Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה פיאט הפסיקה לייצר את הפונטו?


יונתן12345
 שיתוף
עוקבים 5
שימו לב! השרשור הזה בן 769 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי פונטו איבו שאני מאוד אוהב. גם כשהאוטו בן 8 הוא עדיין נראה טוב מבפנים ומבחוץ, מרווח, נוח וחסכוני. אחלה אוטו שרואים שהושקעה מחשבה בתכנון שלו.

הפונטו והאונו שלפניה תמיד היו הלחם והחמאה של פיאט. זכו ברכב השנה מספר פעמים ונמכרו בכמויות אדירות בארופה. כאילו, בחיאת!!! על הדגם הזה פיאט בנתה לעצמה שם וגדלה בצורה אדירה. אז למה החליטו שלא להשקיע יותר בדגם הזה ורק בפיאט 500 שזה דגם נישתי, לא פרקטי ויקר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כי היום היא לא תחרותית.

מנוע מיושן, בטיחות לא מספקת, וכשנמכרה פה גם המחיר היה גבוה לעומת המתחרות.

בנוסף התיבה האוטומטיץ היה בעלת מצמד יחיד, לא מוסיף רצון לקנות אותה.

 

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כי היום היא לא תחרותית.

מנוע מיושן, בטיחות לא מספקת, וכשנמכרה פה גם המחיר היה גבוה לעומת המתחרות.

בנוסף התיבה האוטומטיץ היה בעלת מצמד יחיד, לא מוסיף רצון לקנות אותה.

 

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

עלהכיפאק אין בעיה, שיוציאו דגם חדש. פג'ו עשו את זה, רנו עשו את זה.

חוץ מזה עזוב את השוק הישראלי לרגע וההצלחה הלא גדולה של הפונטו פה . פיאט הפסיקה ליצר את הפונטו בלי שום תכנון עתידי לדגם חדש גם בארופה, שם תיבה אוטומטית זה לא מאסט

עריכה אחרונה על ידי יונתן12345
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שכל תהליך המיזוג עם קרייזלר והפיתוח של אלפא רומיאו מחדש לקח הרבה משאבים בזמנו.

היום נראה שעיקר ההשקעה במותג הולכת או לשוק הדרום אמריקאי שם הם מציגים דגמים חדשים, ולבין חשמול של דגמי העתיד, שנחזקה בקונספט של פיאט שהוצג בז'נבה, לאחר הרבה זמן שלא הציגו כלום. ה500 הבאה תהיה חשמלית בלבד (והנוכחית כנראה תמשיך להיות מיוצרת לצידה), ועל פונטו חדשה כרגע יש שמועות לא מבוססות, לאחר שנים של הצהרות שהיא לא תוחלף.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל 3 שנים פיאט משנה אסטרטגיה - וזה רק עושה לה רע.

לפני מספר שנים הצהירה שתתמקד רק ב 500 ובגרסאות שונות שלה. כל פעם הם מנסים משהו ואז עושים חישוב מסלול מחדש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באירופה כן. בדרום אמריקה הם מתפקדים ומוציאים דגמים "חדשים" כשמגיע הזמן. למשל הפיאט ארגו , שיכולה להתחרות בסנדרו וגם בסטפווי עם גרסת טרקקינג.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, הפונטו עדיין משווקת באיטליה, כנראה לחברות השכרה, גופים ממשלתיים ולאוכלוסיה שאינה מספיק אינטיליגנטית להמנע מרכב שזכה לאפס כוכבים במבחן ריסוק.

 

בכל אופן, ההחלטה של פיאט הייתה לזנוח את דגמי הלחם והחמאה שהם מכרו במשך עשרות שנים, ברווחיות נמוכה, אם בכלל, ולהתמקד ברכבים מיוחדים יותר עליהם ניתן לגבות פרמיה. השאיפה היא שבמקום לקנות פונטו הלקוחות יקנו את ה- 500X, שיושבת על אותה פלטפורמה, אבל נמכרת במחיר גבוה משמעותית שכנראה מותיר רווח גדול יותר.

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אאל"ט אלפא מיטו עדיין משווקת והיא סוג של פונטו מפוארת ומעוצבת.

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206 1.4 *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס 1.6 * פורד אריקה 1.6 ידנית
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בכל אופן, ההחלטה של פיאט הייתה לזנוח את דגמי הלחם והחמאה שהם מכרו במשך עשרות שנים, ברווחיות נמוכה, אם בכלל, ולהתמקד ברכבים מיוחדים יותר עליהם ניתן לגבות פרמיה.

 

זה כמו ההחלטה של פורד להפסיק למכור בארה"ב מכוניות נוסעים פשוטות, ולהתמקד בטנדרים וsuv, איפה שהקונה שם בשמחה עשרות אלפי דולרים על תוספות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא זכור לי שהפונטו גרנדה/איבו תפסה בארץ אלא הספייס.

לדעתי, פיאט דיי ירו לעצמם ברגל עם הגיר הרובוטי הזה.

במקום להשתמש בגיר הרציף שכבר היה זמין להם בפונטו ספייס.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפונטו עדיין מיוצרת, היא עברה מתיחת פנים ב-2013 או 2014 ונמכרת בהודו. אפילו יש גרסת אבארט עם 1.4 t-jet שמוציא 135 כ"ס. עבור שווקים מפותחים היא כנראה כבר לא מספיק תחרותית, אז הפסיקו למכור אותה בהם.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הרגשה שפיאט חזקים (או לפחות פעם) במדינות דרום אמריקה. עד לפני כמה שנים מכרו את הפיאט אונו המוכרת לנו עם מתיחת פנים קלה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למה? כי הם עשו טעות. ב 10 שנים האחרונות התמקדו בעיקר ב 500 מבלי להשקיע בסופרמיני כלל. השקיעו קצת יותר בתאומה אלפא מיטו שלפחות קיבלה מנועים מודרניים. לאט לאט ירד הביקוש ובצדק...עד שלא נשאר סיכוי להחזיר אותה לקדמת הבמה. חבל, אישית אני אוהב את העיצוב של הפונטו (יותר משל המיטו). עושה רושם שהם באותה דרך עם הפנדה...הסבו את המפעל בנאפולי (שם יוצר הדור הנוכחי) לטובת אלפא, והם לא מעדכנים את הרכב, לא מבחינת מנועים ולא במתיחת פנים (הציגו לאחרונה איזה קונספט חשמלי דבילי לחלוטין שספק אם יגיע לייצור). עכשיו זה כבר מאוחר מדי, אלא אם כן PSA ישתלטו גם על הקבוצה ויוציאו מתישהו פונטו תואמת 208, קורסה (שאוטוטו תיחשף) ודומותיהן. אחרת, כבר לא יקרה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פיאט מוכרת בסדר בכמה מדינות מתפתחות (בדגש על אמריקה הלטינית) אבל מרקיונה בקבר, החלטות שהוא לקח בשנים האחרונות היו קצת תמוהות והחברה שהוא השאיר לא במצב מלבב.

בליינאפ הדרום אמריקאי יש להם דגם חדש שמחליף את הפונטו ונקרא ארגו. ויזואלית הוא מזכיר את טיפו החדשה, גם מבחוץ וגם מבפנים אבל הוא מגיע עם מנועים שמתאימים לשוק ההוא (כאלה שמונעים על ידי אתנול/מתנול) ובכלל לא ברור אם הוא עומד בדרישות התקינה האירופאית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מרקיונה הצהיר שהוא לא צופה עתיד מזהיר לפיאט, הדבר העיקרי שיש לה למכור זה משפחת 500, למכור פונטו ברווחיות 0 זה לא כלכלי, לכן לא מוצעת יורשת שוק עובר לרכבי שטח ושם אין טעם להציע suv על בסיס פיאט כאשר יש לך את מותג ג'פ תחת אותו היצרן, רוב הלקוחות, בצדק, יעדיפו אותו, לכן פיאט נשארה בלי קלפים בשרוול. תראה מה קרה ל קרייזלר ודודג' בארה"ב, גם הם כמעט לא מייצרים כלום, חוץ ממיניוואן, כל הייצור עבר לג'יפ וראם, באירופה הוא עבר לאלפא ומאזרטי, כנראה עדיף למכור לוונטה אחת ולא 5000 פונטו.

 

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 769 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...