Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוכבים לעבודה? מחפש עצות לרוכב המתחיל (אופניים)


Gosser1860
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 521 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קח בחשבון שאופני כביש מצריכים הסתגלות, הצמיגים דקים יותר ותצטרך להתאים את המהירות בפניות (גם בקיץ, מעט עפר ותרגיש גלגל בורח).
ואם המסלול שלך כולל עלית מדרכות או סתם דרכים משובשות, לא בטוח שהם יעמדו בזה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו לי אופני כביש, לא ממליץ לך לעבור לכאלו - בדרכים ישראליות מצאתי את עצמי מבלה הרבה יותר מדי זמן בהתעסקות בפנצ׳רים...

אני חושב שאופני קרוס אולי יתאימו לך, צמיג בחתך צר אבל לא מדי, שיכוך עדיף במקצת, מוותרים על הגג״ש הקדמי (לא באמת צריך אותו עם היחסים של הקסטות האחוריות כיום). לא סגור על תוואי וסגנון הרכיבה שלך, כך שאולי העצה שלי בתחת, אבל לבדוק את זה לא יזיק לך.

 

לדוגמא

  • רעיון טוב! 1
יבגניפ כתב:
אני בוודאי הייתי שמח אם אנשים טובים (או אפילו בינוניים כמו אור) היו נשארים כאן.

306XR --> Bravo TJet --> Giulietta QV --> MX-5 ND RF --> Tesla Model 3 Stealth

Ninja 300 --> Harley Davidson Iron 883

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Be roo כתב:

ואם המסלול שלך כולל עלית מדרכות או סתם דרכים משובשות, לא בטוח שהם יעמדו בזה.

 

לפני 13 שעות, oryo כתב:

לא סגור על תוואי וסגנון הרכיבה שלך, כך שאולי העצה שלי בתחת, אבל לבדוק את זה לא יזיק לך.

 

עונה לשניכם. אם להחליף את האופניים הנוכחיים אתם כנראה צודקים שאופני כביש "פרופר" לא יעמדו בזה כנראה. צמיג 25C ייגמרו מהר מידי, מוקדם מידי.

אם לעבור לשלב הבא, הכיוון הוא נראה גראבל (אם בשביל תיור) או קרוס (קצת יותר קרבי, שלדה דומה לכביש). בעוד שרוב אופני הגראבל עם בסיס גלגלים ארוך יותר ובכלל מבנה רגוע יותר עם זאת בעלי צמיגים בסגנון כביש יותר, קורצים לי יותר מאשר הישיבה הכפופה של אופני כביש כשרוכבים בעיר בדרך לעבודה.

 

כנראה שאני צריך לעשות כמה רכיבות ניסיון ולהבין למה אני מתחבר יותר. בנתיים, בנוסף למלצה שלך אור, הוספתי עוד 2 דגמים:

https://www.matzman-merutz.co.il/mens-diverge-e5-comp

https://www.rosen-meents.co.il/אופני-כביש-אופני-תיור-MERIDA-SILEX-600-2019-GRAVEL

 

מצד שני, אפשר להשאיר את הנוכחיים ולרכוש רק אופני כביש לסופ"שים. ככה סה"כ אני רוכב על כלי שהוא ייעודי ולא מבצע פשרות. לא בשלדה, לא בצמיגים ולא במשקל. מצד שני אני בכלל לא בטוח שאני צריך כלי כל כך רציני. גם להחזיק 2 זוגות מרגיש לי מיותר.

עריכה אחרונה על ידי Gosser1860

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף,

אני גם במסלול רג-> תא, 6 קילומטר בערך עד לעבודה,

כבר תקופה מתלבט לעבור מהחשמליות לאופניים אמיתיות. הייתי רוצה לדעת איך אתה מסתדר בקיץ? מקלחת בעבודה? החלפת בגדים? 

עריכה אחרונה על ידי dav9
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקלחת בעבודה. בתור חבוב שמזיע לא מעט זה הפתרון העיקרי. יש אצלנו כמה שרק מחליפים בגדים, אבל הם מזיעים מעט או בכלל לא.

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאמין שלא יהיה אפשר להמנע ממקלחת אז.. 
@Gosser1860 ראיתי שהאופניים שנסעת עד היום עם שיכוך קדמי,  זה לא שיקול מבחינתך באופניים הבאות? בעיקר נראה לי בעייתי במעבר משבילי אופניים לכביש ובחזרה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שהוא מוסיף לנוחות אבל הוא לא מאפשר לקפץ בין מדרכה למדרכה. הוא סה"כ 63מ"מ, לא מעט אבל לא הרבה.

יש לו אפשרות נעילה, והקשיחות שהתווספה עזרה מאוד בניהוג ופניות. גם פחות רכות בקטעים של עלייה. מצד שני הוא מוסיף משקל.

 

אני משתדל לעבור בין השבילים לכביש בחלקים בהם אין שפת מדרכה, האופניים הם גם ככה זנב-קשיח, ואני בחור כבד, אז נפילה חזקה מידי עלולה לעקם את הגלגל האחורי בלי בעיה.

 

אם לומדים את המגבלות של האופניים, אני לא חושב שחייב שיכוך קדמי, אבל אם מעדיפים ללכת על הבטוח זה יכול לעזור בהתחלה.

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Gosser1860 כתב:

כנראה שאני צריך לעשות כמה רכיבות ניסיון ולהבין למה אני מתחבר יותר. בנתיים, בנוסף למלצה שלך אור, הוספתי עוד 2 דגמים:

https://www.matzman-merutz.co.il/mens-diverge-e5-comp

https://www.rosen-meents.co.il/אופני-כביש-אופני-תיור-MERIDA-SILEX-600-2019-GRAVEL

 

אהבתי את המרידה

 

לדעתי ולנסיוני - עדיף זוג אחד מוצלח משני זוגות בינוניים. אני גם לא חושב שהשונות בין הצרכים שלך גדולה מספיק (לפי התיאורים שסיפקת).

אם אתה בחור גדול, אז עוד +1 לטובת גראבל (ושיכוך ״צמיגי״).

עם גראבל אפשר לרדת ממדרגות ע״י תיקון שפת גוף, לא חייבים לרדת מהאופניים. עם כביש גם אפשר אבל פחות מתאים.

 

מזלג הקרבון יציע לך מעט שיכוך, אבל כמובן שזה לא כמו בולם אמיתי. מצד שני 63 מ״מ שנעול בד״כ זה גם לא מי יודע מה שיכוך...

  • רעיון טוב! 1
יבגניפ כתב:
אני בוודאי הייתי שמח אם אנשים טובים (או אפילו בינוניים כמו אור) היו נשארים כאן.

306XR --> Bravo TJet --> Giulietta QV --> MX-5 ND RF --> Tesla Model 3 Stealth

Ninja 300 --> Harley Davidson Iron 883

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, oryo כתב:

אהבתי את המרידה

 

רק חבל שהgroupset הוא 1 Sram Apex ולא Shimano 105 7000 כמו בספשיאלייזד. ברגע שעולים לדגם הבא Silex 7000 כבר מקבל Ultegra, אבל הן כבר הרבה מעל התקציב (צריך גם פדלים ונעליים שאין לי היום).

 

המבנה שלהם קצת שונה (בstack ובreach), למרות שיש בהם גם דמיון. בקיצור אין כמו רכיבת התנסות קצרה (ארוכה) כדי להחליט.

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרתי לך, אני מעדיף גג״ש אחד מקדימה, היה לי ככה וככה ורכבתי בתוואי הרבה יותר אגרסיבי ממך. אלא אם יש איזושהי סיבה שאתה צריך גם יחס מאוד מאוד קל וגם מאוד מאוד קשה (זה בד״כ לא המצב, בד״כ מספיק לך קצה אחד, אלא אם יש לך תוואי שגם רווי עליות וגם רווי מישורים ארוכים) אני סבור שזה יותר טוב מרע.

בקשר לשימאנו נגד סראם, זה מאוד אינדיוידואלי, אבל אני אישית ממש אוהב את התחושה המתכתית של סראם. לא יודע איך להסביר את זה, צריך לנסות. למרות שאני לא בטוח שזה המצב בסגמנט הכביש/גראבל...

 

אבל עזוב את כל זה רגע.

 

אם אתה רוכב בלי קליטים, אז למרות שברור לי שפסיכולוגית זה עלול להיות מפחיד - אני לא יכול להמליץ מספיק על מעבר לקליטים. אמנם יש לזה חבלי לידה (שאל את @YNV ...) אבל זה גם עוזר ליעילות וגם, וזה הולך להשמע ממש קאונטר-אינטואיטיבי, מסייע לבטיחות(!).

כמובן שיש הרבה דעות בנושא הזה ויש אנשים שיישבעו שהרגע ניסיתי לרצוח אותך, אז קח הכל איך שאתה רוצה. אם במקרה בטעות יש לך חבר שיכול להשאיל לך, אולי שווה לקחת לתקופת נסיון (לא לרכיבה אחת). 

יבגניפ כתב:
אני בוודאי הייתי שמח אם אנשים טובים (או אפילו בינוניים כמו אור) היו נשארים כאן.

306XR --> Bravo TJet --> Giulietta QV --> MX-5 ND RF --> Tesla Model 3 Stealth

Ninja 300 --> Harley Davidson Iron 883

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, oryo כתב:

וזה הולך להשמע ממש קאונטר-אינטואיטיבי, מסייע לבטיחות(!).

איך?

 

(בדיוק קיבלתי נעליים לקליטים SPD, ואני מה זה חושש מהרמזור השני (כי בראשון אני אזכור, בשני...) ברכיבה הראשונה.)

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, תוודא שאתה מתקין קליטים שהם MULTI RELEASE. אם שלך לא, אז תרכוש אחרים, זה גרושים.

אני לא יכול להדגיש את הקטע הזה מספיק, סמוך עלי כאן, זה הבדל רציני.

כמובן שתשחרר את הקפיץ בפדאל עד הסוף בהתחלה (שחרור קל יותר), ואח״כ תגביר במידת הצורך / חשק.

 

יש פחות מצבים של החלקת הרגל מהפדל, יש פחות מצבים של לחיצת פדל שנתקע לך ברגל, ברגע שאתה מכיר את זה הרגל משתחררת מהקליט מבלי שאתה מבצע פעולה בעצמך (זה קורה לבד, כמו קסם, לא יודע להסביר את זה אחרת).

באופני שטח יש את עניין הקפיצות, ויש אסכולות שיישבעו שקליטים זה הדבר הכי טוב שיש ואחרות שיישבעו שזה סכנת-על. אתה כבר מבין איפה אני.

 

אנקדוטלית - הנסיון שלי ושל חברי לרכיבה (שטח) הראה שלאחר תקופת ההסתגלות, יש 0 נפילות שקשורות בקליטים. מנגד, כשיצא לי לרכוב פה ושם בלי קליטים, הרגשתי טוב מאוד את ההשפעה על הבטחון ברכיבה, וגם הרגל אכן החליקה פה ושם.

 

כל זה מבלי להתייחס לעניין היעילות שברור לחלוטין (אני מניח) שהוא די משמעותי לטובת הקליטים לרוב הרוכבים.

 

קיצר דויד, אל תפחד, אתה כנראה תדפוק איזה ״בול עץ״ (מגיע לעצירה, שוחרר לשחרר, נופל על הצד) פעם פעמיים, אבל זה לא רציני וסביר כי מהר מאוד תשכח שזה אי פעם קרה.

 

(מסייג ואומר: ברור שזה לא לכל אחד, וברור שיש אנשים שלא יתחברו - תרתי משמע, אבל מהנסיון שלי ושל כל הרוכבים הרציניים איתם ביליתי כשהייתי בסצינה, היה קונצנזוס בנוגע לסיפור הקליטים)

עריכה אחרונה על ידי oryo
יבגניפ כתב:
אני בוודאי הייתי שמח אם אנשים טובים (או אפילו בינוניים כמו אור) היו נשארים כאן.

306XR --> Bravo TJet --> Giulietta QV --> MX-5 ND RF --> Tesla Model 3 Stealth

Ninja 300 --> Harley Davidson Iron 883

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן דאגתי לקנות מולטירליס, ושהפדאל הימני ישתחרר בקלות. 

מדהים עם אופניים, כול פעם אני חושב לעצמי "אני יודע שכולם נופלים, אבל לא נראה לי שאפול" ואז אני נופל אחושרמוטה על שטות.

נראה הסופש עד כמה אקלל. 

בכלל, לא הייתי קונה קליטים, אבל רכשתי זוג אופניים יד2 (פאקינג דיל מזוג מבוגר) והם הגיעו כבר עם קליטים SPD, אז החלטתי לזרום.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...