Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
poratnir

החלפת שמן מנוע פורסטר 2009

שימו לב! השרשור הזה בן 337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

ממש לא סיפורי סבתא וזה לא רק בגלל הצמיגות. בקורס שמנים הסביר לנו הטכנולוג של רנו שעובד על פיתוח שמנים ל OEM עם חברת ELF על ניסויי שמן לונג לייף ואת הניסויים שנעשו למכוניות בתנאי מדבר ותוצאותיהן ושם החליטו לא לאפשר לונג לייף למדינות בהן רוב השנה יש טמפ' מעל 32 מעלות. הוא הסביר גם לגבי מקרים של שיוש בצמיגות נמוכה בתנאי נסיעה קשים גם אם לא מתבצע משטר טיפולים לונג לייף אלא שנה או 15 אלף ק"מ וגם שם, מקרי שטח ותלונות מאיזורי מזרח תיכון בעיקר העלו בעיות עקב שעות מנוע רבות ועמסים עד הגעה לשנה או 15 אלף ק"מ והצמיגות הנמוכה מאפשרת לכמה תופעות להתרחש במקביל. זה מאוד תלוי במנוע הספציפי ובתנאים ספציפיים - כמובן שברגע שקורים כמה מקרים, היצרן או היבואן לוקח שינוי המלצה גורפת כפעולת מנע גם אם הסיבה היא שימוש בשמנים לא מתאימים בגלל חינוך לקוי של הצרכנים או נותני השירות באותה מדינה - שים לב לזה... בגדול הוא אמר שכל עוד זה מנוע שיכול לעבוד בטווח צמיגויות מסוים החל מ 30 חמה עד 40 חמה או 50 חמה אין שום בעיה מהותית בהעלאת צמיגות חמה ובמקרה הכי גרוע אז ילכו 1.3% עד 3% בחיסכון דלק ללקוח לפח, לא נורא, על אי הקפדה לגבי לחץ צמיגים מאבדים הרבה יותר. בקורס שמנים נוסף שבו השתתפה חברת פז בהדרכה ששם הם סיפרו לנו על ההסכמים ואישורי היצרן שהם מחזיקים לגבי כמה שמנים ויצרנים גם נאמרו דברים דומים אך עם זאת נאמרו עוד מספר דברים ששמנים מסוימים כן עומדים בתנאים האלה רק אם המנוע מתוכנן ממש טוב ולא רק הוא אלא גם כל שאר האביזרים הקשורים אליו אבל צריך ממש להקפיד על מרווחי החלפה. הוא אמר שאין שמן שיחפה על תכנון מנוע לקוי שלא מסוגל להתמודד עם תנאי נסיעה ואקלים מסוימים. זה עובד רק אם המנוע טוב. לפעמים היצרנים ממהרים להוציא מנוע עם הוראת שימוש צמיגות נמוכה ביותר מהטווח האפשרי כדי לזכות בהטבות על זיהום אוויר.

עריכה אחרונה על ידי יאני

Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בוצה בגלל צמיגות זה סיפור סבתא.

ממש לא.

צמיגות לא נכונה עלולה לגרום לתצרוכת שמן חריגה, חוסר שמן, התחמצנות מהירה של השמן ובוצה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה היבואנים מכסתחים? בשורה התחתונה 5w40?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רוב המוסכים ממלאים אותך ב-10w-40 חצי סינטטי "טרי טרי מהצובר".

כיום כבר לא מיוצר בשוק 10w-40 סינטטי מלא, וכולם מייצרים 5w-40 סינטטי מלא בלבד במקומו.

 

אז או 5w-40 סינטטי איכותי, או חצי סינטטי 10w-40. לבחירתך.


Now: Fiat Bravo Dynamic 1.4T T-Jet Auto 10 Before: Subaru Impreza GX 2.0 AWD Auto 03 | Fiat Punto 1.8 16v HGT Manual 02 | Subaru Impreza LX 1.6 Auto 04 | Ford Escort MK V 1.6 Manual 92

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ממש לא סיפורי סבתא וזה לא רק בגלל הצמיגות.

אני מדבר על צמיגות.

בקורס שמנים הסביר לנו הטכנולוג של רנו שעובד על פיתוח שמנים ל OEM עם חברת ELF על ניסויי שמן לונג לייף ואת הניסויים שנעשו למכוניות בתנאי מדבר ותוצאותיהן ושם החליטו לא לאפשר לונג לייף למדינות בהן רוב השנה יש טמפ' מעל 32 מעלות.

לא דיברתי על לונג לייף, אין קשר לצמיגות.

הוא הסביר גם לגבי מקרים של שיוש בצמיגות נמוכה בתנאי נסיעה קשים גם אם לא מתבצע משטר טיפולים לונג לייף אלא שנה או 15 אלף ק"מ וגם שם, מקרי שטח ותלונות מאיזורי מזרח תיכון בעיקר העלו בעיות עקב שעות מנוע רבות ועמסים עד הגעה לשנה או 15 אלף ק"מ והצמיגות הנמוכה מאפשרת לכמה תופעות להתרחש במקביל.

במנועים שלא מסוגלים לקרר את המנוע בתנאי עומס תהיה אכילת שמן, ובוצה בכל מקרה בהנחה שלוקחים שמן מאותה איכות ירודה. הסיבה לזה טמפרטורה גבוהה מאוד במנוע ולא הצמיגות.

לא מובנת הטענה הזאת. מה זה צמיגות "נמוכה"? אם הרכב שלי צריך צמיגות 40 והרכב שלך צריך צמיגות 30, אז מה שאתה טוען שהרכב שלך יצבור בוצה בגלל צמיגות 30? לא הגיוני.

זה מאוד תלוי במנוע הספציפי ובתנאים ספציפיים - כמובן שברגע שקורים כמה מקרים, היצרן או היבואן לוקח שינוי המלצה גורפת כפעולת מנע גם אם הסיבה היא שימוש בשמנים לא מתאימים בגלל חינוך לקוי של הצרכנים או נותני השירות באותה מדינה - שים לב לזה... בגדול הוא אמר שכל עוד זה מנוע שיכול לעבוד בטווח צמיגויות מסוים החל מ 30 חמה עד 40 חמה או 50 חמה אין שום בעיה מהותית בהעלאת צמיגות חמה ובמקרה הכי גרוע אז ילכו 1.3% עד 3% בחיסכון דלק ללקוח לפח, לא נורא, על אי הקפדה לגבי לחץ צמיגים מאבדים הרבה יותר.

בדיוק, "כל עוד זה מנוע שיכול לעבוד...", אבל רוב המנועים המודרניים לא.

הנזק הכי גדול מצמיגות מוגדלת הוא הנזק הישיר למנוע. קודם כל לשמן עם צמיגות גבוהה יותר לוקח יותר זמן להגיע לצמיגות האופטימלית, ובזמן הזה השמן לא יעיל, גורם לשחיקה מוגברת. הדבר הכי גרוע, כשהשמן מגיע לטמפרטורת עבודה והמנוע כן מתמודד עם קירור המנוע בצורה תקינה, הצמיגות תהיה גבוהה יותר מהנדרש וזה יפגע בלחץ שמן ובחדירתו באופן מיטבי לחריצים קטנים. אחרת הינו שמים שמן 20W50 בכל הרכבים.

בקורס שמנים נוסף שבו השתתפה חברת פז בהדרכה ששם הם סיפרו לנו על ההסכמים ואישורי היצרן שהם מחזיקים לגבי כמה שמנים ויצרנים גם נאמרו דברים דומים אך עם זאת נאמרו עוד מספר דברים ששמנים מסוימים כן עומדים בתנאים האלה רק אם המנוע מתוכנן ממש טוב ולא רק הוא אלא גם כל שאר האביזרים הקשורים אליו אבל צריך ממש להקפיד על מרווחי החלפה. הוא אמר שאין שמן שיחפה על תכנון מנוע לקוי שלא מסוגל להתמודד עם תנאי נסיעה ואקלים מסוימים. זה עובד רק אם המנוע טוב. לפעמים היצרנים ממהרים להוציא מנוע עם הוראת שימוש צמיגות נמוכה ביותר מהטווח האפשרי כדי לזכות בהטבות על זיהום אוויר.

אוקי, זה לא אומר שצמיגות X גורמת לבוצה וצמיגות Y לא.

השינוי בצמיגות לא גורם לבוצה, אי אפשר להגיד שעם צמיגות 40 לא תהיה בוצה ועם צמיגות 30 תהיה בוצה באותו מנוע.

מה שגורם לבוצה יכול להיות כל גורם אחר, בין היתר איכות השמן, כמות תוספים מכל סוג וכו'.

לצורך ההבנה הבסיסית איך משיגים צמיגות כזאת או אחרת בשמן רב-דרגתי, אפשר להגיד ש 5w-30 ו 5w-40 זה אותו שמן בסיס פשוט באחד שמו קצת יותר תוסף "מקשיח" ובשני פחות. בפועל החומר אותו חומר, והשמן אותו שמן אין סיבה שאחד יעשה בוצה והשני לא.

עריכה אחרונה על ידי Alf3

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה השורה התחתונה?

 

כבעלים טרי של פורסטר 2011 עם 125K ק"מ, אשמח לדעת.

אין לי שום בעיה מבחינת תקציב.

 

5-40 סינטטי מלא יעשה את העבודה וישמור לי על המנוע?

 

 

תודה,

 

עודד.


RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

להוציא הכל מהקשר ולפרשן חצאי דברים ודיעות שלך כקביעה נחרצת זה לא מדד לאמת.

אני לא רושם פה את דעתי אלא ידע שהועבר לנו ממוחים בתחום. כנראה שאתה יותר מומחה מכולם ואפשר לסגור אתהנושא.

שפות"ש יעשה מה שהוא רואה לנכון.


Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אז מה השורה התחתונה?

 

כבעלים טרי של פורסטר 2011 עם 125K ק"מ, אשמח לדעת.

אין לי שום בעיה מבחינת תקציב.

 

5-40 סינטטי מלא יעשה את העבודה וישמור לי על המנוע?

 

 

תודה,

 

עודד.

 

כן, אין מה לחפור בזה יותר מדי, כנראה החפירות עד כה לא עזרו לך.


Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...