Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
 שיתוף
עוקבים 43
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

  • תגובות 601
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

התפתחות חשובה בנושא באירופה, ב 2/9/20 פורסם ריקול שנוגע ישירות לבעיה הנ"ל. מסתבר שחלק מתופעות הלוואי של התפוררות הרצועה פוגעות במשאבת הוואקום וכך נפגע גם מגבר הבלם. בעלי הרכבים הנגועים בבעיה

סתם השתקפות ושילוב של תמונה מטושטשת. אין סיכוי שיהיה שם בורג.

כמו שכבר כתבו מי שקונה רצועה מקורית (של dayco) לשים לב מק"ט משודרג : 941128 או 9800239680 רשום בצהוב על הרצועה מק"ט ישן : 941090 או 9807527380 היו מוסכים מורשים שבלי לשים לב התקינו שוב מקט ישן.

תמונות שפורסמו בשרשור

[ATTACH=CONFIG]519506[/ATTACH]

 

אני לא מבין אבל אם הרצועה אמורה להיות חלקה במשך כל הזמן נגיד עד 160-180 אלף ק״מ לפי הוראות יצרן?

היום באמת שמתי לב שהמנוע של הרכב מרעיש כמו טרקטור/מנוע דיזל(ללא מזגן)

הרכב עבר 83 אלף ק״מ

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

109 אלף ק"מ, 2008 אטמוספרי 82 כ"ס, שנת 2014. בוצע טיפול בעלות של כ3000 ש"ח לפני חודשיים שכלל רפידות ודיסקים קדמיים וממיר קטליטי שבדיוק הלך לעולמו. לא דולקת נורה, המנוע עובד בצורה תקינה, לא שמתי לב לפירורים. מצד אחד קצת מבאס להכנס לטיימינג במרווח זמן כל כך צמוד לטיפול הקודם, מצד שני המחשבה על הנזק האפשרי מציקה. לא בטוח מה לעשות...

פיג'ו 2008 82כ"ס ידנית, 2014, עגלה נגררת ומעשנת בשר ענקית!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אני לא מבין אבל אם הרצועה אמורה להיות חלקה במשך כל הזמן נגיד עד 160-180 אלף ק״מ לפי הוראות יצרן?

היום באמת שמתי לב שהמנוע של הרכב מרעיש כמו טרקטור/מנוע דיזל(ללא מזגן)

הרכב עבר 83 אלף ק״מ

 

תסתכל מתחילת השרשור, באף תמונה ששמו פה לא הייתה רצועה חלקה. ברצועות המתפוררות רואים פסים אלכסונים. לא נראה שאפשר לדעת יותר מדי בדרך הזאת.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא תמיד מספיק להסתכל רק על המצב החיצוני, ומומלץ לפרק אגן שמן ולראות אם שבבים החלו להתפרק מהרצועה. בדיון שפתחתי בנושא אפשר לראות באחת התמונות את מצב הרצועה הפנימי, ובירור נראה כי שבבים התפרקו גם משם.

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה אולי קצת מטופשת..

אבל סתם כדי לדעת (כי אם לא נשאל לא נדע) איך הרצועה שמתפוררת מגיעה לאגן השמן ?. מה הקשר בין רצועת המנוע לבין שמן המנוע?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למען הדיוק היא לא ממש טבולה,אלא מקבלת רסס של שמן.

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה שאולי קצת מטופשת - האם מישהו מהאנשים שהלך להם טורבו, מנוע וכו׳ והרכב טופל אצל לובינסקי ניסה לקבל ״רצון טוב״ בהשתתפות היצרן בעלות התיקונים?

אם רכב כזה מטופל אצל גבע/אורן האם יש ״קייס״ לבקש רצון טוב או שהם מנפנפים במקום?

 

הלך לי מנוע באופל שכבר לא באחריות לא באשמת נהג ובגלל שהרכב טופל רק במורשים הגישו בקשה לרצון טוב וקיבלתי אישור ל 90% מימון.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר מישהו שהלך לו מנוע בגלל הבעיה הזו. אולי אם מזניחים או מתעלמים מממנה .

אבל בעקרון בארץ אלופים מלחמוק מאחריות רק תן להם סיבה. אם פספסת טיפול או עשית אותו מחוץ לרשת זה תנאי מספיק להתחמק .

למרות זאת אני מכיר מקרה של "מטופל גבע" שבסוף בעל הרכב תבע את לובינסקי ותמורת שתיקתו שילם רק "זמן עבודה" והם החליפו את הטורבו. אז אני מאמין שעורכי דין טובים+ידע טכני מעמיק עוזרים לרצון הטוב. גם אחרי 5 שנים.

עריכה אחרונה על ידי save
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כשהכנסתי את הרכב לגבע השבוע הם אמרו לי שבדיוק לפני שבוע הם החליפו מנוע ב208 עם 60 אלף ק״מ בגלל בעיית ההתפוררות,ידוע לי על מקרה נוסף שרכב שנקנה מהטרייד של לובינסקי ואז הופיע לו התקלה ולובינסקי החליטו להחליף מנוע אבל זה קרה רק אחרי כמה ימים שהם ניסו להתחמק..

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • ספונסר פורום

טורבו שהולך זה מחזה נפוץ, מנועים קצת פחות אבל קורה, בהחלט יש מקום לבקש רצון טוב, גם ברכבים שמטופלים מחוץ לחברה, בשבוע שעבר הוחלף מנוע באחריות 100 אחוז ברכב של לקוח שלי, שביצע 2 טיפולים במוסך מורשה ו 2 טיפולים אצלי.

היבואן מודע לבעיה ולמיטב הבנתי גם קשוב ומעביר דרישות כאלו מול היצרן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אורן איך אתה ממליץ להתנהל מבחינת שגרת טיפולים עם רכב שלא הוחלפה בו רצועה עדיין (ועבר 60-70 אלף ק״מ לצורך העניין) ?

 

 

 

דרך אגב שאלתי במוסך המורשה שבו הרכב מטופל ואמרו שהם לא בודקים את מצב הרצועה. ושהדבר היחיד שהם ממליצים זה להחמיר יותר ולהחליף יזום ב 130,000 ק״מ. (208 טורבו)

עריכה אחרונה על ידי galbh
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שאלתי אך נראה לי שזה פוספס, האם פילטר השמן לא אמור לצמצם עד לבטל את השפעות ההתפוררות?

וגם, מה הטעם בהחלפת רצועה מתפוררת אחת באחרת? אולי אפילו עדיף לא להחליף אלא רק לנקות לעתים תכופות. מה הנזק אם הרצועה נקרעת? זה גומר את המנוע?

 

אני אישית מתקרב מאוד לסוף האחריות לובינסקי-טרייד שלי שלא כוללת את הרצועה, ולא ממש יודע מה לעשות. יש לי 308SW עם 100K, עשיתי טיפול קודם ב90K.

יש טעם לעשות טיימינג עכשיו? (מה שמאוד יבאס, האוטו אצלי שנה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רצועה נקרעת - הולך מנוע. במה שמדובר כאן הרצועה מתפוררת והשבבים שלה סותמים את מעברי השמן. לא מדובר בסכנה שהרצועה תקרע לגמרי.

 

אם אני לא טועה היו פה דיבורים בעבר על הנחיות להקדמת החלפת הרצועה ל- 106,000 ק״מ. המוסכים של לובינסקי לא יודעים במה מדובר.

אני במקומך הייתי מחליף רצועה במסגרת הטיפול הבא. אופציה אחרת היא לחכות שתדלק אזהרה. יכול מאוד להיות שזה גם לא יקרה. זה לא שב- 100% מהרכבים הרצועה מתפוררת. לצורך העניין לא ראיתי כאן אפילו הודעה אחת לגבי סיטרואן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...