Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבקש עזרה בהתקנת פנסי ערפל Suzuki SX4 2012-GLA


a777
 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 700 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זקוק לעזרתכם ועצה טובה בעיקר למי שהתקין בעצמו פנסי ערפל בסוזוקי SX4

 

ניסיתי להתקין פנסי ערפל ל-Suzuki SX4 2012-GLA (שמגיעה בלי פנסי ערפל)

להפתעתי אחרי שפירקתי את הטמבון הקדמי, גיליתי שאין חיווט מתיבת הממסרים לפנסים.

מהדשבורד לתיבת הממסרים יש כבל וקונקטור שמיועד למפסק פנסי ערפל (5 מגעים בשורה).

הייתי בטוח שאמצא גם חיווט בתא המנוע, אך ממש לא הצלחתי למצוא כבלים וקונקטורים לפנסים.

עקבתי אחר שרטוטים בספר הרכב ולא מצאתי אותם ברכב

 

שאלות:

1. איך מחווטים כבלים מתיבת הממסרים לפנסים?

אני מעוניין בחיווט ישיר ולא באילתור עוקף.

הצמות שאני מוצא באתרים ברשת מגיעים עם ממסר ופיוז ואילו אני צריך צמה רק מהממסר לפנסים.

2. על איזה חשמלאי/מתקין באזור השרון תוכלו להמליץ לי שיודע לעשות עבודה כזו ויקח מחיר הוגן?

 

תודה מראש על עזרתכם

מצ"ב תרשים חשמלי ממדריך השירותFog.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודשיים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 700 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
  • תכנים דומים

    • מאת Ronshlo
      אהלן חבר'ה, רציתי לדעת אם יש מקום שאתם מכירים כמו אתר מחול או משהו שאפשר להזמין צבע לרכב, נגיד לבדוק את המספר הסידורי של הצבע של האוטו שלי (golf mk5) ולהזמין מאתר כמות מסויימת של צבע ולצבוע תיקונים קטנים
      (נפל לי בקטנה הפח מהפרונט של האוטו אז הברגתי אותו עם בורג חדש, עכשיו פתאום בצבע כחול מטאלי של האוטו רואים צבע כסוף כזה של בורג, אז רוצה לצבוע את זה לצבע המקורי של האוטו ועל הדרך לעשות תיקונים קטנים של שריטות וכו..
      תודה רבה חברים! אשמח לאתר או משהו שאתם מכירים שדרכו אפשר להזמין
      אגב אני חדש פה :)
    • מאת A_lex
      מנהלים, לא הייתי בטוח אם זה שייך לכללי או לטכני (מה קורה עם פורום האביזרים, דרך אגב?), ולא רציתי שיבלע בנבכי שרשור המצלמות, אז פתחתי פה. אם זה לא המקום, תעבירו בבקשה, ותמחקו את המשפט הזה.
       
      נכון, יש המון מדריכים דומים ברשת, אבל לא תמיד כוללים מצלמה אחורית, או ללא מצב חניה, או לרכב אחר, או סתם לא מספיק מפורטים... אז בזמן שהתקנתי החלטתי לצלם תמונות ולהעלות מדריך מצולם.
      אשתדל לשלב בין מדריך ספציפי לספורטאז' (דגמי 2016-2020) להערות כלליות עבור מי שיתקין ברכבים אחרים.
       
      אז מתחילים...
      1. החלק החשמלי.
      * נקודה חשובה: מי שלא מעוניין במצב חניה, יכול לחסוך לעצמו עבודה ולהתחבר לקונקטור של תאורת הפנים הקדמית. את פירוק החלק הזה אפשר לראות לקראת סוף המדריך, והוראות לפינים הספציפיים למצוא ברשת.
      לוקחים את מפת הפיוזים הפנימיים - אלו שליד ברך הנהג, לא אלו שמתחת למכסה המנוע. המפה מודבקת בצד הפנימי של מכסה הפיוזים:

      כדי להבין על מה אחראי כל פיוז אפשר להיעזר באתר כמו זה: https://fuse-box.info/kia/kia-sportage-ql-2017-2018-fuses-and-relay
      בוחרים פיוזים החשודים כמקבלים מתח קבוע בשביל מצב חניה (למשל דברים שאחראיים על מפתח חכם, אורות חירום וכו'), וגם איזה פיוז שבוודאות מקבל מתח לאחר הנעה (למשל שקע המצת). אני חשדתי באלו המסומנים באדום בתמונה למטה כמקבלים מתח קבוע, ובפועל רק אלו המוקפים בתכלת קיבלו מתח. הפיוז שמוקף בכחול אחראי על בקרת חימום\איוורור המושבים (מערכת שלא מותקנת ברכב המיובא לארץ) והחלטתי להשתמש בו למתח לאחר הנעה.
      הערה כללית: המספרים על הפיוזים מסמנים את הזרם המקסימלי שלהם. עדיף להשתמש בכאלו עם זרם נמוך יותר, כי אנו עומדים לחבר אליהם מתאם סיני ש... לך תדע כמה הוא עמיד ⚡🔥. בנוסף, עדיף להמנע מפיוזים שאחראיים על מערכות בטיחות (כמו כריות אוויר וכו').

      לאחר שבחרנו אילו פיוזים נרצה לבדוק, צריך גם נקודת מינוס (=שילדה) עבור הבדיקות. הנקודה הנוחה ביותר בעיניי היא בשקע הOBD שנמצא ממש בתוך קופסאת הפיוזים (הנקודה צריכה להיות נגישה כשדלתות הרכב סגורות). בודקים בסכימת פינים של OBD ברשת ומוצאים את הפין הרלוונטי. פין מספר 4 בתמונה הבאה.

      שימו לב שבספורטאז' מחבר הOBD בעצם מותקן הפוך לעומת הסכימה ולכן הפין הרלוונטי הוא הרביעי מימין למטה.
      לוקחים רב-מודד. בוחרים בפונקציה של מדידת מתח. נוגעים עם הפרוב השחור בפין הנ"ל, ומתחילים לגעת עם האדום באחד ממשטחי המתכת שיש בראש כל פיוז.
      מתחילים עם רכב מונע (אפשר סתם מצב ON בלי הנעה בפועל) על פיוז בטוח כמו שקע המצת, כדי לוודא שמודדים נכון. אם רואים מתח של 12 וקצת וולט אז אפשר להתקדם.
      מוודאים את הפיוז שתכננו להשתמש בו כמתח לאחר הנעה (הכחול הנ"ל).
      לאחר מכן מכבים את הרכב (מוציאים מפתח אם זה לא הנעה ללא מפתח). יושבים במושב הנהג לאחר שהזזנו אותו עד הסוף אחורה, סוגרים דלתות, נועלים את הרכב מהמפתח\שלט, וממתינים קצת שהאורות יכבו. הסיבה לזה היא שברכבים המודרניים יש מערכות שמקבלות הזנה גם זמן מה לאחר הכיבוי (כמו אורות ליווי למשל) ולא היינו רוצים שיטעו אותנו.
      עכשיו בודקים עם הרב-מודד כמו קודם את הפיוזים החשודים כמקבלים מתח קבוע וגם מוודאים שהפיוז שבחרנו למתח לאחר הנעה אכן לא מקבל מתח כשהרכב מכובה.
      לאחר שלב זה נדע בדיוק לאילו שני פיוזים אנחנו נתחבר. עבור המתח הקבוע אני בחרתי בפיוז שאחראי על מה שנקרא מודול 7: Hazard Switch, Driver/Passenger Smart Key Outside Handle, AEB Sensor. זהו השני למטה בעמודה השמאלית ביותר.
      דבר אחרון שנותר לבדוק זה איזה מהצדדים של הפיוז מקבל את הזרם ואיזה ינותק אם הפיוז ישרף. שולפים את הפיוזים שבחרנו, ועם הרב-מודד בודקים באיזו מהרגליים בשקע שלהם יש מתח ובאיזו אין. זה חשוב כדי שנדע באיזה כיוון להתקין את מפצלי הפיוזים. הצד במפצל שמחובר לכבל (מוודאים בצלצול עם רב-מודד ללא פיוז בפנים) יחובר לצד בשקע שלא מקבל את זרם! כלומר, אם הפיוז נשרף, הכבל לא יקבל זרם.
      אני השתמשתי בערכת ה-hardwire המקורית שהוזמנה בנוסף למצלמה, ובשני מפצלי פיוזים עם חיבור לחיצה, ללא צורך בהלחמה (מסוג micro2 בספורטאז'):
        
       את ההתחברות בפועל אראה בהמשך, כשנביא את הכבל מהשמשה עד לתיבת הפיוזים. כעת נעבור לשלב הפירוקים...
       
      2. התקנת המצלמה הקדמית.
      שולפים את החלק האמצעי של מכסה החיישנים מעל המראה המרכזית. לא צריך כלים, פשוט מכניסים אצבע ומושכים. לא צילמתי, אז תמונה מהאינטרנט:

       
      לוחצים כלפי חוץ (שמאל וימין בהתאמה) כל צד של המכסה בתורו כדי להוריד אותו מהתופסנים העליונים:

      כעת המכסה משוחרר ואפשר למשוך אותו אלינו. (תתעלמו רגע מהכבל בצד)
       
      משחילים את קצה הכבל שהולך להתחבר למצלמה ודוחפים אותו בחריצים שיש בצד המכסה. את שאר הכבל מעבירים מעל המכסה ומתחילים לדחוף בין השמשה לבין ריפוד הגג כלפי קורת ה-A בצד הנהג.

       
      כעת צריך לפתוח את מכסה קורת ה-A כדי להוריד את הכבל לעבר תיבת הפיוזים.
      שולפים את גומי האטימה של הדלת (פשוט למשוך - לא לפחד, הוא לא מודבק). מושכים מלמעלה את מכסה קורת ה-A עד ששני הקליפסים שמחזיקים אותו משתחררים (העליון חלקית).

      הקליפס העליון משתחרר רק חלקית. אני מניח שהוא מיועד לאפשר לכרית הוילון להפתח מבלי להעיף את מכסה הקורה. בשביל לשחרר אותו עד הסוף צריך להשחיל שפיץ-פלייר דרך החריץ שנפתח למעלה וללחוץ על שתי האוזניים הלבנות שרואים בתמונה הבאה (רואים גם את המרווח המועט שיש לעבוד בו):

       
      לאחר שיחרור הקליפס, שולפים את כל המכסה מהגומחה שבה הוא יושב בתחתיתו. כך הוא נראה מצדו השני, כולל הקליפסים:

       
      חוזרים אל הכבל... ממשיכים לדחוף אותו בין השמשה לריפוד הגג עד שמגיעים לקורה. שם מתחילים להוריד אותו למטה, מאחורי כרית האוויר. כדי לעגן את הכבל אפשר להשתמש בתופסנים נדבקים שמגיעים בערכה של ה-Viofo, או לחבר עם אזיקונים לצמת החוטים שעוברת שם. שימו לב, בתמונה הבאה הדבקתי את התופסן העליון במקום שבו הוא הסתיר את הפתח שאליו נכנס הקליפס העליון של מכסה הקורה. נאלצתי בהמשך להזיז אותו כדי לסגור את המכסה.

       
      כעת מפרקים את המכסה שבצד הדשבורד כדי שנוכל להכניס את הכבל אל תיבת הפיוזים. המכסה מוחזק ע"י כמה קליפסים, אז פשוט מכניסים את כלי הפירוק (כף פלסטיק) שמגיע עם המצלמה ומקליקים אותם החוצה. להלן תמונה מהאינטרנט שמציגה א מיקום הקליפסים:

       
      כעת משחילים את הכבל מהצד אל תיבת הפיוזים. לוחצים את מתאמי הפיוזים שציינתי קודם אל קצוות הכבלים האדום והצהוב (פשוט מכניסים את הקצה החשוף של הכבל לתוך המחבר ולוחצים מאוד חזק עם השפיץ-פלייר). מוודאים במשיכה שהכבל מוחזק טוב. הקצה של החוט השחור של הכבל מגיע עם נעל להידוק תחת בורג. למזלינו יש בורג מתאים מתחת לאותו כיסוי שהרגע פירקנו (ווידאתי עם רב-מודד שהוא אכן מקוצר לשילדה - אפשר לצלצל כל בורג שרואים מול אותו פין בOBD ששימש אותנו במדידות מקודם). בתמונה הבאה סימנתי את הבורג בחץ אדום (האזיקון חובר בהמשך כדי לתפוס את עודפי הכבל). משחררים קצת את הבורג (ראש משושה 12) עד שניתן לדחוף תחתיו את נעל הכבל של החוט השחור, ואז מהדקים אותו בחזרה.
       
       
      כעת מכניסים פיוזים לתוך המפצלים הסיניים. את הפיוז המקורי ששלפנו מתיבת הפיוזים בצד הקרוב יותר לפינים, ואת הפיוז שקיבלנו עם המפצל בצד הרחוק יותר שהוא זה שמעביר מתח למצלמה (אני הזמנתי את המפצלים עם פיוזים 5A, שזה מעל ומעבר לצורכי המצלמה). את המפצל שחיברנו לכבל האדום מכניסים במקום של הפיוז עם המתח הקבוע (עמודה שמאלית), ואת זה שמחובר לצהוב למקום של הפיוז שמקבל מתח רק אחרי הנעה (למעלה מימין). אוספים את עודפי הכבל ומהדקים עם איזקון. מחברים עם אזיקון נוסף לפלסטיק בצד תיבת הפיוזים כדי שלא יתנדנד וירעיש. שימו לב לבחור את המתח המינימלי שמתחתיו ערכת ה-hardwire תנתק את המצלמה כדי להגן על המצבר (אני בחרתי 12V אבל אולי עדיף יותר גבוה).
       
      השארתי ליפוף אחד של הכבל מחוץ לאזיקון כדי שאוכל לשלוף את הבורר ולשנות את ההגדרה:
       
       
      כעת מחברים את המצלמה ומוודאים שהיא עובדת כמצופה גם במצב מונע וגם במצב חניה. בהנחה שהכל בסדר, סוגרים את המכסה בצד הדשבורד, מחזירים את מכסה הקורה למקומו (לכוון בזהירות הקליפס העליון שיכנס למקומו), ומחזירים את גומי האטימה של הדלת.
       
       
      אם אתם מתקינים רק מצלמה קידמית, אז תחזירו את מכסה החיישנים שעל השמשה למקומו וסיימתם.
      אם אתם מתקינים גם מצלמה אחורית אז אל תחזירו עדיין את המכסה. נצטרך אותו פתוח בשביל הכבל של המצלמה האחורית...
       
      3. התקנת המצלמה האחורית.
      שולפים את החלק העליון של גומי האטימה של דלת תא המטען, וגם של הדלת הימנית האחורית. משחילים תיל קשיח מתחת לריפוד הגג מכיוון הדלת הימנית לעבר תא המטען. אני השתמשתי בחצי מטר של חוט חשמל 2.5 ממ"ר. תציצו במרווח כדי לראות שאתם עוברים מאחורי קצה כרית הוילון.
       
       
      מחברים עם סלוטייפ (עדיף איזולירבנד, אבל לא היה לי) לקצה שבולט בדלת הצד את הכבל של המצלמה האחורית (הקצה שהולך להתחבר למצלמה עצמה). מושכים\דוחפים אותו עד שיוצא באזור של דלת תא המטען. לא להבהל - הריפוד גמיש מספיק.
       
       
      בספורטאז' יש שני מובילי כבלים גמישים שדרכם הכבלים עוברים בין הרכב עצמו לדלת תא המטען. ממששים איזה מהם יותר ריק. כאן זה הימני (במבט מאחורה אל תא המטען), זה שרואים בתמונה הקודמת. דרכו נעביר את כבל המצלמה. שולפים את קצה המוביל הגמיש מתוך הפתח שאליו הוא נכנס (פשוט למשוך - הגומי מוחזק על ידי הצורה שלו בלבד). כעת משחילים את כבל המצלמה בין ריפוד הגג לגג עצמו לעבר הפתח של המוביל הגמיש, ו"דגים" אותו מבפנים עם תיל מכופף.
        
       
      כעת מפרקים בעזרת כף הפלסטיק שבאה עם המצלמה את הכיסוי של החלק העליון של דלת תא המטען. מוחזק ע"י חמישה קליפסים.
       
      בתמונה מעל רואים שהכבל כרגע יוצא ונכנס חזרה. בהמשך, כשנדע את האורך הדרוש, נמשוך את העודפים חזרה לעבר הדלת הצידית.
       
      משחילים את התיל שלנו דרך המוביל הגמיש והלאה, בתוך הפח של דלת תא המטען, לעבר מרכז הדלת (שם נמקם את המצלמה). קצוות התיל עטופים כדי למנוע שריטות.
       
       
      שוב מחברים את כבל המצלמה אל התיל עם סלוטייפ ומושכים אותו פנימה.

       
      מחברים את הכבל אל המצלמה האחורית ובוחרים לה מקום מקורב. אפשר עדיין לא להדביק, ובכלל לשמור את השלב הזה לסוף לאחר בדיקת התמונה המתקבלת בסיום השחלת הכבל אל עבר המצלמה הקדמית.
      סוגרים את הכיסוי בחלק העליון של דלת תא המטען. הוא מהדק את קצה הכבל. מחזירים את המוביל הגמיש לפתחים שלו (דוחים פנימה עד שכל ההיקף נתפס במקומו). מושכים את עודפי הכבל חזרה לדלת הצידית, עד שהעודפים נכנסים מתחת לריפוד הגג. מחזירים את גומי האטימה של תא המטען למקום.

       
      כעת נחזור לדלת הצידית ונתחיל להעביר את הכבל תחת ריפוד הגג אל עבר הדלת הקדמית.
       
       
      כשמגיעים לקורה האמצעית, צריך לבחור אם לפרק את הכיסוי שלה או להשחיל את הכבל בלי לפרק. אמור להיות בורג בחלק העליון של הקורה מתחת לכיסוי קטן, אך הכיסוי סירב לצאת וחששתי לעשות נזק. מכיוון שכרית הוילון עוברת מעל הקורות ונפתחת ללא קשר לכיסוי הקורה (תחפשו תמונות בגוגל) אין בעיה להעביר את הכבל על הקורה וזהו. בעזרת כף הפלסטיק מושכים קצת את כיסוי הקורה ומשחילים את כבל.

       
      מחזירים למקום את הגומי של הדלת האחורית ועוברים לקדמית. גם כאן שולפים את הגומי ומשחילים את הכבל בין ריפוד הגג לפתח הדלת.

       
      כאן יש נקודה חשובה. אסור להעביר את הכבל ישירות מעל קורת ה-A לעבר השמשה הקדמית! כמו שראינו בצד הנהג, גם כאן, כרית הוילון ממשיכה אל מתחת למכסה קורת ה-A.

       
      אז ניאלץ לפרק את כיסוי הקורה גם בצד הזה. בדיוק כמו בצד השני, גם כאן מושכים את הכיסוי (אם צריך נעזרים בכף הפלסטיק), עד שהוא מתנתק קצת וחושף את הקליפס הלבן המעצבן. משחילים שפיץ-פלייר דרך החריץ שנפתח, לוחצים על האוזניים של הקליפס ומסירים לגמרי את הכיסוי.
         
       
      מעבירים את הכבל עד תחתית כרית האוויר, מסובבים אותו ומחזירים אותה למעלה מעברה השני. גם כאן נעזרתי במחזיקים הנדבקים שבאו בערכה של המצלמה - מסומנים בחצים אדומים בתמונה:

       
      משחילים את המשך הכבל בין השמשה לריפוד הגג עד שמתקרבים למרכז השמשה. כאן גיליתי שנשאר לי די הרבה כבל. אני לא רציתי לדחוף את העודפים בתוך הכיסוי של קורת ה-A. אין שם הרבה מקום ויש פוטנציאל של רשרושים או הפרעה לכרית האוויר. למזלינו יש שפע של מקום בין ריפוד הגג לגג עצמו, אז נשאר רק להגיע אליו. לשם כך נפרק את תאורת הפנים הקדמית.
      פותחים את תא המשקפיים. בתוכו מסתתרים שני ברגים. פותחים אותם ושולפים את יחידת התאורה. לשלוף קודם את החלק הקדמי כי מאחורה יש תופסנים בולטים שיוצאים רק אחרי שהחלק הקדמי יורד קצת למטה.
       
      * דרך אגב, כפי שציינתי בפתיחה, מי שלא מחבר מצב חניה יכול להתחבר ישירות לאחד הקונקטורים כאן, ואת עודפי הכבלים לדחוף לאותו חלל שתכף ננצל. זה יחסוך לו את כל פירוקי קורת ה-A וההתעסקות עם תיבת הפיוזים. המצלמה בעצם תשב על אותו הפיוז של התאורה.
       
      עכשיו שוב נשתמש בתיל. נכופף אותו ונשחיל אותו בין ריפוד הגג לשמשה.

       
      נעביר את כבל המצלמה בלולאה ונמשוך את הכבל פנימה. את קצה כבל המצלמה עם מחבר ה-USB נשאיר בצד של השמשה. נוביל אותו מעל כיסוי החיישנים, ונוציא דרך אותם חריצים בצד שהוצאנו את הכבל הראשון.

      בהזמנות זו אפשר לחבר את הכבל אל המצלמה הקדמית. זה יאפשר לבדוק שהמצלמה האחורית עובדת כמו שצריך, וגם להשאיר את אורך הכבל הרצוי למיקום הסופי של המצלמה הקדמית.
       
      נחזור להתקנה. כפי שניתן לראות בתמונה הבאה, אכן יש שפע של מקום פנוי בין הריפוד לגג:

       
      מגלגלים את עודפי הכבל (לכן חשוב לחבר ולבחור מקום למצלמה בסעיף הקודם), תופסים אותם באזיקון, ודוחפים את החבילה הזו למרווח בין הריפוד לגג.
       
       
      כעת מחזירים למקום את מכסה החיישנים ויחידת התאורה שפירקנו קודם.
      נשארים עם שני כבלים שיוצאים ימינה מאיזור המראה המרכזית:

       
      מחברים את המצלמה לכבלים. מורידים את הנייר המגן מהמדבקה ומדביקים את המצלמה (או התושבת שלה ליתר דיוק) למקום.

      שימו לב, אם מדביקים את המצלמה גבוה יותר, כיסוי החיישנים יסתיר חלק מהתמונה. כנ"ל אם מצמידים אותה עוד לכיסוי.
      בשביל להוציא את המצלמה מהתושבת, מנתקים את הכבל שמגיע לצידה הימני ומחליקים אותה ימינה.
      מכיוון הנהג, המצלמה מוסתרת לחלוטין על ידי המראה. (כן, אני יודע, צריך להוריד את התווית מהכבל ולהצמיד את שניהם עם אזיקון שחור).

       
      שמתם לב למצלמה האחורית הנצפית במראה בתמונה מעל?
      אז בשלב כלשהו, לאחר שמוודאים שהיא עובדת, מקלפים את הנייר המגן ממדבקת ה-3M שלה ומדביקים אותה, לאחר כיוון הזווית הרצויה. מומלץ להדביק כך שכל המדבקה תהיה בין פסי החימום (ולא עליהם) כדי שלא יפגעו בטעות אם תירצו להסיר אותה יום אחד.

       
      זה הכל חברים. מקווה שיהיה מועיל.
       
      מוסיף לינקים למוצרים הספציפיים שאני הזמנתי:
      המצלמה: https://www.aliexpress.com/item/32898282234.html
      ערכת hardwire מקורית: https://www.aliexpress.com/item/32950913887.html
      מפצל פיוזים (להזמין שניים עם פיוז 5 אמפר) : https://www.aliexpress.com/item/4000020059519.html
      כרטיס זיכרון עמיד במיוחד (יעודי למצלמות שמקליטות ומוחקות המון) : https://www.amazon.com/gp/product/B07B9KTLJZ
    • מאת Seri
      שלום 
      אני מחפש לעצמי רכב ראשון עד 40k 
      חשבתי על סוזוקי xs 4 האצ'בק 2013 
      רכב שנראלי נחמד ואמין 
      מעוניין לדעת מה אתם בעלי ניסיון עם הרכב חושבים עליו 
      תקלות למינהם ,אמינות ,צריכת דלק  כל מה שרלוונטי אשמח לכמה שיותר פרטים טובים ורעים 
      ואם בכלל כדי לי להתקרב לרכב הזה 
      או שבכלל עדיף לי לחפש משהו אחר 
      העדיפויות שלי: הם שיהיה נפח בגאז נחמד במידה ויהיה ילד עוד כמה שנים,שהרכב ירזיק לפחות ל2-4 שנים אצלי, שלא יעשה לי חור בכיס מבחינת עליות דלק וטיפולים/חלקים כל מה שידרש.
      אשמח לשמוע קצת תגובות וחוות דעת שלכם.
      תודה!
    • מאת מוישה ש
      סוזוקי קרוסאובר 2014  123000ק"מ תקלת נורית חום יתר גיר אוטומטי. מה לעשות ?
    • מאת Asaf-R
      אישתי דיברה עם המוסך (יבואן) בו אנחנו בדר"כ מטפלים שנתית.
      בטלפון אמרו לה שכל 5 שנים יש טיפול גדול שעלותו 1900 ש"ח
      1. איך הגיוני אם הרכב בן מספר שנים שלא מתחלק ב5? (יש לו ק"מ נמוך, סביב 70K, כך שלא סביר שעקב ק"מ גבוה).
      2. 1900 זה סכום סביר
      3. לפי ספר הרכב יש טיפול גדול כל 30 חודשים, כאשר הטיפול של 60 חודש הוא גדול יותר.
       
      אשמח לחוו"ד
  • נושאים פופולריים

  • נושאים מתעדכנים

  • צפיות אחרונות   0 משתמשים רשומים

    אין משתמשים רשומים הצופים בעמוד זה.

×
×
  • Create New...