Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

1500 ק"מ ראשונים סע רגוע.

תקפיד על תחזוקה נאותה,ומעבר,,,החלפת שמן בתדירות גבוהה,פעם ב 10K יעשה יותר טוב למנוע.

 

ותהנה מהרכב,,,נראה פצצה,והדשבורד חלומי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם התאוריה הכימית נכונה אז רכבים שמתדלקים במקומות מגוונים היו צריכים למות אחד אחרי השני.
מה שלא קורה.
אם ילך המנוע אשקול להתקין במקומו קליבר ETA 7750 ( בשפת חובבי השעונים)...



רכשתי לאישתי קקטוס 2015, אומוספרי עם 95 אקמ באוגוסט שעבר.
מיד נכנסתי לגבע לטיפול ולהחלפת רצועה מקורית במקורית חדשה.
הקודמת הייתה במצב מושלם כמו גם הרשת במשאבת שמן.

אם אני מבין נכון מגבע ומהקבוצת קקטוסים בפייסבוק אז זה לא כל כך נפוץ וכשזה כן אז לרוב במנועים מוגדשים ומהמודלים המוקדמים.

על איזה נתונים אתם מסתמכים בקשר למסקנות שזה מנוע דפוק?

ואגב כשלים שלא הפילו יבואנים ואפילו לא פגעו בביקוש- נסו לרכוש ניסן פטרול בעל כשל יקר וידוע במנוע.
אם תמצאו כבר מחירו שקול למשקלו בזהב


Jeep ZJ V8 / C4 Cactus/
Octavia TSI 1.0 / Honda 300ex

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב בועז.

פסלת את כל התיאוריה והגיבוי שלה במידע שמלטבשי העלה,,,בתחנות דלק מגוונות.

 

אם אתה רוצה להוכיך שאין בעיה במנוע,,,אז תוכיח,ותגבה את המילים שלך בעובדות וידע טכני,,,

 

לא רק בקליברים

 

ואנחנו מדברים לרוב על מנועי טורבו,ולא הרגילים.

מלא דוגמאות,גם בפורמים בחו״ל.

ומה אתה מביא ? את הקקטוס של אישתך ? .

 

זה לא רציני

עריכה אחרונה על ידי yoni2sh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קניתי לפני שנתיים פיגו' 208 1.2 ידנית 82 כ"ס, עם 95K ק"מ, יד ראשונה מעורך דין מטופלת במוסכי לובינסקי מיומה הראשון,

איך שקניתי תיאמתי תור אצל גבע, החלפנו רצועה וכן מצא פירורים ברשת, אז זה כן קורה גם בדגם האטמוספירי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנוע עם טורבו יש יותר עומסים,ולכן תופעת הלוואי של דלק שנכנס לאגן השמן היא יותר נוכחת.

 

זה די הגיוני שיש פחות בעיות במנועים האטמוספרים.

 

לכן הבעיה הכימית,מגיעה לסף אפקטיבי לנזק חמור,יותר במנועי טורבו.

 

גם אין שום הסבר מניח את הדעת,חוץ מהתיאוריה הכימית,,פשוט הכל מתחבר.

 

אין סיבה מכנית אחרת 

 

 

עריכה אחרונה על ידי yoni2sh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיכות דלק בארץ מצויינת אם זה היה קשור לאיכות דלק אז אצלנו לא היו בעיות ובמדינות עולם שלישי כמו אוקראינה מנועים היו הןלכים כמו פיצוחים.

 

בפועל שם המצב לא שונה ממה דהוא בארץל ולדעתיזה קשור יותר לאופי ותוואי הנסיעה.

 

רכב שנוסע הרבה ובסל"ד גבוהה מספיק "לשטוף" את חלקיקי הרצועה לפילטר השמן ואז לא רואים את הבעיה (זה מסביר גם איך המנוע עבר מבחן הרצה). רכב שנוסע מעט ובמהירויות נמוכות (סל"ד נמוך) מאפשר לחלקיקים "להצתבר" ואז הם יכולים לחסום את רשתית השמן.

 

כנ"ל לגבי הפיח על השסטומים רכבים שנוסעים במהירויות גבוהות וסל"ד גבוהה פחות סובלים מהצטברות פיח וזה נכון לכל רכב עם הזרקה ישירה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה אני לעיתים מכניס את הרכב למצב ספורט, מעלה טורים ועוזר למנוע לעבוד בכל טווח המהירויות, וגם מרגיש יותר מגניב כשהרכב מחליף הילוכים בהאטה. 
אני חוזר לשאלה ששאלתי מקודם, האם במוסף מורשה יבואן החלפת שמן מתוך מיכל מרחף היא נורמלית? 

לפני 5 שעות, Mikelt89 כתב:

^^^ נקודה מעניינת..

ובהקשר הזה, לפני כמה הייתי במוסך מורשה לטיפול קטן, בזמן החלפת השמן ראיתי שמוציאים שמן "חדש" ממיכל גדול תלוי ולא פתחו שמן חדש סגור ממיכל כמו שבדרך כלל מקובל, הפנתי זאת למנהל המוסך והוא אמר שזה מקובל כי משתמשים באותו השמן רוב הזמן, לי זה תמוה כי לא ברור מה נכנס למנוע, כמה זמן הוא שוכב שם ומה הוא צובר בדרך.. האם זה סביר בכלל?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, yoni2sh כתב:

תדלק בדלק איכותי

 אין קשר לאיכות הדלק (ולמיטב ידיעתי, איכות הדלק שיוצא מבתי הזיקוק בארץ היא בסדר גמור - יש תחנות בודדות ששם יש מהילות אבל זה סיפור אחר), העובדה שדלק מגיע לאגן השמן ומדלל את השמן ותוקף את הרצועה. 

מנועים שמבלים הרבה בסרק או בתוואי עירוני כבד, דילול השמן בדלק יהיה חריף ומהיר יותר. מנועים בשמבלים בשיוט בין עירוני רוב הזמן, יסבלו פחות מהתופעה. 

 

אותה בעיה של דילול שמן בדלק קיימת בעוד מנועי הזרקה ישירה כמו בזה של הונדה (ושם יש חיישן שמודד חומציות ומודיע על צורך בהחלפת שמן), הבעיה במנוע הספציפי הזה היא שרצועת התזמון חשופה לאדי שמן ומכאן הפגיעה הישירה בה.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ז"א שככל שהרכב נוסע יותר, רצועת התזמון מוחלפת תדיר יותר והשגרת הטיפולים מוחמרת מאוד, לא צפוי (ללא ביטחון מלא) לפגוש בכל התקלות.

 

ה-307 שלי מסתכלת וצוחקת לה. לא פעם אנשים דילגו על טיפול פה ושם . איחרו. לקחו שמן מהבא ליד. 

 

מרגיז שבגלל תקנות זיהום אויר, משחררים רכבים לא אפויים

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, מלטבשי כתב:

לא, לא התפשר. הזמין וחיכה למשלוח העוקב.

היום, הרכב כבר בבית. מברך אותי על הבחירה

2008 דיזל רכב מעולה,תתחדשו.

לפני 10 שעות, wildlands2019 כתב:

^

אני לא יודע אם זה אתה זה שהתבקש לספק הוכחה פשוטה של צילום לוח השיעונים, שמאותו רגע סיננתה כל מבקש,

כל עוד אין הוכחה ולאור האמינות הירודה של לא מעט כלי רכב אחרים עם המנוע הזה, אני אישית אתרחק מהמנוע הזה כמו מאש.

 

מעדיף את הדיזל או ה1.6 בנזין, ששם באמת יש שקט.

הבעיה שהדיזל וה1.6 לא קיים בכל דגם שלהם.

עד שאין צילום?.

זה בסדר ,זה כמו שאני אגיד שכל מילה שלך זה שקר,אי אפשר לדעת כי להבדיל ממני,אותך תפסו בשקרים באחד מהיוזרים שלך.

הרכב נמכר עם קצת מעל 340000ק"מ,אתת יכול להאמין או לא ,זה לא מעניין אותי,זאת האמת ,גם אם קשה לך לקבל שהמנועים האלה הרבה יותר מוצלחים ממה שאתה חושב,כל מה שצריך זה לעשות טיפולים בזמן עם חומרים איכותיים ולבדוק את הרצועה פעם בשנה ,בטיפול השנתי,זה המתכון להגיע לקיומטראז גבוה בלי שום בעיה.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אף אחד לא תפס אותי בשקרים, הוכחתי כל טענה כמו גדול כאשר ידי על העליונה, אתה הוזה,

אותך כן, עובדתית.

אני לא מאמין לך, סורי, אתה חי באשליה משלך שלא מציאותית, ובסה"כ דורשת צילום קל ומסכן כדי להוכיח זאת לכל חברי הפורום בפנים, להדיל ממך, אני כן סיפקתי הוכחות כאשר נדרשתי לכך, מזכיר שזה היה קילומטראג' גבוהה שעשיתי על אופנוע.

לכן, אני נשאר בטענה שלי, שמנועי ה1.2 האלה של PSA לא שווים גרוש וחצי, ואני לא אתקרב אליהם לעולם, לפחות עד שיוכח שנושא הרצועה טופל סופית.

וכמו שאתה יודע היו לי 2 רכבי PSA עם המנוע הזה, אטמוספירי,

אחד שנהניתי ממנו מאוד וזה היה הפיג'ו 208, ששם למרות צריכת השמן הקטנה שהיתה, מעבר לזה כלום, ועם זה אין לי בעיה לחיות, כי הרכב באמת מעולה.

אך ה301, אוי יש לי צמרמורת רק בלהיזכר בסיוט שאכלתי עם הרכב הזה, שכמו שאתה בטח זוכר, רוב הפורום ניסה להשתיק אותי כולל אותך, אך בסופו דבר הכל היה אמתי, "לגמרי".

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה שאני מתערב, אבל נדמה לי שהיה לך עד לפוקוס, 208 שהתקרבת אליה, אפילו היתה נחמדה לך לזכרוני הלא ברור, ואפילו ה 301 שתיעבת עשתה לך ים של בעיות וצרות, אבל לא זוכר שדווקא המנוע כיכב ברשימה. מכל מקום, סיפור הרצועה באמת קצת מוזר, מחד ולפי מה שאני קורא כאן מדובר בקטסטרופה ממשמשת ובאה, בסך הכל ענין של זמן עד שזה יקרה, אבל תרגעו זה יקרה, מהצד השני קונצרן ענק ממשיך לצייד את מרביתם המוחלטת של הדגמים שהוא מייצר ( לרבות הדנדשים לגמרי ) באותו מנוע "איום ונורא" כבר לא מעט שנים ואפילו יש מי שקונה, מה שמוביל למסקנה די הגיונית שלפחות שם מאמינים משום מה שהמנוע הזה כנראה די הולם את המוניטין לו הם מייחלים. בקיצור, אם יש מי שיודע להבהיר את מה שאני מוצא כסתירה, אשמח לקרוא את הדברים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי, ברשימת הרכבים האחרונים שהיו לי, מאוד אהבתי את ה208, המאזדה 3 והרנו קליאו עם ה300K ק"מ שהיו עליה,

לגבי ה301, צודק רוב הטענות לא היו סביב המנוע, אך כאשר התלוננתי על צריכת שמן גבוה ברכב חדש, כולם נכנסו בי מכל כיוון.

מכירת המנוע הזה בכמויות, זה בדיוק מה שמתסכל, אותי לפחות, מכרנו את הסיריון של אשתי אחרי 3 שנים והתחלנו לחפש לה רכב, היה לי בסקוף רכב אחד בגדול, וזה ה308, VFM ענק, אך אחרי שהתחלתי לחפש הופתעתי לגלות שמנוע ה1.2 הוא צרה לכל הדעות, ויש סיכון לא קטן בקניית רכב כזה, ועוד לאשה שבוודאי לא תתחיל להתעסק ולבדוק אותו כל שבועיים, בסוף קניתי לה יונדאי i30, שמרוצה ממנה מאוד עד כה, ולדעתי בצדק, אחלה רכב.

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון, רכבים עם הרצועה החדשה עדיין חדשים, למרות שהרצועות הישנות התחילו גם להתפורר באזור ה 50-60 אלף. ודגמי 2018 חלקם אמורים להגיע כבר לק״מ בזה.

בנתיים, לא נשמעו בעיות באתר או ברשת על התפוררות הרצועה  החדשה מספרים גדולים.

 

בגלל זה גם החלטתי לרכוש את הקקטוס טורבו, פעם בחודש להציץ ברצועה ביחד עם מפלס השמן כמו שכדאי לבדוק מידי פעם בכול רכב.

מקווה מאוד שלא יהיו הפתעות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...