Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
 שיתוף

מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

 
 
אאל"ט, בענייני הרצועה, האטמוספריות פחות (כנראה משמעותית פחות) סובלות מכשל ברצועה. בכל מקרה, קיים ריקול של היצרן לטיפול ברצועה וזו אינדיקציה יותר אמינה מפורומים וקבוצות, שכבודן במקומו מונח.


על עניין הרצועה אין ויכוח.
אני מכוון לדיווחים הבלתי מוסברים בנוגע לאכילת שמן לאחר החלפת רצועה.
מישהו העלה בפני סברה שהמוסך משתמש בפלאשינג מנוע.
אני מתקשה להאמין ולכן קשה לי גם לקבל את עניין אכילת השמן.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 34 דקות, Boaz Av כתב:

 


על עניין הרצועה אין ויכוח.
אני מכוון לדיווחים הבלתי מוסברים בנוגע לאכילת שמן לאחר החלפת רצועה.
מישהו העלה בפני סברה שהמוסך משתמש בפלאשינג מנוע.
אני מתקשה להאמין ולכן קשה לי גם לקבל את עניין אכילת השמן.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

 

אני מכיר אישית לפחות 10 מכוניות שיש אצלן אכילת שמן מוגברת לאחר החלפת טיימינג

 

אני מאמין ש @אורן שירותי רכב יוכל לשפוך אור על הנושא, שכן כמה מהן הגיעו אליו להחלפת מנוע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שציינתי כבר בעבר אצלי זו תופעה ששמתי לב אליה בערך אחרי ההחלפה של הטיימינג.

הכמות לא מאוד גבוהה אז אין הרבה מה לעשות בנידון פרט למעקב והוספה במידת הצורך(בגבע נאמר לי שאין טעם לעשות משהו בצריכה הנוכחית)

הצריכה למיטב זכרוני כליטר ל10K+-.

המנוע הוא 1200 אוטמוספרי.

ההחלפה של הטיימינג בוצעה לפני שנה וחצי(אוג' 19, עוד לפני שהדיבור על הרצועה נהיה קיצוני כמו היום) בתור חתזוקה מונעת.

peugeot 208

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
אני מכיר אישית לפחות 10 מכוניות שיש אצלן אכילת שמן מוגברת לאחר החלפת טיימינג
 
אני מאמין ש @אורן שירותי רכב יוכל לשפוך אור על הנושא, שכן כמה מהן הגיעו אליו להחלפת מנוע

ואני מכיר 10 אנשים שראו חייזר.
נו, באמת… זה פורום רכב מכובד.
דברו עובדות, ספקו הסברים לתופעה.

אם קרה לכם אז תבדקו עם המוסך מאיפה אוכל ולמה ווקא אחרי ההחלפה.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • רעיון גרוע 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו, שאתה לא *מכיר* 10 אנשים שראו חייזר

 

ואני *מכיר* 10 מכוניות כאלה, לפחות

 

מכיר = ראיתי את המכוניות במוסך שבו אני מטפל, שוחחתי באופן אישי עם הבעלים שלהן, ויש לי את מס' הרישוי ומס' הטלפון שלהם

 

 

זה פורום מכובד, ונראה לי שהמוניטין שחי פה מספיק אמין בשביל שלא תשווה את דברי ל10 אנשים שראו חייזר. יש תרבות דיון בסיסית.

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

C4 2016, אצלי לאחר החלפה יזומה של הרצועה החלה אכילת שמן(1.5 ליטר ל1000 קמ). המנוע הוחלף לחדש ע"י היצרן, הרכב היה בן 3.5. מאז עברו כמעט שנתיים והכל תקין. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב, אתה חייזר

 

 

לגבי "מה הסיבה שזה קורה", ההסבר האפשרי הכי הגיוני ששמעתי עד כה (אני חושב שמ @איציק נ.) זה שאחרי ההחלפה מעבר השמן מהיר יותר עולה עקב שטיפת הרשתית וניקוי המערכת)

עריכה אחרונה על ידי avargel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קורה במנוע לא תקין, החלפת שמן טרי ופחות צמיגי ואז מתחיל הכשל האמיתי במנוע.

כל עוד השמן היה ישן וצמיגי זה סייע באטימה של המנוע הבלוי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קורה במנוע לא תקין, החלפת שמן טרי ופחות צמיגי ואז מתחיל הכשל האמיתי במנוע.
כל עוד השמן היה ישן וצמיגי זה סייע באטימה של המנוע הבלוי. 

ההסבר שלך מתאים גם לטיפול רגיל בו מחליפים שמן. חוצמזה, דווקא שמן משומש צפוי להיות דליל יותר לאחר שאיבד את התכונות שלו.
שמן חדש הוא עם חבילת תוספים שבין היתר מנקה פיח אבל כאמור זה לא משהו שלא קורה בטיפול רגיל.
איפה הקשר לטיימינג?
למה זה קורה לכאורה לטענתכם דווקא אחרי טיימינג?

מצטער שאני מתעקש אבל אני חושב שנכון להתמודד עם שמועות אורבניות לא מבוססות.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 22 שעות, danniel כתב:

זה קורה במנוע לא תקין, החלפת שמן טרי ופחות צמיגי ואז מתחיל הכשל האמיתי במנוע.

כל עוד השמן היה ישן וצמיגי זה סייע באטימה של המנוע הבלוי. 

אין שום קשר בין החלפת הרצועה לבין זה שפתאום המנוע התחיל לאכול שמן,אין שום צורה שהיא שזה קשור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

לגבי החלפת הרצועה וצריכת השמן יש כמה סיבות אפשריות למה זה יכול לקרות.

הסיבה האפשרית הראשונה היא היווצרות מרווחים בגלל חוסר שימון כלומר מצב שבו הנזק למנוע כבר נעשה והחלפת הרצועה נעשתה מאוחר מידי. אופציה אפשרית שניה היא נזילת שמן ממחזיר השמן של הקראנק אם לא מחליפים אותם או פוגעים בהם בזמן ההחלפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, yairw כתב:

עד כמה שידוע לי, שניהן יפניות

@Boaz Av צודק וגם אתה.

באתר של SANDEN כתוב שזו חברה אמריקאית (זה גם מה שזכור לי) כי יש SANDEN USA ויש גם SANDEN יפן.

https://www.sanden.com/company.html

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Boaz Av כתב:


ההסבר שלך מתאים גם לטיפול רגיל בו מחליפים שמן. חוצמזה, דווקא שמן משומש צפוי להיות דליל יותר לאחר שאיבד את התכונות שלו.
שמן חדש הוא עם חבילת תוספים שבין היתר מנקה פיח אבל כאמור זה לא משהו שלא קורה בטיפול רגיל.
איפה הקשר לטיימינג?
למה זה קורה לכאורה לטענתכם דווקא אחרי טיימינג?

מצטער שאני מתעקש אבל אני חושב שנכון להתמודד עם שמועות אורבניות לא מבוססות.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

נכון, זה עלול להגרם גם אחרי החלפת שמן רגילה. שמן בלוי מאבד תכונות ומתמצק לצמיגי יותר עד למצב בוצה, גם בגלל סינון לקוי/חוסר סינון של המסנן. 

אין קשר להחלפת רצועת תזמון, אלא אם כן בתיקון עושים משהו במערכת השימון או מחליפים שמן ברמה יותר עמוקה מאשר החלפת שמן פשוטה, כמו למשל פירוק אגן שמן או אולי פלשינג כדי לנקות שאריות גומי של הרצועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק שאלה :)

עברתי על חלק מהדפים בשרשור הזה כי ממש מדגדג לי להחליף את הרכב שלי אחרי 5 וחצי שנים . (אין הגיון כלכלי , סתם גחמה) .

עשיתי נסיעת מבחן על האופל קורסה החדשה והחלטתי שכזה אני רוצה . לא צריך משהו יותר גדול כי אני נוסע לבד או מקסימום 2 אנשים ברכב והוא מאבוזר מפה ועד לירח .

עכשיו לשאלה , הרי זה אותו מנוע שהיה ב 308 (ובטח גם ב C3 וב 208 עם ההספק הנמוך) , ואני לא מפסיק לשמוע סיפורי זוועה כולל מישהי אצלי בעבודה שהחליפה רצועה ויש לה אכילת שמן מטורפת (לדבריה , לא בדקתי) . 

זה יכול להיות רעיון לא מוצלח לקנות רכב עם המנוע הזה גם בשנת 2021  או שהקיט החדש של הרצועה פותר את ההתפוררות אחת ולתמיד ? 

מתכנן להחזיק את הרכב 6 שנים פלוס מינוס ונוסע לא יותר מ 12000 בשנה כי יש רכב חברה בבית .

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, זה עלול להגרם גם אחרי החלפת שמן רגילה. שמן בלוי מאבד תכונות ומתמצק לצמיגי יותר עד למצב בוצה, גם בגלל סינון לקוי/חוסר סינון של המסנן. 
אין קשר להחלפת רצועת תזמון, אלא אם כן בתיקון עושים משהו במערכת השימון או מחליפים שמן ברמה יותר עמוקה מאשר החלפת שמן פשוטה, כמו למשל פירוק אגן שמן או אולי פלשינג כדי לנקות שאריות גומי של הרצועה.


תפקידו של השמן במנוע הוא לסכך, לשטוף חלקיקי שחיקה אל הפילטר, להמיס ולשטוף פיח מהמנוע.

שמן מגיע עם חבילת תוספים מהיצרן שמקנה לו תכונות צמיגות רב דרגיות וכן מונעי שחיקה ותוספי ניקוי.
עם הזמן השמן מאבד מתכונותיו המקוריות.
הוא מתחמצן ומתלכלך.
התוספים כבר אינם כתמול שלשום ואז השמן מאבד מתכונות הצמיגות שלו והופך דליל יותר בעוד החלק המלוכלך והכבד שוקע והופך לבוצה ממנה קשה להיפטר בלי פרוק או תוספי ניקוי שעלולים על הדרך לגרום לנזקים.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...