Jump to content
  • המועדפים עלינו

    • תקופה לא פשוטה זו. לאף אחד. למי יותר, למי פחות, מה שבטוח הוא שאף אחד לא הולך לעבור אותה כאילו כלום. בעיקר עסקים קטנים ועצמאים. 
      לכן החלטנו לפתוח עבורכם - בין אם אתם עצמאים שעובדים לבד ובין אם אתם בעלי עסק - שרשור פרסום ופרגון חינמי לחלוטין.
      השרשור ישאר בראש הפורום למהלך התקופה הקרובה ועד שכולנו נוכל לחזור לשגרה של כולנו.
       
      אז ספרו לנו על עצמכם:
      מי אתם
      מה שם העסק
      מה תחום העיסוק
      איפה אתם נותנים שירותים (או איפה ממוקם העסק)
      מה שעות הפעילות
      מה טווח המחירים
      איך אפשר ליצור איתכם קשר (טלפון, לינק לאתר או עמוד פייסבוק)
      האם אתם מעניקים הטבות כלשהן כדי למשוך עוד אנשים (ממש לא חובה, רק כדי שאנשים יידעו)
      כל דבר אחר שאתם חושבים שכדאי לנו לדעת.  
       
      • 7 תגובות
EMPTY

הארכת חיי צמיגים

Recommended Posts

נניח יש 4 צמיגים אותו דגם תאריך והכול.ברכב הנעה קידמית.

רכב שנוסע נהיגה יומיות רגילה בין עירוני בעיקר.(30 אלף קילומטר בשנה)

כמובן לחץ אוויר תקין שנבדק אחת לחודש לפחות.

האם אחת לשנה מחליפים את הצמיגים הקידמים באחורים ואת האחורים לקידמים.

האם מהלך כזה יכול לאריך את חיי הצמיגים? או שבעצם זה מסוכן מבחינת אחיזה ואסור לבצע דבר כזה בכלל?

 

תודה על התשובות


HONDA JAZZ 2016-:roll:

2017 סיטרואן קקטוס אדומה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שמהלך כזה עשוי להאריך את חיי הצמיגים. זה נקרא רוטציה ומתבצע אחת לכך וכך קילומטרים.

הצמיגים הקדמיים נשחקים מהר יותר מהאחוריים וע"י הצלבה והחלפה בין הצירים גורמים לשחיקה אחידה יותר בין כולם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מי שנוסע 30 אלף קילומטרים בשנה, כדאי מאוד לבצע רוטציה כזאת בין קדמיים לאחוריים באותו הצד.

וגם כדאי לקנות צמיגים שמסוגלים לנסוע הרבה קילומטרים עד לשחיקה שדורשת החלפה ( michelin energy saver, goodyear efficient grip perfomance יכולים לחצות 90 אלף קילומטרים ויותר בעזרת הרוטציה ונהיגה רגועה ).


toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן אבל צמיגים כאלה בעלי אחיזה די גרועה וגם מרחקי בלימה ובכללי בתור אביזר בטיחות לא משהו לא כך?

אחת לכמה קילומטרים מומלץ לבצע רוטציה כזו?


HONDA JAZZ 2016-:roll:

2017 סיטרואן קקטוס אדומה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה נוסע ברכב ספורטיבי או משפחתי?

אלה צמיגים מעולים לרכבים משפחתיים, ללא בעיות אחיזה, מרחק בלימה וכו..

לסיאט קופרה, גולף gti או ניסאן z370 הייתי קונה צמיגים אחרים.

 

אני מחליף כל 30 אלף קילומטרים קדימה/ אחורה.

מישלין שהיו מקדימה על טויוטה ורסו שלי ועברו אחורה, במצב חדש לגמרי מבחינת השחיקה.


toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אחת לכמה קילומטרים מומלץ לבצע רוטציה כזו?

 

בד"כ כל 15000 ק"מ.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צמיגי קונטיננטל עמידים מפני שחיקה, אני רואה המון כאלה שעוברים חיים קשים ושורדים יפה.

סתם דוגמא, מכיר רכב ליסינג שננהג אגרביסי ובלימות ברגע האחרון לפני רמזור עם צמיגי קונטיננטל אחרי 90k ק"מ נראים כמו חדשים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היצרנים הגדולים מממליצים לבצע סבב צמיגים מדי 10-12 אלף ק"מ או פחות אם ניכרים סימני שחיקה. חלק מהיצרנים ממליצים על החלפות תכופות יותר (8000 ק"מ ופחות, נראה לי מוגזם).

 

אם יש הנחיות של יצרן הרכב לגבי הדפוס אז כדאי להישמע להן.

אחרת, דפוס מומלץ על ידי יצרני צמיגים מוכרים לצמיגים סימטריים (הנעה קדמית):

1) קדמיים אחורה באותו כוון.

2) אחוריים קדימה בהצלבה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מי יכול לתת תשובה חד משמעית בקשר לאם יש צורך להצלבות או פשוט קדימה אחורה מאותה צד?

בנוסף האם רכב שכבר עבר 30(ונניח אפילו מצב קיצון של 80 אלף) אלף קילומטר על אותם צדדים ישנה סכנה של אחיזה נמוכה לאחר עברת הצמיגים השחוקים יותר לזנב הרכב?

אני מתכוון למצב אשר "זריקת זנב" תיהיה במצב קיצון נמוך יותר משמעותית מאשר המצב המקורי

עריכה אחרונה על ידי EMPTY

HONDA JAZZ 2016-:roll:

2017 סיטרואן קקטוס אדומה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צמיגים שחוקים צריך להחליף. אין מה לעשות להם רוטציה.

צמיגים עם עומק חריצים תקין בסוליה וללא סימני יובש ניתן לשנות את מיקומם, גם אם יש קצת שחיקה אחרי 30 אלף קילומטרים.

וכדאי מאוד לא לשנות את כיוון הגלגול של הצמיגים, גם כאלה שאין עליהם חץ שמצביע על כיוון הגלגול.

פירושו, עדיף להעביר קדימה/ אחורה באותו הצד.


toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצליב כל 30-40 אלף ק"מ קדימה/אחורה בלי לשנות צד, נסיעה רגועה, סט ציגים מחזיק אצלי יותר מ 100 אלף ק"מ.

 

 

אפשר להצליב לעתים תכופות יותר אבל פשוט מתעצל.

 

 

עכשיו אני עם סט שלישי של Googyear efficient grip, צמיגים מצויינום למטרה הזו - כיסוי מרחקים גדולים בנסיעה רגועה.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם מצליבים צמיגים חדשים מדי 8000 ק"מ אפשר ואף מומלץ לשנות צד בדפוס שמומלץ על ידי היצרן, בתנאי שהצמיגים סימטריים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון קטן:

 

צמיגים אסימטריים אלו צמיגים עם צד פנימי inside וצד חיצוני outside מסומנים.

 

צמיגים כאלה אפשר להעביר לצד שני בדיוק כמו צמיגים סימטריים, outside שהיה כלפי חוץ ישאר כלפי חוץ אחרי ההעברה.

 

 

מה שאי אפשר להעביר צד זה צמיגים כיווניים עם סימון כיוון סיבוב על ידי חץ וכיתוב rotation מכיוון שאחרי העברה לצד שני כיוון הסיבוב ישתנה.

 

 

 

כמובן שאפשר לפרק את הצמיג מהחישוק לההרכיב מחדש בכיוון הנכון אבל זה משהו שרק מעטים מאוד עושים.

 

 

צמיג שהוא גם אסימטרי וגם כיווני, אי אפשר להעביר צד בשום מצב.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע, זה מופיע בכל המדריכים של היצרנים ולא רציתי להכנס לדקויות, אז קצת חטאתי עם המונח סימטריים כצמיגים שהם לא כיוונים, בעוד קיים מונח ספציפי לצמיגים אסימטריים, שהוא אחר (זה נוגע לכיוון פינוי מים).

 

ואגב, דפוס ההחלפה שאתה מבצע לא כולל הצלבה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על ההסברים למדתי משהו חדש ומועיל


HONDA JAZZ 2016-:roll:

2017 סיטרואן קקטוס אדומה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...