Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ 2018 - סיכום שנה (כבר שש שנים)


RK

פוסטים מומלצים

הזמן טס, והנה עברה חלפה לה שנה עם סובארו BRZ. הנתונים היבשים הם:

35982 ק"מ, 76 תדלוקים, 10.88 ק"מ/ל', שני טיפולים, 4 ימי מסלול (פחות מדי), כמה וכמה טיולים וכיף מכל מטר ומטר.

 

הג'ולייטה, קודמתה בחניה, נרכשה מראש כמעין רכב מעבר, רכב זמני, בידיעה ברורה ומוחלטת שברגע שתהיה ג'וליה זמינה לרכישה, היא תירכש. במרץ 2016 ראיתי את הג'וליה בתערוכת ג'נבה, ואהבתי. מיד כשהגיעה ארצה, ביצעתי נסיעת מבחן, ואחרי זה גם השתתפתי במבחן שנערך כאן בפורום. הכספים אורגנו והכל היה ברור. אפילו הצבע נבחר (grigio lipari, סמל"ת קוראים לו כחול פטרול, למרות ש-grigio זה בכלל אפור, והצבע בכלל נע בין ברונזה ללא ברור, תלוי בתאורה ובזוית).

 

עד שהברז הגיעה למערכת. כזכור, השתתפתי במבחן הבודד וההשוואתי, ופחות או יותר התחלתי לחפש לעצמי תירוצים למה היא ולא כל אחת אחרת. הג'וליה תפורה עלי – היא נוחה ל-3,000 ק"מ החודשיים שלי, יש מספיק מקום למשפחה ועם זאת היא מתנהגת ומבצעת לעילא, היא אלפא (לי, עדיין, גם בחלוף שנה עם הברז – זה חשוב) ובלי קשר היא מכונית מצוינת.

 

אלא שהברז מנגנת לי על כל מה שחשוב לי באמת במכונית לנהג. מנוע פחות מעניין אותי, לכן חולשתה היחסית היא אמנם חיסרון, אבל לא כזה שאי אפשר לסלוח לה עליו. אבל ההתנהגות, זויות הגלגול המצומצמות, המושב החובק, תנוחת הנהיגה המושלמת, ההגה הכבד והקצר (בדיוק כמו שאני אוהב – 2.5 סיבובים בין נעילות), ואפילו המתקשר מאד ביחס לחשמלי, ובכלל – הכל שידר לי שהיא האחת בשבילי. בירור קצר עם אשתי לגבי היתכנות לא נתקל בהתנגדות (איזו טעות מצדה...) והועברה המקדמה. מו"מ, עסקת טרייד אין והברז הוזמנה. כמובן בכחול, כי כמו שאלפא צריכה להיות אדומה, סובארו צריכה להיות כחולה. ככתוב.

 

היתרונות של הברז די ברורים – התנהגות כביש, התנהגות כביש, עוד פעם התנהגות כביש, ואפילו התנהגות הכביש שלה טובה. בגדול זה די מתמצת את המכונית. היא כמו ג'ימני, רק לכביש. One trick pony, רק שהיא ממש ממש ממש טובה בטריק האחד שלה. אפס תת היגוי, היגוי יתר על פי דרישה (ואם אתה ממש חסר זהירות, גם בהילוך שלישי בשדה תימן, וזה מהיר), מלא רגש מההגה ומהשלדה. מושלם.

 

כל יום מסלול רק מעמיק את סיפור האהבה. כל פעם לומדים עליה משהו חדש, כל פעם מגלים עוד כמה עשיריות שניה שאפשר לגלח, כל פעם נהנים בטירוף מהתגובות הקטנות שלה ומהנכונות שלה ללמד אותך לנהוג (ולהעניש על שטויות, אבל זה חלק מהתהליך, אין מה לעשות). בית ספר מושלם להנעה אחורית והנאה מנהיגה. הקצב שהיא מאפשרת בפניות לא מבייש מכוניות יקרות וחזקות בהרבה.

 

באופן מפתיע היא לא מענישה בנהיגת היומיום, ופרט לכניסה ויציאה היא לא קשה מדי כל עוד לא נכנסים ליותר מדי כבישים משובשים. רוב הנסיעות שלי בינעירוניות, ואני מסתדר אתה נהדר. המזגן טוב, החימום יעיל, הראות בסדר גמור לקופה קטנה ונמוכה. המראות מצוינות. אחרי תקופת התרגלות מאד קצרה הבנות שלי (9 ו-5 נכון לכתיבת שורות אלה) למדו להסתדר עם הכניסה למושב האחורי והיציאה ממנו.

 

האם הכל ורוד (כחול?!)? ממש לא. יש גם חסרונות.

 

הנדסת האנוש שלה לא מושלמת, בניגוד למצופה מרכב יפני. מד המהירות חסר שימוש לחלוטין, ואם לא היה דיגיטאלי במרכז מד הסל"ד, כבר היה עדיף להסתכל על הוויז. הטווח השימושי ביומיום מצוי בפינה השמאלית הנמוכה של הלוח, וזה מטומטם לחלוטין. לא מסתכלים לשם, אף פעם. גם מיקומי כפתורים רבים לא להיט.

 

אין שמץ תחושת יוקרה או כל דבר דומה בפנים. היא לא רעה כמו שעושים ממנה, אבל היא בפירוש קופה ספרטנית שלא טורחת לפנק אותך, חרף אינסרטים דמויי עור אחרי מתיחת הפנים.

 

תא מטען קטן מאד ועם גלגל רזרבי במרכזו. לא קריטי בגיל של הבנות שלי היום, אבל אם הן היו בגיל עגלה, הייתי מוותר על המכונית.

 

איכות צבע מאד נמוכה, אפס עמידות לפגעי סביבה, אבנים קטנות וכו' – ואני הכי רחוק שיש מעולם המשפשפים.

 

העברת ההילוכים, שנראתה לי כל כך מושלמת במהלך נסיעות המבחן, טובה כשהשמן חם, ודי נוקשה לפני שהוא התחמם. לא באמת חיסרון מהותי, אבל כן משהו לשים לב אליו ולהיות עדין אתה כל עוד השמן לא התחמם.

 

איבזור לוקה בחסר ביחס למחיר – אין מראה מתכהה אוטומטית, אין חיישני גשם (יש חיישני אורות), אין... בעצם, זה לא באמת משנה. חוץ מזה שאין נעילה אוטומטית עם תחילת הנסיעה לא באמת מפריע לי משהו בחוסר האיבזור, או בדלות היחסית בפנים. זה פשוט לא האישיו.

 

הצמיגים המקוריים – מישלין פרימאסי HP. אחיזת כביש של לינגלונג ממוצע, אורך חיים של צמיג סמיטריילר. הזוי משהו. יוחלפו בטווח הקרוב ממש, גורם מאד מפריע למיצוי הרכב.

 

מיכל דלק – 50 ליטר זה מעט, במיוחד אחרי שהייתי רגיל ל-60 בג'ולייטה. אם הייתה אופציה להגדיל (כמו שיש בקיימן, למשל), אין ספק שהייתי הולך על זה.

 

תשומת לב – בחייכם, זאת פאקינג סובארו, לא פרארי. ילדים מתלהבים אני עוד יכול לקבל ואפילו באהבה, אבל מבטים וצילומים (!) מאנשים מבוגרים, זה משהו שנראה לי תמוה והזוי.

 

המספרים:

 

טיפול 15,000 ק"מ (שמן, מסנן שמן) – 752 ₪, טיפול 30,000 ק"מ – (שמן, מסנן שמן, נוזל בלמים, מסנן מזגן) – 1,392 ₪. בלמים קדמיים (דיסקים ורפידות) – 1,338 ₪.

ביטוחים – חובה סביב ה-1,000 ₪, מקיף סביב ה-7,500 ₪ (מעל 30, תביעה אחת).

 

כמה תמונות, כמובן:

 

51064688_1880582705398023_5449312114114035712_n.jpg 49540963_2206257509425265_8847968281454182400_n.jpg

 

שאלות, טענות, מענות, ת"ש, מין, סעד, כלכלה – שוטו.

עריכה אחרונה על ידי RK

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 193
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ממצה, יבש, אבל עדיין מלא תשוקה. מכל הסיפור הבנתי שהכי חשוב בחיים למצוא פרטנית מפרגנת. כל הכבוד לאשתך.

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבינימט, חצי נהג מונית אתה...

מתי ג'וליה(אני מתחיל לפזול גם).

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צפצפה. אין בהיצע מערכות מקוריות. אחרי שמנתקים את רוב הפונקציות ומקטינים למינימום את התראת המרחק היא סבירה, בערך. מגבלות של שימוש במצלמה שאף אחת מהמערכות המקוריות לא חסינות מפניה - במרצדס E חדשה, לדוגמא, קיבלתי בלימות שווא.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכנות?

שים לי עכשיו 5 מיליון שקל ביד, זה הרכב שאני קונה.

נשבע.

בעודף פיצה, הרבה פיצה.

אני חושב שמי שעיצב את הרכב הזה (הנדסית) עשה עבודה מאוד מאוד טובה. זה אולי פוני עם טריק אחד, אבל אני ממש שמח שכל דבר תוכנן ברכב הזה לטריק הזה. לא ניסו לגנוב אקסטרה אחיזה עם צמיגים רחבים, כי זה יהיה מיותר. לא ניסו לעשות כל מיני דברים מתחכמים. פשוט, מבצע וכיף כדול זה נראה.

אין לי הסבר לזה, אבל הרכב הזה מאוד קוסם. בחיי שאין לי הסבר.

תודה על השיתוף!

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטו פצצה! אם לילדים שלי לא היו רגליים, הייתי בטוח קונה.

אחלה סיכום (ואני יכול לפחות להעיד, שרומן יודע לנצל את הברז המופלאה).

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

ניקו, ההסבר פשוט מאוד. רכב שמכוון ישירות לנהג, בלי להתחכם.

 

רומן, עשית מהלך שאותי תכלס עדיין מפתיע.

ואני מבסוט שהדיילי התובעני שלך לא מוריד לך ממנה בכלום.

שרק ימשיך ככה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הממ... עם 5 מיליון כנראה שהייתי הולך על m240 ומקסימום מוותר על הפפרוני.

אין רכב בעולם ששווה ויתור על פפרוני.

אין.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקו, ההסבר פשוט מאוד. רכב שמכוון ישירות לנהג, בלי להתחכם.

 

רומן, עשית מהלך שאותי תכלס עדיין מפתיע.

ואני מבסוט שהדיילי התובעני שלך לא מוריד לך ממנה בכלום.

שרק ימשיך ככה.

אותך הוא מפתיע? אותי הוא עדיין מפתיע [emoji16][emoji16][emoji16] ואני זוכר את הלבטים שלפני הקניה...

תודה רבה, ולעוד הרבה שנים!

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הברז רכב מעניין מאוד אבל לאניני טעם בלבד.

יחידת ההנעה שם פוגמת בחוויה מאוד לטעמי. אני יכול להגיד שאחרי שנה עם ברז זהה לשלך רציתי להחליף אותה מאוד וכל הזמן סבבתי אחרי חיפוש המחליפה והיום עם המיאטה אני כל פעם מבין מחדש שאני לא רוצה שום דבר אחר בשום פנים ואופן. מהו אותו פאן פקטור שובה? לא יודע להגיד האמת.

 

Sent from my INE-LX2 using Tapatalk

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...