Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן גיר 75w90


יניב רז
 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 795 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

ממה שהבנתי אסור להשתמש בשמן גיר GL-5 היכן שהוראות היצרן מחייבות שמן בתקן GL-4

(גורם נזק לסינכרונים עקב תקיפת מתכות צהובות) אך משום מה ישנם יצרנים כגון קסטרול שהשמן שלהם עומד בשני התקנים הללו

ביחד.

אשמח להסבר ממי שמכיר כי כרגע השמן הזה נמצא אצלי בגיר ואני מפחד שיגרם נזק כל שהוא.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תחליף לשמן בתקן GL-4 בלבד.

 

אסור להשתמש בשמן שכתוב שהוא גם GL-4 וגם GL-5.

אני לא מתמצא מאוד, אבל ההבדל הוא בתוספים.

 

לאחרונה החלפתי לValvoline 75W90 GL-4 בBMW.

יש יותר נחשבים ממנו אבל הוא היה זול.

 

אחרי ההחלפה הגיר הרבה יותר שקט. ההבדל החשוב ביותר הוא בסרק, עם מצמד משוחרר ומזגן עובד. במצב הזה היה רעש נוראי עם השמן הקודם.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
תחליף לשמן בתקן GL-4 בלבד.

 

אסור להשתמש בשמן שכתוב שהוא גם GL-4 וגם GL-5.

אני לא מתמצא מאוד, אבל ההבדל הוא בתוספים.

 

לאחרונה החלפתי לValvoline 75W90 GL-4 בBMW.

יש יותר נחשבים ממנו אבל הוא היה זול.

 

אחרי ההחלפה הגיר הרבה יותר שקט. ההבדל החשוב ביותר הוא בסרק, עם מצמד משוחרר ומזגן עובד. במצב הזה היה רעש נוראי עם השמן הקודם.

ע״פ מה קבעת שאסור להשתמש בשמן שעומד ב 2 התקנים ?

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איפה מצאת



Valvoline 75W90?

 

autostore.co.il

 

ע״פ מה קבעת שאסור להשתמש בשמן שעומד ב 2 התקנים ?

 

אפשר למצוא המון חומר בנושא בחיפוש בגוגל

למשל

http://www.rtsauto.com/wp-content/uploads/2016/12/Transaxle_oil.pdf

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ע״פ מה קבעת שאסור להשתמש בשמן שעומד ב 2 התקנים ?
במידה והיצרן ציין במפורש כי ניתן להשתמש בgl4 וגם בgl5. אז אכן ניתן להשתמש בשמן גיר ש"תומך בגרסאות אחורה".

 

במידה ומצויין שימוש בgl4 בלבד, אזי רצוי להצמד להוראות ולהשתמש בשמן מתאים בלבד.

 

בדיוק סיימתי להעלות מדריך מלא להחלפת שמן גיר אצלי במאזדה. את השמן רכשתי באוטוסטור, שמן של מוטול שתומך גם בgl4 וגם בgl5. אצלי ברכב היצרן מציין במפורשות כי ניתן להשתמש ב2 הסוגים.

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=5794920

 

בהצלחה.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותכם אחדד מעט:

 

אסור כמובן להשתמש בשמן שהוא GL-5 בלבד בתיבה שדורשת GL-4, בגלל התוספים שבו שפוגעים בסינכרונים שעשויים ממתכות "צהובות" כמו פליז.

 

אבל לאחרונה יש מספר יצרנים שהשמן שלהם עומד בשני התקנים. איך זה יכול להיות? הרי הם שונים לגמרי ולכל אחד ייעוד שונה.

 

עובדה. כימיה. הם מצליחים לעמוד בשני התקנים בו זמנית, מבלי להכיל חומרים שיפגעו בתיבה. כנראה מצאו חלופה לתוספים "הישנים"

 

הנה למשל ממסמך טכני של מוטול GEAR 300:

 

Suitable for any type of seal and yellow material used in gearboxes design.

 

לכן אפשר להשתמש בראש שקט בשמנים שעומדים בתקן GL4 ו-GL5 בו זמנית.

 

מנסיון שלי זה עובד מעולה, ואין עם זה שום בעיה, במאות תיבות ברכבים שונים.

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער, לא מסכים.

 

תקרא את המסמך שצירפתי בהודעה הקודמת להסבר.

 

וגם הניסיון שלי בפועל, מוכיח ששמן שתומך בשני התקנים הוא אינו פתרון לרכב שעל פי הוראות היצרן נועד לGL-4 בלבד.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מצטער, לא מסכים.

 

תקרא את המסמך שצירפתי בהודעה הקודמת להסבר.

 

וגם הניסיון שלי בפועל, מוכיח ששמן שתומך בשני התקנים הוא אינו פתרון לרכב שעל פי הוראות היצרן נועד לGL-4 בלבד.

אי אפשר לדעת אם המסמך ששלחת הוא נכון,כל אחד יכול לרשום שטויות שיטעו את האחר.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אי אפשר לדעת אם המסמך ששלחת הוא נכון,כל אחד יכול לרשום שטויות שיטעו את האחר.
מה רשום בספרות הכתובה של הרכב?, ספר רכב, מדריך היינס וכו.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא חייב ללכת רחוק.

 

לסונול יש שמן "היפולוב 80W" המסווג כשמן 75-85 העומד בתקן GL-4 (בלבד).

 

מניסיוני האישי, לסונול יש שמנים טובים ואם אכן שמת את מה שמתאים לתיבה שלך - היא תעבוד חלק בכל מצב.

הניסיון שלי עם שמנים רב-דרגיים בתיבות ידניות (כולל מוטול 75W90 על סובארו ידנית) לא היה מוצלח במיוחד.

סונולגיר 80W עבד בהרבה יותר טוב מהנ"ל.

 

מסתבר שככל שהשמן יותר "טהור" ומכיל פחות תוספים משני צמיגות, התיבה עובדת הרבה יותר חלק - החל מרגע ההתנעה של הרכב ועד למצב עומס.

אי לכך אני ממליץ על שמנים לתיבות ידניות שטווח הצמיגות שלהם לא גדול במיוחד (נניח 75W80) .

 

אם אתה מתעקש, יש גם היפולוב 80W90 העומד בתקן GL-4.

לזמינות המוצרים אני בד"כ מתקשר למוקד שירות של סונול ושואל היכן ניתן להשיג קרוב לאיזור מגוריי (או שיפנו אותך לתחנת דלק או למנהל איזור שיתאם איתך הספקה).

 

תתפלא לשמוע שלמתחרה "פז" יש מבחר לא פחות טוב:

פז-רקס 75W85 EP, פז-רקס 80W, פז-רקס 80W90EP, פז-טרנס 75W80 (חצי סינטטי), פז-טרנס-מקס 75W80 (סינטטי מלא), קסטרול סינטרנס-Z 75W80. כולם בתקן GL-4 בלבד.

 

בהצלחה

 

איציק

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

 

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
מצטער, לא מסכים.

 

תקרא את המסמך שצירפתי בהודעה הקודמת להסבר.

 

וגם הניסיון שלי בפועל, מוכיח ששמן שתומך בשני התקנים הוא אינו פתרון לרכב שעל פי הוראות היצרן נועד לGL-4 בלבד.

הינה התשובה בדקתי באתר קסטרול והשמן שלהם עומד ב 2 התקנים כולל תיבות הילוכים בעלות סינכרונים.

אפשר לראות זאת בתמונה שמצורפת.3F68B701-B8AA-4EC3-95FA-C0EA5F3E4E7F.png

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 795 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...