Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

yuraskor

פרוייקט התקנה - אלפא 156 והמון ציוד ישן (פרוייקט איטי)

שימו לב! השרשור הזה בן 354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

אחרי העדרות ארוכה (מדיי, יש לומר) מהתחום (ממיליון ואחת סיבות), סוף סוף אני חוזר.

כבר כמה שנים טובות שאני לא באמת משתתף פעיל בפורום, וגם לא בסצנת האודיו לרכב (המערכת האחרונה שהיית מורכבת אצלי ברכב הייתה ב147, וזה היה לפני כ-5 שנים), כל פעם היו תכנונים, הציוד ברובו קיים, אבל זה תמיד חמק לי מבין הידיים - הפעם אני לא מתכוון לזה לקרות.

 

אני מבקש לגלות סבלנות, וסובלנות שכן הפרוייקט יהיה איטי (להחריד) ויתקדם ב baby steps.

 

הרכב שבו תתבצעה ההתקנה - אלפא 156 (לא, לא זאת שהייתה לי בעבר), אמנם עם המנוע הנכון הפעם (אבל אם יש Busso למה אתה צריך מערכת? - צריך צריך - אתה לא מתגרזן על 7K סל"ד כל היום, ואני גם נהנה ממוזיקה - זה מרגיע אותי עם כל המטורפים על הכביש - תגיד את זה לעצמך מול המראה).

 

הסיבות שהחלטתי לשתף אתכם בתהליך הם ש-א' אני כבר לא רואה כמות גדולה של פרוייקטים - לפחות לא כמו פעם, ב' - למה לא? אם זה יעזור למישהו בעתיד, אזי כבר הצלחתי ו-ג' כי אני לא יודע הכל, ותמיד שמח לקבל עזרה, רעיונות וכיוונים מאנשים מנוסים יותר.

 

התכנון הוא מערכת 4WAY (בעצם 3WAY וסאב) - יחידת ראש עם פרוססור חיצוני, 4 מגברים - 3 סטריאו ואחד מונו, בידוד, איטום הדלתות עד כדי תיבה, סט 3WAY מקדימה (אתחיל עם 2WAY ואחרי כיוונים ראשוניים, ונסיעה במצב הזה פרק זמן יצתרף גם MID) וזוג סאבים בתא המטען.

 

הציוד:

יחידת ראש - פיוניר DEX-P90RS

פרוססור - פיוניר DEQ P90

סט קידמי - בשלב זה מעדיף לא לפרט

סאבים - SEAS LOTS SW300 - X2

חיווט למידריינג' ולטוויטר - סופרה 2.5

חיווט למידבאס וסאב - סופרה 4

מגברים:

טוויטרים - Soundstream class A50II

מידריינג' - Soundstream D200

מידבאס - XETEC P2 EVO

סאבים - Celestra FA 1.6K

בידוד - יש לי כל מיני סוגים, בניהם SKY HIGH, DYNAMAT, SECOND SKIN ועוד כל מיני שאריות.

חייוט מתח למגברים - זוג כבלים 4G.

 

כל הציוד, פרט לסט הקידמי הוא ציוד שנקנה כיד 2, חלקו היה מורכב במערכת הקודמת שלי, חלקו עדין לא הספיק לעבוד אצלי.

 

לכל מי שמתעניין למה לא ללכת על יחידת ראש או פרוססור יותר מודרניים, אז התשובה מאוד פשוטה - תקציב.

נכון לקרגע התקציב שלי מוגבל, מה גם שהציוד המפורט הוא ציוד שקיים ואין לי צורך לרכוש אותו.

למי ששואל מה עם האלפיין F#1 - אז הוא התחלף עם הפיוניר בגלל שבאחת ההתקנות הקודמות לא היה לי מקום ל2DIN ורציתי יחידת 1DIN.

מצטער שאני לא מעלה תמונות (לפחות לא כרגע), מבטיח שתמונות זה לא מה שיהיה חסר פה.

 

לגבי טוויסט טכנולוגי (חלקית) - כדי לאפשר לי הזרמת אות אודיו דרך BT או WIFI אשתמש במקלט BT/WIFI לאודיו שיתחבר בעזרת כבל 3.5-IP BUS לפרוססור - נכון, אני מוסיף פה עוד דרגה של מעבר מדיגיטלי לאנלוגי ואז שוב לדיגיטלי וחזרה לאנלוגי - אבל בעניי, במסגרת התקציב זו האופציה הכי טובה (אם יש לכם עוד רעיונות, מוזמנים להציע).

 

נשתמע בעידכון הבא.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברוך השב!

 

אני רואה שהוספת לסאב שלי בן (בת?) זוג.

 

שלי היה אבל SW300I אם אני זוכר נכון.

 

ציוד משובח ורכב קסום - אתה כבר רגיל לאיטלקיות ואתה בוודאי יודע כמה מוקפדת רמת ההרכבה של הרכב הזה וכמה סוגי מברגים צריך בשביל לפרק בה חלק אחד - הזיה במובן הזה.

 

ההגברה היא הגברה אגדית - מגבר קלאס A לטוויטרים - הוא מאוד ישן - האם לפחות פתחת אותם בכדי לבדוק ויזואלית את תקינות הרכיבים? בייחוד קבלים.

 

תענוג! ממתין להמשך.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם בן או בת זוג, אבל כנראה אח תאום (בערך). שני הסאבים זהים - SW300/1 או בשמם בקצר יותר L0020 - 04.

ואכן כן, אחד מהם נרכש אצלך עוד אז (איי שם כשהיה לי את הפיז'ו 206), והשני נרכש מחבר פורום אחר לפני כשנתיים.

 

דווקא ה156 הספציפית הזו, היי דיי בתולה בכל מה שקשור למערכת חשמל וסטריאו (אני יודע שזה נדיר, אני היד השלישית על הרכב) - כך שאני דיי רגוע, בנוסף, דווקא ה156 היא סבירה לעבודה בכל מה שקשור לדלתות, לרוב מברג פיליפס וטורקס ישלימו 95% מהעבודה - השאר זה בוקסה 10 ו-13.

 

לגבי הסאונדסטרים - דווקא הCLASS A היה מחובר במערכת הקודמת, ואילו הD200 (סדרה ראשונה) הצתרף כשכבר המערכת פורקה - אבל יודע מה, בשביל הספורט ביום שבת אפנה זמן לפתוח לנקות, לבדוק, ולצלם - מגברים פשוטים ונקיים (הD200 עבר תיקון אצל הבעלים בחול - אחד הרכיבים החליט להישרף, המגבר תוקן על ידו - ונבדק ע"י בארץ - לאוזן הרגילה לא שמעי הבדלים, אבל אוליי בבדיקה עם RTA יהיה הבדל).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יאללה פורנו מגברים! מזמן לא היה כאן.

 

והסאונדסטרים הזה הוא באמת פרונוגרפיה ראויה.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פוסט שמגרה לי את בלוטות החשק.


Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הופה - ברוך השב בריבוע - מה הולך כאן? כן ירבו שבים וותיקים.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן, שכחתי להוסיף משפט אזהרה בתחילת השרשור, אז: זהוא שרשור של התקנת המערכת שלי, ברכב שלי, ועל אחריותי האישית, והשרשור נועד למטרת שיתוף בתהליך - כל מי שינסה לעשות התקנה דומה ברכבו, וייגרם לו נזק (לרכבים, לרכב עצמו, או למתקין) - כל הנזק הוא על אחריותו הבלעדית, ולי אין קשר לדבר.

 

מכאן נמשיך לעניינו, אז כמו שהבטחתי, הינני.

 

לפני שנקפוץ ל"פורנו מגברים" (באמת? לא חושב שהם עד כדיי כך פורנוגרפיים), כמה הסברים לגבי בחירת החיווט.

 

כידוע החוק השולט בחשמל הוא פשוט מאוד U=R*I קרי, מתח שווה לזרם כפול התנגדות, הנוסחא השניה שבה נעזר היא נוסחאת ההספק P=I*U קרי, ההספק שווה לזרם כפול המתח.

 

לצורך פישוט החישובים, אני מניח כמה הנחות, והגדרות (אני הולך על כללי אצבע, ולא מדייק עד אלפית המילימטר).

מתח מערכת החשמל ברכב לצורך חישובים של מערכת הסאונד 13.8 וולט (איפשהו בין מתח המצבר במצב שהרכב כבוי, לין המתח במערכת כשהרכב מונע).

הזרם המירבי שמסוגל לספק האלטרנטור ברכב שלי הוא 120A אמפר.

 

עכשיו, כדי לחשב מה גודל החיווט הנדרש, יש לחשב את כמות הזרם שאני צריך להעביר בין המצבר למגברים (ומשם לרמקולים).

 

נתחיל מחישוב הזרם שיוכלו לצרוך הרמקולים בשיא ההספק שלהם.

ההספק של הסאב הוא 180WRMS (כך לפי היצרן), ואני הולך לעבוד עם זוג ולכן ההספק הוא 360WRMS.

ההספק של הסט הקידמי (כולל מיד) הוא כ100WRMS לערוץ, כלומר סה"כ 200WRMS.

 

כלומר ההספק הכולל שהרמקולים יוכלו לצרוך מהמגברים הם 560WRMS, עכשיו, היות ומדובר על נתון RMS ולא PEAK, אז בשביל הSAFE SIDE אני אקח נתון שהוא פי 1.5 מהנתון הנ"ל - כלומר 840W סה"כ.

 

עכשיו אפשר לחשב את הזרם הנצרך ע"י הרמקולים, ואם נכניס את הנתון לנוסחאת ההספק, נקבל שהזרם הוא כ61A אמפר.

 

נשאיר לרגע את הנתון הזה בצד, ונחשב את הזרם שהמגברים יכולים למשוך.

 

מגבר המונו של הסלסטרה, מסוגל לספק 500RMS בחיסור ב-4אוהם, 1000WRMS בחיבור ב-2אוהב, ו1600WRMS בחיבור ב-1אוהם.

במקרה שלי, הוא יחובר לסאבים בחיבור מקבילי, ולכן יעבוד ב2אוהם - ולכן נבחר בהספק של 1000WRMS.

הXETEC P2 EVO, מספק 205WRMS לערוץ בחיבור ב4אוהם - ולכן ההספק הכולל שלו יהיה 410WRMS.

הסאונדסטרים CLASS A50II, מספק הספק של 25WRMS לערוץ בחיבור ב-4אוהם - ולכן ההספק הכולל יהיה 50WRMS.

הסאונדסטרים D200, מספק הספק של 100WRMS לערוץ בחיבור ב -אוהם, ולכן ההספק הכולל יהיה 200WRMS.

 

אם נחבר את כלל ההספקים, נגיע להספק כולל של 1660WRMS, והזרם עבור הספק זה הוא 120A.

עם זאת, אם ניקח בחשבון שמדובר על מגברים שהיעילות שלהם היא לא 100%, אלא יותר מתקרבת ל50% (נכון, יש מגבר קלאס D אחד, שניים AB ועוד אחד A), ונכליל את זה בחישוב הזרם נקבל זרם של 240A.

 

וואווו, אז מה תעשה? הרי האלטרנטור שלך מספק "רק" 120A?

 

מה אני אעשה? כלום, הכל טוב.

240A של זרם יימשך ע"י המגברים בתנאי שיהיה להם למי לספק את הזרם (ואצלי הזרם שיכול להיצרך ע"י הרכיבים הוא רק 61A), ובתנאי שאני אנסה לאמץ את הרמקולים לקצה גבול היכולת שלהם, הן מבחינת תדרים, והן מבחינת עוצמה.

 

אז בשביל מה חישבת את הזרם שיכולים למשוך המגברים אם אתה לא הולך להגביר רמקולים כל כך חזקים?

 

זה אני עושה כי אני אוהב לעבוד על הSAFE SIDE של כל מערכת, אני מעדיף להיות במצב שאני יכול לספק הספק מעל ומעבר למה שאני צריך, בצורה בטוחה - גם אם אני לא באמת הולך לנצל את זה. זה מאפשר לי לעבוד עם מרווח ביטחון ענק, ולא לאמץ אף רכיב לעבר קצה גבול היכולת שלו.

 

מה שכן, אני אשתמשך בנתון של ה240A כדי לחשב את המוליך אותו אצתרך כדי להעביר את כל הזרם הזה במידת הצורך.

כך שאם ניגש לטבלאות של גודל כבל מול זרם ואורך, נמצא ששני כבלים של 4G יספקו אותי מעל ומעבר.

 

ומכאן ההחלטה על שני כבלים של 4G שיספקו את הזרם למגברים.

 

*הערה מאוד מאוד חשובה - כל החישובים שביצעתי הם על קצה המזל, לפי כללי אצבע, מבלי להיכנס ליעילות, ומבלי לקחת בחשבון השפעות של טמפ' סביבה, ותדרים שמנוגנים*

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

IMG_20190525_121242.jpgIMG_20190525_121421.jpgIMG_20190525_121635.jpgIMG_20190525_121648.jpg

 

זהוא כאמור הסלסטרה FA1.6K

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
IMG_20190525_121706.jpgIMG_20190525_121716.jpgIMG_20190525_121727.jpgIMG_20190525_121736.jpgIMG_20190525_121923.jpg הXETEC P2 EVO

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
IMG_20190525_122213.jpgIMG_20190525_122240.jpgIMG_20190525_122414.jpgIMG_20190525_122424.jpg הSOUNDSTREAM D200 דור ראשון, מצורף גם התיקון שנעשה במגבר, לא הכי יפה, אבל המגבר עובד, ואני לא הצלחתי לשמוע בהבדלים בין הערוצים. שימו לב גם לאופן החיבור שלו לרמקולים ולמקורות המתח.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

IMG_20190525_122706.jpgIMG_20190525_122721.jpgIMG_20190525_123133.jpg וזה הSOUNDSTREAM CLASS A50II. מבחינת גודל פיזי הוא מחצית מגודלו של הD200, והוא בעצם באותו הגודל כמו הD100II. (ישנו גם CLASS A100II והוא בגודל הפיזי של הD200II).

 

כמו שרואים, חוץ מהתיקון שבוצע בD200 ע"י הבעלים הקודם בחול, כל המגברים (למראית עין) תקינים, אין קבלים שהתנפחות/התפוצצו/נזלו, אין סימני קורוזיה (שיתוך).

מקווה שגם בחיבור לחשמל לא יהיו בעיות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עוקב.

1. אני מניח שעקב אילוצי זמן ותקציב ההתקנה תיעשה בשלבים....

אז, לאיזה שלבים החלטת לפרק את ההתקנה?

2. יהיה שימוש בחומרי בידוד אחרים פרט לבוטיל?

3. המגברים יותקנו על גב המושבים האחוריים/רצפה כפולה/בצדדי תא המטען/אחר?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלבי ההתקנה יהיו לפי פרקי הזמן שיעמדו לרשותי - מעדיף להתחיל משהו ולסיים אותו באותו היום - גג יום למחרת - כי אני לא רוצה לנסוע ברכב חצי מפורק בכל פעם.

בתחילה אני חושב שאדאג להעביר את החיווט הדרוש להתקנה - כלומר חיווט המתח מתא המנוע לתא המטען, חיווט המתח מהמגברים לרמקולים, וחיוות שיקשר בין היחידת ראש לDSP. בשלב השני בידוד הפח החיצוני של הדלתות+הכנת תבניות כדי לייצר סוגרים למחיצות הטכניות בדלתות (כדי לעשות את הדלת כמה שיותר כתיבה אטומה).

לאחר מכן אני מאמין יגיעה שלב התקנת המגברים (איך בדיוק ובאיזה אופן, אני עדיין לא סגור - ב147 שהייתה לי עשיתי רצפה כפולה בתא המטען, אוליי גם הפעם, אבל לגבי זה אני אחליט בהמשך). ולבסוף בחירת מיקום לטוויטרים - ואחרי שלב הרצה של הסט אתחיל לחפש מיקום למידים.

 

לעניין החומרים האחרים, אני מנסה למצוא MLV טוב באיכותו ונגיש לקניה - אם יש המלצות לשילוב של עוד חומרים, אשמח לשמוע (קח בחשבון שהמטרה הסופית זה לא תחרויות SQ - אני פשוט רוצה להנות מהמוזיקה בדרכים).

 

לעניין מיקום המגברים, כמו שרשמתי אני עדיין לא סגור על זה, אבל בוודאות לא על גב המושבים (ב156 יש מחיצת מתכת בין תא הנוסעים לתא המטען) - המיקומים שאני שוקל הם בנייה של רצפה כפולה, בנייה בצידי תא המטען, או אוליי התקנה על הפח שמתחת למדף שמתחת לשמשה האחורית. - אבל זה כאמור יוחלט יותר בהמשך.

 

אם יש המלצות, הערות, הארות, תיקונים, אשמח לשמוע (אני לא מתקין מקצועי, ואין לי ניסיון מטורף בהתקנות - מה גם שאין לי את כל הציוד שהייתי רוצה)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המדידות של ההספקים והזרמים - נתוני ההספק של הרמקולים זה לא נתון צריכה - זה נתון ספיגה.

 

זה אומר באיזה הספק יציב הרמקול יכול לעמוד בו לאורך זמן - זה לא אומר שאתה לא יכול לספק להם מעבר לזה - מה שהמגבר ידחוף אל הרמקול, הרמקול יספוג (או שלא).

 

החישוב צריך להתבצע לפי צריכת השיא של המגברים.

 

אתה צריך לקחת בחישוב הזה גם את צריכת זרם\הספק השיא של מערכות הרכב והמנוע - ואתה תגלה שאתה במחסור הרבה יותר גדול מזה שחשבת שאתה נמצא בו.

 

אתה גם צריך לקחת בחשבון את המצבר\מצברים - גם להם יש מאגר שנמדד במספר של אמפר שעה - השאלה במצברים רק היא מה גודל המאגר, באיזו מהירות הם יכולים לפרוק אותו ותוך כמה זמן הם מתאוששים (נטענים).

 

ואז - בכמה מעגלים כאלו הם מתוכננים לחיות.

 

ואז גם נכנסת המציאות לחיים - תורת הכאוס והדברים שאתה לא יכול לקחת בחשבון כי אתה לא מודע להם או לא שולט בהם.

 

כמו בתי פיוז שוררים, נורות להט שמייצרות עומס בגלל בלאי, קורוזיה בחיווט קיים שמייצר התנגדות גבוהה בחלק מהמעגלים ברכב וכך הלאה וכך הלאה.

 

אבל - האם אתה באמת צריך להיות מוטרד מכל זה?

 

בהינתן שאתה שומע מוזיקה יום יומית ואתה לא מבצע תחרויות DB DRAG

בהינתן העובדה שהרמקולים הכי גדולים שלך יכולים לזוז היטב על הספק\זרם קטנים מאוד.

בהינתן העובדה שבכל זאת יש לך אלטרנטור שמסוגל לייצר 120 אמפר וגם מצבר

 

אני מתאר לעצמי שרוב הסיכויים הם שאתה לא תיתקל בבעיות תשתית חשמל.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך אנרגיה וזמן ומקום לעשות רצפה כפולה. הייתי עושה את זה. אין על תא מתען נקי מחוטים ומגברים.

והאם אפשר לקחת מספר לשמוע p90? מזמן רוצה לשמוע את setup הזה.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


phone

-> HELIX DSP PRO MK2 -> Mosconi AS100.4 -> ScanSpeak D3004 & ScanSpeak 12M

Mosconi AS200.4 -> JL ZR800-CW & JL 10W3v3

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...