Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

vadim6385

רישיון לאופנוע - פרוצדורה, עלויות

שימו לב! השרשור הזה בן 405 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

כן, הולך לרופא משפחה. הוא בודק הסטוריה במחשב, אם אין משהו מיוחד אומר לך תזיז ידיים ככה וככה וזהו בערך, בדיקה של 3 דקות.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כבר נתנו לך את כל המידע הנכון כאן אז רק אוסיף שני דברים-

 

עלויות מיגון. מיגון עולה לא מעט כסף (ויש רמות שונות של מיגון ברמות מחיר שונות לגמרי) ובאופן אישי לא ממליץ על רכיבה ללא מיגון. כן, גם בנסיעה לסופר שנמצא בדיוק 2 דקות רכיבה. שם אני נפלתי לראשונה. אומנם לא הייתי בדרך לסופר אבל הייתי בדרך למקום שנמצא 3 דקות מהבית שלי ברכיבה אם אני עובר רמזור ירוק. אם יש אדום אז 5 דקות רכיבה.

מיגון זה אומר קסדה סבירה, כפפות, מעיל, נעליים סגורות גבוהות ומכנס ארוך (ואז או מכנס ייעודי לדו"ג או מכנס שעליו מלבישים מגיני ברכיים ושוק).

זה מוביל אותי לנקודה הבאה- אתה מוכן לכך שאתה עומד ליפול? מוכן לכך שיכאב לך מספר ימים/שבועות (כן, גם עם מיגון כואב)? כי אל תשלה את עצמך שלך זה לא יקרה. קורה לכולם. זה לרוב לא תאונה רצינית כמו שמנסים להפחיד, לרוב זה מסתכם בהחלקה קטנה. אבל בהחלקה הקטנה הזו עדיין מקבלים מכה שמרגישים גם עם מיגון... וזה ממש לא נעים. בלי מיגון? כל החלקה קטנה גם, בנוסף למכה, גורמת לפילינג של העור במגע עם האספלט.

 

אם הבנת את זה ואתה מוכן לקבל את זה לטובת חסכון של זמן (ואולי כסף. אבל לא בטוח בכלל ותלוי באיזה כלי תקנה ואיזה רכיבות תבצע ובועד גורמים. אבל לא בטוח שזה יחסוך לך כסף, או לפחות לא הרבה כסף) אז בהצלחה!


שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

כמו כן, קח בחשבון את העלויות היקרות של הביטוחים (חובה וצד ג' - 6.5 אש"ח בערך).

 

מוגזם.

אני רוכב כבר 20 שנה ומעולם לא שילמתי סכום כזה. גם לא על 1000 סמ"ק עם 180 כ"ס.

 

יש מחשבון ביטוח. המחיר שציינת אולי תופז לנהג חדש וצעיר. לא נראה לי שפותח השרשור עונה להגדרה הזאת. עם זאת, אם אני טועה אני אשמח להחכים (ולהיות מופתע מהמחירים).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עד 250 סמ"ק יש אופציה לביטוח מוזל עם השתתפות עצמית גבוהה. חובה + צד ג' לשני נהגים נקובים בשם (אחד מהם בן 21) כ 4700 ש"ח לשנה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מוגזם.

אני רוכב כבר 20 שנה ומעולם לא שילמתי סכום כזה. גם לא על 1000 סמ"ק עם 180 כ"ס.

 

יש מחשבון ביטוח. המחיר שציינת אולי תופז לנהג חדש וצעיר. לא נראה לי שפותח השרשור עונה להגדרה הזאת. עם זאת, אם אני טועה אני אשמח להחכים (ולהיות מופתע מהמחירים).

לצערי הוא לא מגזים... ביטוח חובה מלא (ללא השתתפות עצמית) לרוכב חדש, עבור כלי מעל 250 סמ"ק, שואף ל6000 שקל גם אם הרוכב בן 40. צד ג' עולה כ500 ש"ח.

נוכחות של ABS ומערכות נוספות מורידות בכמה מאות בודדות את הסכום אבל זה לא יהפוך את העסק לזול בצורה משמעותית.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מוגזם.

אני רוכב כבר 20 שנה ומעולם לא שילמתי סכום כזה. גם לא על 1000 סמ"ק עם 180 כ"ס.

 

יש מחשבון ביטוח. המחיר שציינת אולי תופז לנהג חדש וצעיר. לא נראה לי שפותח השרשור עונה להגדרה הזאת. עם זאת, אם אני טועה אני אשמח להחכים (ולהיות מופתע מהמחירים).

ביטוח חובה: חברת ה"פול" - 5,120 ש"ח (כיסוי החל מהשקל הראשון ומהיום הראשון).

תוסיף 535 ש"ח על ביטוח צד ג' ועוד 200 ש"ח על ביטוח גרירה.

ביחד יוצא: 5,855 ש"ח.

 

פותח השרשור ישלם יותר (במידה והוא בן 30) - 6,083 ש"ח

אתה מוזמן לחשב בעצמך.

במחשבון עליך לציין את מספר שנות הניסיון שיש לך על כלי הרכב שאותו אתה רוצה לבטח (קרי אופנוע) כלומר אם יש לך עשרות שנות ניסיון על רכב "רגיל" ורק עכשיו הוצאת רישיון על אופנוע - מבחינת שנות הניסיון = 0.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שהביטוחים יקרים להחריד היום, אני מנסה להתכחש למספרים המוגזמים האלה עבור רוכבים חדשים.

עם זאת, הזנתי גיל 32 עם 1 שנות נסיון על מנוע 249 (שזה כל קטנוע 250 ולא צריך ולא מומלץ יותר מזה בהתחלה) ויוצא 4219 לחובה (כיסוי מלא). עם ג' אתה לא מגיע ל5. זה עדיין לא 6.5.



 

חשבתי שיהיה יותר זול. אצלי זה עומד על 3.5 (כיסוי מלא). לא חשבתי שהפער יהיה כזה גדול.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אני יודע שהביטוחים יקרים להחריד היום, אני מנסה להתכחש למספרים המוגזמים האלה עבור רוכבים חדשים.

עם זאת, הזנתי גיל 32 עם 1 שנות נסיון על מנוע 249 (שזה כל קטנוע 250 ולא צריך ולא מומלץ יותר מזה בהתחלה) ויוצא 4219 לחובה (כיסוי מלא). עם ג' אתה לא מגיע ל5. זה עדיין לא 6.5.



 

חשבתי שיהיה יותר זול. אצלי זה עומד על 3.5 (כיסוי מלא). לא חשבתי שהפער יהיה כזה גדול.

הבן אדם רשם שהוא שוקל 140 קילו ואני לא בטוח שמנוע קטן זה בשבילו. 251 סמ"ק יעמיד אותו על 6.5K.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הבן אדם רשם שהוא שוקל 140 קילו ואני לא בטוח שמנוע קטן זה בשבילו.

 

כי זה פשוט לא יסחוב אותי (תארו לכם מישהו 1.86/140 על קטנוע פצפון).

פספסתי את זה.

125 אולי באמת קצת קטן אבל אין שום בעיה עם קטנוע 250 מודרני ל140 קילו. יסחוב כמו גדול.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני שוקל 90 קילו ונוסע על אופנוע מודרני וקל מאוד עם מנוע בנפח של 286 סמ"ק.

בעיר אין שום בעיה. בבינעירוני הוא מגיע בסוף למהירות שיוט אבל אין לו שם כח. רוח חזיתית, נסיעה בשיפוע והעסק הופך להיות קצת גבולי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל בין 90 ק"ג ל140 ק"ג במסה הכוללת של האופנוע לא הכי משמעותי בעולם, לפחות לאופנועי 125 (ופחות בקטנועים הקטנים מאוד).

יותר משמעותי הוא האם הכלי מיועד לדרך בינעירונית, לשייט על 110 קמ"ש, ואז גם אופנועי 125 משמעותית פחות מתאימים (אם כי מסוגלים לכך).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האופנוע שלי שוקל 140 קילו. איתי הוא שוקל 230. איתו הוא ישקול 280. זו תוספת של כ22% כשגם איתי זה לא קל לו.

במישור זה יתורגם לתאוצה איטית יותר ובשיפוע זה יהיה חמור יותר ויבוא לידי ביטוי גם במהירות הסופית של הכלי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האופנוע שלך קל מאוד יחסית!

רוב הכלים, גם הקטנועים הקטנים מסוגלים להכיל רוכב ומורכב, שזה גם יותר מ-140. מסכים שרוב המשמעות תתבטא בעליות.

 

השאלה הגדולה היא למה מיועד הכלי, ומשם כדאי להתקדם. 125 גם ככה לא יתאים לשימוש מעבר לעירוני או "גוש-דני" מורחב.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כבר הרבה זמן אני משתעשע עם הרעיון של הוצאת רישיון נהיגה לאופנוע.

 

יש לי רישיון B לרכב פרטי ידני עם ותק 13 שנה, בלי תאונות, שלילות ועם דו"ח מהירות אחד מלפני 10 שנים.

 

אני חושב להוציא רישיון עד 500 אוטומטי, כדי שתהיה לי את האופציה אם ארצה או אצטרך לעבור לדו"ג.

 

לדעתי אין לי טעם לעשות שלב ביניים על 125 סמ"ק, כי זה פשוט לא יסחוב אותי (תארו לכם מישהו 1.86/140 על קטנוע פצפון).

 

אף פעם לא רכבתי על אופנוע/קטנוע, גם לא בתור נוסע, וגם לא התעניינתי יותר מדי בדו"ג. כל ההבנה שלי מסתכמת בזה שאני יודע שיש טוסטוס/קטנוע/קטנוע גדול (לזה אני מכוון את האמת)/אופנוע ספורט/הארלי.

 

אני יודע לרכב על אופניים, אם זה עוזר.

 

עכשיו איך הפרוצדורה עובדת? כמו רישיון נהיגה לרכב, מוציאים טופס ירוק, ועושים תיאוריה, שיעורים וטסט?

 

הבנתי שאם יש לי מספיק ותק ברישיון נהיגה, אני יכול לעשות רק מבחן שליטה, זה עדיין ככה? האם זה תקף רק ל125, או גם עד 500? או שצריך לעשות את כל הפרוצדורה עם תיאוריה והכל?

 

עוד נקודה - עד כמה מסובך התפעול של תיבה ידנית באופנוע? האם יש טעם להגביל את עצמי לאוטומט? אין לי בעיה לנהוג באוטו עם גיר ידני (המון שנים לא נהגתי בידני, אבל הגוף זוכר).

 

מה העלויות של כל התהליך נכון ל2019?

 

תודה לעונים.

 

 

A2 דורש אך ורק מבחן שליטה, דרגה מיותרת עבורך.

A1 דורש טופס ירוק + מינימום שיעורים + טסט מלא. סדר גודל עלות 1800+2000 שקלים אם תעבור טסט ראשון.

 

רישיון תעשה דווקא על ידני ולו רק מסיבה אחת פשוטה - זה כיף לא נורמאלי. אתה לא באמת יכול לדעת כמה תשאב לתוך כל העולם הזה(ולא, שיעורי רכיבה הם לא אינדיקציה לכלום) לאחר מכן. התפעול ממש לא ביג דיל, מתרגלים לזה נורא מהר.

 

לגבי נפח של הכלי העתידי שלך, זה תלוי מאוד בשימושים שלך. יכול להיות ש125 יספיק(99% מהנסועה פקקים) עם עודף ויכול להיות ש500 יהיה מעט מידי(כבישים פתוחים/טיולי סופ"ש).

 

בד"כ מלמדים A1 על כלים של 250 סמ"ק, ככה שכבר בשלב הזה תוכל לראות אם הכח מספק בשביל המשקל שלך.

 

בהצלחה!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אני שוקל 90 קילו ונוסע על אופנוע מודרני וקל מאוד עם מנוע בנפח של 286 סמ"ק.

בעיר אין שום בעיה. בבינעירוני הוא מגיע בסוף למהירות שיוט אבל אין לו שם כח. רוח חזיתית, נסיעה בשיפוע והעסק הופך להיות קצת גבולי.

 

 

שוקל בערך כמוך, רוכב על אופנוע מודרני עם מנוע בנפח 373 סמ"ק ששוקל 154 ק"ג. משייט בנינוחות על 120 קמ"ש (עד כמה שניתן לקרוא ל7.5K סל"ד כשהאדום ב9.5 והמנתק ב10.5 נינוחות) עם מספיק כח להאיץ גם בעליה מתונה ואני אומר שזה לא מספיק להתנהלות בטוחה בכביש בינעירוני בתוך תנועה דלילה.

 

התאמה בין נפח ואופי הכלי צריכה להתבסס קודם כל על תוואי נסיעה, יש תסריטים שהכלי האידיאלי יהיה קטנוע 125 סמ"ק ויש תסריטים שהוא דווקא יהיה אופנוע 650 סמ"ק מוגבל.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 405 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...