Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

OrFuxx

תיקון זוויות מתלים לאחר הנמכה: שאלה + הסבר

שימו לב! השרשור הזה בן 335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

שלום לכולם,

אני עם סיוויק 2018 דגם SPORT ידנית. הזמנתי מפיטסטופ בחולון קוילאוברים ST-Suspension ST-X, כשהמטרה העיקרית היא הקשחה והתנגדות לגלגול, ומטרה משנית היא הנמכה. אני מעדיף להימנע ממוט מייצב בזמן זה, ואני רואה בו משהו להשאיר ממש לסוף אם בכלל.

אתחיל בתכלס ואמשיך בתאוריה:

תכלס:

חיפשתי וחיפשתי, וקשה לי למצוא יצרנים של קיטי קאמבר/זרועות מתלה מתכוונות לדגם הרכב שלי, וגם תפוחי הגה ומתלים.

אני מאוד אשמח לעזרה או להכוונה לבעלי מקצוע רלוונטיים שיוכלו לעזור במציאת חלקי מרכב רלוונטיים והבאתם לארץ.

 

כמו כן אשמח לשמוע מניסיונכם עם הנמכות, באיזו סבירות הנמכה של 2~4 ס"מ תצריך תיקון קאמבר ו-Toe? מקדימה, מאחורה?

והאם החלפתם בעבר תפוחים או זרועות מתלה למטרות דומות? איך המרגש?

 

==================================================

==================================================

 

 

 

תאוריה:

מרכז גלגול הגוף:

עכשיו, מביני עניין יודעים שעל גלגול גוף אפשר להשפיע בדרכים נוספות, אחת מהן גיליתי כשלמדתי על הנמכות, וזה מה שקשור לזווית זרוע המתלה התחתונה, כפי שמוצג בתמונה הבאה :

roll-centre.gif

העיגול האדום הוא מרכז הכובד של הרכב (שנידחף על ידי הכוח הצנטריפוגלי), העיגול השחור הוא מרכז גלגול הגוף של הרכב, הוא ציר הסיבוב.

המרחק בניהם הוא המנוף להפעלת המומנט על ציר הסיבוב בזמן פניה. (מומנט = כוח X מרחק מהציר)

כלומר, אם נרצה פחות גלגול, ניתן להקטין את המנוף שיש לאותו כוח צידי על מרכז הגלגול של הרכב (הכוח הצידי הפועל על הרכב בזמן פנייה).

אנלוגיה - נסו לדחוף דלת מנקודה שקרובה לציר שלה, ומנקודה אחרת שרחוקה ממנו, מה קל יותר?

> מה זה קשור להנמכת הרכב?

כמו בתמונה, תמונה עליונה היא רכב סטוק, אמצעית היא רכב מונמך(שימו לב לזווית זרוע המתלה התחתונה), והאיור התחתון הוא רכב מונמך שתוקנו בו זוויות המתלה. מתלים מונמכים ומוקשחים מתנגדים לגלגול מצד אחד, אך אם לא נתקן את זווית המתלה מומנט הגלגול יגדל ויפעיל כוח גדול יותר על הקפיץ מאשר לפני ההנמכה.

אם לא נתקן זווית מתלה הקפיץ אולי יהיה קשיח יותר, אך גם כוח הגלגול לו הוא מתנגד יהיה חזק יותר.

אם נתקן את הזוית - כוח הגלגול יהיה קטן יותר מאשר לפני ההנמכה! וגם הקפיץ מוקשח :)

 

קאמבר:

Camber_angle.jpg

זווית נוספת שתיפגם היא הקאמבר, הרי המתלים מתוכננים בצורה כזו שככל שהגלגל עולה ביחס לשלדה כך הקאמבר נעשה שלילי יותר. בעקבות ההנמכה הגלגל נמצא גבוה יותר ביחס לשלדה. תיקון זווית זרוע המתלה התחתונה שבוצע קודם הוא בעל השפעה מינימלית על הזווית הזו.

כדי לכוון קאמבר אנחנו צריכים להתעסק עם זרוע המתלה העליונה, אך במקרה שלנו אין זרוע עליונה (מוט מקפרסון) ולכן מה שמשפיע על הקאמבר יהיה מיקום הברגתו של ראש בולם הזעזועים לגוף הרכב.

מוברג פנימה יותר = קאמבר שלילי יותר

מוברג החוצה יותר = קאמבר חיובי יותר = מה שצריך לעשות אחרי הנמכה.

דרך נוספת להשפיע על קאמבר היא באמצעות שינוי אורכה של זרוע המתלה התחתונה. (להאריך = קאמבר שלילי, לקצר = קאמבר חיובי)

זווית Toe ותופעת Bump-Steer:

mustang-bumpsteer-explained-21.pngalignment-settings.jpg

כשהגלגלים מופנים החוצה זה Toe שלילי, כשהם מופנים פנימה זה Toe חיובי.

Bump Steer היא תופעה בה זווית ה-Toe של אחד הגלגלים משתנה כשהוא עולה או יורד ביחס לשלדה. לדוגמה הגלגל פונה ימינה כשהוא עולה של שיבוש בכביש.

בתמונה הימנית ניתן לראות:

בקשת הכחולה את התנועה של נקודת החיבור בין זרוע המתלה התחתונה לגלגל.

בקשת האדומה את התנועה של נקודת החיבור בין זרוע ההיגוי לגלגל.

המרחק האופקי בניהן מסומן בתמונה בחצים דו כיווניים, וניתן לראות שהוא משתנה ככל שהגלגל עולה.

שינוי אופקי זה זהה במהותו להפניית ההגה מבחינת ה-Toe של הגלגל.

התועה תיעלם במצב בו זרוע ההיגוי מקבילה לזרוע המתלה וזהה לה באורך.

לכן לאחר הנמכה נרצה לתקן גם את הזווית של זרוע ההיגוי בנוסף לזו של זרוע המתלה.

עריכה אחרונה על ידי OrFuxx
אסתטיקה וניסוח

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נחמד ללמוד והבאת לפה המון מידע מועיל, בתור אחד שהיה לו סיויק מונמכת שנים ועכשיו פורסטר שהוא בעצם רכב פנאי גבוה מונמך עם קויילאוברים אני לא חושב שיש צורך לגעת במשהו אחר חוץ מכיוון פרונט.

מה גם שאתה מנמיך את הרכב בממוצע אולי 3 ס"מ ולא מצאת חברות שמתעסקות עם תפוחים וזרועות לרכבים מונמכים אז כנראה שזה לא הכי נחוץ.

יש מצב שיש בלאי טיפה יותר גבוה לחלק כזה או אחר אבל לא משהו שיקרוס לך חודש אחרי ההנמכה.

 

Sent from...somewhere

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שכחת להכניס לפה תאוריה על תיקון זווית של הומט פיתול אחרי הנמכה...

 

אחרי הנמכה הוא מקבל זווית אחרת לחלוטין ממה שהיה אמור ליהית...


אינסטגרם עם הריתוכים שלי :-D

 

http://instagram.com/newworldofdisorder

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שכחת להכניס לפה תאוריה על תיקון זווית של הומט פיתול אחרי הנמכה...

 

אחרי הנמכה הוא מקבל זווית אחרת לחלוטין ממה שהיה אמור ליהית...

 

לקחתי לתשומת ליבי, אני לומד על זה עכשיו... מוט הפיתול לפי הבנתי מחובר לגוף הרכב על מסבים חופשיים, ויועמס רק תחת הפרש בגבהי הגלגלים ביחס לגוף (למשל פנייה או נסיעה עם 2 גלגלים על מדרכה). אני חושב שההשפעה תהיה רק על מיקומו ההתחלתי ביחס לגוף הרכב, על מרווח התנועה שלו. לדעתי לא תהיה השפעה על התנהגותו כל עוד הזרועות המחברות אותו לגלגל הן באורכים שווים.

אך אני לומד עכשיו, ואחזור עם תשובות וודאיות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שכחת להכניס לפה תאוריה על תיקון זווית של הומט פיתול אחרי הנמכה...

 

אחרי הנמכה הוא מקבל זווית אחרת לחלוטין ממה שהיה אמור ליהית...

 

טוב, עשיתי שיעורי בית, ולהלן הממצאים:

swaybar_endlink.jpg

הזווית בין מוט הקישור למוט הפיתול היא קריטית. הכוח האפקטיבי על מוט הפיתול הוא מומנט הפיתול הפועל עליו. מומנט פיתול כפי שהוזכר בתחילה הוא כוחXמרחק, אך כעת חשוב להדגיש ש"כוח" מתייחס לכוח הפועל במאונך לזרוע!

המחשת מומנט.jpg(את התמונה הזו ציירתי בצייר)

החלק הימני בתמונה מציג את הכוח המופעל ביחס לציר הסיבוב(במקרה זה = מסבי המוט המייצב), והחלק השמאלי מציג את פירוק הכוח לחלק מאונך לרדיוס(מייצר מומנט פיתול) ולחלק המקביל לרדיוס, חלק זה אינו משפיע על המומנט (הוא ימשוך/ידחוף את הציר, ולא יסובב אותו).

 

ניתן להבין שככל שהזווית בין מוט הקישור למוט הפיתול קרובה לאנך מושלם (90 מעלות) מומנט הפיתול שיופעל עליו יהיה הגדול ביותר.

חשוב להבין, ככל שככל שמומנט הפיתול המופעל על המוט גדול יותר => יכולתו להתנגד לכוח(ובכך להתנגד לגלגול) קטנה יותר!

המצב האידיאלי הוא מצב מאונך לחלוטין בין מוט הקישור למוט הפיתול במצב שהרכב מאוזן.

מדוע? משום שהזווית המדוברת משתנה תחת גלגול, וככל שהיא תהיה רחוקה יותר ממצב מאונך תגדל התנגדותו לגלגול הרכב ככל שהגלגול גדול יותר.

לכן נרצה גם לקצר את מוט הקישור של המוט המייצב/פיתול.

תודה ל-BigWhite!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז עכשיו אני מבין שנדרש למצוא את החלקים הבאים:

1. מסבים כדוריים לזרועות המתלה LCA (רצוי למצוא מתכווננים)

2. מסבים כדוריים לזרועות ההיגוי (רצוי למצוא מתכווננים)

3. מוטות קישור (רצוי למצוא מתכווננים)

4. דרך לשינוי קאמבר (זרוע תחתונה/מתאם לראש בולם הזעזועים/הצעות נוספות יתקבלו בברכה)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה בקישור הזה מסב כדורי לזרוע מתלה, והם אפילו מציעים מסבים שמשנים קאמבר!

אבל כשנכנסים לאתר היצרן, SPC, רואים שאין שם מוצרים להונדה בכלל משנת 2018.... אני מבולבל, אבל גם אופטימי.

 

האם זה אומר שעל פי מידות יוכלו להתאים לי מסב למרות שהיצרן של המסב לא הציג את דגם הרכב שלי כתואם באתר שלו?

עזרה בבקשה!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום OrFuxx,תודה על כל האינפוררמציה שהבאת פה, מחקר מרשים עשית,

 

אני אשמח לשמוע אם התקדמת עם העניין הזה ? הותקנו אצלך הקוילאוברים ? איזה התאמות מיוחדות מהנושאים שהעלת פה עשו לך ?מחירים ? וכמובן איך ההרגשה עם הקוילאוברים החדשים ? אחיזה בסיבובים ותגובה לשיבושים בכביש ?

 

תודה :)


פורד פוקוס ST האצ'בק 2014. (ידנית 250 כ"ס)

הונדה סיוויק ספורט פלוס 1.5 טורבו 2018. (אוטומט 182 כ"ס)

חלומות בהקיציס על פורד פוקוס ST האצ'בק 2013

פורד פוקוס האצ'בק 1.6  2007, 2010, 2012. (אוטומט 105-125 כ"ס)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כתבת כי במידה ובוצעה הנמכה לרכב, ישנו שינוי בנק' מרכז גלגלול הרכב, וכי יש צורך לבצע תיקון לזרוע המתלה התחתונה - איך מבצעים את התיקון הנ"ל.

הרי נק' חיבור הזרוע התחתונה (או המשולש התחתון) הן לשלדה, והן ליד סרן - קבועות.

כנ"ל גם עבור המתלה האחורי?

 

לגבי זוויות הקאמבר - במידה ומדובר על מתלה מסוג עצמות עצה כפולות והימצאותו של משולש עליון, איך אז יתבצע השינוי של הזוית?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה ששיתפת אותנו במחקר שלך, באמת הוכחת שלכל שינוי קטן ברכב יש משמעות עצומה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...