Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי! את/ה שם!
    אנחנו מבינים אותך, אתר חדש, מתביישים, לא נעים... 

    א-ב-ל, כדאי מאוד להירשם ולהצטרף למשפחה. 

    לא רק שתוכלו לפתוח שרשורים ולהשתתף בדיונים, ככה גם תהיו חלק מקהילת הרכב הכי משפחתית, מגניבה ושרוטה בכל האינטרנטים!

     

    אז קדימה! למה אתם מחכים? הירשמו לפורום והצטרפו למשפחה.

  • המועדפים עלינו

    • תקופה לא פשוטה זו. לאף אחד. למי יותר, למי פחות, מה שבטוח הוא שאף אחד לא הולך לעבור אותה כאילו כלום. בעיקר עסקים קטנים ועצמאים. 
      לכן החלטנו לפתוח עבורכם - בין אם אתם עצמאים שעובדים לבד ובין אם אתם בעלי עסק - שרשור פרסום ופרגון חינמי לחלוטין.
      השרשור ישאר בראש הפורום למהלך התקופה הקרובה ועד שכולנו נוכל לחזור לשגרה של כולנו.
       
      אז ספרו לנו על עצמכם:
      מי אתם
      מה שם העסק
      מה תחום העיסוק
      איפה אתם נותנים שירותים (או איפה ממוקם העסק)
      מה שעות הפעילות
      מה טווח המחירים
      איך אפשר ליצור איתכם קשר (טלפון, לינק לאתר או עמוד פייסבוק)
      האם אתם מעניקים הטבות כלשהן כדי למשוך עוד אנשים (ממש לא חובה, רק כדי שאנשים יידעו)
      כל דבר אחר שאתם חושבים שכדאי לנו לדעת.  
       
      • 7 תגובות
Benor

מהו רכב האספנות הכי מודרני?

Recommended Posts

זה לא העיניין.

 

 

הכוונה שלי הייתה אחרת:

האוטו הזה לא נראה לי מיושן או כזה שהוא "רכב עתיק".

 

אלא לא שונה יותר מידי ממאזדה 3 או קיה פורטה מודל 2010.

לא בעיצוב ולא בטכנולוגיה, לא בשימושיות .טוב, כמעט.

 

 

לא נתפס בעייני כרכב אספנות .

 

אני באותה דעה, אבל זה רק מעיד כמה אנחנו קרובים ל"אספנות". אחיין שלי יחשוב שמדובר ברכב מיושן מאוד.

 

ומה דעתך על XM? גם כן שנת 1989. אולי קצת יותר "חומר לאספנות" מודרני?

גם הייתה הרבה יותר נדירה מהגאלנט שהסתובבו בהמונם בזמנו על הכבישים (ויש כאלה שממליצים עליו כרכב מודרני במחיר נמוך, אולי דור או שניים מאוחר יותר).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ לא ראיתי XM מודל 1989. כנראה שלא יובאה באותה שנה אלא החל מ 1990 או 91.

 

 

מעניין אם יש מישהו ששומר XM ויעלה אותה על הכביש עם הגעה לאספנות.

 

 

מה שעוד מעניין שרואים במפגשים DS - ים, CX - ים וכמובן 2CV אבל דווקא BX שהייתה רכב מאוד מאוד נפוץ, לא יצא לי עוד לראות עם לוחיות אספנות. גם לא GS ו GSA.

 

 

בכל מקרה, XM לא נתפסת בעייני כרכב אספנות מודרני. כיוון שהטכנולוגיה לא ירדה ממנה למכוניות עעמיות ואפילו סיטרואן עצמן הפסיקו להשתמש בה.

 

 

רכב אספנות מודרני בעייני זה רכב שבלי ששמנו לב הגיע כבר לסטטוס אספנות, כזה שאפילו לא נעלם מהנוף אלא המשיך כמו שהוא.

 

 

סובארו לאונה דוגמא קלאסית.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש מושג כזה youngtimer, שזה רכב משנות ה80-90, שמודרני מדי כדי להיות מכונית קלאסית במובן המסורתי של המילה, אבל עדיין יכול להיות קלאסיקה לכל דבר,

 

כמו מיאטה NA, ב.מ.וו E34, אודי 80/100, מרצדס W140, לקסוס LS400, טויוטה סופרה, ניסן סקייליין, מזדה RX7, גולף GTI, ועוד הרבה.


X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המושג youngtimer מתייחס בדרך כלל לרכבים בני 20-30 שנה.

אין להם סטטוס רשמי מבחינת רישוי בשום מדינה.

בגרמניה היה להם רישוי מוזל עד לפני כ8 שנים, לא זוכר בדיוק.

הרכבים נהיו מודרניים מדי והסטטוס בוטל.

המושג oldtimer מתייחס לרכבים בני 30 שנה ומעלה. מבחינת הרישוי ברוב המדינות יש להם סטטוס מיוחד אם כי הכללים שונים ממדינה למדינה.

בגרמניה רכב בן 30 חייב להראות במכון רישוי שכל החלקים מקוריים ולא נערכו שיפורים משמעותיים.

אחרת לא יזכה לסטטוס אספנות.

רכב כמו הE30 שלי שהתקנתי בו הגה כוח של E36 וסרן דיסק מאחור, היה נפסל.

בהולנד שונו לאחרונה התקנות לרכב אספנות מ30 ל40 שנה.

 

כל שינוי בתקנות משפיע מיידית לרעה על ערך כלי הרכב.

 

מקווה שאצלינו לא יחולו שינויים לרעה

 

כמובן, שהרכבים שנקראו לפני 20 ו10 שנים youngtimer מזמן נהפכו לרכבי אספנות.

 

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk


עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באותו הקשר, הייתי לפני 3 חודשים בנסיעה עבודה בגרמניה, בעיירה קטנה מרוחקת ממרכזי תיירות.

 

כמות המכוניות הישנות יחסית על הכביש גדולה מאוד ביחס לישראל. לדוגמא גולף 4, המודלים הראשונים שלה כבר עברו את גיל ה 20 ובארץ היא כבר מחזה לא נפוץ, היא אחת המכוניות הנפוצות שם. וגם טווינגו דור ראשון, אופל אסטרה משנות 90 ועוד הרבה.

 

 

לא youngtimer -ים אלא מכוניות בישמוש רגיל לגמרי.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי סטטיסטיקה מדויקת אבל באמת נראה שרוב הרכבים כאן שבשימוש יום-יומי הם משנות ה-2000 וצפונה.

וזה מאד הגיוני.

כאשר גרנדה/גטס ואקזמפלרים נוספים משנת 2008 ואילך עולות פחות מ-10,000 ש"ח אין שום סיבה הגיונית לקנות רכב מתיישן, שצריך לעבור טסט פעמיים בשנה משנות ה-90.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טסט פעמיים בשנה זאת באמת מכה קשה מאוד, ולמי שמתחזק את הרכב בעצמו גם אישור מוסך זאת חצי מכה, רמז לבאות.

אבל דווקא יצא לי לראות לאחרונה כמה סוברו מתחילת שנות ה-90 (לאונה) בשימוש שוטף.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מכה קשה מאוד זה לא, בסך הכל טירטור אחד נוסף על שאר הטירטורים שהמדינה מערימה על כל אזרח ממוצע.

הייתי לא מזמן בסלוניקי, זה נראה כאילו יש להם bmw סדרה 3 ומרצדסים e class מאמצע שנות ה90 כמו טויוטה קורולה ומאזדה 3 אצלנו.


.Volvo 740. It's hip to be square

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מוכן לשלם את המחיר הזה כדי להתנייד ברכב שונה, אני עדיין חושב שמדובר במכה קשה ובעיקר שרירותית.

יכול להיות שהמכה הזאת בלבד תכריע אותי להחליף רכב, אני מתקרב לשם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נסיעה יומיומית בגטס נראית לי עונש כבד הרבה יותר מללכת פעמיים בשנה למוסך וטסט..

 

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk


עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וזה מאד הגיוני.

כאשר גרנדה/גטס ואקזמפלרים נוספים משנת 2008 ואילך עולות פחות מ-10,000 ש"ח אין שום סיבה הגיונית לקנות רכב מתיישן, שצריך לעבור טסט פעמיים בשנה משנות ה-90.

 

 

אני לוקח פה את השירשור לכיוון אחר לגמרי.

 

מה שבציטוט זו גישה נפוצה בישראל: שיהיה רכב הכי מינימליסטי קטן פשוט וזול, אבל חדש ככל האפשר.

 

יש מקומות בעולם שזה לא כך. אנישים מעדיפים לנסוע במשפחתית גדולה ישנה כמו פאסאט או מכונית פרמיום ישנה כמו BMW או מרצדס או אפילו משפחתית כמו גולף אסטרה או פורד פוקוס בנות 15 שנה ולא במכונית מיני פשוטה ובסיסית אבל יותר חדשה.

 

וזה לאו דווקא עניין של צורך באוטו גדול אלא עניין של תרבות, סטטוס, מחירי אחזקה וחלפים ועוד.

 

 

אגב אני לא אומר שהגישה הישראלית היא גישה רעה. יש בה הרבה הגיון.

רק מציין שזה לא בכל מקום עובד כך.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם בשאר העולם (נאמר אירופה), רכבים מתיישנים "זוכים" גם הם בשני מבחני רישוי בשנה + הצורך באישור מוסך ?


alfa 156 2.5.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

מה שבציטוט זו גישה נפוצה בישראל: שיהיה רכב הכי מינימליסטי קטן פשוט וזול, אבל חדש ככל האפשר.

 

יש מקומות בעולם שזה לא כך. אנישים מעדיפים לנסוע במשפחתית גדולה ישנה כמו פאסאט או מכונית פרמיום ישנה כמו BMW או מרצדס או אפילו משפחתית כמו גולף אסטרה או פורד פוקוס בנות 15 שנה ולא במכונית מיני פשוטה ובסיסית אבל יותר חדשה.

 

לדעתי זה נובע מהסטיגמה השלילית שיש בארץ לתחום המוסכים.

אנשים פוחדים מהמוסך ומעדיפים רכב חדש ככל שידם משגת כדי לבקר במוסך כמה שפחות, מבחינתם מוסך זה להיכנס למערה של 40 השודדים.

במקביל, אותם אנשים שמעדיפים שיתחזקו להם את הרכב בצורה הכי זולה שאפשר עם חלפים תוצרת סין, למשוך עם השמן עוד כמה אלפי ק"מ, לא להחליף בחיים נוזל בלמים, העיקר שיעבור טסט וכו'.

ביצה ותרנגולת.


.Volvo 740. It's hip to be square

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לדעתי זה נובע מהסטיגמה השלילית שיש בארץ לתחום המוסכים.

אנשים פוחדים מהמוסך ומעדיפים רכב חדש ככל שידם משגת כדי לבקר במוסך כמה שפחות, מבחינתם מוסך זה להיכנס למערה של 40 השודדים.

במקביל, אותם אנשים שמעדיפים שיתחזקו להם את הרכב בצורה הכי זולה שאפשר עם חלפים תוצרת סין, למשוך עם השמן עוד כמה אלפי ק"מ, לא להחליף בחיים נוזל בלמים, העיקר שיעבור טסט וכו'.

ביצה ותרנגולת.

עצוב והזוי. עניין של מנטליות

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...