Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פונטו גרנדה 2008 רועדת


aviaviavi
שימו לב! השרשור הזה בן 1962 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

לפני כחודשיים הפונטו שלנו התחילה לרעוד, לקחנו למוסך הוא חיבר למחשב, ראה פלאג אחד עם קצת שמן, עשה ניקוי ושחרר אותנו לדרכנו כשהרכב תקין.

ביום חמישי האחרון שוב התחילו הרעידות, אז חזרנו אליו והוא אומר שהפלאגים היו צריכים החלפה אך טען שהדבר כנראה יחזור כי המנוע "זורק שמן" לפלאגים ועד שלא מטפלים במנוע(או מחליפים רכב) הבעיה תחזור על עצמה כל הזמן.

 

 

פונטו גרנדה 2008

1.4 ידנית

בינתיים החלפנו את ארבעת הפלאגים אבל מה עושים במקרה כזה, איזה טיפול דרוש למנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כמה קמ עבר המנוע ? האם המוסך ביצע בדיקת לחץ הפוך לאישור מסקנותיו ?

יש מכוניות (תיכף יגיעו מומחי פיאט) שבהן למשל נזילה מאטם מכסה שסתומים מגיע למצתים ובכלל אולי הבעיה משם ואם כך הדבר פשוט לתיקון ובעלות זניחה ביותר.

אם אין נזילה מהאטם הזה, רק לאחר בדיקת לחץ הפוך למנוע ניתן להסיק מסקנות.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב עבר כ-168K ק"מ, לא ראיתי שעשו בדיקה כזו.

מה שכן ראינו שהחלק הזה של בית המצערת מטונף, הוא אמר שצריך לעשות ניקוי בית מצערת(נפוץ יותר ברכבים שרוב הנסועה שלהם היא עירונית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם השרוולים שבתוכם יושבים הפלאגים מתמלאים בשמן, האשם בכך הוא אטם מכסה שסתומים.

יש להחליף אטם מכסה שסתומים בדגש לטבעות סביב שרוולי הפלאגים.

לפעמים טבעות האטימה הללו מגיעות כחלק מאטם מכסה השסתומים ולפעמים בנפרד.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאומרים "מנוע זורק שמן לפלגים", מתכוונים לכך שיש חדירה מוגזמת של שמן לתוך תא השריפה, השמן מרטיב את הפלג עד שלא יכול לפרוץ ניצוץ ואותו צילינדר לא עובד.

 

 

השמן לא מגיע לאלקטרודה של הפלג מאטם מכסה שסתומים שנוזל... אלא דרך מובילי שסתומים וגומיות שסתומים שחוקים או דרך טבעות הבוכנה שחוקות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאומרים "מנוע זורק שמן לפלגים", מתכוונים לכך שיש חדירה מוגזמת של שמן לתוך תא השריפה, השמן מרטיב את הפלג עד שלא יכול לפרוץ ניצוץ ואותו צילינדר לא עובד.

 

 

השמן לא מגיע לאלקטרודה של הפלג מאטם מכסה שסתומים שנוזל... אלא דרך מובילי שסתומים וגומיות שסתומים שחוקים או דרך טבעות הבוכנה שחוקות.

 

לא כל כך נכון בוקי! נזילה גדולה מאטם מיכסה שסתומים בהחלט תביא למגע שמן ניכבד גם עם האלקטרודה לאחר שתעבור את כל התבריג. ניתקלתי בזה לא מעט!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל כך נכון בוקי! נזילה גדולה מאטם מיכסה שסתומים בהחלט תביא למגע שמן ניכבד גם עם האלקטרודה לאחר שתעבור את כל התבריג. ניתקלתי בזה לא מעט!

 

מלעלה דרך השרוולים השמן לא יגיע לשום מקום, הצלינדר אטום. רק כאשר תבריג את הפלאג החוצה השמן ירד דרך ההברגה.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל. בפיאט הזו הפלאגים יושבים מאחור באלכסון. אטם שנוזל בצורה משמעותית מוריד את השמן ישירות לתבריג ובהמשך גם אל האלקטרודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל. בפיאט הזו הפלאגים יושבים מאחור באלכסון. אטם שנוזל בצורה משמעותית מוריד את השמן ישירות לתבריג ובהמשך גם אל האלקטרודה.

 

זה לא משנה איפה הם יושבים, הם אוטמים את תא השריפה. עשית מספיק בדיקות לחץ הפוך בחיים שלך בשביל לדעת עד כמה תא השריפה אטום, אפילו לאויר.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי "מנוע שזורק שמן לפלגים".

 

בעבר היו משתמשים במה שנקרא "מאריכים לפלגים".

 

המאריך מרחיק את הפלג מתא השריפה, ואז האלקטרודה לא מתלכלכת בשמן. זה מאפשר להמשיך להשתמש במנוע העייף.

 

 

כותב את זה למידע בלבד. לדעתי כבר מזמן לא משתמשים בזה ואין לי מושג איך המאריכים האלו יתנהגו במנוע מודרני עם ניהול ממוחשב.

 

 

 

 

 

 

 

 

Screenshot_2018-11-12-10-03-55-1.jpeg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

הייתה לי גם את הבעייה של הרעידות ...

עשיתי טיפול וניקוי בית מצערת והבעיה נעלמה ,והאוטו עובד חלק ויותר חסכוני !!

הרכב שלי פיאט evo 2010 ידני..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי "מנוע שזורק שמן לפלגים".

 

בעבר היו משתמשים במה שנקרא "מאריכים לפלגים".

 

המאריך מרחיק את הפלג מתא השריפה, ואז האלקטרודה לא מתלכלכת בשמן. זה מאפשר להמשיך להשתמש במנוע העייף.

 

 

כותב את זה למידע בלבד. לדעתי כבר מזמן לא משתמשים בזה ואין לי מושג איך המאריכים האלו יתנהגו במנוע מודרני עם ניהול ממוחשב.

 

[ATTACH]512217[/ATTACH]

המוסכניק שהיינו אצלו באמת ציין שפעם היו עושים את זה, אבל ברכבים החדשים זה כבר לא אפשרי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

הייתה לי גם את הבעייה של הרעידות ...

עשיתי טיפול וניקוי בית מצערת והבעיה נעלמה ,והאוטו עובד חלק ויותר חסכוני !!

הרכב שלי פיאט evo 2010 ידני..

 

באמת בית המצערת היה נראה מטונף ורע, אני חושב גם ללכת לכיוון הזה

כמה עולה ניקוי כזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1962 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...