Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Buki

פיח על שסתומי היניקה במנועי הזרקה ישירה

שימו לב! השרשור הזה בן 285 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

אני מניח שרוב החברים פה שמעו על התופעה הזאת בהקשר למנועי 1.6 טורבו (THP) של פיז'ו/BMW משנים קודמות.

 

 

במנועי הזרקה "רגילה" לסעפת היניקה, הדלק שוטף את שסתומי הינקה ומונע את הצטברות הפיח.

 

 

במנוע הזרקה ישירה הדלק מוזרק ישירות לתא השריפה, לא שוטף את השסתומים ולכן תופעת הפיח בעיקרון אופיינית לכל מנועי ההזרקה הישירה ולא לדגם ספציפי אחד.

 

 

אופיינית בעיקרון אמרנו.

 

אבל מה קורה בפועל?

באמת אופיינית? או שהייתה אופיינית בעבר ובדורות החדשים כבר לא? אופיינית רק לטורבו הזרקה ישירה ופחות לאטמוספרי הזרקה ישירה? או שזה הפוך? או שאין קשר?

 

האם מישהו נתקל בבעית הפיח במנוע הזרקה ישירה שהוא לא המנוע המזכר בהתחלה?

 

אם כן, באיזה ק"מ ואיך הדבר טופל?


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם המנוע המדובר והתקנתי פחית איסוף שמן. הייתה אחרי בערך 19 אלף פתחתי לרוקן והייתה כמות יחסית קטנה ולפני חודש פתחתי אחרי עוד 13 אלף והיא הייתה ריקה. לפי מה שאנשים אומרים מבדיקה במוסכים שלו קיים במנוע בדגם הזה פיח על השסתומי יניקה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. לא קראת את השאלה כנראה. לא מעניין אותי האם פתרו את הבעיה ב THP אלא מה קורה במנועי הזרקה ישירה של יצרנים אחרים.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שהייתה בעיה דומה במנועי vag. בנוסף לTHP יש לי קיה אטמוספרית עם מנוע gdi שכמובן חפה מבעיות וגם החזקתי 3 שנים רנו כזאת גם ללא בעיות, אבל היא נמכרה עם 26 אלף קילומטר, כאשר פיח מתחיל בסביבות 70-80.

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי,

הבעיה שאתה מעלה היא יותר תאורטית ממעשית. שימוש בדלק תקני והקפדה על שימוש בפילטר אוויר תקני ושמן מנוע מתאים לפי הוראות היצרן יבטיחו שלימות האטימה של השסתומים ובעירה נקיה ללא משקעים בתא השריפה של מנועי הזרקה ישירה.

קיימים פתרונות after market כגון OCC (Oil Catch Can), אך יצרני המכוניות לא משתמשים בה כי היא לא נחוצה במנועים מודרניים.

 

ספציפית לגבי מנוע ה-THP156/N12, היו כשלים מובנים בתכנון ראש המנוע ותוכנת ניהול המנוע ECU אשר גרמו לחוסר שליטה על הטמפרטורה בתא השריפה אשר אחת מתופעות הלוואי שלה היה יצירת פיח על השסתומים (ההנחייה המוקדמת של PSA להחלפת שמן פעם ב-30K ק״מ רק החמירה את הבעיה). אחד השינויים העיקריים במנוע THP165/N18 היה תכנון מחדש של ראש המנוע ועדכון של ה-ECU לשליטה מיטבית על תהליך השריפה ומניעה של תופעת הפיח.

 

לגבי יצרנים אחרים, מנסיוני בן ה-8 שנים עם מנועי TSI, הם לא סובלים מתופעת היווצרות פיח על קני השסתומים. רק לאחרונה נכנסו יצרנים נוספים לציוד דגמיהם במנועי הזרקה ישירה עם גדישת טורבו. בסוף לא תהיה להם ברירה, כי ככל שידוע כיום אין נתיב טוב ואמין יותר לעמוד בתקן יורו 6.1 המעודכן.

עריכה אחרונה על ידי menir1

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה שאתה מעלה היא יותר תאורטית ממעשית.

 

 

בדיוק בשביל זה אני שואל, להבין אם באמת יש בעיה.

 

 

הזרקה ישירה אטמספרית קיימת כבר הרבה שנים, זה לא משהו של השנים האחרונות. פולקסווגן FSI בשנות ה 2000, מיצובישי GDI בשנות ה 90 ובטח יש עוד.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ספציפית לגבי מנוע ה-THP156/N12, היו כשלים מובנים בתכנון ראש המנוע ותוכנת ניהול המנוע ECU אשר גרמו לחוסר שליטה על הטמפרטורה בתא השריפה אשר אחת מתופעות הלוואי שלה היה יצירת פיח על השסתומים (ההנחייה המוקדמת של PSA להחלפת שמן פעם ב-30K ק״מ רק החמירה את הבעיה). אחד השינויים העיקריים במנוע THP165/N18 היה תכנון מחדש של ראש המנוע ועדכון של ה-ECU לשליטה מיטבית על תהליך השריפה ומניעה של תופעת הפיח.

 

לגבי יצרנים אחרים, מנסיוני בן ה-8 שנים עם מנועי TSI, הם לא סובלים מתופעת היווצרות פיח על קני השסתומים. רק לאחרונה נכנסו יצרנים נוספים לציוד דגמיהם במנועי הזרקה ישירה עם גדישת טורבו. בסוף לא תהיה להם ברירה, כי ככל שידוע כיום אין נתיב טוב ואמין יותר לעמוד בתקן יורו 6.1 המעודכן.

 

לדעתי הבעיה נובעת מתכנון לקוי של תזמון משתנה של BMW שידוע בכינויו VALVETRONIC. הבעיה של פיח קיימת במנועי TSI (כן כן) וגם במנועים N54 וN55 של BMW וניקוי פיח שכיח אצלהם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך עדויות לתכיפות הבעיה במנועי TSI (מעבר לאיזכור של האדון המכובד מהסרטון שצירפת)? אני מכיר די טוב את מנועי TSI ולמיטב ידעתי הבעיה הזאת לא דומיננטית - בארץ המנועים האלו מאד נפוצים גם בציי רכב. אני מכיר לא מעט מכוניות שעברו 150K ק״מ ויותר ללא ניקוי שסתומים.

את מנוע N54 אני לא מכיר.

 

לדעתי מנועי הזרקה ישירה רגישים מאד לאיכות מסנן האויר, שימוש במסנן פתוח After Market בהחלט יכול לגרום לפגיעה באטימה של השסתומים ולהיווצרות פיח.

 

ד״א בארה״ב הדלק כולל אתנול, בניגוד לאירופה ואצלינו. האתנול הוא לא משהו שמנועי הזרקה ישירה אוהבים.

עריכה אחרונה על ידי menir1

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאד שכיח במנועי vag עם הזרקה ישירה בכל הדגמים .

הצטברות הפיח מגיע עד כדי חסימת המעבר והופעת תקלות של החטאת בעירה

בעקבות כניסת האויר הלקויה .

הדבר נגרם בגלל אדי הנשם שמוזרמים לסעפת כשהם נושאים בתוכם פיח ורסיסי שמן

שנדבקים לשסתום ומסביבו .


מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה נסועה?


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ההצטברות מהקמ הראשון

התסמינים מ80 אלף ומעלה .


מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רון,

שיוט במהירויות גבוהות? נסיעה אגרסיבית יותר מפחיתה הצטברות פיח?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ההצטברות מהקמ הראשון

התסמינים מ80 אלף ומעלה .

 

האם יש מאפיין למנוע שהתסמינים מופיעים אצלו מוקדם? האם סוג השמן וטיב מסנן האויר משפיעים?

אם התופעה שכיחה, מדוע היצרן לא מטמיע oil catch can?


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר מישהו עם פורסטר טורבו 2015 הוא התלונן לחברה שיש לו ויברציות בבוקר עם עשן שחור הם עשו לו אינפוזיה עם איזה חומר של סובארו ועדכון תוכנה זה קרה לו אחרי 45 אלף קילומטר

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב שנוסע בעיקר נסיעות בין עירוניות במהירות של 90 ומעלה לא יהיה פיח במנוע

מומלץ גם מידי פעם לתת לחיצות בריאות על דוושת הגז ולאמץ את המנוע.

בנוסף אם הרכב מטופל בזמן וע״י חלקים מקוריים ושמן סינטטי מלא

איכותי כדוגמת קסטרול,מוטול וכו׳.


בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 285 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...