Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהו רכב האספנות הכי מודרני?


Benor
 שיתוף
עוקבים 6
שימו לב! השרשור הזה בן 348 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

זה לא העיניין.

 

 

הכוונה שלי הייתה אחרת:

האוטו הזה לא נראה לי מיושן או כזה שהוא "רכב עתיק".

 

אלא לא שונה יותר מידי ממאזדה 3 או קיה פורטה מודל 2010.

לא בעיצוב ולא בטכנולוגיה, לא בשימושיות .טוב, כמעט.

 

 

לא נתפס בעייני כרכב אספנות .

 

אני באותה דעה, אבל זה רק מעיד כמה אנחנו קרובים ל"אספנות". אחיין שלי יחשוב שמדובר ברכב מיושן מאוד.

 

ומה דעתך על XM? גם כן שנת 1989. אולי קצת יותר "חומר לאספנות" מודרני?

גם הייתה הרבה יותר נדירה מהגאלנט שהסתובבו בהמונם בזמנו על הכבישים (ויש כאלה שממליצים עליו כרכב מודרני במחיר נמוך, אולי דור או שניים מאוחר יותר).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ לא ראיתי XM מודל 1989. כנראה שלא יובאה באותה שנה אלא החל מ 1990 או 91.

 

 

מעניין אם יש מישהו ששומר XM ויעלה אותה על הכביש עם הגעה לאספנות.

 

 

מה שעוד מעניין שרואים במפגשים DS - ים, CX - ים וכמובן 2CV אבל דווקא BX שהייתה רכב מאוד מאוד נפוץ, לא יצא לי עוד לראות עם לוחיות אספנות. גם לא GS ו GSA.

 

 

בכל מקרה, XM לא נתפסת בעייני כרכב אספנות מודרני. כיוון שהטכנולוגיה לא ירדה ממנה למכוניות עעמיות ואפילו סיטרואן עצמן הפסיקו להשתמש בה.

 

 

רכב אספנות מודרני בעייני זה רכב שבלי ששמנו לב הגיע כבר לסטטוס אספנות, כזה שאפילו לא נעלם מהנוף אלא המשיך כמו שהוא.

 

 

סובארו לאונה דוגמא קלאסית.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש מושג כזה youngtimer, שזה רכב משנות ה80-90, שמודרני מדי כדי להיות מכונית קלאסית במובן המסורתי של המילה, אבל עדיין יכול להיות קלאסיקה לכל דבר,

 

כמו מיאטה NA, ב.מ.וו E34, אודי 80/100, מרצדס W140, לקסוס LS400, טויוטה סופרה, ניסן סקייליין, מזדה RX7, גולף GTI, ועוד הרבה.

X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המושג youngtimer מתייחס בדרך כלל לרכבים בני 20-30 שנה.

אין להם סטטוס רשמי מבחינת רישוי בשום מדינה.

בגרמניה היה להם רישוי מוזל עד לפני כ8 שנים, לא זוכר בדיוק.

הרכבים נהיו מודרניים מדי והסטטוס בוטל.

המושג oldtimer מתייחס לרכבים בני 30 שנה ומעלה. מבחינת הרישוי ברוב המדינות יש להם סטטוס מיוחד אם כי הכללים שונים ממדינה למדינה.

בגרמניה רכב בן 30 חייב להראות במכון רישוי שכל החלקים מקוריים ולא נערכו שיפורים משמעותיים.

אחרת לא יזכה לסטטוס אספנות.

רכב כמו הE30 שלי שהתקנתי בו הגה כוח של E36 וסרן דיסק מאחור, היה נפסל.

בהולנד שונו לאחרונה התקנות לרכב אספנות מ30 ל40 שנה.

 

כל שינוי בתקנות משפיע מיידית לרעה על ערך כלי הרכב.

 

מקווה שאצלינו לא יחולו שינויים לרעה

 

כמובן, שהרכבים שנקראו לפני 20 ו10 שנים youngtimer מזמן נהפכו לרכבי אספנות.

 

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באותו הקשר, הייתי לפני 3 חודשים בנסיעה עבודה בגרמניה, בעיירה קטנה מרוחקת ממרכזי תיירות.

 

כמות המכוניות הישנות יחסית על הכביש גדולה מאוד ביחס לישראל. לדוגמא גולף 4, המודלים הראשונים שלה כבר עברו את גיל ה 20 ובארץ היא כבר מחזה לא נפוץ, היא אחת המכוניות הנפוצות שם. וגם טווינגו דור ראשון, אופל אסטרה משנות 90 ועוד הרבה.

 

 

לא youngtimer -ים אלא מכוניות בישמוש רגיל לגמרי.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי סטטיסטיקה מדויקת אבל באמת נראה שרוב הרכבים כאן שבשימוש יום-יומי הם משנות ה-2000 וצפונה.

וזה מאד הגיוני.

כאשר גרנדה/גטס ואקזמפלרים נוספים משנת 2008 ואילך עולות פחות מ-10,000 ש"ח אין שום סיבה הגיונית לקנות רכב מתיישן, שצריך לעבור טסט פעמיים בשנה משנות ה-90.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טסט פעמיים בשנה זאת באמת מכה קשה מאוד, ולמי שמתחזק את הרכב בעצמו גם אישור מוסך זאת חצי מכה, רמז לבאות.

אבל דווקא יצא לי לראות לאחרונה כמה סוברו מתחילת שנות ה-90 (לאונה) בשימוש שוטף.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מכה קשה מאוד זה לא, בסך הכל טירטור אחד נוסף על שאר הטירטורים שהמדינה מערימה על כל אזרח ממוצע.

הייתי לא מזמן בסלוניקי, זה נראה כאילו יש להם bmw סדרה 3 ומרצדסים e class מאמצע שנות ה90 כמו טויוטה קורולה ומאזדה 3 אצלנו.

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מוכן לשלם את המחיר הזה כדי להתנייד ברכב שונה, אני עדיין חושב שמדובר במכה קשה ובעיקר שרירותית.

יכול להיות שהמכה הזאת בלבד תכריע אותי להחליף רכב, אני מתקרב לשם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נסיעה יומיומית בגטס נראית לי עונש כבד הרבה יותר מללכת פעמיים בשנה למוסך וטסט..

 

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וזה מאד הגיוני.

כאשר גרנדה/גטס ואקזמפלרים נוספים משנת 2008 ואילך עולות פחות מ-10,000 ש"ח אין שום סיבה הגיונית לקנות רכב מתיישן, שצריך לעבור טסט פעמיים בשנה משנות ה-90.

 

 

אני לוקח פה את השירשור לכיוון אחר לגמרי.

 

מה שבציטוט זו גישה נפוצה בישראל: שיהיה רכב הכי מינימליסטי קטן פשוט וזול, אבל חדש ככל האפשר.

 

יש מקומות בעולם שזה לא כך. אנישים מעדיפים לנסוע במשפחתית גדולה ישנה כמו פאסאט או מכונית פרמיום ישנה כמו BMW או מרצדס או אפילו משפחתית כמו גולף אסטרה או פורד פוקוס בנות 15 שנה ולא במכונית מיני פשוטה ובסיסית אבל יותר חדשה.

 

וזה לאו דווקא עניין של צורך באוטו גדול אלא עניין של תרבות, סטטוס, מחירי אחזקה וחלפים ועוד.

 

 

אגב אני לא אומר שהגישה הישראלית היא גישה רעה. יש בה הרבה הגיון.

רק מציין שזה לא בכל מקום עובד כך.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם בשאר העולם (נאמר אירופה), רכבים מתיישנים "זוכים" גם הם בשני מבחני רישוי בשנה + הצורך באישור מוסך ?

alfa 156 2.5.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

מה שבציטוט זו גישה נפוצה בישראל: שיהיה רכב הכי מינימליסטי קטן פשוט וזול, אבל חדש ככל האפשר.

 

יש מקומות בעולם שזה לא כך. אנישים מעדיפים לנסוע במשפחתית גדולה ישנה כמו פאסאט או מכונית פרמיום ישנה כמו BMW או מרצדס או אפילו משפחתית כמו גולף אסטרה או פורד פוקוס בנות 15 שנה ולא במכונית מיני פשוטה ובסיסית אבל יותר חדשה.

 

לדעתי זה נובע מהסטיגמה השלילית שיש בארץ לתחום המוסכים.

אנשים פוחדים מהמוסך ומעדיפים רכב חדש ככל שידם משגת כדי לבקר במוסך כמה שפחות, מבחינתם מוסך זה להיכנס למערה של 40 השודדים.

במקביל, אותם אנשים שמעדיפים שיתחזקו להם את הרכב בצורה הכי זולה שאפשר עם חלפים תוצרת סין, למשוך עם השמן עוד כמה אלפי ק"מ, לא להחליף בחיים נוזל בלמים, העיקר שיעבור טסט וכו'.

ביצה ותרנגולת.

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 3 חודשים מאוחר יותר...
לדעתי זה נובע מהסטיגמה השלילית שיש בארץ לתחום המוסכים.

אנשים פוחדים מהמוסך ומעדיפים רכב חדש ככל שידם משגת כדי לבקר במוסך כמה שפחות, מבחינתם מוסך זה להיכנס למערה של 40 השודדים.

במקביל, אותם אנשים שמעדיפים שיתחזקו להם את הרכב בצורה הכי זולה שאפשר עם חלפים תוצרת סין, למשוך עם השמן עוד כמה אלפי ק"מ, לא להחליף בחיים נוזל בלמים, העיקר שיעבור טסט וכו'.

ביצה ותרנגולת.

עצוב והזוי. עניין של מנטליות
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 348 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...