Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
Crazy motorcycle

סיכום תקופת ליסינג עם יונדאי איוניק

שימו לב! השרשור הזה בן 473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

כמו כל רכב שעובר אצלי בידיים, כשנגמר הזמן שלו אני חוזר לדווח לכם.

את הרכב קיבלתי בינואר שנה שעברה.

ראשית צריכת דלק, צריכת דלק מעולה, הרכב ננהג ע"י נהג יחסית נמרץ צריכת הדלק לעולם לא ירדה מתחת ל17.6 לליטר.

בנסיעות רגועות של ממי עבודה עמוסים ( 400-500 ק'מ ) ביום, היה מגיע גם ל19 קמ לליטר.

לרעה אציין בידוד רעשים, פשוט בלתי נסבל, לטעמי נקודת התורפה של הרכב הזה.

מנורות שנשרפים אחת לחודשיים בפנסים מקדימה.

הרכב די קשיח.

אני אישית מאוד התחברתי לרכב עברנו יחד 88 אלף ק"מ, נוח בנסיעות ארוכות, המולטימידה מתפקדת מעולה.

0 תקלות, אפילו שזה בתקופת האחריות.

הרכב ירד מהכביש עקב תאונה ( נהג משאית שהחליט לדהור לתוך הצומת באדום).

אני אישית ממליצי הרכב.

כרכב ראשי למשפחה בהחלט הייתי ממליץ על הרכב כרכב ראשי.

הבאגז מכיל בכיף עגלה, קניות בסופר ומספיק מרווח בתא הנוסעים גם ל4 נוסעים.

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

88 אלף ק"מ בשנה? מוניות בשדה לא נוסעות כל כך הרבה...


יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קצת יותר משנה...שנה וחודשיים כמעט

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נורות שנשרפות - מעניין (לא ברור אם הכוונה ל DRLים או לפנסים הרגילים) ; אולי תוצאה של התקנות מקומיות וחבלות במ' החשמל (איתוראן/חיישני רוורס...?)?

בידוד רעשים - אי אפשר שלא להסכים. נסיעה על joyride 125 בסל"ד מקסימלי, ללא קסדה, תניב בידוד רעשי כביש ורוח טוב יותר מהרכב הזה (טוב, קצת נסחפנו אבל הוא בהחלט כושל מהבחינה הזו).

באשר ל 0 תקלות, האקזמפלר שלי אמנם נסע עד לרגע שהעפתי אותו אבל היו ה-מ-ו-ן שטיקים ממערכת ההנעה וההיגוי שפשוט לא איפשרו לי להמשיך לרצות להמשיך עם הרכב הזה או להמליץ עליו.

 

מי היורש?


Mazda Drei Hatchback "Premium" 2L

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היורש? שברולט מאליבו שנת 98.

הודעתי שאני עוזב את העבודה יום לפני שנכנסו בי, עד שהודיעו שהרכב ירד מהכביש הייתי עם גטה חליפית.

לא יודע מה יהיה הלאה מבחינת הליסינג לא משנה לי.

האורות שהיו נשרפים הם אורות דרך. לא הdrl

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
נורות שנשרפות - מעניין (לא ברור אם הכוונה ל DRLים או לפנסים הרגילים) ; אולי תוצאה של התקנות מקומיות וחבלות במ' החשמל (איתוראן/חיישני רוורס...?)?

בידוד רעשים - אי אפשר שלא להסכים. נסיעה על joyride 125 בסל"ד מקסימלי, ללא קסדה, תניב בידוד רעשי כביש ורוח טוב יותר מהרכב הזה (טוב, קצת נסחפנו אבל הוא בהחלט כושל מהבחינה הזו).

באשר ל 0 תקלות, האקזמפלר שלי אמנם נסע עד לרגע שהעפתי אותו אבל היו ה-מ-ו-ן שטיקים ממערכת ההנעה וההיגוי שפשוט לא איפשרו לי להמשיך לרצות להמשיך עם הרכב הזה או להמליץ עליו.

 

מי היורש?

 

אני זוכר שקראתי ממך בעבר עד כמה אתה לא מרוצה מהרכב הזה.

 

איך המאזדה 3 עומדת מולה בהשוואה?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי בידוד הרעשים כנראה שהכל יחסי.

לפני שקיבלנו את האיוניק, קיבלתי קיה ריו סדאן דור קודם כרכב גישור והרעש שם יחד עם חוסר הנוחות הכללי של הרכב היה

זוועה למדי, ככה שכשקיבלנו את האיוניק הבנתי שצריך לקחת הכל בפרופורציה.

נכון לא הרכב הכי שקט, אבל ביחס לביקורות הרבות שקראתי על הנק' הזו ציפיתי להרבה יותר גרוע.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
איך המאזדה 3 עומדת מולה בהשוואה?

 

מבחינת בידוד רעשים - רועשת קצת פחות מהאיוניק (ידוע וצפוי, נסבל עם מוזיקה ומאחר ואני עדיין רווק, היחיד שאני יכול לנהל עימו שיחה בזמן הנסיעה הוא אני) ומתרסקת פחות, למרות ה 18 עינצ'ים.

 

מבחינת מערכות בטיחות - אין ספק שנלקח כאן צעד וחצי אחורנית אבל זה מחיר שאני מוכן לשלם בשביל להתגלגל ברכב נורמלי. ההתערבות בסטייה מנתיב אגרסיבית למדי ובוטלה מיד לאחר ההתנסות הראשונית והשארתי רק את ההתראה הקולית (זו שבמובילאיי הושתקה, אחרת כל אחת מהמערכות מתחרה על האוזניים שלי). התראת התקרבות לרכב שמלפנים או בלימת חירום טרם נוסו, לשמחתינו.

 

מבחינת צריכת דלק - בהרצה אני מצליח להוציא 15~ קמ"ל בבינעירוני, אבל זה כי אני לבינתיים עדין למדי. בעיר נופלים לאיזור ה 11~ (עדינים למדי), עדיין סביר, בטח לא ה 270~ ק"מ למיכל עם הריו.

 

המולטימדיה נחמדה+, יש אייגו עם מפות מ 1984 או משהו, לא טרחתי לבדוק לעומק וגם אין לי בשלב זה כוונה לאפשר שיקוף של AA, הסלולרי גם ככה תלוי 3 ס"מ מתחת לצג המולטימדיה.

קליטת ואיכות הרדיו (למי שבכלל מחפש את זה) מחורבנת, כמו באיוניק - עדיף לדבוק בבלוטות' (או בנגן הדיסקים רחמנא ליצלן, לא להאמין שזה מסופק ברכבים ב 2019). למרות שבאיוניק הבמה הקדמית נשמעת מצויין לאחר קצת משחק עם האיקולייזר, נראה שאפשר היה להגיע לביצועי שמע דומים אם לא טובים יותר אילו מאזדה לא היו מסתפקים רק בשליטה על הבאס/טרבל. בעוד איכות השמע ליושבים במושב האחורי באיוניק לא היתה שונה מזו שבוקעת ישירות מהנוט 9 בפול ווליום, במאזדה הסאונד עבור היושבים מאחורה מוצלח למדי.

איכות החומרים בינונית (אחרי הכל מדובר בסטנדרטים של 2014~, אפשר לחיות עם זה) ולבינתיים לא נשמעים קרקושים מיותרים, למרות ההתקנות המקומיות (קודנית, מובילאיי וחיישני רוורס).

 

ועכשיו לצד הפחות מרנין (כי אי אפשר בלי) - האקזמפלר שלי קיבל את הרישוי שלו בתחילת פברואר השנה ונאסף עם 13 ק"מ על השעון ובהזדמנות הראשונה שעליתי איתו על הבינעירוני הבחנתי ברעידות עדינות במרכב (וגם בהגה, אבל במרכב זה יותר מורגש) שמופיעות בין 100 ל 120 קמ"ש (מזל נאחס עם רכבים, כבר למדנו), הוחלפו צמיגים ונשללה בעיית איזונים על חשבון הברון בצמיגיה מומלצת בחיפה (שעל הדרך גם פצעה לי שניים מהג'אנטים. התעצבנו, סלחנו אבל לא שכחנו - מתישהו זה יקרה בכל מקרה בחניה, או שלא). כן, אני יודע - אף אחד מכם לא היה עושה דבר שכזה.

ההחלפה הניבה שיפור קל אך הרעידות עדיין שם, נראה מה עושים מול היבואן, אין לי ממש זמן או עצבים להתעסק עם זה בשלב זה ; בסוף עוד יתברר שהרכב עבר תאונה בבונדד והורכב מחדש מחלפים של איוניק. ;)

ולקינוח, התקטננות - אע"פי שמדובר בגימור "ברימיום", אין נעילת דלתות אוטומטית עם תחילת הנסיעה. כן כן, פיצ'ר שהיה קיים אפילו בגרנדה פונטו 2007 שהיתה לי (יחד עם שקע מצת בתא המטען, בראבו פיאט!).

הדרך היחידה לנעול את הדלתות היא לשלוח את האצבע לוו דלת הנהג. ברמות גימור נחותות יותר בשוק הארה"בי נראה שהפיצ'ר הזה קיים ובנדיבות, עם יכולת לשלוט על התפקוד דרך המולטימדיה ועם כפתור ייעודי לנעילה/פתיחה בדלת הנהג.

 

בהנחה והרעידות ייפתרו (משהו אומר לי שלא), מאמין שאהיה מבסוט עם הילדה. לבינתיים אני רק מבסוט-לייט.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ

Mazda Drei Hatchback "Premium" 2L

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חבר טוב שלי קנה את הדגם של 2018 ודבר ראשון שעשה אחרי שנהג קצת עם הרכב זה לבטל את התיקון סטייה, הוא באמת זבל ברכב הזה ואת האמת נשמע מאנשים פה שבאופן כללי זה פיצ'ר די מעצבן גם ברכבים אחרים.

 

באסה על הרעידות, חבר שלי לא דיווח על שום דבר שכזה, הפריע לו בידוד הרעשים כי הוא קפץ מניסאן אלמרה ישנה למאזדה חדשה והוא ציפה שיהיה תא נוסעים שקט אבל המציאות היתה אחרת.

 

חוץ מזה הוא מבסוט רצח מהרכב אבל, לא דיווחת איך הנהיגה עצמה מלבד הרעידות המבאסות שנפלו עליך שם אבל הוא מאוד נהנה לנהוג בה, היא מתנהגת טוב ומרגישה טוב ולטענתו היא חסכונית מאוד, בהתחלה צריכת הדלק סבירה אבל עם הזמן אחרי שהמנוע נפתח לטענתו יש שדרוג מהבחינה הזו והוא מרוצה מאוד מהצריכה הנוכחית שלו.

 

בקיצור, מקווה שיסדרו לך את עניין הרעידות כדי שתהיה מבסוט על מלא כמו חבר שלי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בקיה נירו מערכת בקרת סטייה מנתיב עובדת לדעתי מצויין (ואני מתאר לעצמי שגם באיוניק מאחר ומדובר באותה המערכת), מבצעת תיקונים עדינים ושומרת את הרכב יופי במרכז הנתיב. זה מאפשר פשוט להניח את הידיים על ההגה בליטוף עדין ולתת למערכת לעשות את העבודה בשבילך. בצורת נהיגה כזאת מדובר באביזר שמוסיף לנוחות.

 

מצד שני יש חוסר תמוה במערכת הזאת והוא שברגע שהמערכת מתנתקת עקב סימוני נתיב לא ברורים, רק תאורת החיווי בלוח המחוונים הופכת מצבע ירוק לצבע לבן אבל אין התראה קולית על ניתוק המערכת ואם אתה לא מסתכל על לוח השעונים באותו הרגע אתה לא מודע לכך שהמערכת הפסיקה לפעול, דבר שעלול להיות מסוכן אם אתה כאמור רק מלטף את ההגה וסומך על המערכת.

 

הפתרון הוא או להסתכל בתדירות גבוהה מאד על לוח המחוונים ועל סימוני הנתיב כדי להבחין מתי הם לא ברורים או להחזיק ולכוון את ההגה באופן רגיל כאילו המערכת מנותקת, אבל אז תיקוני ההגה יכולים לעצבן.

 

בקרת השיוט האדפטיבית בנירו (ואני חושב שכנראה בכל הרכבים האחרים שבהם היא קיימת ) לא בשלה מספיק במגוון מצבים.

 

בנירו המעודכן הכניסו בה שיפור שכולל עקיבה אחרי הרכב מלפנים.

 

לגבי המאזדה 3, אם אני לוקח כדוגמה את איכות הנסיעה במאזדה cx5 שהייתה לי, אז זה לא היצרן שהייתי רוכש רכבים שלו כדי להתגבר על הטראומה שבאיוניק מהבחינה הזאת. יש יצרנים טובים יותר (אם כי ייתכן שב- cx5. המחודשת המצב טוב יותר).

עריכה אחרונה על ידי green

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תיארת בדיוק למה זו מערכת די מיותרת גם ברכב שבה לטענתך היא עובדת טוב, כל ההתעסקות של להסתכל על לוח המכוונים או לנהוג כאילו היא מנותקת... אולי באמת כבר ננתק אותה ונחסוך כאב ראש? אני באמת לא רואה כזה סיפור ומאמץ בלשמור על נתיב, אנשים מגזימים עם העצלנות בנהיגה.

 

בקשר לאיכות נסיעה, אם אתה מדבר על נוחות אז אתה צודק המאזדה רכב יחסית קשיח אבל הוא מתגמל בהתנהגות מהנה ודינמית ולשם מאזדה מכוונים וזה איך שהם משווקים את הרכב, כסוג של רכב לנהגים שמביא ערך מוסף בכל הנוגע לאקט הזה של הנהיגה. מי שמחפש את זה ימצא בה תמורה מצוינת בסגמנט.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בקיצור, מקווה שיסדרו לך את עניין הרעידות כדי שתהיה מבסוט על מלא כמו חבר שלי.

 

תודה רבה, גם אני.

 

בעוד מתמודדת צרפתיה שמסתמנת ככוכב עולה נפלה על כך שהיא מצויידת בגיר דו-מצמדי אבל כן היתה נוחה ושקטה יותר מהמאזדה וכנראה שגם בפער ניכר, השיקולים בבחירת המאזדה היו קודם כל אמינות (ורעידות), אח"כ כל השאר. התלבטתי לא מעט אם להמתין לדור החדש (ולשלם יותר) או ללכת על פתרון שהשתפשף כבר מספיק שנים בשוק הישראלי, הוצע במחיר לא רע בכלל באפ"ק וגם הספיק לעבור עוד מתיחונת (בקושי שמים לב להבדלים, אבל הם קיימים). אבל, כפי שאתם קוראים, לא הכל הולך חלק ואני בהחלט מקווה שסוגיית הרעידות היא היחידה והאחרונה עם האקזמפלר הזה, לפחות כל עוד הוא אצלי.


Mazda Drei Hatchback "Premium" 2L

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת הדור החדש הקפיצה הרצינית האמיתית זה המנוע Skyactive X שעדיין לא יצא וצפוי להיות הכי יקר בהפרש. טוב שלא חיכית במקרה הזה כי אין ספק שהיית צריך לשלם הרבה יותר בשביל מאזדה עם מנוע כזה, שלא לדבר על כך שמדובר בטכנולוגיה חדשה שאומנם פורצת דרך אבל האמינות שלה לא ברורה, עם כל הרקורד הטוב של מאזדה הייתי חושש לקנות רכב כזה בהשקה מה שאומר שלפחות לחכות עוד שנה שנתיים בנוסף לזה שיהיה יקר יותר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

מצד שני יש חוסר תמוה במערכת הזאת והוא שברגע שהמערכת מתנתקת עקב סימוני נתיב לא ברורים, רק תאורת החיווי בלוח המחוונים הופכת מצבע ירוק לצבע לבן אבל אין התראה קולית על ניתוק המערכת ואם אתה לא מסתכל על לוח השעונים באותו הרגע אתה לא מודע לכך שהמערכת הפסיקה לפעול, דבר שעלול להיות מסוכן אם אתה כאמור רק מלטף את ההגה וסומך על המערכת.

 

הפתרון הוא או להסתכל בתדירות גבוהה מאד על לוח המחוונים ועל סימוני הנתיב כדי להבחין מתי הם לא ברורים או להחזיק ולכוון את ההגה באופן רגיל כאילו המערכת מנותקת, אבל אז תיקוני ההגה יכולים לעצבן.

 

אני חושב שאתה מפספס לגמרי את מטרת המערכת הזאת. מדובר במערכת בטיחות ולא ב"גלגלי עזר" לנהג.

אתה לא אמור "ללטף" את ההגה ולתת לרכב לשמור על הנתיב כי לא מדובר ברכב אוטונומי. המערכת מתוכננת לסייע לתקן במצבים בהם הנהג סטה מהנתיב סטיה לא מתוכנתת ולכן תלויה מאוד באיכות צבעית הסימונים על הכביש. אם המערכת היתה נותנת חיווי קולי בכל פעם שהיא לא מזהה את הסימון בכביש זה היה הופך למטרד של ממש עבור הנהג.

 

בקיה\יונדאי יש שתי דרגות של תיקון, אחת אקטיבית שמנסה להשאיר את הרכב במרכז הנתיב (מתערבת מדי עבורי כנהג) ואחת שמבצעת תיקון רק לקראת חציה של קו (מתאימה יותר למי שלא אוהב שמתערבים לו כל הזמן בהיגוי).


Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל צריכת דלק של 1:17 לא הייתי קונה רכב היברידי. גם לא בשביל 1:19. היום עם הג'אז שלי (צורה חדשה, לא היברידית) בקלות אני מגיע ל 1:15. הרכב אצלי מנובמבר ועבר כבר 10000 ק"מ והכי הרבה שהגעתי היה 1:14 כי באמת אימצתי אותו. והצלחתי גם ל 1:17.5. כל זה בנסיעה משולבת שכש- 30% בתוך העיר בפקקי תנועה.

עריכה אחרונה על ידי itamarg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...