Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גרוטראלי אביב 2019 [יומן מסע]


Tweet
 שיתוף
עוקבים 2
שימו לב! השרשור הזה בן 597 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז מה המצב חברים?

 

לפני שנתיים, נדלקתי על מסע הגרוטראלי ומהר מאוד הבנתי שאני מעוניין לעבור אותו לפחות פעם אחת.

משהו באתגר הגרוטאות הזה, בחיבור עם האימרה החברתית והיציאה מאיזור הנוחות קסמו לי מאוד.

לצערי, מאז ועד היום עקב סיבות רבות לא הצלחתי להשתתף במסע.

 

אז.. השנה זה קורה! :-D

 

בפוסט זה אחלוק אתכם את יומן המסע האישי שלי,

החל מההכנות (שעוד לא התחלתי) ועד החזרה מהמסע (פיי זה נראה רחוק, אבל זה לא..)

 

השלבים בגדול הם:

1. רישום למסע ושריון מקומות (בוצע!)8)

2. החלטה על איזו גרוטאה אני רוכש.:?:

3. הכנת הגרוטאה למסע מכאנית ולוגיסטית.:idea:

4. המסע! (כיף כיף כיף):lol:

5. יחסינו לאן (עוד מסע? הורדה מהכביש?):?

 

אז אחרי שעברתי את השלב הראשון, והגעתי ביום שישי האחרון למפגש משתתפים ראשון בבית גרוטראלי,

אשמח לקבל את עצתכם בבחירת הגרוטאה איתה אצא למסע.

(גילוי נאות, בעבר כבר עשיתי זאת אולם לא יצאתי למסע בסופו של דבר...)

 

הנטייה שלי באופן טבעי היא לחפש איזו סובארו אימפרזה ידנית שנכנסת בתקציב של 2500 שקלים,

ולהשקיע את השאר ביישור קו בעבודת ידיים עצמאית.

 

אשמח לשמוע את דעתכם!:arrow:

 

אלון.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נרשמתי באתר, ואז קראתי יומן מסע שמישהו כתב, קיבלתי פיק ברכיים.

בעיקר כי להבנתי צריך ידע רב במכונאות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באופן כללי, וגם המארגנים אומרים את זה עם נסיון של עשרות מסעות (זה יהיה המסע ה28!) - צריך יכולת אלתור טובה.

אין ספק שצריך ידע במכונאות, אולם לא הייתי מגדיר אותו רב.

 

רוב הדברים שמשתבשים למיטב הבנתי קשורים למערכות הדלק והאוויר,

ושם צריך בעיקר יכולת אלתור טובה עד שמגיעים חזרה לכביש, ואם עושים זאת בבטחה אז בכלל טוב.

 

אף אחד לא מחליף מנוע בשטח, אבל שמעתי על אחד שניסה 8)

עריכה אחרונה על ידי Tweet
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אימפרצה ידנית סטיישן היא הרכב הכמעט מושלם לעניין.

 

שים לב שאסור כמובן 4X4.

 

אם מעניין, פנה אליי בפרטי, מכיר אחת משנת 99, עם טסט שתעמוד בתקציב.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב חברים,

 

הרבה שיקולים היו השבוע לגבי איזה רכב לקנות.

לרגע אפילו שקלתי לקנות פיאט פונטו של חבר שיושבת ללא טסט והוא מעוניין להיפטר ממנה.

 

בנוסף גם הבנתי, שלוחות כמו Yad2 הם טובים עד כדי,

וכמו שבחיפושי דירה בתל אביב פייסבוק הוא השחקן במרכזי,

גם פה החלטתי לפנות לFacebook Marketplace ולהתחיל את חיפושי.

 

הרבה גרוטאות יש שם, חלקן לא ראויות את המודעה שהן כתובות בה,

אבל בין לבין מצאתי את מה שחיפשתי, עם קצת יותר קילומטר ממה שציפיתי - אבל היי, אני לא מתכנן שנים ארוכות איתה :lol:

 

בשיקולים בין ידני לאוטומט בחרתי באוטומט בסופו של דבר.

אמנם האמינות והיעילות של גיר ידני עומדות בעינן, אבל הנסיעה בשטח עם עליות ומכשולים - העדפתי ללכת על ממיר מומנט מאשר על קלאצ'.

 

אז אחרי נקיון יסודי מאוד (לא ברור לי מתי היא ראתה שטיפת מכוניות כלשהיא בשנים האחרונות..),

זו הולכת להיות כלת הגרוטראלי שלי למסע הקרוב, ואפילו יותר - אם היא תסבול אותי יותר ממסע אחד :-D:-D

 

סובארו אימפרזה ניו-אייג' "באג-איי" אוטומטית ירוקה, מודל 2001 עם לא פחות מ300,000 קילומטרים (טכנית אפילו טיפונת יותר :wink:)

 

 

לפני שאני מתחיל בשיפורים - חייבים להתחיל במקצה יישור קו כדי שלפחות מצבה הנוכחי לא יתדרדר

 

הדברים שנעשו היום:

1. נקיון יסודי פנימי וחיצוני כדי שלא יהיה מגעיל לנהוג או לעבוד על האוטו.

2. הפנסים הקדמיים היו כל-כך צהובים, שלא ברור לי איך עברה טסט. שיוף ופוליש החזירו להם קצת חיים והחלפה של כל הנורות לחדשות.

3. אורות ברקס לא היו (שוב, לא ברור לי איך עברה טסט..). דיאגנוזה קצרה מצאה כי כל הנורות תקינות. בהמשך חיפושים נמצא כי חיישן האורות

מאחורי דוושת הברקס היה מטונף בקטע אחר. פירוק, נקיון והרכבה מחדש, ועכשיו הכל תקין :-D

4. חיזוק כמה חלקים רופפים באיזורים שונים ע"י אזיקונים כדי לקבע אותם שלא יפריעו.

 

תוך כדי בחינת האופציות למיגון גחון מתחת לאוטו, נתגלו גם דברים פחות טובים:

1. גומיית ציריה קרועה - אמנם זה חצי רע כי הציריה עדיין לא מתקתקת - אז נדרשת החלפת גומייה. שזה לא יקר אבל זה הרבה עבודה.

תוך כדי בירורים על איך עושים את זה,

שאלו אותי אם בשנתון הזה הציריה בצד הגיר היא נקבה עם פין בטחון או שזה זכר כמו בכל רכב אחר.

אשמח למידע אם מישהו מכיר.

 

2. יש קצת שמן בגחון הרכב, וגלון שמן המנוע שהיה בבגאז' כנראה שם כדי למלא על החסר.

פה אין לי הרבה מידע לצערי, אצטרך לראות איך אני מרים את הרכב מספיק גבוה על בוקים, לנקות מלמטה ולראות מה מקור הנזילה והאם היא מצריכה תיקון או שאפשר לחיות איתה.

 

התכנונים לעתיד הם:

1. יישור קו מכאני לרכב

עד כמה שאפשר כמובן במגבלות התקציב והזמן, וכמובן בעבודה עצמית עם אנשים טובים שנותנים יד כדי שאוכל לעשות דברים שאני קצת פחות מכיר.

 

2. הגבהה קלה ואמינה לרכב

זה עולם ומלואו ומבין כל אפשרויות הכי זול עבורי יהיה פשוט למצוא קפיצים ארוכים יותר שמתאימים לבולמי המקוריים.

ברור לי שזה יפגע בנוחות הנסיעה, אבל הגבהות למינהם כמו שימוש בבולמים של פורסטר מביא איתו הרבה משמעויות של אמינות ציריות וכד' ולא נראה לי שכדאי.

אופציה נוספת היא שימוש בספייסרים מגומי שנכנסים בין השלבים של הקפיץ ולא מאפשרים לו להיסגר. עושים בזה שימוש בחו"ל למי שגורר טריילר כבד והמשקל הכבד מאחורה מוריד את הקפיצים כל-כך נמוך שזה פוגע ביכולת השליטה של ההגה ברכב.

גם פה אשמח לעצה אם מישהו מכיר - שמעתי מכמה אנשים שקפיצים של קנגו נכנסים לבולם של אימפרזה ומקשיחים את הנסיעה מאוד.

אם למישהו יה מידע לאיזה שנתונים של קנגו או כל רכב אחר הדבר תקף אשמח לדעת.

 

3. מיגון גחון - הדבר הכי חשוב להערכתי במסע כזה כדי אשכרה לסיים אותו בנסיעה

פה אשמח לרעיונות שלכם מאיפה אני משיג לוחות ברזל או אלומיניום שיכולים לתפקד כמגן גחון. אין לי בית מלאכה אבל אני אמצא דרך לכופף ולחתוך מה שצריך - אבל חומר הגלם הוא המשתנה החסר פה. ללכת לקנות זה כמובן הכי פשוט, אבל הרכב צריך לעמוד במסגרת תקציבית ואני מעוניין לעשות דברים DIY. :idea:

 

4. התקנת גגון - למה אין לרכב הזה תושבות גגון נורמליות?!

זה לא שאין בכלל, יש תושבות קטנות ומוזרות שנמצאות מתחת לפס שמכסה את המזרב. כל סרטון שמצאתי ביוטיוב בנושא רק דיבר על כמה הם מצ'וקמקות ואיך מחליפים אותם בכאלה רציניות יותר.

הזהירו אותנו המארגנים מגגונים שחובקח את הגג כי הם לעיתים עפים בשטח - לכן אני מחפש רעיון מקורי לגגון שמעוגן לגג.

בהיעדר רעיון כזה - קורת החוזק של הגג תפגוש את סט המקדחי HSS החדשים שלי :-D

 

זה המצב נכון לכרגע,

שבוע הבא אנסה למצוא זמן ללכת לאיזו פירוקיה ולחפש קצת חלפים שאני צריך.

2 ציריות ו4 גלגלים נוספים זה המינימום שאני צריך להביא איתי למסע הזה.

אם מישהו מכיר פירוקיות זולות באיזור תל אביב, אשמח להמלצה. אני יכול להגיע לפרק בעצמי אם צריך.

 

שיהיה סופ"ש רגוע וחמים לכולם :ok:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל בהצלחה.

 

בעניין הקשחה והגבהה -

 

בסובארו, העקב אכילס העיקרי (במיוחד במסעות כאלה) קשור לציריות. אם מתכננים להגביהה את הרכב, על אחת כמה וכמה.

לדעתי אתה חייב להגביהה ולהקשיח את הרכב - כי בבסיס שלו הוא רכב נוח (ועוד אחרי 300K קמ עם בולמי זעזועים גמורים) הוא יהיה גם רך מאוד ומתנדנד.

אין ספק שההגבהה תגרום לזווית עוד יותר גרועה של הציריות, מה שיעמיס עליהן ויגמור אותן מהר מאוד. אם תיסע ככה סביר להניח שתשבור ציריה או שתיים כמעט בוודאות.

 

המלצתי למסע:

א. הצטייד בציריה או אפילו 2 רזרבה (תקינות לחלוטין)

ב. למד להחליף ציריות לבד ותתארגן על כלי עבודה מתאימים (גם לשטח) ולפני היציאה תעשה החלפה אחת בשביל שתדע איך להחליף אותה וכמובן שלא תיתקל במשהו שלא ניתן לפרק בשטח. פשוט תפרק ותרכיב את 2 הצדדים.

 

מעבר לזה מדובר בסוס עבודה מאוד חזק ולמעט העניין הנ"ל אני לא יודע אם תיתקל באיזה דיזסטר צפוי בדרך.

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הכל תלוי במידת האמינות שאתה רוצה להשיג גם במירוץ וגם במירוצים העתידיים.

 

אם אתה סתם עושה את זה לכיף, אין לך בעיה עם החלפת ציריות בשטח וזה עבורך חלק מהפאן, לך על זה!

 

אם אתה רוצה כלי קצת יותר אמין, תמצא בפירוקיה איזה פורסטר אחרי תאונה, תוריד 4 בתי בולם עם בולם וקפיץ עליהם, את מוטות המתיחה ומוטות הפיטול ואת הציריות הקדמיות ותקבל רכב מוגבהה הרבה יותר אמין.

 

אם אתה מסוגל לעשות את הפירוקים וההרכבות לבד, גם לא מדובר בהשקעה רצינית, חלקים יש כמו זבל ובמחירים זולים מאוד.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

שלום לכם,

 

אז הימים עוברים והסובארו לאט לאט מתחילה לקבל צורה של רכב שיכול לעבור את המסע בשלום.

להלן סטטוס הנושאים הקריטיים לקראת המסע:

 

1. חלפים וטיפול

נרכשו חלפים בסיסיים ויישור הקו על המכונית כבר החל.

עד עכשיו בוצע טיפול קטן, החלפת פלאגים ובדיקת בלמים מלאה. יש נזילה מאטם מכסה השסתומים (תכלס משניהם..) אבל אחרי נקיון ובדיקה מעמיקה מסתבר שזה לא כזה מהותי והוחלט להשאיר את הנושא בעינו תוך הקפדה על בדיקה ומילוי של שמן.

עדיין לא בוצע (וצריך להתבצע לפני המסע) - החלפת נוזל בלמים, כיוון הגה (הוא לא במרכז וזה מעצבן)

 

קודם כל בהצלחה.

המלצתי למסע:

א. הצטייד בציריה או אפילו 2 רזרבה (תקינות לחלוטין)

ב. למד להחליף ציריות לבד ותתארגן על כלי עבודה מתאימים (גם לשטח) ולפני היציאה תעשה החלפה אחת בשביל שתדע איך להחליף אותה וכמובן שלא תיתקל במשהו שלא ניתן לפרק בשטח. פשוט תפרק ותרכיב את 2 הצדדים.

 

ראשית - תודה :-)

לגבי הציריות - אני עדיין בתהליך חיפושים של 2 ציריות מפירוק עבור האימפרזה - ואולי אנצל במה זו כדי להיעזר במי שיודע להכווין אותי היכן אוכל למצוא זוג כאלה מפירוק במחיר זול. 8)

מבחינת החלפה באופן עצמי - אני מכיר את המכלולים (תודה YouTube) ויש לי את הכלים הדרושים (מקו 6 מ"מ).

אחת הציריות הנוכחיות אף פורקה שבוע שעבר להחלפת גומיית פעמון קרועה (טרם החזירה נשמתה לבורא..).

 

 

 

2. הגבהה

הנושא עדיין לא טופל והזמן קצת מתחיל ללחוץ. לא הצלחתי למצוא פתרון יצירתי לצערי.

קורא נחמד בפורום בשם itaishalev שיתף אותי שבמסעו שלו בגרוטראלי בעבר, הוא וחברו התקינו "קפיץ בתוך קפיץ" על אותה סובארו וקיבלו 8 ס"מ גובה בתמורה. הם השתמשו בקפיצים מקוריים של ג'ימני.

אנצל (בשנית) את במה זו להיעזר בחברי הפורום שאולי יכולים להכווין אותי היכן אוכל למצוא קפיצים של ג'ימני/סמוראי או כל קפיץ אחר מעולם הג'יפונים שיכול להיכנס בתוך קפיץ של אימפרזה (שהוא די רחב באופן מפתיע..).8)8)

 

תמצא בפירוקיה איזה פורסטר אחרי תאונה, תוריד 4 בתי בולם עם בולם וקפיץ עליהם, את מוטות המתיחה ומוטות הפיטול ואת הציריות הקדמיות ותקבל רכב מוגבהה הרבה יותר אמין.

 

 

אם אתה מסוגל לעשות את הפירוקים וההרכבות לבד, גם לא מדובר בהשקעה רצינית, חלקים יש כמו זבל ובמחירים זולים מאוד.

 

מי שמחפש בGoogle איך מגביהים אימפרזה,

מהר מאוד מוצא את עצמו בפוסט מתגלגל ארוך מאוד שנקרא The Unofficial "How to Lift your Impreza" Thread מהפורום ultimatesubaru.org.

התיאור שרשמת מפורט שם לפרטי פרטים עם השוואות בין מכלולים של פורסטר, אאוטבק ועוד.

 

הלוואי שהייתי מוצא את המכלולים שאני צריך עבור השתלה שכזו. גם יש לי את הידע והכלים לבצע אותה בעצמי.

אבל הכי זול שמצאתי היה ב2000 ש"ח לחלקים משומשים שירדו מפורסטר 2002.

 

 

 

3. מיגון

פה הייתה התקדמות והוחלט ללכת על מיגון ברזל 3 ממ - בעיקר משיקולי מחיר. חיפוש באינטרנט הביא אותי לאתר הזה http://www.gordonsleigh.com/index.php?/category/13 בו מצאתי שרטוטים יפים של מגיני גחון לאותו הדור של אימפרזה GD.

יצירת Template מקרטון ומדידה על הרכב מצאה שהם מתאימות והפלטה נרכשה.

בניית הפלטה בהתאמה מלאה כולל כיפופים עדיין לא הסתיימה ואעדכן בסיום הבנייה ברשמים האם הרעיון ללכת על ברזל היה שווה את זה.

 

4. גגון

אז זוכרים שהתלוננתי על תושבות קטנות ומוזרות בגג עבור גגונים שאף אחד לא מוכר? אז העפתי אותם :lol:

במקומם קיבלתי 2 ברגי 6 ממ בכל פינה של הגג (סה"כ 8 ברגים) ועליהם הלבשתי 2 מוטות רוחב מברזל.

עכשיו רק צריך למצוא עריסה שתשב על זה (כמובן במחיר הוגן לכל נפש) אבל את החלק הקשה עברתי.

מי שמספיק משוגע כדי לעשות את זה בשיטה הזו - לא לשכוח לשים איזה RTV נורמלי שיאטום מסביב להברגות בגג אחרת המים יכנסו לכם לאוטו ויכתימו את כיסוי תקרת הרכב :roll:

 

שיהיה לכולנו המשך ערב נעים :wink:

עריכה אחרונה על ידי Tweet
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שלום לכם,

 

סאאאמאק ארץ נהדרת, לא יכול לקרוא את זה בלי לשמוע את יאיר לפיד :lol:

 

לגבי הציריות - אני עדיין בתהליך חיפושים של 2 ציריות מפירוק עבור האימפרזה - ואולי אנצל במה זו כדי להיעזר במי שיודע להכווין אותי היכן אוכל למצוא זוג כאלה מפירוק במחיר זול. 8)

 

 

אני בדיוק מפרק אימפרצה 2004 לחלקים, בוא קח מה שאתה רוצה, מבטיח מחירים זולים מאוד.

הלוואי שהייתי מוצא את המכלולים שאני צריך עבור השתלה שכזו. גם יש לי את הידע והכלים לבצע אותה בעצמי.

אבל הכי זול שמצאתי היה ב2000 ש"ח לחלקים משומשים שירדו מפורסטר 2002.

אני מניח שאתה יכול לגרד עוד כמה מאות שקלים.

אם הבולמים והקפיצים תקינים, ב 1500 זה אחלה הגבהה במחיר מצחיק.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

ערב טוב חברים,

 

לא מעט התקדם מאז הפוסט האחרון, אבל גם לא מעט עבודה נשארה והזמן לא לצידינו :shock:

 

עיקר ההתקדמות הייתה במישור הלוגיסטי, בו צריך למצוא הרבה סוגים של ציוד כדי שאפשר יהיה לעבור את המסע.

חלק מהדברים שנאספו הם: מטף כיבוי (חובה לפי התקנון), ג'ריקן 20 ליטר לדלק (ראה סעיף קודם), ציוד קמפינג כללי,

ואולי החלק הכי חשוב הוא 4 קפיצים להגבההת הסובארו.

 

 

2. הגבהה

הנושא עדיין לא טופל והזמן קצת מתחיל ללחוץ. לא הצלחתי למצוא פתרון יצירתי לצערי.

קורא נחמד בפורום בשם itaishalev שיתף אותי שבמסעו שלו בגרוטראלי בעבר, הוא וחברו התקינו "קפיץ בתוך קפיץ" על אותה סובארו וקיבלו 8 ס"מ גובה בתמורה. הם השתמשו בקפיצים מקוריים של ג'ימני.

 

 

אז כן - בעזרתו של דוד צוקרברג הצקתי למספר בעלי מקצוע שונים וחיטטתי בFacebook Marketplace ומצאתי איש נחמד שמכר לי במחיר מצחיק 4 קפיצים חדשים של סוזוקי ג'ימני. המחיר לטענתו היה על זה שהוא הפך את המחסן כדי להגיע לזה ופחות על הקפיצים :lol: - תכלס מבין אותו.

 

אז אחרי שארבעת אלו נחתו אצלי בבית, התחיל חלק מרכזי בהכנות למסע (ספויילר - הוא עדיין לא הסתיים :shock:)

01.jpg

 

אז אחרי שקיבלתי טיפ מנצח (שוב אודה לקורא itaishalev),

מתחיל שלב הלמידה כיצד אוכל לבצע את ההשתלה הזו,

עם כלים ביתיים, תוך כדי העובדה שמעולם לא פירקתי את מכלולי המתלה של האימפרזה ובגלל שמדובר באנרגיה אצורה כלכך - אז גם בלי לסיים את היום במחלקה אורטופדית באיכילוב :-D

 

בשלב הזה, נתקלתי בסרטון של איש נחמד שבנה פרוייקט משוגע שנקרא Roll Golf - שהיא לא פחות מגולף ישנה, מקוצרת ומרותכת שיכולה לבצע גלגלון באמצעות בלימה חזקה (פרוייקט מגניב בפני עצמו).והוא ביצע השתלה של קפיץ בתוך קפיץ כדי להקשיח את המתלים באופן דומה לזה שאני מתכנן.

- ואם תעברו ישר לדקה 6:48 תבינו למה אני מתכוון.

 

בניגוד אליו - אני לא תכננתי לעשות כזה מבנה מתכת כדי לכווץ את הקפיצים יחד,

אבל בראשי כבר הייתה תכנית פעולה אחרת מהסוג המאוד לא קונבנציונאלי :screwy::screwy:

 

לפני שאמשיך אומר - חלק מהדברים שנעשו אינם נמצאים בצד הבטוח של הסקאלה,

ואני לא ממליץ לאף אחד לנסות את זה בעצמו אם הוא לא מעוניין לחיות על הקצה,

ואני לא אחראי לשום נזק ושום פציעה של מי שהחליט ללכת בעקבותי ומצא את עצמו באורטופדית באיכילוב. :shock::shock:

 

אז אחרי שהסרתי מעליו אחריות משפטית ומוסרית :hihi:

השלבים היו כאלה:

1. פירוק מוט הבולם מהנאקל והשלדה

2. כיווץ הקפיץ עם מכווץ, פירוק ה"כיפה" העליונה

3. הוצאת הקפיץ המקורי ואזיקתו ע"י אזיקונים הכי עבים שמצאתי

4. כיווץ הקפיץ הנוסף ואזיקתו ע"י אזיקונים הכי עבים שמצאתי

5. הכנסת קפיץ בתוך קפיץ ו"הלבשה" על הבולם

6. סגירת בורג ה"כיפה" של הבולם

7. חיתוך אזיקונים באופן הדרגתי

2019-03-29 11.35.08.jpg

2019-03-29 11.35.47.jpg

2019-03-29 11.36.49.jpg

 

וככה זה נראה בסיום,

בולם אחד, שני קפיצים (עושה קונוטציה רעה לסרטון ה2G1C שהסתובב פעם ברשת ;-))

2019-03-29 11.57.18.jpg

 

מה זה שיפר בתכלס?

 

ככה הסובארו נראתה בהתחלה:

IMG-20190301-WA0007.jpg

 

וככה היא נראית היום:

2019-03-29 15.02.13.jpg

 

עכשיו ברור לי שזה לא נראה הרבה, אבל זה סביבות 8 ס"מ בפועל.

במונחים של גרוטראלי זה לדעתי הישג מרשים :beerchug:

 

אז הספויילר בתחילת הפוסט כבר הסגיר שלא סיימתי את המשימה.

רק האחוריים הוגבהו - הקדמיים עדיין לא.

 

יום שישי הקרוב אבצע שידור חוזר על הקדמיים, ואז נמשיך למשימת המיגון,

שהיא גם כבר החלה אבל אני אשאיר לי קצת חומר לכתיבה לפוסט הבא. :type:

 

שהיה לכולנו המשך ערב נעים :wave2:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

מה קורה חברים?

 

אז לא שכחתי אתכם, ואני כאן כדי לכתוב את הפוסט המסכם של ההכנות למסע.

 

אקדים ואגלה לכם, שאתמול חזרתי מהמסע,

וזו הייתה אחת החוויות הכי טובות, מאתגרות ומשוגעות שעשיתי בחיי.

רק מי שעבר את זה יבין, איזו משפחה נפלאה ומשוגעת זו משפחת גרוטראלי. :-D

 

עוד אכתוב פה פוסט חוויות וסיפורים מהמסע (ואלוהים ישמור כמה יש..),

אבל לפני זה אני חייב לסכם את תהלך הכנת הרכב טרם היציאה למסע, שעקב חוסר זמן לפני המסע לא כתבתי.

 

נתחיל בנושא ההגבהות.

בפוסט הקודם תיארתי את האופן בו הוגבהו הגלגלים האחוריים.

 

יום שישי הקרוב אבצע שידור חוזר על הקדמיים

 

אז יום שישי ההוא הגיע, ובאותו אופן ואותה שיטה שבה בוצעו האחוריים, בוצעו גם הקדמיים.

עקרונית זה היה אפילו קל יותר כי לא צריך להתקפל במושב האחורי כדי לשחרר את הברגים העליונים.

הדבר היחיד שהיה שונה זה המגן בולם שהיה מפלסטיק, והיה צריך קצר "עזרה" כדי להיכנס לקפיץ הפנימי.

 

2019-04-05 14.54.37.jpg

 

2019-04-05 14.54.33.jpg

 

וככה הרכב נראה אחרי ההגבהה הסופית :-D

 

2019-04-05 16.06.10.jpg

 

השלב הקריטי הבא היה נושא המיגון.

 

זוכרים את זה?

3. מיגון

פה הייתה התקדמות והוחלט ללכת על מיגון ברזל 3 ממ - בעיקר משיקולי מחיר. חיפוש באינטרנט הביא אותי לאתר הזה http://www.gordonsleigh.com/index.php?/category/13 בו מצאתי שרטוטים יפים של מגיני גחון לאותו הדור של אימפרזה GD.

יצירת Template מקרטון ומדידה על הרכב מצאה שהם מתאימות והפלטה נרכשה.

בניית הפלטה בהתאמה מלאה כולל כיפופים עדיין לא הסתיימה ואעדכן בסיום הבנייה ברשמים האם הרעיון ללכת על ברזל היה שווה את זה.

 

אז בסופו של דבר ההחלטה ללכת על ברזל השתלמה.

מפאת תקציב ומלאי במקום בו רכשתי את הפלטה, נרכשה פלטת ברזל 2 מ"מ בגודל 1 מטר רוחב על 2 מטר אורך.

 

עלות הפלטה הייתה 160 שקלים ואם היה לו 3 מ"מ הייתי לוקח,

אבל לצערי לא היה לו במלאי ואת הפלטה קניתי ביום ראשון של השבוע בו יוצאים למסע, והיה לנו יום אחד לעבוד על המיגון :hihi:

 

לגבי השרטוטים,

גם מה ששלחתי בלינק בפוסט הקודם וגם שרטוטים נוספים שקיבלתי מחברים אחרים למסע הזה,

כולם שרטוטים טובים וחזקים, אבל הטיפ שלי חד משמעית הוא לבנות שרטוט תפור למידות הרכב שלכם ולא ללכת על שרטוט של מישהו אחר.

 

מציאת נקודות עגינה בתחתית הרכב היא עניין מאוד ספציפי לדגם,

ושימוש בנקודות מקוריות בשילדה הוא הרבה יותר נוח וחזק מאשר להתחיל לקדוח ולחפש איך דוחפים אום מאחורי הקדח.

 

לכן, קחו חתיכת קרטון, בנו דגם של הפלטה אותה אתם רוצים למקם ומדדו את המיקומים של הברגים המקוריים והחורים הקיימים ברכב.

 

טיפ נוסף, הוא הרחקת המיגון ממכלולי הרכב.

כאשר הצמדנו את המודל קרטון שבנינו, מצאנו שכאשר הוא צמוד למוטות האורך של השלדה התחתונה,

הוא נמצא מספר מילימטרים מהקרטר.

היה לנו ברור שמכה חזקה בברזל הזה יכולה לעקם אותו לכיוון הקרטר ואז המיגון לא שווה כלום.

 

לכן, יצרנו מספר ספייסרים מפרופיל ברזל 40 על 40 מילימטר כדי להרחיק את המיגון מהמכלולים ולאפשר לו מרווח פגיעה יפה לפני שהוא עצמו יגע במכלולים.

 

ככה זה נראה אחרי המתקון הסופי

2019-04-09 16.53.31.jpg

 

בעיגולים אדומים מסומנים ברגים שנסגרים לתוך ההברגות של מגן הפלסטיק המקורי. ברגי M6 עם דסקיות שהוכנסו עם מפתח אימפקט עד הסוף ובעצם מייצרים את ה"מגלשה" של המגן כדי לחטוף ראשונים את המכשול ולהחליק אותו אחורה.

 

המלבן הירוק הארוך הוא פרופיל 40 על 40 מילימטר שמחובר רק למגן ולא לשילדה, ובעצם מייצר מוט רוחב בין מוטות האורך המקוריים של השילדה.

כאשר מכה חזקה תכה בו, הוא יספוג אותה ויעביר אותה לשילדה ולא יתן לברזל להתקפל פנימה.

 

המלבנים הירוקים הקטנים הם ספייסרים נוספים שמחזקים את הפלטה מאחור ומחברים אותה לשילדה בנקודות עיגון מקוריות.

החורים המקוריים היו בלי הברגה, אז עשינו שימוש בRivnuts שהם סוג של ניטים עם הברגה בתוכם שמיועדים לאפשר הברגה בפח שאין לו מספיק עובי להברזה מסודרת.

 

דוגמא:

n6t8v6.jpg

 

אחרון מאחור בצבע כחול הוא מוט הרוחב האחורי שעושה אות אותו דבר שמוט הרוחב הקדמי עושה,

אבל מפאת חוסר זמן לא הספקנו / כבר נגמר לנו היום / לא היה לנו כח לחבר אותו לשילדה והוא חובר רק למיגון.

חדי העין גם ישימו לב שהוא מחובר ב2 ברגים בלבד ולא שלושה :wink:

 

אגלה לכם סוד קטן - היום השני למסע היה אחד המשוגעים שחוויתי בחיי.

בסוף היום הזה, כאשר חילצנו את הרכב לאחור בעזרת רכב אחר - החלק הזה התחפר בקוליס בוץ יבש וקשה והתקפל אחורה כמו חתיכת נייר.

 

את העיגון לשלדה של מוט הרוחב האחורי (בכחול),

שלא היה לנו כח לעשות לפני המסע, עשינו בשטח במהלך המסע :shock::hihi::brickwall:

 

דבר נוסף וחשוב - הוספת המיגון עולה במרווח גחון - זה הGive and Take של מיגון.

אמנם איבדנו כמה סנטימטרים בגלל המיגון, אבל הרווחנו כמה בהגבהה וככה זה נראה בסוף

2019-04-09 16.57.06.jpg

 

לסיכום נושא ההגבהות והמיגון,

בלעדיהם הרכב לא היה שורד את המסע חד משמעית.

כמות המכות שהרכב קיבל בגחון הייתה מטורפת, בלי מיגון הוא לא היה שורד את החצי קילומטר הראשון של המסע.

מי שחושב לצאת למסע כזה ללא מיגון - שיכין לו חילוץ טוב החוצה מהשטח.

 

אז אחרי מיגון,

הגיע זמן לנושא הגגון. יחד איתו אשלב גם את נושא התאורה והחשמל.

 

4. גגון

אז זוכרים שהתלוננתי על תושבות קטנות ומוזרות בגג עבור גגונים שאף אחד לא מוכר? אז העפתי אותם :lol:

במקומם קיבלתי 2 ברגי 6 ממ בכל פינה של הגג (סה"כ 8 ברגים) ועליהם הלבשתי 2 מוטות רוחב מברזל.

עכשיו רק צריך למצוא עריסה שתשב על זה (כמובן במחיר הוגן לכל נפש) אבל את החלק הקשה עברתי.

מי שמספיק משוגע כדי לעשות את זה בשיטה הזו - לא לשכוח לשים איזה RTV נורמלי שיאטום מסביב להברגות בגג אחרת המים יכנסו לכם לאוטו ויכתימו את כיסוי תקרת הרכב :roll:

 

אז התושבות קטנות ומוזרות בגג של הBugeye הזאת נראות ככה:

Capture.JPG

 

אפשר להיעזר בסרטון הזה כדי להבין איך מפרקים את מה שצריך כדי להגיע אליהם:

https://www.youtube.com/watch?v=LCZPzT7l3Ng

 

מפאת חוסר ידע ונסיון בריתוך, הוחלט לבנות גגון מעץ.

שימוש בברגים ארוכים וחזקים, יצר גגון חזק מאוד.

 

לגגון יצרנו 4 רגליים שיגביהו אותו מעל הגג של הרכב,

ואת העריסה שבנינו חיברנו באמצעות מוטות הברגה דרך הרגליים ישירות לגג של הרכב,

באופן בו אום אחד נמצא מעל העריסה ואום שני נמצא מהצד הפנימי של גג הרכב.

מוטות הברגה M6 עם שייבות על האומים והידוק רציני, קיבעו את הגגון הזה בצורה חזקה מאוד לרכב.

 

Capture1.JPG

 

 

על הגגון כמיטב המסורת של רכבי שטח, הורכבו 4 פנסי LED שהוזמנו באינטרנט לטובת המסע.

בקדמת הרכב על הפגוש הקדמי הורכבו עוד 4 פנסי הלוגן שכבר היו ברשותי,

וככה זה נראה אחרי שהכל מורכב

 

2019-04-06 18.28.11.jpg

 

כיוון שמערכת החשמל ברכב ישנה,

לא רצינו לעשות שימוש בקווי מתח קיימים אלא לייצר חיבורים ייעודיים לכל האלקטרוניקה שאנחנו מוסיפים.

כל רביעיית פנסים קיבלה קו מתח עם פיוז וממסר משל עצמה,

ושלושה שקעי מצית נוספים שהותקנו בתוך הרכב כדי לתמוך בכמות גדולה של צרכנים קיבלו גם קו מתח חדש עם פיוז וממסר משל עצמם.

כל החיבורים והמתגים הורכבו על פאנל בגודל 1DIN שהודפס במדפסת 3D של שותפי למסע,

וככה זה נראה אחרי ההרכבה

2019-04-06 18.36.13.jpg

 

מתג מספר 1 שולט בממסר שמזין את שלושת שקעי המצית,

מתג מספר 2 שולט בממסר שמזין את תאורת הלד העליונה בגגון,

ומתג מספר 3 שולט בממסר שמזין את תאורת ההלוגן בחזית הרכב.

 

על הדרך הרדיו שהגיע עם הרכב שודרג וקיבל חיבור Aux שמיוצג הפאנל,

וכמובן הוספנו גם מד מתח שנראה כמה אנחנו מעמיסים על האוטו (פנסי האלוגן שיהיו בריאים...).

 

בשלב הזה הרכב כבר היה די מוכן,

ובזמן שנשאר עשינו קצת שיפצורים והכנות אחרונות,

מסדר כלים וחלפים והעמסה של כל הדברים על הרכב.

 

ככה הרכב נראה ביום היציאה למסע

2019-04-10 15.39.38.jpg

 

2019-04-10 15.39.51.jpg

 

2019-04-10 15.39.59.jpg

 

על כל החוויות מהמסע, הדברים שהלכו כמתוכנן (תודה למיגון וההגבהה),

על הדברים שקצת השתבשו (סעמק למה לא קיבענו את החלק האחורי של המיגון),

וכל התלאות שעברנו עם החברים למסע וצוות ההפקה,

אני אפרט בפוסט הבא.

 

וספויילר קטן לפני סיום

2019-04-13 16.29.46.jpg

 

נתראה בקרוב,

המשך יום נעים לכולם :wave:

עריכה אחרונה על ידי Tweet
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף
×
×
  • Create New...