Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
Haim_gds

מדידת זרם זליגה, קצת הסברים בנוגע למה שדיברנו בקבוצה אתמול

Recommended Posts

קצת הסברים קודם:

-מצבר נמצא ברכב לצורך התנעה ולאגירת אנרגיה לשימוש כאשר המנוע כבוי.

-מצבר מאופיין ע"י שני פרמטרים: קיבולת וזרם התנעה. הקיבולת נמדדת באמפר לשעה, לדוגמה: מצבר עם קיבולת של 80 אמפר/שעה יכול (תיאורטית) לספק 80 אמפר בשעה אחת או אמפר אחד למשך 80 שעות. זרם התנעה משמעותו מילולית, מהו הזרם המקסימלי אותו המצבר יכול לספק לזמן קצר לצורך התנעה.

אין לפרוק מצבר חומצה עופרת סטנדרטי (לא AGM או פריקה עמוקה) לפחות מ 70% מהקיבולת שלו, פריקה עמוקה יותר גורמת ל"התגפרות" (התגבשות גבישי עופרת) על לוחות המצבר וכתוצה מכך להגדלת ההתנגדות הפנימית שלו שמשמעותה זרם התנעה נמוך יותר.

זליגה משמעותה פריקה המצבר כאשר המנוע כבוי ע"י צרכן כלשהו, כחוק אצבע הזליגה צריכה להיות נמוכה מ 20 מיליאמפר. (זה כחצי אמפר/שעה ליום...(

 

והתכלס, איך מודדים זליגה.

הכלי הנהוג למדידות זרם ברכבים הוא אמפרמטר צבת שמתבסס על חיישן מגנטי. השימוש בו נפוץ כי הוא מודד את הזרם מחוץ לחוט ולכן אין צורך לנתק את החוט. בנוסף, רוב הזרמים הנצרכים ברכב הם ברמות של אמפרים וחיישן מגנטי יכול למדוד אותם בקלות. המקרים הנפוצים של זליגה נובעים בדרך כלל ממנורה שנשארת דולקת עקב תקלה במפסק וניתן לזהות את הזליגה אמפרמטר צבת, אלא מה, אמפרמטר צבת רגיל אינו יכול למדוד זרמים של מיליאמפרים בדיוק מספיק כך שאינו שימושי בשאר המקרים של זליגה.

אז איך כן מודדים? משתמשים ברב מודד רגיל. הבעייה היא שבזמן כיבוי הרכב הזרם הנצרך גדל לזמן קצר (הפעלת נעילה אוטומטית, פנסי איתות וכו') והמערכות החשמליות של הרכב נכנסות למצב כבוי רק לאחר זמן מה, רב מודד רגיש ישרוף את הפיוז כתוצאה מכך. השיטה למדידה בה אני משתמש פועלת כך:

1. אני מחבר רב מודד במצב של מדידת זרם בתחום של עד 200 מיליאמפר, הפרוב השלילי מחובר לנעל המצבר של המינוס והפרוב החיובי לגוף הרכב.

2. אני מכבה את הרכב ומחכה שיסיים את כל מחזור הנעילה שלו.

3. אני מנתק את נעל המצבר של המינוס מהמצבר (כך כל הזרם היוצא מהמצבר עובר דרך הרב מודד) וקורא את הזרם.

4. מחבר בחזרה את נעל המצבר של המינוס למצבר ומנתק את הרב מודד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

1. אני מחבר רב מודד במצב של מדידת זרם בתחום של עד 200 מיליאמפר, הפרוב השלילי מחובר לנעל תיקון, לקוטב המצבר של המינוס והפרוב החיובי לגוף הרכב.

אופס...ניסוח מוטעה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

-מצבר מאופיין ע"י שני פרמטרים: קיבולת וזרם התנעה. הקיבולת נמדדת באמפר לשעה, לדוגמה: מצבר עם קיבולת של 80 אמפר/שעה יכול (תיאורטית) לספק 80 אמפר בשעה אחת או אמפר אחד למשך 80 שעות.

 

לא.

ממש לא.

הקיבולת שאתה רואה לרוב נקבעת ע"י C/20 rating.

C/20 אומר הזרם המקסימלי שהמצבר יכול לספק במשך 20 שעות לפני שהוא יורד מתחת cut off voltage (במקרה פה 10.5 וולט).

זה ממש לא 80 אמפר בשעה אחת, ולא אמפר אחד למשך 80 שעות.


עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.

זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, כפי שכתבתי

לדוגמה: מצבר עם קיבולת של 80 אמפר/שעה יכול (תיאורטית) לספק 80 אמפר בשעה אחת או אמפר אחד למשך 80 שעות.
ניסיתי להסביר את המושג "קיבולת". לעינייננו ה C/20 אינו ממש מסייע כי זרם הזליגה נמדד בעשרות מיליאמפר ולא באמפרים.

כפי שכבר כתבתי, הבעייה הנוצרת מהזליגה היא התגפרות ולא הפריקה כשלעצמה. בלא מעט מקרים מצבר עם זרם התנעה גבולי הנפרק ל85% לא יאבד מהקיבולת שלו לאחר טעינה מחדש אך זרם ההתנעה שלו יקטן והוא יהפך ללא שמיש.

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איך ניתן למנוע התגפרות?

נניח רכב שנשאר עם רדיו דלוק האם יש נזק וודאי למצבר? (הוא מניע אחרי זה).

למשל בקיץ רואים המון ילדודס שמפעילים שירים מהרדיו ויושבים באיזה חושה כלשהיא. ברמת התיאורתית זה אוכל את המצבר במקום לחיות 5 שנים יחיה 4.6 שנים.

* המספרים סתם שיהיה קל לחשב.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...