקל הנמוך, מה שמקזז פערי הספק בפניות ובאזורי בלימה - מעין קסם בעיני.

 

 

 

 

_15A3081.jpg

AA_P3723.jpg

_15A3084.jpg

_15A7570.jpg

IMG_20201208_191910~2.jpg

  • אהבתי 9
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום, בתור בעל ברז על פרימסי מעניין אותי עד כמה מעבר לשיפור המובן מאליו באחיזה ובזמנים הצמיגי PS4 מהנים מבחינת החלקות, זריקות זנב וכאלה. 

 

בקיצור המעבר לצמיגים האלה לא הוריד מהפאן של הרכב? לפחות ברמת היום יום כשאתה לא במסלול מחפש זמנים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזריקות זנב קטנות בכיכרות ופניות ההבדל קטן, ה PS4 צריכים עוד 3-5 קמ"ש לפני שהם משחררים אחיזה שאפשר לקזז עם זווית היגוי או גז. קח בחשבון שבמסלול אני כמעט תמיד מחפש קווים נקיים ולא מתחבר כל כך לדריפטים, אז YMMV.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם בשוליים, מסכים על חולשת הפרימסי בכל הנוגע לאחיזה. אצלי באוטו הם אוחזים משמעותית פחות מגודייר אפישנט ספורט אותם החליפו, גם האוטו רוכן יותר. קצת מפתיע בהתחשב בקומפלימנטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, itaimoto כתב:

איזור דוושת הקלאץ' גורז עקב השמעת חריקות לסירוגין בהפעלה והגירוז הפחית את הרעש כמעט לגמרי. מחלה ידועה של הרכב היא מיסב הלחץ של הקלאץ' שמרעיש לאחר עשרות אלפי ק"מ בודדים (ללא השפעה על התפקוד). פתרון מצריך החלפת הרכיב מה שמחייב הוצאת גיר מהרכב בעלות לא מבוטלת, אבל ייתכן שזה לא מה שגרם לרעש אצלי מכיוון שהגירוז לבדו עזר, בינתיים לפחות. אני מחזיק אצבעות כי אני רגיש לרעשים למינהם.

זה נעשה במסגרת האחריות?
 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגירוז בוצע ללא עלות במוסך.

לגבי החלפת החלק, הקלאץ' כולו אינו באחריות וזה כולל את מיסב הלחץ המדובר. יש בעלי ברזים שחיכו להחלפת קלאץ' בשביל להחליף גם את המיסב על מנת לא לשלם פעמיים על עבודה.

דווחו בקבוצת בעלי הרכב גם מקרים של אנשים שהצליחו להחליף את המיסב במסגרת אחריות  - אני מניח שזה הצריך התעקשות ותלוי ק"מ ומצב קלאץ' כיוון שרשמית זה לא חלק שמכוסה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העדכון, עלויות התחזוקה של הרכב הזה הם שקל תשעים לעומת רכבי ספורט מודרנים אחרים.
 תענוג לראות את התמונות של המכונה הזאת רוקדת במסלול.

לעניין איכות צבע הרכב שהזכרת קודם, זה משהו שגם רומן RK ציין.
 

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם יכול לציין. אחד הצבעים הגרועים מבחינת איכות. לטעמי מי שקונה יעשה הרבה טוב לעצמו אם יקח את הרכב ישר ל PPF מהסוכנות, יחסוך לעצמו הרבה כאב ראש שיש לרבים מבעלי הברז. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...