Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Yoniziv95

מעוניין להוציא רישיון ולקנות קסטום, צריך המון עצות

שימו לב! השרשור הזה בן 471 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

שלום לכולם

 

כבר תקופה ארוכה אני שוקל את זה והחלטתי ללכת על זה. אני רוצה להוציא רישיון לאופנוע. זו נראית לי חוויה שחבל לפספס וזה בדיוק הזמן לזה :)

ההסתייגויות שלי בתקופה הזו היו מטעמי בטיחות, אני שומע שכל רוכב החליק לפחות פעם אחת בחיים, חלקם יצאו מזה בזול, חלקם פחות. אני לא מחפש להתפרע איתו בכביש, אני רוצה אותו נטו לחוויה, לקחת לטיולים ולנסוע איתו לעבודה (אשדוד - תל אביב)

 

קטנוע מבחינתי לא בא בחשבון, אני לא אוהב איך שהם נשמעים ואיך שהם נראים. אני מאוד אוהב אופנועי קסטום (נטו מראייה, אני לא מבין בהם ואני לא יודע מה מגדיר אותם כאופנוע טוב) וגם זה נראה לי כמו האופציה הכי בטיחותית ( זה אופנוע רועש בדרך כלל וגם אם אני ירצה אני לא יוכל לתמרן איתו בצורה מסוכנת כמו אופנועי כביש)

 

יש לי רישיון לרכב כבר מעל 6 שנים, אז רציתי לדעת: איזה רשיון אני צריך, כמה זה יעלה, איפה כדאי ללמוד (אם אני גר באשדוד), אילו אופנועי קסטום מומלץ ובפרט לרוכב חדש, לאילו אופנועים לא להתקרב, איזה שנים לחפש, באיזה טווח מחירים, וכל דבר שימושי אחר שיש לכם :)

 

תודה מראש

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך להוציא רשיון A1 (רשיון A2 לא מומלץ למי שרוצה לרכב על אופנוע ולא טוסטוס עירוני וגם לא יאפשר לך לרכוש כלים שיאפשרו נסיעות בטוחות על כבישים מהירים).

ההוצאה שלו מצריכה מינימום של 16 שיעורים (אם אני לא טועה) וזה צריך לצאת סדר גודל של +2000 ש"חים אבל זה מאוד תלוי בכמה שיעורים אתה באמת תצטרך וכמה טסטים תאלץ לעשות (בכל מקרה זה כסף לא מהותי יחסית לעלויות השוטפות של האופנוע).

 

אני ממש לא בטוח שאופנועי קאסטום זו בחירה נכונה לאופנוע שצריך להיות פרקטי. אם אתה מתכוון לנסוע עליו עשרות קילומטרים ביום ולצאת איתו לטיולים אז הייתי חושב יותר לכיוון של אדוונצ'ררים.

רעש זה לא אמצעי בטיחות ואין שום בעיה טכנית לגרום גם לאופנוע די מעפן לעשות רעש מחריש אוזניים (זה תלוי יותר בסוג המנוע והאגזוז אבל בעיקר בערסיות של הרוכב).

כושר תמרון הוא דווקא כן אמצעי בטיחות כי אופנוע קל לתמרון מאפשר לך להכנס בקלות לפניות ולבצע תיקונים מהירים בצורה בטוחה בעוד שאופנוע מסורבל לתמרון מסוגל להשאיר רוכב נטול נסיון דבוק לאיזה מעקה בשולי הדרך.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרו מעלי , אתה צריך להוציא רשיון נהיגה A1, הדבר החשוב ביותר שלא ציינת הוא מה התקציב שלך ? הארלי סופטייל ב 200,000 ש"ח או אופנוע חבוט ב 5,000 ? קאסטום לא יהיה תמיד הכי נוח , אבל לדעתי הוא הכי כיף. ולמרחק של תל אביב אשדוד , בהחלט רצוי אופנוע.


גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כמו שאמרו מעלי , אתה צריך להוציא רשיון נהיגה A1, הדבר החשוב ביותר שלא ציינת הוא מה התקציב שלך ? הארלי סופטייל ב 200,000 ש"ח או אופנוע חבוט ב 5,000 ? קאסטום לא יהיה תמיד הכי נוח , אבל לדעתי הוא הכי כיף. ולמרחק של תל אביב אשדוד , בהחלט רצוי אופנוע.

 

 

לאופנוע ראשון אני מעוניין להשקיע עד 20,000 (כולל ציוד - שזה גם משהו שאשמח לקבל עליו עצה איזה וכמה צריך) לדעתך אפשר למצוא משהו פרקטי במחיר הזה? או שאני צריך לעלות צפונה?

 

לא נוח מאיזו בחינה? דווקא חשבתי שהרבה יותר נוח לרכב על קסטום

 

מבחינת התמרונים - אתם בטוחים? כמה קשה לשלוט עליו? אם אני נוסע בו נגיד עד 110קמ"ש זה עדיין פקטור? לא מתכנן עקיפות שלא לצורך אלא אם כן זה פקק שבו אסע יותר באיטיות וזהירות (אגב לא יודע איך מבחינת החוק - מותר\אסור\מומלץ\לא מומלץ ליסוע בשוליים? )

 

לגבי טיולים - אני חושב על נסיעות של 3 וחצי שעות במקסימום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה ציוד צריך?

רוב האנשים שנוסעים על אופנועים מסתפקים בקסדה ב200 שקל וגם זה רק כי החוק מחייב אותם.

אישית? אני נוסע עם ציוד מלא. קסדה, כפפות, נעליים, מכנסי רכיבה עם מיגונים ומעיל מתנפח. הכל בתקנים מחמירים ובאיכות גבוהה רק שכל הציוד ביחד עלה יותר מחצי מהתקציב שלך וגם זה למרות שהרוב נרכש יחסית בזול במבצעים או מחו"ל.

כמה ציוד אתה צריך? זו כבר החלטה שלך אבל כנראה שאפשר לקנות ציוד מלא לא רע בכלל באיזור ה5,000 ש"ח.

 

לגבי אופנוע בסכום שנשאר, כנראה שאפשר למצוא כל מני אופנועים ישנים (במצב לא ברור שיצריכו לא מעט כסף ליישור קו) אבל אם זה התקציב ואלה הדרישות אז כרוכב חדש הייתי מחפש איזה 250 סמ"ק משנתון מתקדם יחסית (קוואסקי Z250, בנלי TNT250 וכו), שבהחלט יעמוד בכל הדרישות שיש לך ומחכה עם חלום הקאסטום המגניב כמה שנים עד שיהיה לי יותר נסיון ויותר כסף (וגם יותר מושג מה אני באמת מחפש באופנוע).

אתה צריך גם לקחת בחשבון שביטוח החובה הזול לאופנוע כזה יעלה מעל 3000 שקל (בהנחה ואתה בן ~24). ועבור אופנועים עם מנועים יותר גדולים תצטרך להוסיף למעלה מאלפיה לביטוח.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט מחזק את הכותב שמעלי, וממליץ להקצות עד 5,000 ש"ח לציוד רכיבה ומיגון לאופנוע

נראה לי תקציב שיאפשר רכישה של קסדה טובה , מעיל עם מיגונים , כפפות ומכנסיים מוגנים. שרשרת טובה / מנעול דיסק וגם כיסוי ללילה.

 

בנוגע לנוחות , באופנוע קסטום , קודם המעצב עובד ואז מגיע המהנדס. באופנועים אחרים זה הפוך. ולכן יש אילוצים. אני אישית רוכב על קסטום , אבל זאת לא דוגמא. רוב האנשים לא ישרדו הרבה שעות על אוכף של קסטום.

 

רכיבה על קסטום כאשר הגלגל זרוק קדימה , היא יותר יציבה בנסיעה ישר , אבל זה בא על חשבון של זריזות וכושר תמרון. בנוסף בקסטום אתה יושב זקוף כאשר כל המשקל הוא על הישבן. האופנוע נמוך והבולמים קצרים. באופנועים אחרים יש חלוקה של המשקל כאשר חלק עובר ליד. והישיבה היא יותר רכונה. בנוסף האופנוע גבוה יותר והבולמים ארוכים יותר ומאפשרים ספיגה טובה יותר של המהמורות.

 

אחרי שתוציא רשיון תנסה לעשות מספר רכיבות נסיון אצל היבואנים השונים או בסוכנויות. ותראה למה אתה מתחבר.

 

לגבי נסיעה בשוליים. אסור על פי החוק. המשטרה לא אוכפת את זה כל עוד נוסעים בשוליים הימניים , בזמן פקק , במהירות סבירה. עשית תאונה , אתה אשם.

עריכה אחרונה על ידי YaronNahum

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בהחלט מחזק את הכותב שמעלי, וממליץ להקצות עד 5,000 ש"ח לציוד רכיבה ומיגון לאופנוע

נראה לי תקציב שיאפשר רכישה של קסדה טובה , מעיל עם מיגונים , כפפות ומכנסיים מוגנים. שרשרת טובה / מנעול דיסק וגם כיסוי ללילה.

 

בנוגע לנוחות , באופנוע קסטום , קודם המעצב עובד ואז מגיע המהנדס. באופנועים אחרים זה הפוך. ולכן יש אילוצים. אני אישית רוכב על קסטום , אבל זאת לא דוגמא. רוב האנשים לא ישרדו הרבה שעות על אוכף של קסטום.

 

רכיבה על קסטום כאשר הגלגל זרוק קדימה , היא יותר יציבה בנסיעה ישר , אבל זה בא על חשבון של זריזות וכושר תמרון. בנוסף בקסטום אתה יושב זקוף כאשר כל המשקל הוא על הישבן. האופנוע נמוך והבולמים קצרים. באופנועים אחרים יש חלוקה של המשקל כאשר חלק עובר ליד. והישיבה היא יותר רכונה. בנוסף האופנוע גבוה יותר והבולמים ארוכים יותר ומאפשרים ספיגה טובה יותר של המהמורות.

 

אחרי שתוציא רשיון תנסה לעשות מספר רכיבות נסיון אצל היבואנים השונים או בסוכנויות. ותראה למה אתה מתחבר.

 

לגבי נסיעה בשוליים. אסור על פי החוק. המשטרה לא אוכפת את זה כל עוד נוסעים בשוליים הימניים , בזמן פקק , במהירות סבירה. עשית תאונה , אתה אשם.

 

 

הבנתי, ויש איזה דגמים שהיית אומר שהישיבה עליהם יותר או פחות נוחה מאחרים?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי בגובה שלך.


גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול, אדוונצ'רים בנויים לנוחות, נייקדים יהיו נוחים אבל פחות ואופנועי ספורט יהיו עוד פחות נוחים אבל זה בהחלט תלוי במימדים של הרוכב ומשתנה מאוד מכלי לכלי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
תלוי בגובה שלך.

 

1.8מ' בערך, 82 קילו

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גובה ומשקל כשלך לא יהיו גורמים מכריעים בבחירת הכלי.

תתחיל בהוצאת רשיון. אחרי שתתחיל לנסוע על דו"ג תוכל להבין טוב יותר את מה שכותבים לך לגבי ההבדל בין הקטגוריות השונות של הכלים.

בסופו של דבר הבחירה בסוג האופנוע היא יותר עניין של העדפה אישית.

בתקציב שלך גם תמצא שאפשרויות הבחירה מצטמצמות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לנאמר כאן,

 

תעשה רשיון רכיבה, תבצע כמה רכיבות על כלים שונים כדי להבין מה בדיוק אתה מחפש ואז תדע מה מתאים לך.

מחבינת מבחן יש לך בנפחים קטנים את קיווי- סופרלייט (125 סמ"ק), בלאקסטר (250) ומשהו חדש בשם K-light (גם 125). בנוסף יש בדיאלים את הדייסטאר ויש כלים גם של היוסאנג.

אישית לי הם לא היו נוחים ולא אהבתי את הרכיבה עליהם. אני קניתי אופנוע אדוונצ'ר ואני ממש מרוצה מהנוחות הגבוהה שלו ברכיבות ארוכות.

 

התקציב אותו ציינת זה כל הסכום שיש לך? רק לקנייה? מיגון תקציב נפרד?

מבחינת ציוד- קסדה טובה אפשר למצוא ב-1000 שקל, מעיל יעלה לך החל מ500 שקל למעיל עונתי אחד ועד אלפי שקלים למעיל מתנפח, מכנסיים אפשר לבחור במכנסי רכיבה יעודיות או ללכת על מכנס רגיל ולהוסיף מגינוי ברכיים ושוק (יותר זול אבל דורש יותר מקום לאחסן אותו כשאינו בשימוש) ואתה צריך נעליים גבוהות עדיפות ללא שרוכים ועם מיגון באצבעות (וגם כאן אפשר ללכת על נעלי רכיבה יעודיות לאופנוע שעולות הרבה כסף אבל יתנו לך בטיחות גובהה) וכפפות, לפחות זוג אחד לעונה (כי לא בא לך לרכב בקיץ עם כפפות חורף, ובחורף אתה לא רוצה לרכב עם כפפות קיץ). זה הציוד וזה המחיר בבחירה באופנוע.

אתה כמובן תמיד יכול לרכב רק עם קסדה ב150 שקל והבגדים הרגילים שלך אבל כמו שאמרת- כל רוכב נופל, מתישהו.

בנוסף אני ממליץ להוסיך למערך השיקולים והתקציב קורס רכיבה מתקדמת. אני בחרתי של פרוריידניג אבל יש גם אופנוען מאומן ועוד כמה מדריכים. לדעתי זה אחד הדברים הכי חשובים לעשות אחרי שתקנה את האופנוע שלך. זה יתרום לך המון, והמון מהסוג שלא לומדים כלל בשיעורים.


שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חברים תודה רבה למי שענה עד עכשיו! העצות באמת עזרו לי מאוד!

 

בלי שום קשר אשמח לשמוע עוד אם יש כאן עוד בעלי ניסיון

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רק אוסיף שני דברים, אופנוע 'ספורט' - הוא לא נוח, כי התחת בשמיים והראש באדמה.

אופנוע קאסטום בנפח נמוך לא יהיה איכותי.

תוציא רשיון, תקנה ציוד ב4-5 אלף ש"ח (קסדה איכותית מאחד היצרנים המובילים שמתאימה לראש שלך, מעיל קיץ טוב (לקראת החורף תקנה עוד מעיל) מכנס רכיבה ממוגן שלא תתבאס ללכת איתו לעבודה, מגיני ברכיים (או שהם יהיו משולבים במכנס), וכפפות, בהמשך תשקיע גם בנעליים).

בנוסף, תזכור שהביטוח לא זול.

לגבי סוג הכלי, אם הנסיעה שלך היא בינעירונית אתה תרצה משהו עם משקף, כלומר עם הגנה מהרוח, אחרת אתה תתבאס. ממליץ על אופנועי אדוונצ'ר כמו הונדה CB500X, צריך לבדוק מה מתאים לרשיון שלך.

עוד דבר שיכול להציל לך את החיים או לפחות את הארנק - ABS, זה משהו שנכנס לאופנועים יחסית לאחרונה וזה מציל מנפילות, לא הייתי מתפשר על אופנוע בלי המערכת.


 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ לך לבדוק את הקליבלנד THE HEIST 250, נכנס בתקציב שלך,

אחזקה זולה, הרוב אתה עושה לבד זה כל הקטע בכלי הזה שהוא פשוט להחריד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 471 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...