Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

3+ שנים על BMW M240, שרשור תחזוקה עאלק פילוסופי


itaysamurai
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 1 שעה, itaysamurai כתב:

מכירים את זה שאומרים שלגרמנים אין הומור?

אז קבלו קטע:

 20191023_075301.jpg.bf79a0c6d4902c7adb6cf7c1b5063faf.jpg

כן. תקלה במאותתים האחוריים. בבמוו. בהתחלה זה היה רק השמאלי ואחת לכמה שבועות.

 

 

אני אנחש שההתראה הזאת פשוט דולקת כל הזמן כפיצ'ר של המותג: "אדוני השוטר, ברור שאותתי אבל יש תקלה. הנה, תראה" 😄

 

נשמע שהרכב בנקודה אופטימלית של כיף ונוחיות, בעלות אחזקה לא מבוטלת יש להגיד  - הביטוח והטיפולים יקרים.

יצא לך להיות איתה במסלול?

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • אחראי פורום

מאמין לי שחשבתי על זה כשצילמתי?😆

היא לא ממש נוחה מבחינת מתלים, כל השאר סבבה ותמיד טענתי שמושב טוב הוא קודם, אח"כ מתלים.

וכן, יקר אבל מתגמל ושווה לי.

 

אגב, בהודעה המקורית היו איזה 50 תודות, איזה משרד אני מצית קודם @פבל?

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai
  • מצחיק 1
  • מעניין 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא אמר שהתודות לא יעברו איתנו לפורום החדש, אפילו היה שם מיני דיון בנושא הזה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, itaysamurai כתב:

אגב, בהודעה המקורית היו איזה 50 תודות, איזה משרד אני מצית קודם @פבל?

 

שולח כתובת בה"פ.

תכתוב למעלה: לכבוד שלומי.

  • לא הבנתי... 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

היי.

 

ממש נהנתי לקרוא. ממש שמח בשבילך.

יש עדכון גם לשנה האחרונה 2021?

 

הגעתי לפה במקרה, אחרי החדשות על 240 החדשה…

עריכה אחרונה על ידי buchgb
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

תודה👍

באופן משעשע בדיוק אתמול נזכרתי שכתבתי משהו ולא העליתי עדיין.

יטופל בזמן הקרוב.

  • רעיון טוב! 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהנתי לקרוא ומחכה גם לעדכון!

בתאריך 7.2.2019 בשעה 13:58, itaysamurai כתב:

ברשותכם אדלג על מצבי הבושה (eco שאשכרה מציין לי בכחול כמה דלק חסכתי ו-comfort שסתם מסרס את האוטו) ונקפוץ ישר לספורט.

 

יש מצב שדילגת בסקירה על מצב ספורט ודיברת פה על ספורט פלוס?

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

תודה👍

לא, התכוונתי לספורט.

המעבר מקומפורט אליו הוא הכי משמעותי ועדיין עם בקרות פעילות שאני מן הסתם לא בודק את יעילותן בנסיעות רגילות.

ספורט פלוס מחדד עוד את תגובת המנוע והתיבה, מושך הילוכים ומאלחש בקרות לרמה שכמעט לא מרגישים בהן, להבנתי זה לא ניתוק מלא.

בנוסף יש מתג אלחוש/ניתוק בקרות נפרד.

 

מבטיח ביקורת בקרוב, אני פשוט מוצף משימות, כולל ביקורים במסלולים וראיה טיפה מפוכחת על טווח הפעולה של האוטו הזה.

  • אהבתי 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
  • אחראי פורום

היי הופ, עוד שנה (ו-9 חודשים) ואנחנו עדיין ביחד.

כרגיל, מספרים קודם:

31,000 ק"מ עם 3 השנים אשר בינואר, הנמוך מכל השנים, השפעות קורונה גם פה.

כרגע כ-37 אלף.

שני טיפולים כ-2000 ₪ וזהו.

 

השנה ומשהו הנהדרות שעוברות עלינו לא פסחו על היחסים ביני לבין האוטו, שהיו מנומנמים וללא שום אקשן. כמעט בלי טיולים, אולי שני ימי מסלול, אנחנו עוד נשוב לזה.

כן היה מעניין במוסך. מעניין זו מילה פחות מתאימה, יותר מעצבן.

איזה יום אחד היה בוקר, מניע, צליל תקלה וחיווי של מינוס 40 כטמפ' חיצונית. אמנם אני גר בצפון אבל לא עד כדי כך.

חיפוש קל באינטרנט מראה שזו תקלה די נפוצה בחיישן שממוקם בבית גלגל ימין, אמנם לא מדובר

על הדגם שלי בדיוק אלא על ישנים יותר, אבל נפוץ ומוכר.

בכל מקרה התכוונתי לעשות טיפול תקופתי, אז לא עשיתי מזה עניין והתכוונתי לחכות כמה ימים ולעשות הכל ביחד, האוטו באחריות ואני לא כזה מודאג.

רק שלמזגן היתה מחשבה אחרת. כנראה בשל אותו חיווי שגוי, 5 דקות ראשונות בכל הנעה הוא פלט עליי אוויר חם. פחות כיף באוגוסט. אבל אח"כ פעל כמו שצריך.

מדווח למוסך, הם מקדימים לי את התור והאוטו בבדיקה.

מפה דיאלוג די מייאש:

הצמה של החיישן קרועה. עכבר אכל לך אותה. אין אחריות. 750 ₪ לתיקון.

עכשיו קצת רקע: האוטו חונה בחניה סגורה לחלוטין מתחת לבית. לא משותפת עם אף אחד אחר, לא עם ביוב ולא עם תעלות איוורור. מכוניות לבד.

עכברים וחולדות הם יצורים שלא מנקים אחריהם. הם אוכלים הכל ומשאירים שאריות על הרצפה, עושים קקי בכל מקום ובכלליות אם טוב להם הם לא ממהרים ללכת.

אצלי בחניה יש המון חפצים, חלקם על הרצפה, חלקם בקרטונים, שקיות ומה לא. בלאגן של גבר סטנדרטי. אני גם מבלה שם לא מעט, ב-man cave הצנוע שלי.

אם היה שם עכבר הייתי יודע.

אבל את המוסך זה לא עניין. גם תמונות שהם עצמם מראים לי ממיקום החיישן מאיזור בית הגלגל המאובק,

שאין בו שום סימן של רגליים או תכונה אחרת של איזה מכרסם מבחיל, לא משכנע אותם.

 

הקטע החזק יותר הוא ש-750 ₪ זה מחיר להלחמת המגעים, לא צמה וחיישן חדשים.

עבודת הלחמה כזו עושים העובדים שלי, בקצב של 45 מגעים ב-20 דקות. לא לוקחים על זה 750 ₪ גם בשעתון של מוסך במוו.

וגם העובדה ששמתי כ-4000 ₪ על 3 טיפולים תקופתיים לא מביאה את הרצון הטוב המיוחל.

כשהבנתי שהדו שיח נעצר, שלחתי הודעה קצרה לאחד מנושאי התפקידים בדלק.

5 דקות אח"כ המוסך לקח על עצמו את התיקון.

ניצלתי את השהות כדי לדווח שוב על התקלה שהתעוררה (שוב) באיתותי הפנסים האחוריים.

פה הוזמנו שתי יחידות חדשות מטעם האחריות, הותקנו ומאז אין שום פדיחה.

את הטיפול הבא (רביעי בפחות מ-4 שנים ו-36,000 ק"מ) כבר עשיתי במוסך נטלי בעוספיה, שעליו קיבלתי המלצות ודיווחים טובים.

ואכן בהגעה לשם קיבל אותי הבעלים ראמי, לא צריך הרבה כדי להבין שהוא עמוק עמוק בענייני BMW,

החל מכמות הרכבים בכל מיני שנתונים ששוכבים בחניה וכלה בסורק מפתחות ומידע ישיר שיש לו על כל ההיסטוריה של הרכב.

המוסך קטן ומסודר, 2 עובדים חוץ מראמי, מכניסים לטיפול בזמן שנקבע, משתמשים בחומרים טובים ומקוריים, מנקים היטב את תא המנוע לאחר העבודה,

משתדלים לשחרר את האוטו כמה שיותר מהר והמחיר זול ב-500 ₪ ממורשה היבואן.

 

מפה קצת לירלורי "יחסינו לאן".

אם אגיע לינואר יחד איתה, זה אומר 4 שנות פז"מ. הכי הרבה שהחזקתי רכב שלא קוראים לו "הדבר הזה שאשתי נוהגת בו" ושאין לו רישוי אספנות.

זה אומר כמה דברים. אני מאוד אוהב את המכונית הזו. עדיין מאוהב במנוע האדיר שלה, עדיין סבבה לי עם האוטומט שלה ויותר מכל,

עדיין נהנה להיכנס אליה בבוקר ובערב גם סתם בית-עבודה.

אבל זה לא רק זה. העולם עובר תקופה מוזרה מאוד וכאמור קודם, זה לא פסח עליי.

כל זה פשוט לא מפנה לי מקום בראש להבין מה אני לעזאזל רוצה.

האם להישאר איתה? האם למכור?

אם להישאר – לשפר?

אם למכור – מה קונים?

על כולן יש לי תשובות חלקיות בלבד ברמה שהדבר היחיד שהצלחתי להחליט – הוא פשוט לא להחליט.

שמתי פוקוס על שאר הדברים שמלווים אותי בחיים, הם לא מעטים והם לא נגמרים אוטוטו, הם שם. וכבר נהייה לי קצת שקט בראש עם הלא להחליט שקיבלתי.

עד שלפני איזה חודשיים הצלחתי לפנות זמן למוטורסיטי, אחרי ביקורים בפצאל ובערד.

זה יופי של מסלול, גם בפני עצמו וגם ביחס לשניים האלה. מביקור לביקור גיבשתי את דעתי עליה,

אבל במוטורסיטי ניתנה החותמת.

איזה טיפוס שקורא לעצמו @BobbyMiata הגיע גם כן באותו יום, עם ה-M2 שלו.

מפה לשם מדברים קצת, אני לוטש עיניים ליפה שלו, אומר לעצמי "פחחחח, אותו דבר כמו שלי",

עד שהאיש הזה, מצמצם עו"שים נקרא לו, אומר לי "אתה לא נראה לי חוליגאן, בוא תעלה איתה על המסלול".

0.1 שניה ו-50 תודות אחרי זה אני חגור באוטו לצידו של בובי, הסביבה מוכרת למעט אותה ידית משונה במרכז, חושב שפעם היו מערבבים עם זה דלק.

יוצא לדרך, בערך בסיבוב הראשון אני מבין את כל מה שבובי מתאר בפוסטים שלו במדויק, גם אם אני חושב שהוא קשוח מדי כלפי ה-235 שהיתה לו.

אין מה לחפור יותר מדי. נהגתי, בערך חצי יכולת, הספיק לי כדי להבין את ההבדלים ולנסח את הפאנץ' העילאי הבא: ה-M2 נדלקת איפה שה-240 נכבית.

במסלול מדובר בחיה אחרת לגמרי, חדה ומכויילת היטב, פותחת לנהג אפיקים להגיע אליהם ולהשתפר עוד קצת כל פעם ולהיות טוב יותר, איפה שה-240 מפריעה לו.

איך היא ביומיום אני לא יודע ובכנות לא כ"כ אכפת לי. זה אולי רכב קשיח אבל לא מתעלל והדיילי שלי די מצומצם ורגוע.

וזה לא שירדתי ממנה עם לבבות במקום אישונים, אבל היא גרמה לי לחשוב והרבה.

 

ב-99 אחוז פעילות שלי שהיא בית-עבודה וממש מדי פעם כבישי נהיגה מוקדם בבוקר, ה-240 נהדרת.

חסרונותיה לא מתגלים בטווח עבודה הזה ואני נהנה ממנה.

שאלה לדיון: האם נכון לקנות ולהחזיק רכב יקר/קיצוני יותר שעונה על דרישות קצה שמתממשות אחת לכמה חודשים?

כן, בפירוש כן.

סוף דיון.

אך האם בוודאות אעשה את זה? מתישהו כן, אך לא ממש עכשיו.

אבל בראשי הקודח מסתובבות מועמדות, הן כבר הופיעו פה קודם והן בהחלט מהצד היותר ספורטיבי במפה.

M2, ג'וליה תלתן, קיימן.

אפשר גם להוסיף מועמדות שאולי אולי יגיעו לפה. כמו הניסאן Z, BRZ/GT86 החדשות.

240 חדשה? כרגע זה נראה כמו "תודה, את מכוערת, לא".

אבל אני באמת לא במצב שאני מצליח לצלול לזה.

בנתיים אני לא סובל.

  • אהבתי 7

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקלות מוזרות מאוד האמת. לגבי המוסך - תצטרף למועדון שלהם ותמיד יש מישהו שמכיר מישהו שלפעמים זה עוזר. 

 

לגבי המחליפות - m2c תהיה חווויה שונה. ההפרש בין הרגילה לאמ2 אכן יורגש במסלול. ביום יום ההבדל לרעה שכן הרכב פחות חזק בקו ישר ויותר נוקשה.  

הקיימן הרגילה לטעמי לא שווה שדרוג. מינימום gts. ה240 החדשה לטעמי פגז מלבד העובדה שהיא הנעה כפולה. חכה לאמ 2 החדשה לדעתי תהיה ממש מגניבה וזה רכב חדש לגמרי ביחס לשלך. תלתן שמעתי הרבה בעיות אמינות. אם לא זה הייתי שוקל בעצמי. הרכב מגניב לגמרי. יצא לי לראות גם מס׳ בנות שנתיים שלוש במחירים הזויים של 350-340 אלף (מה שמאשש את החששות מהאמינות). 

תשקול אולי אמ 3 הבעיה זה למצוא יחסית חדשות במצב טוב. 

 

או תעשה מה שאני עשיתי - תשנה את האופי של הרכב. תבנה את הרכב על בסיס החסרונות שלו במסלול. אתה תקבל חוויה שונה לגמרי, רכב אחר לגמרי אבל זה בא עם מחיר - הנוחות היום יומית. אם תרצה להתייעץ לשאול אני בכיף אעזור. 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...