Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שביט

[פרויקט מצולם] ניקוי בית מצערת- סוזוקי אלטו (תודה רבה ל asafasaf)

שימו לב! השרשור הזה בן 599 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

שלום לכולם

בהמשך לבקשתי במציאת בית המצערת באלטו, נפגשתי היום עם asafasaf שלימד אותי כיצד לעשות זאת. לבקשתו אני מעלה מדריך קצרצר לביצוע הפעולה. כמעט כמו תמיד, עיקר העבודה הוא פירוק מכלולים כדי להגיע לאובייקט עצמו :-P

אז נתחיל

 

1. תא המנוע הקטנטן והחמוד של האלטו

 

01.jpg

 

2. פותחים את החיפוי, מוציאים את פילטר האוויר ומפרקים את חיפוי הפלסטיק ע"י משיכה קלה. החיפוי מחובר ב2 "פקקי גומי" לראש המנוע ובנקודת אחת לרזונטור (למדתי מלה חדשה היום :oops:)

 

02.jpg

 

3. פירוק הרזונטור מצנרת הגומי שמאחוריו, ע"י שיחרור שני הבנדים עם מברג פיליפס

 

IMG_20181214_101342.jpg

 

4. ניתוק שני קונקטורים. יש עוד אחד מאחורי החלק האחורי של בית פילטר האוויר (ר' תמונה 6)

 

IMG_20181214_101529.jpg

 

5. שיחרור בנדים מצנרת הגומי, אחד למעלה ואחד יותר למטה

 

IMG_20181214_101542_1.jpg

 

6. אחרי פירוק פלסטיקה. חלקו האחורי של בית הפילטר מחובר עם שני ברגי 10 (בחלקו האחורי, הגישה מעט קשה אך אפשרית) וכפתור פלסטי בחלקו הימני. כמו כן, כמובטח, ישנו עוד קונקטור אותו נדרש לנתק.

יש לנתק את צינור הנשם ושתי צינוריות קטנות בצד ימין (אלה שמחוברות ב-U)

 

IMG_20181214_102200.jpg

 

7. כשמנתקים את שתי הצינוריות, נשפך מעט נוזל קירור. אסף השתמש בשני ברגים בתור פקקים (אלוהים נמצא בפרטים הקטנים)

 

IMG_20181214_102743.jpg

 

8. הצנרת בידינו

 

IMG_20181214_103352.jpg

עריכה אחרונה על ידי שביט

בחופשה קלה מהפורום

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

9. גברת מצערת. המצערת מחוברת עם 4 ברגי 10 (3 אומים ובורג אחד, ניתן לראות שני אומים)

 

IMG_20181214_103412.jpg

 

10. ניתוק קונקטור שלישי, בחלקה האחורי של המצערת

 

IMG_20181214_103746.jpg

 

11. המצערת מפורקת

 

IMG_20181214_104007.jpg

 

12. ניקוי המצערת בעדינות, כשהפרפר עדיין סגור (להיזהר לא לגעת בו)

 

IMG_20181214_104055.jpg

 

13. לאחר מכן, יש לחבר את הקונקטור למצערת, לפתוח סוויץ' למצב ON (שלב אחד לפני הסטרטר) וללחוץ על דוושת הגז עד סופה. פעולה זו פותחת את הפרפר ואז אפשר להשלים את הניקוי. יש להיזהר ולא לגעת בפרפר

 

IMG_20181214_104354.jpg

 

14. עוד תמונה של מצערת מצוחצחת לכבוד שבת המלכה

 

IMG_20181214_104724.jpg

 

בתום הפעולה יש לנתק את המצבר.

בחיבור בין המצערת לסעפת, ישנה טבעת איטום, מומלץ לבדוק שהיא נקייה ויושבת טוב במקומה לפני שסוגרים את המצערת בחזרה. את האומים יש לסגור בעדינות ובהצלבה, כדי לא ליצור לחץ על הסעפת (שעשוייה מפלסטיק... איצ'יקדנה, זוכרים?)

אחרי שסיימנו להרכיב הכל, מחברים את המצבר בחזרה כדי שהמצערת "תלמד" את המצב החדש של הפרפר.

 

מניעים את המנוע ונותנים לו להתבטל בסרק בלי לגעת בגז ועם מזגן כבוי. (עם פקק רדיאטור פתוח למספר דקות, כדי לוודא שלא נשפך לנו יותר מידי נוזל קירור וכדי לנקז אוויר. הזכרנו כבר את הירידה לפרטים :-) )

 

15. מכינים קפה ומקשקשים עם החבר'ה הנוספים (טיפול גדול למזדה 3 בעזרת כנופצון נוסף והחלפת אטם מכסה שסתומים ביונדאי גטס)

 

IMG_20181214_111626.jpg

 

ברצוני להודות לאסף, על הזמן כמובן, ועל הרצון הטוב ללמד פעולות פשוטות, ובעיקר לא לפחד מהפחד לבצע באוטו פעולות שאחרי שרואים אותן מתבצעות, מבינים כמה הן יחסית פשוטות ומהנות.

 

אשמח להסביר במפורט אם משהו לא מובן, וכמובן אשמח לתיקונים (:oops:) או תוספות מאסף.

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

בחופשה קלה מהפורום

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה. יכול לפתור בעיה באלטו שבהנעה מגמגמת מעט נכבית ודורשת הנעה נוספת, או לחלופין מכת גז בהנעה הראשונה?


HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפעולה פתרה את שתי הבעיות שציינת, ושלשמן בוצעה.

עד היום הייתי מניע עם טיפה רגל על הגז, או לחילופין "מכת גז" ממש קלה כדי שהמנוע לא יגמגם או ייכבה. לעיתים הוא גם היה כבה כשהייתי משחרר קצת קלאץ' בגלישות (בפקקים או ברמזורים).

כעת הפעולה של המנוע מרגישה קצת יותר "עגולה", אין צורך להניע עם גז, ומצבים בהם הרכב היה משתנק ולעיתים כבה הפסיקו, כמו בפקקים (הספקתי פקק אחה"צ על כביש החוף בדרך לחיפה) או בגלישה במקום למרחק קצר.


בחופשה קלה מהפורום

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המדריך.

 

לגבי הסעפת יניקה מפלסטיק, היום כל הרכבים מגיעים עם סעפות יניקה מפלסטיק, כמה שיותר להפחית משקל מאביזרים מסביב למנוע(גם מכסה שסתומים).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מדהים ומתועד יפה. תודה. אוסיף ואחדד משהו בקטנה בעניין המצערת החשמלית. ניתקלתי כבר ברכבים כדוגמת הניסאן טידה שבה פרפר המצערת גם עם חיבור לקונקטור שלו ולחיצה על גז לא פותח את הפרפר אלא רק לאחר הנעה אז חייב ממש לחבר הכל ולהניע. במיקרה שכזה אני פשוט מנקה עם לחץ אויר וספריי קרבורטורים את כל המצערת והיקף הפרפר שהיא מפורקת. אז חשוב לשים לב גם לזה ולא להתפתות להזיז את הפרפר ידנית ולחשוב שבכל מצב עם חיבור הקונקטור שלו ולחיצה על גז הוא יזוז כי הוא לא.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^ גם בפיאט עם מצערת חשמלית זה ככה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד.

 

כבר יותר מעשור שנתקלתי באין ספור מכוניות - ועדיין, רק בסוזוקי אפשר עוד למצוא את צנרת הקירור עוברת דרך הבית מצערת... כאילו, הם לא הצליחו "להתגבר" על זה כמו כל יתר היצרנים ? :-P האם הם עדיין חושבים שזה קרבורטור משוכלל עם כמה קונקטורים ? :-P:lol:


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 599 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...