Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה לא מייבאים רכבים חשמליים לארץ?


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 1745 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אלעד - רד ממרומי הפרבר האמריקאי העשיר למעמקי הרחוב הישראלי הממוצע. אין כאן המרחבים האמריקאיים, אין כאן מגרשי החניה האמריקאיים ומספר האנשים שיוכלו להרשות לעצמם Tesla S בטל בששים. הרוב כאן נוסעים בקורולה ומטה, הרחובות צפופים ואם מישהו יתפוס את החניה ליד המטען ל-9 שעות (נניח 8 שעות עבודה ועוד קצת סעפ"שים) לא יהיה מקום לאחרים לטעון את הרכב. אני אגלה לך משהו: אני עובד לעתים מזומנות ליד מגרש החניה של מת"ם חיפה. אותו מתחם שבו מרכזי פיתוח של גדולות חברות ההייטק בעולם. מגרש החניה הוא מגרש עפר, אפילו בלי ספלט וסימון מקומות. אז אתה מדבר על עמדות טעינה?

 

הפתרון הוא אכן הפתרון של אגסי - החלפת סוללה בקצב של תדלוק בנזין ואז טעינה של הסוללות מחוץ לרכב, אבל אחרי הכשלון המסחרי של בטר פלייס אף אחד לא ישים את המיליארדים הדרושים. וכמובן צריך להביא בחשבון את החסרונות של הטכנולוגיה (אני מניח שעם התקדמות טכנולוגיית הסוללות הסיםפור השזה ישתפר).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הפתרון הוא סופרצ'ארגרים DC מהירים שמסוגלים תוך חצי שעה להטעין 80%. עצירה בכביש, שרותים, קפה ומאפה וממשיכים הלאה. זה מה שקורה עם טסלה במדינות שיש טסלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חצי שעה זה ה-מ-ו-ן זמן. מבחינתי נו-גו כאשר החלופה היא מיכל דלק נוזלי ב-3 דקות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון הוא סופרצ'ארגרים DC מהירים שמסוגלים תוך חצי שעה להטעין 80%. עצירה בכביש, שרותים, קפה ומאפה וממשיכים הלאה. זה מה שקורה עם טסלה במדינות שיש טסלה.

זה פתרון טוב למרחקים גדולים. החסרון שלו הוא פגיעה באיכות הסוללה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
.... אני אגלה לך משהו: אני עובד לעתים מזומנות ליד מגרש החניה של מת"ם חיפה. אותו מתחם שבו מרכזי פיתוח של גדולות חברות ההייטק בעולם. מגרש החניה הוא מגרש עפר, אפילו בלי ספלט וסימון מקומות. אז אתה מדבר על עמדות טעינה?

 

הפתרון הוא אכן הפתרון של אגסי - החלפת סוללה בקצב של תדלוק בנזין ואז טעינה של הסוללות מחוץ לרכב, אבל אחרי הכשלון המסחרי של בטר פלייס אף אחד לא ישים את המיליארדים הדרושים. וכמובן צריך להביא בחשבון את החסרונות של הטכנולוגיה (אני מניח שעם התקדמות טכנולוגיית הסוללות הסיםפור השזה ישתפר).

 

מגרש החניה שאתה מדבר עליו אינו קשור למת'מ. במת'מ יש ערימה של חניונים מסודרים, כולל חניון מרכזי מרובה קומות (וחניה בתשלום לאורחים מזדמנים). יש הקצאת מקומות לכל חברה (בחניון הפרטי שלה, מתחת למבנה שלה, ובנוסף ככל שתשלם לבעלי מת'מ - כך יוקצו לה חניות). אז קצת כבוד להייטק החיפאי.

 

לגבי הפתרון - אתה צודק. אבל זה לא יקרה מחר. או מחרתיים. והבעייה הזו רלוונטית בעקרון גם לאמריקה. זמן הטעינה צריך להיות לא ארוך מזמן מילוי מיכל דלק. וזה עוד לפני בעיית ה"ג'ריקן".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתערוכת אקומושיין שהתקיימה בישראל לפני מספר ימים, חברת סטארט אפ ישראלית הציגה פתרון טעינת רכבים חשמליים בתוך 5 דקות (וטעינת סמארטפון בתוך חצי דקה).

 

ויש עוד רעיונות בהליכי פיתוח בדרך.

 

 

http://www.gear.co.il/כתבות_רכב/2019-06-12-N03-כנס-התחבורה-השנתי-של-אקומושין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חצי שעה זה ה-מ-ו-ן זמן. מבחינתי נו-גו כאשר החלופה היא מיכל דלק נוזלי ב-3 דקות.

 

אתה לא נוהג 700 קילומטר רצוף בלי הפסקות. חצי שעה זה זמן מינמלי להתרעננות במרחק כזה . ביתר המצבים הטעינה הלילית בבית אמורה להספיק לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים חשמליים צריך קצת לשנות את הגישה שזה בדומה לטלפון נייד או שעון חכם. רוצים סוללה מלאה בצעו טעינה בלילה אחרת עלולים להתקע באמצע היום. היום למי שאין אפשרות להתקין עמדת טעינה לרכב בבית או בעבודה מאוד בעייתי לקנות רכב כזה, לכן מי שיש לו בית פרטי או גר בבניין קומות עם חניה תת קרקעית שלו רשומה בטאבו זה עוד איך שהוא רלוונטי בארץ כמובן אחרים שזה הרוב לא. טעינה בעמדות מהירות כ-30 דקות ל-80% זה לא רע בכלל אך רק בהנחה שזאת נסיעה ארוכה לאילת או צפון הארץ אז כן יכולה להיות מתאימה בזמן עצירת התרעננות אך ביום יום כמובן שזה לא פרקטי לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא נוהג 700 קילומטר רצוף בלי הפסקות. חצי שעה זה זמן מינמלי להתרעננות במרחק כזה . ביתר המצבים הטעינה הלילית בבית אמורה להספיק לך.

אני לא נוהג 700 ק"מ רצוף. נקודה. השיא שלי 600 :lol:.

העניין הוא שנהיגה יומיומית אינה של 700 ק"מ, אלא עשירית מזה. ולא לכל אחד יש גישה לחניה פרטית. מסתכל אפילו על אדם כמוני, שגר בבית מרווח מאד. אבל כזה שנבנה לפני 30 שנה (כלומר תוכנן כמה שנים קודם). יש לרשותי חניה אחת, שגם היא מספיקה בקושי לסויפט, ה-SX4 לא יכול לחנות שם בלי להחליף מכות עם הדלתות של השכנה. אז איך אטען את 3 המכוניות שלי? כבר מצריך תכנון חניות שבוע מראש + ביקור תקופתי אצל הפחח.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד - רד ממרומי הפרבר האמריקאי העשיר למעמקי הרחוב הישראלי הממוצע. אין כאן המרחבים האמריקאיים, אין כאן מגרשי החניה האמריקאיים ומספר האנשים שיוכלו להרשות לעצמם Tesla S בטל בששים. הרוב כאן נוסעים בקורולה ומטה, הרחובות צפופים ואם מישהו יתפוס את החניה ליד המטען ל-9 שעות (נניח 8 שעות עבודה ועוד קצת סעפ"שים) לא יהיה מקום לאחרים לטעון את הרכב. אני אגלה לך משהו: אני עובד לעתים מזומנות ליד מגרש החניה של מת"ם חיפה. אותו מתחם שבו מרכזי פיתוח של גדולות חברות ההייטק בעולם. מגרש החניה הוא מגרש עפר, אפילו בלי ספלט וסימון מקומות. אז אתה מדבר על עמדות טעינה?

 

הפתרון הוא אכן הפתרון של אגסי - החלפת סוללה בקצב של תדלוק בנזין ואז טעינה של הסוללות מחוץ לרכב, אבל אחרי הכשלון המסחרי של בטר פלייס אף אחד לא ישים את המיליארדים הדרושים. וכמובן צריך להביא בחשבון את החסרונות של הטכנולוגיה (אני מניח שעם התקדמות טכנולוגיית הסוללות הסיםפור השזה ישתפר).

 

מי מדבר על מודל S? מדברים על מודל 3 שהדגם הזול יכול בהחלט להכנס בתקציב של ההיטקיסט הישראלי הממוצע בגלל המיסוי המופחת.

 

הפתרון של אגסי לא עובד. גם טסלה ניסתה אותו ובנתה עמדת החלפת סוללה ומהר מאוד הם ירדו מזה. פשוט אין דרך לעשות את זה כלכלי. זה כמו הסוללות הרזרויות שפעם אנשים היו מחזיקים לטלפונים שלהם והיום ירדו מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים חשמליים צריך קצת לשנות את הגישה שזה בדומה לטלפון נייד או שעון חכם. רוצים סוללה מלאה בצעו טעינה בלילה אחרת עלולים להתקע באמצע היום. היום למי שאין אפשרות להתקין עמדת טעינה לרכב בבית או בעבודה מאוד בעייתי לקנות רכב כזה, לכן מי שיש לו בית פרטי או גר בבניין קומות עם חניה תת קרקעית שלו רשומה בטאבו זה עוד איך שהוא רלוונטי בארץ כמובן אחרים שזה הרוב לא. טעינה בעמדות מהירות כ-30 דקות ל-80% זה לא רע בכלל אך רק בהנחה שזאת נסיעה ארוכה לאילת או צפון הארץ אז כן יכולה להיות מתאימה בזמן עצירת התרעננות אך ביום יום כמובן שזה לא פרקטי לדעתי.

 

כבר אמרתי מה הפתרון - לטסלה יש מטענים עירוניים שהם טיפה יותר איטיים מהסופרצ׳רג׳רים הבין עירוניים (72kW לעומת 150kW) ובד״כ ממוקמים במרכזי קניות. הם טוענים את הרכב תוך שעה בערך, שזה בדיוק מספיק זמן כדי לערוך קניות.

 

https://www.tesla.com/blog/supercharging-cities

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי מדבר על מודל S? מדברים על מודל 3 שהדגם הזול יכול בהחלט להכנס בתקציב של ההיטקיסט הישראלי הממוצע בגלל המיסוי המופחת.

.

ההייטקיסט הממוצע עדיין נוסע בקורולה, ומודל 3 לא הולך לשנות זאת. גם עם המיסוי המופחת הוא אולי יתומחר אטרקטיבית בהשוואה למתחרות שלא נהנות מהטבת המיסוי, אבל רכב עממי הוא לא יהיה.

 

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר הרכב הוא רק חלק מעלות האחזקה הכוללת. החסכון בהוצאות הדלק והתחזוקה הופך את המודל 3 לאטרקטיבית גם למי שלא חלמו לקנות רכב מהסגמנט הזה. אם זה נכון בארה״ב עם מחירי הדלק הזולים, זה יהיה נכון על אחת כמה וכמה בישראל.

 

https://thedriven.io/2019/04/18/tesla-model-3-costs-less-than-a-toyota-camry-to-own-report

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט מדוייק. בקליפורניה המדינה נותנת הטבה של כמה אלפי דולרים בהחזרי מס שנתיים לאזרחים ירוקים. אחרת איזון משוואת הדלק היה לוקח הרבה שנים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1745 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...