Jump to content
קיבלנו דיווח על בעיה בחידוש מנויים. אם חוויתם בעיה דומה, שלחו הודעה פרטית למשתמש "פבל" ונעזור לכם
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתי רכב . כמה זמן כדי להחזיק אותו כדי לא להפסיד הרבה מהשווי שלו ולהתקדם לרכב הבא ?


Itzikbi
 שיתוף
עוקבים 4
שימו לב! השרשור הזה בן 736 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחת לאיזה ככה נפתח שרשור בדיוק על אותה הנקודה - כיצד לקנות רכב שבאורח פלא לא ייאבד כמעט כלום מערכו ועוד ניתן יהיה למכור אותו ברווח.

Mazda Drei Hatchback "Premium" 2L

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תקנה רכב עם מכלולים מוכרים ומנוע עם שרשרת טיימינג ועלויות האחזקה לא יהיו גבוהות.

יונדאי,מאזדה,הונדה אטמוספריות יחזיקו 8-10 שנים בלי יותר מידי תקלות.

(נכתב על סמך נסיוני האישי).

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נקמיצ'י - אני יודע שאתה לא מנכ"ל טבע, אלא רק משתמש במוצרים שלהם.

 

כמה אתה מפסיד אם אתה סוגר את העסק שלך ליום בגלל ביקור במוסך? ואם לא אתה (כי אתה שכיר) - אז הקולגות שלך העצמאיים?

 

הגישה שלי היא להחליף רכב כאשר אני תופס אותו כלא אמין, או כשר הוא לא ממלא את הצרכים מסיבות אחרות. מבחינתי להתקעות בדרך יש משמעות פסיכולוגית, לא רק כלכלית. הניסיון שלי הוא שזה קורה מתי שהוא בגיל 6-12 שנים. כיון שמצבי הכלכלי לא לוחץ, אני יכול (אם כי עד כה לא עשיתי זאת) להתיחס לרכב כפי שאשתי מתייחסת למקרר: היא מחליפה אותו כאשר הוא מגיע לגיל 10-11, כיון שהמחיר של 24 שעות בלי מקרר בלתי נסבל מבחינתה (תחשוב רק על ערך המוצרים בפריזר שמפשירים ומתקלקלים. זה יכול להיות אלפי שקלים).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
נכון - כל מקרה לגופו..

אבל יש ממוצע של נקודת האיזון, בין ירידת הערך להשקעה בהחלפת חלקים יקרים ובלאי ברכב.

(רעשי בלאי פלסטיקים והחלפת רצועת תיזמון רצועות מנוע ובולמים ונוזלי ממסרה, החלפה שניה של מצברים וצמיגים)

סביב ה 4-6 שנים וסביב כ 80-120 אלף ק"מ.

 

אייל.

 

זה אולי נכון שרירותית במידה וקנית רכב חדש ואתה נוסע קמ' סביר.

אבל פותח השרשור כתב שהוא "קנה רכב". זה יכול סדרה 7 חדשה מהניילונים, וזו יכולה להיות קורולה בת 10 עם 180K ב-15 אלף.

אי אפשר לענות על השאלה הזאת מבלי לדעת ספציפית מה הוא קנה.

 

ובכול מקרה, כמו שכתבו מקודם, למעט רכבים במחירים ממש נמוכים, כמעט תמיד(במידה והרכב הוא לא בור ללא תחתית) הירידת ערך תהיה גבוה יותר ממחיר הטיפולים.

 

אבל מה לעשות, דן אריאלי דיבר על זה רבות, ובתור בני אנוש, אנחנו חושבים שאנחנו ראציונלים ומחושבים, אבל בפועל לא ממש. פסיכולוגית:

1. לאנשים פחות כואב להפסיד כסף בירידת ערך מאשר להפסיד כסף במוסך או בתחנת הדלק, גם אם היא גבוהה הרבה יותר(עיין ערך אנשים שנוסעים מהסופר וחזרה וקונים היברידית חדשה כי היא "חסכונית").

2. בסימן הראשון לאי נוחות- לקחת ימי חופש/לבזבז יום מנוחה עבור טיפול, להתקע חס וחלילה פעם בשנה עם הרכב, להתמודד עם החרדה שהמוסכניק מנסה להשחיל אותך, אנשים יהיו מוכנים לשלם הרבה הרבה יותר על מנת לא לחוות את הנ"ל.

 

לכן זוהי שאלה מסובכת שהרבה יותר תלויה באופי של הבנאדם, מאשר בחיוניות הכלכלית האמיתית של החלפת הרכב.

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
נקמיצ'י - אני יודע שאתה לא מנכ"ל טבע, אלא רק משתמש במוצרים שלהם.

 

כמה אתה מפסיד אם אתה סוגר את העסק שלך ליום בגלל ביקור במוסך? ואם לא אתה (כי אתה שכיר) - אז הקולגות שלך העצמאיים?

 

הגישה שלי היא להחליף רכב כאשר אני תופס אותו כלא אמין, או כשר הוא לא ממלא את הצרכים מסיבות אחרות. מבחינתי להתקעות בדרך יש משמעות פסיכולוגית, לא רק כלכלית. הניסיון שלי הוא שזה קורה מתי שהוא בגיל 6-12 שנים. כיון שמצבי הכלכלי לא לוחץ, אני יכול (אם כי עד כה לא עשיתי זאת) להתיחס לרכב כפי שאשתי מתייחסת למקרר: היא מחליפה אותו כאשר הוא מגיע לגיל 10-11, כיון שהמחיר של 24 שעות בלי מקרר בלתי נסבל מבחינתה (תחשוב רק על ערך המוצרים בפריזר שמפשירים ומתקלקלים. זה יכול להיות אלפי שקלים).

 

שמעתי גם את הסיפור על המקרר וגם איתו לא הסכמתי.

יש לך מוצרים באלפי שקלים בכל רגע נתון במקרר שיתקלקלו?

 

והאם להחזיק את המקרר עד שהוא יתקלקל ואז לתקן אותו במקום לשלם 15 אלף שקל על מקרר חדש זה לא כלכלי יותר?

יש פה 0 היגיון כלכלי.

 

ונגיד שיש לי עסק.

כמה אני מרוויח ביום? 2000 שקל? (שפה ועכשיו אני חותם לך שזה יותר מהשכר היומי של 90% ממשתמשי קארספורום).

 

אני נוהג ברכב בן 6 שלי.

התקלקל.

שוד ושבר.

אני מזמין גרר למוסך.

הולך לעבודה במונית.

הגיעה חשבונית - 5000 ש"ח.

 

הפסדתי חצי יום עבודה יחד עם עלות המוסך - 6000 ש"ח.

 

אופציה ב' - למכור את הרכב ולקנות רכב חדש ולהפסיד הרבה יותר כי פעם באף פעם יש תקלה משביתה ברכב.

 

שוב, אני לא אומר שאשתך לא צריכה לקנות מקרר חדש. נהפוכו. שתתחדש. ובדגם הכי משוכלל ותהנו מכל רגע ממנו.

ותחליף כל 6 שנים רכב לדגם הכי מוצלח שיש.

 

רק אל תבוא לספר לי שאתה עושה את זה כי זה כלכלי באיזשהו אופן.

 

אגב, אני אישית מחליף רכבים באופן די תדיר. לא כי זה כלכלי. מסיבות אחרות לגמרי.

מקררים אני לא מחליף. :wink:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נקמיצ'י - עניין המקרר הוא פסיכולוגי מאד.

 

אם תחשוב על כמות הבשר בפריזר תבין שהתכולה שווה הרבה כסף. אבל לא זו הבעיה. הבעיה היא איך מסתדרים בתקופת הביניים בין השבתת המקרר לקבלת המקרר הבא, שיכולה לארוך מספר ימים. פעם היה לנו איזה מקרר קטן ספייר (שריד מימי הרווקות). אבל זה נגמר לפני הרבה שנים, והמקרר הוא מכשיר קריטי בבית. אין בעיה אם מכונת הכביסה מושבתת כמה ימים, מכסימום בסופש הבא עושים עוד 3 מכונות. אבל האוכל במקרר לא יכול לחכות. והאספקה של יבואן המקררים מגיעה לחיפה פעם בשבוע, פעמיים בשבוע טוב.

 

לגבי רכב - אין לי בעיה עם רכב ישן. אני מחזיק רכבים בין 7-10 שנים (ואם נביא בחשבון שחלקם לא נרכשו חדשים, אז נסעתי גם ברכבים בני 12+). אבל כשם שלך יש מחוייבות ללקוחות גם לי יש מחוייבות כזו, וכמובן שההנאה להתקע בדרך מפוקפקת. ואם הרכב צריך להתאשפז במוסך כמה ימים זה כבר מתחיל להיות בעייתי מבחינת ההתנהלות המשפחתית. אז כל עוד הרכב תקין, או שיש תקלות מינוריות - אין בעיה. אבל אחרי שגררתי אותו בפעם השניה או השלישית (ומדובר ברכב שכבר אינו צעיר) - מגיע הזמן להחליפו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
נקמיצ'י - עניין המקרר הוא פסיכולוגי מאד.

 

 

לגבי רכב - אין לי בעיה עם רכב ישן. אני מחזיק רכבים בין 7-10 שנים (ואם נביא בחשבון שחלקם לא נרכשו חדשים, אז נסעתי גם ברכבים בני 12+). אבל כשם שלך יש מחוייבות ללקוחות גם לי יש מחוייבות כזו, וכמובן שההנאה להתקע בדרך מפוקפקת. ואם הרכב צריך להתאשפז במוסך כמה ימים זה כבר מתחיל להיות בעייתי מבחינת ההתנהלות המשפחתית. אז כל עוד הרכב תקין, או שיש תקלות מינוריות - אין בעיה. אבל אחרי שגררתי אותו בפעם השניה או השלישית (ומדובר ברכב שכבר אינו צעיר) - מגיע הזמן להחליפו.

בטיחות של רכב בן 12 לא מטרידה אותך?

כדי להיות זקן וחכם צריך קודם להיות צעיר וטיפש (א.ב לא זוכר מי אמר את המשפט הזה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זו היתה מכונית בעלת 3 כוכבי NCAP. בקנה המידה של אותם ימים זה היה לא רע. וגם היתה לי פחות מודעות מהיום.

 

הרכב הוחלף (במקרה) גם בתקופה שבה היתה עלית מדרגה באמצעי בטיחות.

 

מעבר לכך - לאור ההתקדמות באמצעי בטיחות בשנתיים - שלוש האחרונות לפי ההגיון שלך אני צריך להחליף שוב את כל המכוניות. זה נקרא להוסיף איזה 150-200 אש"ח. יצטרך לחכות עוד כמה שנים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הכי כלכלי להחזיק רכב כל עוד הוא אמין.

זה משתנה מרכב לרכב וגם מאדם לאדם כי יש מי שעבורו תקלה משביתת רכב היא אסון ויש שלא.

 

ככלל רכב עם אמינות סבירה ותחזוקה נכונה יחזיק 8-10 שנים בלי נדר.....

 

עד כמה הוא בטוח או מהנה זו סוגיה אחרת.

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
זו היתה מכונית בעלת 3 כוכבי NCAP. בקנה המידה של אותם ימים זה היה לא רע. וגם היתה לי פחות מודעות מהיום.

 

הרכב הוחלף (במקרה) גם בתקופה שבה היתה עלית מדרגה באמצעי בטיחות.

 

מעבר לכך - לאור ההתקדמות באמצעי בטיחות בשנתיים - שלוש האחרונות לפי ההגיון שלך אני צריך להחליף שוב את כל המכוניות. זה נקרא להוסיף איזה 150-200 אש"ח. יצטרך לחכות עוד כמה שנים.

 

לא רשמתי שום דעה, רק שאלתי שאלה.

 

לפי ההגיון שלי, קודם כל הבטיחות ורק אחר כך אמינות וירידת ערך.

ובכל מקרה, אני לא חושב שצריך להחליף כל שנתיים ואפילו לא כל 5 אבל 12 שנה זה כבר סופר ישן מבחינה ביטחותית.

 

אבל היי זה רק אני, הכי חשוב שלא תהיה ירידת ערך :wink:

עריכה אחרונה על ידי IsraelR

כדי להיות זקן וחכם צריך קודם להיות צעיר וטיפש (א.ב לא זוכר מי אמר את המשפט הזה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני קצת יחדד

אני נוסע 12 אלף קמ בשנה בעיקר בעיר ,

חשוב לי איבזור בטיחות , אמינות בטיחות כמובן ,

ואל א לאכול אותנ עם מוסכים באלפי שקלים

אגב קניתי הונדה JAZZ

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קנית חדש מהחברה? במידה וכן, להחזיק את הרכב עד שיהיה שווה 15 אלף במחירון.

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 736 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...