Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעית סחיבה מוזרה במאזדה שאף מוסך לא מסוגל לעזור לי ולא מצליח לאתר


Eli Pimpshtein
שימו לב! השרשור הזה בן 680 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שמתי לב תמיד שחם בחוץ 30 מעלות ומעלה שהרכב רותח אני לוחץ על הגז עם מזגן זה הכי מורגש אבל גם בלי מוריד דוושה מגיע כמעט לקרקעית והרכב לא מגיב סלד בקושי זז והרכב מרגיש חנוק מת אין תגובה לדוושה או שאחרי כמה שניות הסלד קופץ כמו מטורף כאילו משהו חנוק מה זה יכול להיות ? אף מכונאי עד היום לא הצליח לעלות על הבעיה עושים סיבוב אומרים הכול בסדר וזהו , ובמוסך המורשה אמרו לי שאם יש תקלה במנוע גיר או במערכת ההצתה חייבת להידלק נורת אזהרה ואצלי אין כלום !

חשבתי על כמה אפשרויות :

1. חוטי הצתה

2. משהו בממיר הקטליטי

3. בעיה בגיר

4.בעיה בחיישן חמצן

 

הכול ניחושים בפועל אין שום נורת אזהרה , שאני נוסע בלילה שקריר הרכב מרגיש יותר טוב גם לא מטוס אבל שחם בחוץ עם מזגן הרכב עגלה ברמות מטורפות שמתי את המכשיר OBD2 בלי מאמץ ובלי מזגן המנוע על 30-40 אחוז מאמץ בנסיעה הוא על 65-75 אחוז מאמץ אבל שמפעילים מזגן הוא על 90-100 אחוז מאמץ פשוט גמור ועם מזגן בלי לנסוע 60 אחוז מאמץ !!! זה מטורף !

אני מת שידלק כבר נורת תקלה ואין כלום כאילו הכול בסדר

 

הרגשה שלי זאת בעיה בממיר הקטליטי שאני נותן גז חזק הרכב נחנק ! זה קורה בעיקר בתחילת נסיעה ברמזור במהירות נמוכה יחסית עד 60

עריכה אחרונה על ידי Eli Pimpshtein
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש לי בעיה דומה מאד לשלך.. אפרט פה על הרכב שלי (מאמין שמדובר באותו דגם)

 

מאזדה 3 (דור 2) 2009-2013 מנוע 1.6 גיר 4 הילוכים

 

בעיה מס' 1 - הגיר עושה רעש מוזר בין הילוך ראשון לשני, מן רעש מכאני של דיסקיות שיוצאות מהמסלול שלהן. ברגע שאני עוזב את הגז הרעש נעלם. (הרעשים הם לא משהו קבוע לפעמים אין את הרעש שבוע שלם)

בעיה מס' 2 - בזמן שהמנוע עולה מעל 2.5 סלד יש רעש מוזר מהמנוע מן רעש של אוויר דחוס שמתקשה להיכנס או שבכלל נכנס ממקום שלא אמור להיכנס(חור)

בעיה מס' 3 - הרכב מרגיש חלש עם כח התנגדות גבוה בעליות ארוכות (כשחם בחוץ זה מורגש הרבה יותר)

בנוסף להרגשה שהאוטו מתנגד למנוע, בדיוק כמו שהציג פה פותח האשכול, הרכב "נחנק" אני לוחץ על הגז וכלום לא קורה, המנוע עומד על 2.0 סלד לערך, לוחץ לאט לאט עוד גז ועוד גז עדיין לא קורה כלום והסלד לא עולה, פתאום אחרי כמה שניות המנוע "נפתח" והסלד מנטר למעללה כמו חיה משוגעת. הבעיה הזאת מופיעה גם בכביש ישר, אבל המנוע "משתחרר" הרבה יותר מהר, משהו נוסף- בזמן שההתנגדות מורגשת, מפתחי המזגן מגיע ריח חזק ומוזר לא ריח של שמן שרוף, ריח של םילטר מסריח או משהו

אם לא הייתי מכיר את הרכב הזה הייתי חושב שככה הגיר או המנוע מגיבים. בגלל שאני מכיר ויודע איך הוא אמור להגיב החלטתי לבדוק קצת יותר לעומק.

 

בדקתי שמן גיר, לפי מה שראיתי יש עודף מטורף בנוזל הגיר. במדיד יש את הקו שבודקים שהמנוע חם, השמן עבר את הקו מגיע לסוף המדיד! מה שאומר שיש עודף של 1-2 ליטר לפחות!! הבדיקה נעשתה שהמנוע עובד ואחרי נסיעה של שעה+

 

באותו הרגע נסעתי למוסך שאני מטפל אצלו, לפני שבכלל בדק את כמות הנוזל הוא הריח את הנוזל ומיד זרק לי " הקלאצ'ים שלך שרופים "

בלי לזלזל באף איש מקצוע, המוסך שאני מטפל אצלו, לא נוגעים בגירים ואפילו לא מחליפים שמן לגיר.. אז מאיפה הוא הביא את השטות הזאת? בלי לבדוק כלום ובלי ליסוע הוא מחליט שהלך הקלאץ? כמובן שהוא מיד הוציא את הטלפון ונתן לי מספר של חבר שלו ממכון גירים קרוב.

 

לפני שאני הולך למכון גירים ומשקיע הרבה כסף.. ננסה פה את המומחים :)

אשמח לחוות דעת..

עריכה אחרונה על ידי Aviv1313
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם זו הבעיה אצלכם, אבל היתה לי בזמנו תופעה דומה. בעליות הרכב הרגיש חסר כוח. גם במישור היתה חוסר לינאריות בתגובה של המצערת. הרכב לא הגיב מיד ללחיצה על דוושת הגז ופתאום היתה עליה חדה בסל"ד. במוסך כמובן לא עלו על הבעיה. הם לא מתאמצים שם יותר מדי.

בסופו של יום גיליתי בעצמי את מקור הבעיה והיא די פשוטה: קרע באקורדיון המחבר בין פילטר האויר לטורבו (או למצערת במנועים אטמוספריים). שווה בדיקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתי הוחלפו פלגים?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

אצלי הוחלפו בטיפול האחרון שבעל הרכב הקודם עשה.

אמור להחליף פלאגים בעוד 5 אלף ק"מ

אבל במחשבה שניה, יכול להיות שהחליפו לפלאגים חליפיים שלא עומדים בהוראות היצרן.

בהמשך אני אפתח ואבדוק איזה פלאגים הותקנו..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי בעיה דומה מאד לשלך.. אפרט פה על הרכב שלי (מאמין שמדובר באותו דגם)

 

מאזדה 3 (דור 2) 2009-2013 מנוע 1.6 גיר 4 הילוכים

 

בעיה מס' 1 - הגיר עושה רעש מוזר בין הילוך ראשון לשני, מן רעש מכאני של דיסקיות שיוצאות מהמסלול שלהן. ברגע שאני עוזב את הגז הרעש נעלם. (הרעשים הם לא משהו קבוע לפעמים אין את הרעש שבוע שלם)

בעיה מס' 2 - בזמן שהמנוע עולה מעל 2.5 סלד יש רעש מוזר מהמנוע מן רעש של אוויר דחוס שמתקשה להיכנס או שבכלל נכנס ממקום שלא אמור להיכנס(חור)

בעיה מס' 3 - הרכב מרגיש חלש עם כח התנגדות גבוה בעליות ארוכות (כשחם בחוץ זה מורגש הרבה יותר)

בנוסף להרגשה שהאוטו מתנגד למנוע, בדיוק כמו שהציג פה פותח האשכול, הרכב "נחנק" אני לוחץ על הגז וכלום לא קורה, המנוע עומד על 2.0 סלד לערך, לוחץ לאט לאט עוד גז ועוד גז עדיין לא קורה כלום והסלד לא עולה, פתאום אחרי כמה שניות המנוע "נפתח" והסלד מנטר למעללה כמו חיה משוגעת. הבעיה הזאת מופיעה גם בכביש ישר, אבל המנוע "משתחרר" הרבה יותר מהר, משהו נוסף- בזמן שההתנגדות מורגשת, מפתחי המזגן מגיע ריח חזק ומוזר לא ריח של שמן שרוף, ריח של םילטר מסריח או משהו

אם לא הייתי מכיר את הרכב הזה הייתי חושב שככה הגיר או המנוע מגיבים. בגלל שאני מכיר ויודע איך הוא אמור להגיב החלטתי לבדוק קצת יותר לעומק.

 

בדקתי שמן גיר, לפי מה שראיתי יש עודף מטורף בנוזל הגיר. במדיד יש את הקו שבודקים שהמנוע חם, השמן עבר את הקו מגיע לסוף המדיד! מה שאומר שיש עודף של 1-2 ליטר לפחות!! הבדיקה נעשתה שהמנוע עובד ואחרי נסיעה של שעה+

 

באותו הרגע נסעתי למוסך שאני מטפל אצלו, לפני שבכלל בדק את כמות הנוזל הוא הריח את הנוזל ומיד זרק לי " הקלאצ'ים שלך שרופים "

בלי לזלזל באף איש מקצוע, המוסך שאני מטפל אצלו, לא נוגעים בגירים ואפילו לא מחליפים שמן לגיר.. אז מאיפה הוא הביא את השטות הזאת? בלי לבדוק כלום ובלי ליסוע הוא מחליט שהלך הקלאץ? כמובן שהוא מיד הוציא את הטלפון ונתן לי מספר של חבר שלו ממכון גירים קרוב.

 

לפני שאני הולך למכון גירים ומשקיע הרבה כסף.. ננסה פה את המומחים :)

אשמח לחוות דעת..

 

שהמוסכניק שלך יחזיר את התעודה שלו בהקדם- ממתי למאזדה 3 אוטומטית יש קלאצ׳ים? הגיר הוא אוטומטי פלנטארי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שהמוסכניק שלך יחזיר את התעודה שלו בהקדם- ממתי למאזדה 3 אוטומטית יש קלאצ׳ים? הגיר הוא אוטומטי פלנטארי.

וכיצד לשיטתך גיר אוטומטי פלנטארי מעביר הילוכים?

העברת ההילוכים מתבצעת על ידי בלימה של מרכיב כזה או אחר במערכת הפלנטארית, וכל זה מתבצע על ידי טבעות בלימה ודיסקיות הצמדה (קלאצ'ים בפי העם).

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי את הכוונה שלך, רק שהיא מוטעית וסתם החרמת למכונאי המסכן את התעודה שלו.

אגב חלק מטבעות ההצמדה בגירים פלנטארים הם מסוג "קלאצ' רב דיסקתי רטוב" שלא שונה בכלום מקלאצ' רגים של אופנוע, או קלאצ' של גיר רובוטי דו מצמדי רטוב.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש,

לפי הסימפטומים שאתה מתאר נראה לי שקפצה שן בטיימינג ולכן הרכב לא סוחב.

הייתי מתחיל בבדיקה הזאת בהנחה שאין קוד תקלה במחשב.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחיל בלבדוק את הפלגים אם היה בעיות של יניקת אוויר אז לרוב הסלד לא יציב וצריכת דלק גבוהה

יש צריכת יתר של דלק?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

קשה להבדיל בצריכת הדלק כי גם ככה המאזדה שותה דלק.. בעניין הסלד, שהרכב עומד ברמזור, הסלד קצת עולה ויורד לסרוגין ב100-200

בזמן שהסלד גבוה (מעל 4) , יש קפיצות לפעמים.. עולה ממש טיפה ואז יורד חזרה לאיפה שהוא היה. אבל העליה היא לא מטורפת ז"א לא משהו שאני או נהג אחר אמור להרגיש, זה רק מלהסתכל על הסקלה בזמן נסיעה

 

 

הכוונה היתה שקלאצ׳ים זה המונח שמשתמשים בגירעם הרובוטיים ולא באלה הפלנטארים.

מזה משנה? שהיה קורא לזה גם וריאטור... העיקר שכולם הבינו על מה מדובר.. שללת לו את התעודה בלי למצמץ אח :-D

עריכה אחרונה על ידי Aviv1313
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי המוסך המורשה עושה סיבוב של 2 דקות וכל פעם אומר לי שהכול תקין וגם אמרו לי שאם לא מופיע נורת תקלה בלוח שעונים אין כלום , אבל אני מרגיש שיש בעיה אני לוחץ על הדוושה של הגז עד הסוף למטה ואין תגובה זה מטורף כמה צריך להוריד את הרגל בגז בשביל מהירות סבירה ? זה קורה בעיקר במהירות נמוכה בהאצות תחילה של נסיעה ברמזור או בניסיון לעקיפה עם מזגן מרגישים את החוסר סחיבה בצורה מטורפת הכול הוחלף אצלי חוץ מחוטי הצתה יש לי טיפולים מסודרים לרכב , הרכב לא מרגיש שהוא מטופל במוסך מורשה הרכב פשוט לא סוחב עגלה אני מעדיף שידלקו לי 100 נורות אזהרה בלוח שעונים מאשר אף נורה והרכב מרגיש דפוק .

מהטיפול הראשון שעשו לי במוסך המורשה הרגשתי נפילה בביצועים ובצריכת דלק או שזה קשור לפלאגים שהם שמים לי או למסנן דלק אני מרגיש שהרכב פשוט לא סוחב וכל מוסך מורשה אחר של מאזדה שאני הולך אליהם ויודעים שהייתי אצל אותו מוסך מורשה סוגרים פינות עם אותו מוסך ושולחים אותי לדרכי כאילו הכול בסדר יש מן חברות קליקה אל תדפוק אותי ואני לא אדפוק אותך יש בינהם סוג של סגירת פינות .

הכי הזוי שקניתי את הרכב הוא היה מטופל במוסך כללי והסחיבה שלו הייתה הרבה יותר טובה שלא נדבר על הצריכת דלק.

 

נ.ב.

 

שמתי לב שגם אצלי לפעמים הסלד קצת משחק אבל ממש ממש קצת רואים שהוא נופל ממש קצת וחוזר

עריכה אחרונה על ידי Eli Pimpshtein
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 680 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...