Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם רכב היברידי חסכוני גם מחוץ לעיר ?


op7777
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מנוע היברידי יהיה חסכוני יותר ממנוע קונוונציונלי תואם בכל מקרה שיש בלימות (ורגנרציה בהיברידי, אגירת אנרגיה לשימוש מאוחר יותר, לעומת הרכב הקונבנציונאלי שרק מחמם את הבלמים). אם הנסיעה שלך היא שיוט במהירות קבועה כמעט ללא שימוש בבלמים (בלי האטת מהירות או ירידות תלולות) אז ההיברידי לא משיג שום יתרון.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע היברידי יהיה חסכוני יותר ממנוע קונוונציונלי תואם בכל מקרה שיש בלימות (ורגנרציה בהיברידי, אגירת אנרגיה לשימוש מאוחר יותר, לעומת הרכב הקונבנציונאלי שרק מחמם את הבלמים). אם הנסיעה שלך היא שיוט במהירות קבועה כמעט ללא שימוש בבלמים (בלי האטת מהירות או ירידות תלולות) אז ההיברידי לא משיג שום יתרון.

זה לא מדויק.

גם בנסיעה ללא בלימה יש הטענה של הסוללה.

אומנם היתרון הגדול של היברידי הוא בנסיעות רבות עצירה והאצות, אבל גם בנסיעה רצופה הוא מעט חסכוני מרכב רגיל מקביל (באותו גודל ומשקל ובעל ביצועים דומים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלכלית וסביבתית, כמעט מכל בחינה (מלבד היעדר מערכת בלימה אוטונומית מתקדמת מקורית מהיצרן) תשאר עם הרכב שלך עוד 3-4 שנים (200-300 אלף ק"מ), גם אם תצטרך טיפול יקר בגיר.

טפל ברכב כמו שצריך, והוא ישרת אותך עוד קילומטרים רבים!

 

לשאלה המקורית: כן הרכב חסכוני גם בנסיעה בינעירונית, המנוע בנוי לחסכון מירבי (בכל מצב נורמלי) והמנוע החשמלי מפצה על הספק נמוך בסיוע בעת הצורך (לחיצה עמוקה). לסוללה החשמלית מלבד עלות החלפה גבוהה פעם בהרבה שנים יש גם מחיר ייצור סביבתי גבוה. בעקרון רכב מיני ידני ומשומש עם מנוע קטן עדיף, אבל לא מתחרה ישיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיפה האנרגיה להטענת הסוללה?

אין לי מושג.

אבל היא נטענת גם בנסיעה רצופה.

ברכב בגודל כמו סונטה או קמרי, 1 ל 20 בנסיעה בינעירונית - זה עדיין חסכוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
מאיפה האנרגיה להטענת הסוללה?

 

המנוע משמש כגנרטור.

גם לא נכון שבנסיעה רצופה במישור ההיברידי יפסיד,

פשוט כי בתנאים מסויימים המנוע כבוי.

אצלנו בדרך שהיא לרוב הררית אבל גם כוללת מישור, עושים 1:20 שזה כמעט חצי ממה שהיה לפני זה ברכב בנזין טורבו.

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?673360-%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%A0%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%95-50-%D7%90%D7%9C%D7%A3-%D7%A7-quot-%D7%9E-%D7%A2%D7%9D-%D7%A7%D7%99%D7%94-%D7%A0%D7%99%D7%A8%D7%95

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

צריך להסתכל על טווח רחב כשהשימוש דומה, הרי אף אחד מאיתנו לא רק משייט או רק בפקקים או רק בהררי.

אבא שלי עם מגאן דיזל (שהוחזרה עם 100KKM ואפס תקלות), נוהג רגוע ובשעות שהכביש פנוי, עשה ממוצע 1:18. אז הנה דיזלית אחת ש"ניצחתי" :lol:

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין סקפטי לגביי כדאיות רכב היברידי לעומת סופר מיני קטנה וחסכונית. שוחחתי לפני מספר ימים עם בחור שנוהג על יאריס היברידית והוא אמר שצריכת הדלק אצלו היא בערך 1:18-1:19.

לצורך השוואה, אני מקבל בקלות 1:15 בנסיעה משולבת והגעתי אפילו ל 1:17.5 בנסיעה משולבת, לא ברכב היברידי.

לדעתי בלבד, החיסכון הזה לא מצדיק התעסקות עם סוללות/מערכת היברידית והכי חשוב זה שהמכוניות ההיברידיות נמכרות במחירים הזויים ביד 2 ובמגרשי הטרייד אין. רכב עם 100000 ק"מ דורשים עליו כמעט מחיר מחירון. זה הזוי ואני לא חושב שזה חכם לקנות רכב עם ק"מ גבוה ולא משנה איזה רכב זה.

 

איזה התעסקות יש עם מערכת היברידית? לי יש איוניק ופריוס, וההתעסקות היחידה שהייתה לי בפריוס זה שסוללה מתה אחרי 170 אלף והוחלפה במסגרת האחריות של טויוטה סלקט.

 

אני עם איוניק בנסיעה משולבת עם מזגן עושה סביב 1:20, וזה בלי כוונה (רכב ליסינג ללא הגבלת דלק).

 

הייתה תקופה שהייתי נוסע הרבה על כביש 6 עם רגל די כבדה על הגז, אז ירדתי ל1:17.

 

גם את הרכב הבא, אם לא אמשיך עם הליסינג, אשתדל לקנות היברידי, או בכלל חשמלי אם תהיה לי את האפשרות.

 

עדיף פי כמה מסופר מיני צפופה או דיזל רועש ומסריח (אני מאוד רגיש לריחות, מי שהפסיק לעשן מתישהו, יבין).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, כל אחד ושיקוליו.

בתקציב שלי שיש לי הגבלה של דלק ואני לוקח בחשבון מחירי ביטוח והכל, סופר מיני מרווחת כמו הג'אז היא בחירה טובה.

לא יודע אם נסעת בג'אז או לא מהצורה החדשה, אבל צפופה היא המילה הכי פחות מתאימה לג'אז.

אפשר לשבת מאחורה בכייף גם אם הנהג לוקח את הכיסא עד הסוף אחורה.

חבר מהעבודה ראה את הרכב והראה לי שאצלו, מאזדה 3 2008 מאחורה הרבה יותר צפוף מהג'אז....

אז קצת פרופורציות.

אגב, נסעתי גם בפיריוס בעבר, היא לא שיא הנוחות.

אם כבר פלואנס הרבה יותר נוחה ממנה לטעמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, כל אחד ושיקוליו.

בתקציב שלי שיש לי הגבלה של דלק ואני לוקח בחשבון מחירי ביטוח והכל, סופר מיני מרווחת כמו הג'אז היא בחירה טובה.

לא יודע אם נסעת בג'אז או לא מהצורה החדשה, אבל צפופה היא המילה הכי פחות מתאימה לג'אז.

אפשר לשבת מאחורה בכייף גם אם הנהג לוקח את הכיסא עד הסוף אחורה.

חבר מהעבודה ראה את הרכב והראה לי שאצלו, מאזדה 3 2008 מאחורה הרבה יותר צפוף מהג'אז....

אז קצת פרופורציות.

אגב, נסעתי גם בפיריוס בעבר, היא לא שיא הנוחות.

אם כבר פלואנס הרבה יותר נוחה ממנה לטעמי.

 

רק להשכלה הג'אז מאוד מרווחת מאחור (מרווח ברכיים) גם מכיוון שטווח התנועה של כסא הנהג לאחור מאוד מוגבל, נהגים גבוהים יתקשו למצוא תנוחת נהיגה סבירה בג'אז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
שוב, כל אחד ושיקוליו.

בתקציב שלי שיש לי הגבלה של דלק ואני לוקח בחשבון מחירי ביטוח והכל, סופר מיני מרווחת כמו הג'אז היא בחירה טובה.

לא יודע אם נסעת בג'אז או לא מהצורה החדשה, אבל צפופה היא המילה הכי פחות מתאימה לג'אז.

אפשר לשבת מאחורה בכייף גם אם הנהג לוקח את הכיסא עד הסוף אחורה.

חבר מהעבודה ראה את הרכב והראה לי שאצלו, מאזדה 3 2008 מאחורה הרבה יותר צפוף מהג'אז....

אז קצת פרופורציות.

אגב, נסעתי גם בפיריוס בעבר, היא לא שיא הנוחות.

אם כבר פלואנס הרבה יותר נוחה ממנה לטעמי.

 

ענייני תקציב הם במקומם. אם למשל היית מקציב 50 אלף ורכב היברידי רחוק ממך כעשירייה ואתה יודע שבדלק זה חוזר לך בשנתיים - היית מתמתח. רובנו מחזיקים רכב יותר משנתיים.

אם אתה רחוק 30 אלף ולא צפוי לכסות את זה (או לחילופין מסוגל לקנות רק היברידי ישן יחסית שמתקרב להחלפת סוללות),

אז ברור שגם רכב פחות חסכוני יהיה משתלם יותר.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה שלי התקציב היה 60K. בתקציב הזה, חיפשתי אוריס היברידית במצב נורמאלי ולא מצאתי.

כולן היו עם 120K ואפילו אחת עם ק"מ *סביר* של 70K שנת 2014 רצו עליה לפחות 80K.

 

אם היה לי תקציב למשל של 100K או 120K אז הייתי קונה רכב היברידי, אבל בתקציב שלי, זה לא השתלם.

סוללה זה לא הדבר היחיד שצריך להחליף ברכב. גומיות, בולמים, ועוד מרעין בישין יכולים להתקלקל בק"מ גבוה.

ובגלל שאני נוסע המון, קניית רכב עם ק"מ נמוך הייתה שיקול חשוב עבורי לפחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...