Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעונין להתקדם לקומפוננט בעל יכולת לרדת לתדר נמוך,בתקציב חופשי


 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 799 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב חברים

 

אני חדש בתחום הסאונד לרכב,אבל מכור נחשב לאודיופיל לשעבר (שומע גם היום הרבה מוסיקה במערכת הביתית,אבל כבר לא מחליף אלמנטים יותר מעשור). לאחרונה רכשתי ג'יפון (גראנד ויטרה) ושבועיים לאחר מכן התחדשתי לצערי במכשיר סיני (טעות לא אופיינית,אבל אני רק בן אדם).

 

רכשתי זוג קומפוננט 6.5" פוקל 165F , והגברה מסוג alpin pdr-75/ המגבר מספק 4X75 rms ,ויש לו גם יציאה לסאבוופר 250W RMS

 

לאחר הרכישה החלטתי סופית שאני לא מעונין בסאב וופר ברכב,גם משיקולי אסתטיקה ,אבל בעיקר כי מעולם לא התחברתי בהאזנה לאודיו סטריאו- לסאב וופר. גם סרטים בבית,אני רואה כשהמסך מחובר לקדם מגבר+מגבר כח חזק.

 

כדי להתחיל לשנות משהו בסאונד-כי הסיני ממש על הפנים-הזמנתי אמש את הפיוניר 80PRS מספק אירופאי,שיגיע תוך כ 10 ימים

 

מאחר והחלטתי סופית שלא אשתמש בסאב-אני מבקש המלצה לקומפוננט 6.5",עם נצילות גבוהה מ 89DB,בהספק של מינימום 110 וואט או יותר

אם אצטרך למכור או להחליף את ההגברה שעשויה להיות מעט חלשה או מיותרת (לא משתמש ביציאת סאב)- אעשה זאת.

 

אני מוכן לשמוע הצעות לזוג קומפוננטים חדשים או מיד שניה- עד מחיר של 3500 שקלים,ומקווה שאוכל להתקדם.

לגבי הגברה,אשמח לשמוע גם המלצות מבעלי נסיון על מגברים שידוע שמתאימים לקומפוננטים המומלצים.

 

אני מאזין לרוק רך,גז רוק מדיסקים (דייב וואקל,וכו..) וזמרים מכל העולם. אני מחפש רמקולים שיודעים לרדת לתדרים נמוכים,ושיהיו בעלי עוצמה ואיכות סאונד גם בווליום לא הכי גבוה.

 

תודה לכולכם

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שאתה מתחיל במסע רכישות, תתחיל בבידוד/איטום הדלתות (לכל הפחות) כדי לייצר סביבת עבודה חיובית עבור הרמקולים הקיימים.

 

כל רמקול אחר שיהיה מסוגל לרדת נמוך יותר ידרוש את הנ"ל כתנאי בסיס במרבית המקרים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כדי להתחיל לשנות משהו בסאונד-כי הסיני ממש על הפנים-הזמנתי אמש את הפיוניר 80PRS מספק אירופאי,שיגיע תוך כ 10 ימים

וגם, מה?! תחליט.

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?669597

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יהיה איטום דלתות,ורכשתי 2 מכשירי פיוניר, אחד מארהב בטעות בגלל הרדיו והשני מאירופה.

אשמח אם תגיב לענין הרמקולים,בכייף

תודה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תום,אדי,או מישהו אחר כאן,הצלחתי להתחבר ולהגיע למצב שאפשרי לשלוח הודעה

אני לא מצליח להתחבר בקלות,שלא לדבר על היכולת לשלוח הודעה פרטית. משהו כאן באתר,לא עובד נכון או לא תקין,ומחיפוש בהסטוריה זה קרה ההרבה גם בעבר.

 

מכל מקום,אפשר בבקשה למחוק את ההודעה לגבי ה 80PRS ?

(כאמור,רכשתי 2 מכשירים-את האירופאי אני משאיר אצלי-ואת הדגם האמריקאי שיגיע תוך שבוע-אני מחזיר לספק)

 

קישור למודעה

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?669597

 

תודה רבה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שרשימת הציפיות והדרישות שלך מסט שני חלקים 6.5 אינטש לא תואמת את המציאות ואת חוקי הפיזיקה.

 

ככל שרמקול מידבאס יהיה יותר נציל, היכולת שלו לרדת נמוך פוחתת.

 

זה פשוט מאוד - נצילות זה שקלול של פקטורים שקשורים לטווח תנועה - XMAX, משקל הממברנה והחומר שהיא עשויה ממנו ועוד גורמים כמו גודל\קוטר הסליל וגודל המנוע וסוג המנוע, קשיחות הספיידר וכך הלאה.

 

אם אתה מחפש רמקול 6.5 אינטש שיוכל לרדת נמוך אז הוא צריך להיות מסוגל לזוז - מרחק התזוזה של הרמקול מפצה על שטח ממברנה קטן יחסית ומאפשר לרמקול להזיז יותר אוויר ובכך לרדת יותר נמוך בתדר.

 

מה שאתה מקבל בנוסף לכך שהאלמנט פחות נציל הוא גם אלמנט שהסיכויים שלו להיות איטיים יותר - גדולים יותר.

 

במילים אחרות - אם אתה רוצה סט קידמי שיכול לרדת נמוך אתה תחפש או סט שני חלקים עם מידבאס לא נציל שיכול לזווווווז אבל זה יבוא על חשבון בור בתחום המיד.

 

או שאתה תחפש סט שני חלקים עם מידבאס 8 אינטש ואז אתה צריך שוב להחליט אם זה מידבאס 8 אינטש - עדיין לא ירד ממש נמוך אבל שטח הממברנה הגדול שלו כן יאפשר לך להנות מתחום באס מאוד אפקטיבי. יהיה לך קצת בור תדרים במידה והרמקול השני הוא טוויטר.

 

הפתרונות האפשריים הם - במקום טוויטר לקחת מיד טוויטר או רמקול סורס פויינט\קואקסיאלי

 

או לעבור לסט שלושה חלקים עם וופר - בין אם זה שש וחצי או שבע או שמונה אינטש

 

או להוסיף סאב וופר ולתחום אותו עם פילטר בנד פאס שלא מאפשר לסאב וופר לרדת נמוך ולהתשמש בו יותר כמו וופר מאשר סאב וופר.

 

השאלות הן מה הרכב מאשפר, האם אתה רוצה להשקיע תקציב בבניות פיבר גלאס בכדי לאפשר מידבאסים 8 או 9 אינטש בדלתות במידה והרכב לא מאפשר?

 

או שבכל זאת הרעיון של הוספת סאב עם חסימה שלו לתדרים נמוכים כן באה בחשבון?

 

אם אתה מחפש אלמנטים 6.5 אינטש שכן מסוגלים לרדת נמוך "יחסית" והם כן נצילים - אתה הולך לממלכת ההיי-אנד ואתה צריך להתכונן להשקיע

 

אודיסון תסיס, ארק אודיו בלאק, הרץ מילה - שלוש דוגמאות נפלאות לרמקולים נצילים שכן יוכלים לרדת נמוך

סטריאו אינטגריטי TM65 למשל דוגמא נהדרת למידבאס עם מנוע XBL2

 

או לחשוב לגמרי אחרת וזה לשדרג הגברה ולהביא מידבאס לא נציל אבל שכן יכול לרדת נמוך.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הבעיה היא שרשימת הציפיות והדרישות שלך מסט שני חלקים 6.5 אינטש לא תואמת את המציאות ואת חוקי הפיזיקה.

 

ככל שרמקול מידבאס יהיה יותר נציל, היכולת שלו לרדת נמוך פוחתת.

 

זה פשוט מאוד - נצילות זה שקלול של פקטורים שקשורים לטווח תנועה - XMAX, משקל הממברנה והחומר שהיא עשויה ממנו ועוד גורמים כמו גודל\קוטר הסליל וגודל המנוע וסוג המנוע, קשיחות הספיידר וכך הלאה.

 

אם אתה מחפש רמקול 6.5 אינטש שיוכל לרדת נמוך אז הוא צריך להיות מסוגל לזוז - מרחק התזוזה של הרמקול מפצה על שטח ממברנה קטן יחסית ומאפשר לרמקול להזיז יותר אוויר ובכך לרדת יותר נמוך בתדר.

 

מה שאתה מקבל בנוסף לכך שהאלמנט פחות נציל הוא גם אלמנט שהסיכויים שלו להיות איטיים יותר - גדולים יותר.

 

במילים אחרות - אם אתה רוצה סט קידמי שיכול לרדת נמוך אתה תחפש או סט שני חלקים עם מידבאס לא נציל שיכול לזווווווז אבל זה יבוא על חשבון בור בתחום המיד.

 

או שאתה תחפש סט שני חלקים עם מידבאס 8 אינטש ואז אתה צריך שוב להחליט אם זה מידבאס 8 אינטש - עדיין לא ירד ממש נמוך אבל שטח הממברנה הגדול שלו כן יאפשר לך להנות מתחום באס מאוד אפקטיבי. יהיה לך קצת בור תדרים במידה והרמקול השני הוא טוויטר.

 

הפתרונות האפשריים הם - במקום טוויטר לקחת מיד טוויטר או רמקול סורס פויינט\קואקסיאלי

 

או לעבור לסט שלושה חלקים עם וופר - בין אם זה שש וחצי או שבע או שמונה אינטש

 

או להוסיף סאב וופר ולתחום אותו עם פילטר בנד פאס שלא מאפשר לסאב וופר לרדת נמוך ולהתשמש בו יותר כמו וופר מאשר סאב וופר.

 

השאלות הן מה הרכב מאשפר, האם אתה רוצה להשקיע תקציב בבניות פיבר גלאס בכדי לאפשר מידבאסים 8 או 9 אינטש בדלתות במידה והרכב לא מאפשר?

 

או שבכל זאת הרעיון של הוספת סאב עם חסימה שלו לתדרים נמוכים כן באה בחשבון?

 

אם אתה מחפש אלמנטים 6.5 אינטש שכן מסוגלים לרדת נמוך "יחסית" והם כן נצילים - אתה הולך לממלכת ההיי-אנד ואתה צריך להתכונן להשקיע

 

אודיסון תסיס, ארק אודיו בלאק, הרץ מילה - שלוש דוגמאות נפלאות לרמקולים נצילים שכן יוכלים לרדת נמוך

סטריאו אינטגריטי TM65 למשל דוגמא נהדרת למידבאס עם מנוע XBL2

 

או לחשוב לגמרי אחרת וזה לשדרג הגברה ולהביא מידבאס לא נציל אבל שכן יכול לרדת נמוך.

 

 

סוף סוף מישהו כאן כותב תגובה נורמלית ! כבוד !!!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

או שאתה תחפש סט שני חלקים עם מידבאס 8 אינטש ואז אתה צריך שוב להחליט אם זה מידבאס 8 אינטש - עדיין לא ירד ממש נמוך אבל שטח הממברנה הגדול שלו כן יאפשר לך להנות מתחום באס מאוד אפקטיבי. יהיה לך קצת בור תדרים במידה והרמקול השני הוא טוויטר.

 

 

השאלות הן מה הרכב מאשפר, האם אתה רוצה להשקיע תקציב בבניות פיבר גלאס בכדי לאפשר מידבאסים 8 או 9 אינטש בדלתות במידה והרכב לא מאפשר?

 

או לחשוב לגמרי אחרת וזה לשדרג הגברה ולהביא מידבאס לא נציל אבל שכן יכול לרדת נמוך.

 

---------------------------------------

 

בוקר טוב אדי,תודה לתגובתך המפורטת

 

ראשית,בגלל בעיות טכניות,שיניתי את שם המשתמש באופן קבוע,השם עופריקי היה זמני,לא גלשתי איתו כאן הרבה,וזהו לא שמי האמיתי

חבל שאין קבוצה פעילה בפייסבוק,ממשק הכי נוח שעולה בדעתי,אבל אני מניח שאם אתם כאן יש לכך סיבות שלא עולות לי כרגע במחשבה.

 

לעניינינו,תוך שבועיים מהיום יגיע ה 80PRS,ולפי מה שאני שומע מכל כיוון לרבות המתקין שלי,כנראה שאני הולך לקבל שיפור לא קטן בכל מה שקשור לאיכות ,לעוצמה,ולאפשרות הכיוונים של המערכת. חיברו לי אתמול את המגבר למכשיר אנדרואיד LG-G7 ,והאזנתי ממנו לקטע מיוטיוב

זו היתה חוויה משופרת של סאונד,ואני בטוח שעם ה 80PRS אקבל כבר את התוצאה שממנה אוכל להחליט לאן להתקדם.

 

זה כמובן לא יבוא ע'ח איטום בדלתות (רכב מסוג גראנד ויטרה) בקרוב.

 

לגבי הדברים שכתבת לי: "אם אתה סט שני חלקים עם מידבאס 8 אינטש..": לא ממש הבנתי.

 

האם התכוונת שניתן להחליף את הקומפוננט 6.5 שמורכב בדלתות הקדמיות, לוופר 8" ?

אם זה אפשרי-אז חיובי,אשמח להחליף את הרכיב הקדמי (פוקל 165F)

 

תודה רבה

עוזי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הי עוזי,

 

אם זה אפשרי אני לא יודע, תבדוק מול הסוכנות מה קוטר הרמקולים המקוריים, אם יכנס 7 אינטש זה גם נהדר.

 

תקבל את הprs תבדוק מה מידות הרמקולים ואחכ תבחר סט קידמי.

 

לא יענה על הדרישות תנסה הוספת סאב ותמנע ממנו לרדת מתדר 40 הרץ אפילו תן לו קצת עידוד ב60 ויכול מאוד להיות שזה ישיג את התוצאה הרצויה.

 

תמשיך לעדכן כאן.

 

הפורום הוא פלטפורמה שונה מהפייס, האינטראקציה כאן שונה באופי שלה. אני באופן אישי בן אדם של פורומים ולא של פרופילים וקבוצות.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב אדי

 

ראשית,מידות קוטר הרמקולים המקוריים אצלי ברכב,הם 6.5". דבר נוסף: לאחר מחשבה ירדתי באופן סופי מעניין הסאב,ואני יותר בכיוון של לחפש קומפוננט קדמי טוב יותר מזה שמנגן כרגע (focal ps165F) שמוגבר ע'י alpin pdr-v75 בעל 5 יציאות שהיציאה לסאב מיותרת עבורי.

במילים אחרות: הייתי נמהר ורכשתי ציוד פחות מתאים לצרכים שלי,בעיקר לגבי ה HU הסיני.

 

מקווה שלאחר התקנת ה 80prs בקרוב,אשמע את ההבדל הראשוני בעוצמה ובסאונד,אבל בד בבד,באופן מיידי אני לוטש עיניים לכיוון אחד מתוך 2 קומפוננטים של פוקל שאני מעונין לחבר פאסיבית,אבל לא מוציא מכלל אפשרות שיש רמקולים 6.5" שמתאימים לי יותר בהיבט של ירידה לתדר נמוך,יחד עם נצילות,והתנגדות נמוכה.

 

הראשון,שעל הנייר נראה טוב עבורי: Focal ES165-KX2 (מתאים להספק עד 120RMS-ויורד נמוך יותר {55hrz } )

השני,היקרים יותר: Focal Utopia 165W-RC - מתאים להספק 80RMS,יורדים ל 60HRZ ,שניהם נצילים (93/92.5DB)

שני הוופרים יורדים ל 2 אוהם,הטוויטרים בעלי התנגדות של 8 אוהם.

 

כאמור,אני מחפש רמקולים קדמיים שידעו לרדת נמוך,מתלבט כרגע בין שניהם,ואשמח לשמוע עליהם מבעלי נסיון,כדי שאוכל לגבש דעה שתאפשר לי להישאר עם זוג קדמיים לאורך שנים.

 

לגבי הגברה: קראתי כבר שבעולם,וגם בארץ,הלוויתן,עבד טוב עם האוטופיה,והם אהבו מאד גם את האודיסון, ה VRXים ,אבל מצד שני הם כבר לא מיוצרים,ודי ישנים. אז רק במידה והאוטופיה תהיה רלוונטית (לא יותר מ 165WRC- כי זה כבר יקר מאד) אשמח לשמוע על הגברה מתאימה חוץ מהלוויתן והאודיסון במחירים שפויים.

 

הייתי רוצה מאד לשמוע מישהו שמחזיק ברכב את אחד הדגמים,ללא סאב עם הגברה חזקה. זה יקדם אותי מאד למטרה.

 

** חשוב לי לציין שאני לא פוסל אפשרות לרכוש זוג קומפוננטים 2 חלקים עם קרוס,ממותג אחר,אבל עם יכולת לרדת לתדר נמוך ככל האפשר**

מוכן לשלם אפילו עד 4000 למשומשים במצב טוב,אבל לא נראה לי שיש כאלה כאן או בלוחות האחרים.

 

תודה רבה ושבת שלום

עוזי

עריכה אחרונה על ידי עוזי ש
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הייבריד אודיו קלארוס 6.5 בהחלט יענה לך על הציפייה מבחינת הבאס. שמעתי אותו מנגן גם ב45hz יפה מאוד. ממש כמו שני סאבים קטנים בדלתות.

 

גילוי נאות, אני מוכר כאלה.

 

עומרי.

 

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

HU: Pioneer AVH-Z5050BT + Mosconi AMAS-LD4C DSP: Mosconi Gladen 6to8 AEROSPACE Amp1: Mosconi AS200.4 Amp2: Mosconi AS100.4 Front: Gladen AEROSPACE 165.3 ACTIVE Sub: DOUBLE Gladen Zero Pro 10

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איך בדקת שהקומפוננט 6.5", ירד ל 45 הרץ, והאם הבדיקה הזו מדוייקת?

שואל,כי קראתי שקומפוננטים 6.5,לא מצליחים לגרד אפילו את ה 50,בתדר אמיתי.

 

יש קישור לאינפורמציה על הקומפוננט?

לא מצאתי בשומקום.

 

תודה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חפש הייבריד אודיו קלארוס בפורום יש המון מידע על הסט הזה.

אני באופן אישי הייתי חותך אותו ב50hz ב12db סלופ, והיה מקבל 200w לכל מידבאס.

תמיד היה נראה כאילו יש לו "עוד" לתת.

 

עומרי.

 

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

HU: Pioneer AVH-Z5050BT + Mosconi AMAS-LD4C DSP: Mosconi Gladen 6to8 AEROSPACE Amp1: Mosconi AS200.4 Amp2: Mosconi AS100.4 Front: Gladen AEROSPACE 165.3 ACTIVE Sub: DOUBLE Gladen Zero Pro 10

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה גם תלוי באיזה נפח הוא רואה - אם הקלארוס רואה את נפח הדלת אז יש לו מקום להזיז אוויר והוא יכול לרדת נמוך.

 

בגדול - אם המטרה שלי היא למצוא מידבאס\וופר שירדו נמוך אז הפרמטרים להתרכז בהם יהיו -

 

קודם כל מה הוא תדר ההדהוד העצמי של הרמקול - הFS

 

אם אתה רוצה שוופר בדלת יוכל לרדת נמוך אתה רוצה שתדר התהודה שלו יהיה נמוך ככל האפשר גם כן - תיקח בחשבון שהיות וזה אלמנט שאתה תשתמש בו כוופר - אתה כנראה תוכל לחתוך אותו ישירות על תדר התהודה שלו אבל נמוך מכך אתה כבר ממש מסתכן.

 

לכן אם אתה רוצה לפצות על חוסר בסאב וופר - הייתי מחפש אלמנט שהFS שלו נוטה לכוון ה40-45 הרץ

 

למשל מוראל הייבריד אוביישן או CDT M6PLUS הם רכיבים עם הנתונים האלו

 

(האילייט למשל עם FS באזור ה60 הרץ בכלל ונועד לנגן בנפח קטן מאוד לכן דווקא בחירה בוופר של הייבריד אוביישן תהיה הרבה יותר נכונה למשימה כזו ובנוסף לכך הוא מסוגל לנצל את נפח הדלת).

 

ואז גם הייתי מתרכז בנצילות נמוכה במקביל ומצוות אל הרמקול הזה מגבר ח-ז-ק!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 799 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...